Ik had net al een vreselijk blije reactie in het LJH-topic en het otaku topic gepost, maar ik wilde toch even zelf een topic openen omdat ik zo ongelofelijk blij ben en dat met jullie wil delen!
Via mijn universiteit is het mogelijk om een semester ergens anders in de wereld te studeren, voor mijn studie vindt dat plaats in het tweede jaar. Nu weten de meeste mensen die mij hier op Q. een beetje kennen wel dat ik gek ben van Japan, dus ik was helemaal weg toen ik zag dat het mogelijk is om aan de universiteit van Kyoto te studeren.
Er mogen daar echter maar zes mensen van de uni heen en dus moest ik o.a. een motivatiebrief, studieplanning, CV, en nog meer van dat soort documenten opsturen voor de selectie.
En nu heb ik dus daarnet een mailtje ontvangen dat de universiteit mij heeft geselecteerd en in 2015 naar Kyoto mag! De universiteit van Kyoto moet dit nog officieel goedkeuren en dan is alles helemaal officieel officieel. ^^
Kortom: mijn droom komt uit, ik ga zes maanden in Kyoto, Japan, studeren! Echt, ik kan niet blijer zijn dan dit en kan het tegelijk nog maar amper bevatten, haha.
Om dit nog even nuttig te houden: biedt jullie universiteit of school ook zoiets aan en willen/zouden jullie ook aan zoiets willen deelnemen?
"No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)