Rose Black
Opgewonden sprong ik weer op. Ik was gewoon veel te enthousiast deze morgen. Lichtvoetig liep ik door de kamer naar de gang, waar ik meneer McEwan tegen kwam. 'Goedemorgen meneer,' zei ik vrolijk. 'U ziet er deze morgen niet al te vrolijk uit,' zei ik met een opbeurende glimlach. 'Is er iets waar ik mee kan helpen?' Mijn gewicht liet ik van de een op de andere voet gaan en weer terug. Er was iets in me dat ik veel te veel energie had deze morgen. Mijn handen stak ik in de zakken van mijn lang vest en wapperde heen en weer ermee.
Gregory McEwan
Ik liep peinzend door de gangen , waar zouden die twee nou kunnen zijn?
'Goedemorgen meneer,' zei klonk het opeens vrolijk van achter me. 'U ziet er deze morgen niet al te vrolijk uit,' giechelde Rose, ik keek haar glimlachend aan.
'Is er iets waar ik mee kan helpen?' vroeg ze toen, heen en weer huppend, toen ze nog energie over had , stopte ze haar handen in haar vest en wapperde ze ermee heen en weer, best een komisch gezicht eigenlijk.
"Zooo , jij hebt veel energie vandaag," grinnikte ik," en er is wel iets waarmee je me kunt helpen, ik ben namelijk al de hele ochtend op zoek naar Lizzy en Delilah, als je ze hebt gezien of ze tegenkomt, stuur ze dan even naar mij toe, wil je?"
Rose knikte:" Okeeeej, dat kan ik wel!"
Ik grinnikte weer om de energie waarmee ze het zei.
Ik begon me nu echt zorgen te maken, de enige plekken waar ik nog niet gekeken had waren geloof ik de tuin/buiten en het zwembad, maar misschien waren ze ondertussen alweer op hun kamer?
( zo , een heeel piepeklein beetje Rose bestuurd, niet erg toch?)
En dan nog Delilah
Delilah Gerson
Ik had een paar mooie plaatjes, en ik had het koud, ik had sneeuw aan mijn broek hangen en die smolt, waardoor ik een broek van ijs kreeg, maar ik had eigenlijk geen zin om terug naar binnen te gaan en de aandacht te trekken van iedereen.
Ik zuchtte stond op en liep nog verder weg van het huis, zouden ze al gemerkt hebben dat ik wegwas? Vast nog niet, nou ja, Lizzy misschien, maar die had al een sneeuwtrauma en zou me dus niet snel komen zoeken, of misschien McEwan.... Die keek me tijdens het eten altijd aan alsof ie alles van me wist... Doodeng...
Ik sloeg mijn jas nog wat strakker om me heen en liep het bos in.
Delilah Gerson
Ik was al een heel tijdje weg e was dieper het bos in gegaan, hier was het ook prachtig, er viel een beetje sneeuw op me van de bomen en een klein vogeltje hupte voor mij het pad op, het was schattig, en mooi om de natuur in zijn werk te zien, ik hoopte maar dat er hier geen grizzlyberen in de buurt woonden, hoewel dat prachtige plaatjes zou kunnen geven, als ik nog terugging ( of de weg terugvond) naar het huis moest ik het de leiders zeker vragen.
[ bericht aangepast op 3 jan 2014 - 21:57 ]
You can't buy happiness, but you can buy books, and that's kind of the same thing