• Heey allemaal !

    Ik had de laatste tijd nogal wat problemen, mijn mama is 2jaar geleden gestorven en de laatste maanden voel ik me terug steeds dieper en dieper zakken en voel ik me ongelukkig, nu is het ook nog is uit tussen mij en mijn vriend, wat alles nog 1000 keer moeilijker maakt, en ik zit er al enkele weken helemaal door. Huil elke nacht, thuis zeg ik bijna niets meer, ik loop hier als een halve zombie meestal en voel me dan ook de hele dag rot. Nu had ik wat dingen opgezocht op internet en kwam uit op sint janskruid pilletjes, dat deze bij zo een situatie hulp kunnen bieden, een beetje als natuurlijke antidepressiva. Heeft iemand hier ervaring mee of het ook echt iets uithaalt ? ik heb nu een potje gehaald bij kruidvat , iemand die dit ook al eens heeft gebruikt ?
    ik zou graag wat meningen hebben hierover.

    Alvast dankjewel !


    I'm in love with cities I've never been to and people I never met.

    Nope, Sint Janskruid heb ik nooit van gehoord. Maar ik zou het wel goed bestuderen want niet alle pilletjes doen iets.

    Veel sterkte, want ik herken het heel erg (behalve de overleden moeder en uitgemaakte vriendje).
    Veel succes! En als je ergens over wilt klagen zijn mijn gastenboek en inbox altijd wijd open, je bent er ook van harte welkom, meid!


    Some people are art and do art at the same time

    Nee sorry, ik wou dat ik je kon helpen maar ik gebruik dat niet.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Het schijnt te werken, maar ze hebben niet onderzocht hoe het nou werkt en het kan net zo goed een placebo effect zijn.


    Your make-up is terrible

    Ik denk eigenlijk dat een goed gesprek over wat je voelt met iemand die echt om je geeft beter is dan dingen die je op het internet vindt. Het meeste dat op het internet staat van die zogenaamde natuurlijke pillen klopt langs geen kanten. Om op je vraag te antwoorden; geen idee, sorry.


    comfort in c h a o s

    Osaki schreef:
    Nee sorry, ik wou dat ik je kon helpen maar ik gebruik dat niet.


    Veel sterkte!


    Queer zijn is gewoon alles

    ----

    [ bericht aangepast op 20 nov 2013 - 16:46 ]


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Deilia schreef:
    Als het echt zo erg is als je beschrijft zou ik ergens anders hulp zoeken dan bij homeopathische middeltjes. Al zullen ze natuurlijk geen kwaad kunnen,


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Deilia schreef:
    (...)


    Ik zou liever niet beginnen met echte antidepressiva te nemen , ik ben bang dat het een soort van verslaving gaat worden , ik zou het liever eerst op deze manier proberen ...


    I'm in love with cities I've never been to and people I never met.

    Scorpia schreef:
    Nope, Sint Janskruid heb ik nooit van gehoord. Maar ik zou het wel goed bestuderen want niet alle pilletjes doen iets.

    Veel sterkte, want ik herken het heel erg (behalve de overleden moeder en uitgemaakte vriendje).
    Veel succes! En als je ergens over wilt klagen zijn mijn gastenboek en inbox altijd wijd open, je bent er ook van harte welkom, meid!


    Dankjewel ! 's heel lief van je ! (flower)


    I'm in love with cities I've never been to and people I never met.

    Ik ben persoonlijk een grote fan van homeopathische middeltjes, omdat ze mij ook heel goed geholpen hebben. Ik heb echter geen ervaring met Sint Janskruid pilletjes, maar ik hoop dat ze bij jou het gewenste effect hebben!
    Sterkte! (flower)


    Valar Morghulis.

    Volgens mij gebruikt mijn moeder Sint Janskruid pilletjes. Ongeveer een jaar geleden is haar vader (mijn opa dus) overleden en daar heeft ze het eigenlijk nog steeds zwaar mee. Weer weet ik dit niet zeker, maar volgens mij heeft ze die pilletjes op voorschrift van onze huisarts genomen en helpen ze wel iets.
    Toch zou ik ook aanraden om anders eens een keer te spreken met een psycholoog, je vader, iemand anders die je vertrouwt.
    Succes.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2013 - 17:42 ]


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Brooklyn schreef:
    (...)

    Ik zou liever niet beginnen met echte antidepressiva te nemen , ik ben bang dat het een soort van verslaving gaat worden , ik zou het liever eerst op deze manier proberen ...

    Dan heb ik het niet over medicatie maar meer in de richting van praten - met familie, vrienden of psychiater. Al weet ik natuurlijk niet of je dat nu al doet.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Sint Janskruid heb ik weleens geslikt, maar eigenlijk hielp het niet zo goed als dat het moest. Je kunt beter eens een goed gesprek hebben en alle gevoelens laten gaan, dat helpt mij tenslotte veel beter dan alle voorschriften bij elkaar. Je mag mij ook altijd een pb'tje sturen, maakt mij echt niet uit. Maar pillen... daar heb ik altijd mijn twijfels over. Het is een nooduitgang voor de zware depressie, maar als je ze op den duur ook bij goeie buien nog slikt en dan wil afbouwen, is een terugval heel normaal. Dan is Sint Janskruid nog een meevaller, want het is homeopathisch. Als je toch wat meer rust in je hoofd zoekt, kun je er best aan beginnen als je je er fijn bij voelt, mits je natuurlijk de goede dosering neemt, haha. Kun je het niet met je huisarts bespreken? Die zal vast wel tips hebben. Of een psycholoog, een maatschappelijk werker... Veel succes ermee!


    Searching heavens for another earth