Fennec schreef:
Zat te denken om een stukje verleden te schrijven voor de gelaarsde kat;
Ooit was er een ridder, groot en sterk uit een ver land. Hij was naar het Zuiden afgereisd om zijn geluk te beproeven. In het Westen stond hij al bekend wegens zijn ezel, die gouden munten kon toveren. Maar hier wist nog niemand van zijn fortuin, dus kon hij genieten van anonimiteit. Ook had hij een knuppel in een zak en een tafel die zichzelf dekte. Deze had hij achtergelaten bij de molenaar, evenals de ezel. Hij had alleen genoeg geld mee om rond te komen. Om zijn rijkdom te verbergen kleedde hij zich in simpele kleding.
De knuppel, ezel en tafel waren verkregen na hij de reuzen Ellert en Brammert had verslagen. Hieraan had hij zijn status als ridder te danken.
Vanaf zijn sneeuwwitte paard kon hij de stad zien; Agrabah. Het was groter dan enig rijk dat hij eerder had gezien. De mensen hier waren anders, in alle opzichten. De morgen was begonnen en alle straten waren vol met mensen. De huizen leken wel alsof zij uit een enkele steen gemaakt waren. Maar het was klei en hout dat alles samenhield in deze oase van drukte in een woestijn van leegte.
Julio steeg van zijn paard af. Terwijl hij hier toch was kon hij maar beter goed rondkijken. Wie weet was het de enige keer dat hij zo iets zou zien. Ver weg, achterin de stad, doemden de gouden torens van een paleis op. Meneer Caspari van Carrebas was wel benieuwd wie daar woonde. Vast een vorst, aan de grootte te zien. Maar zelfs de keizers zouden jaloers zijn op dit paleis.
'Sorry, maar wie woont daar?', vroeg Julio aan een willekeurige voorbijganger.
'De sultan, Jafar, en zijn dochter'
I know, not perfect, maar ik zat eraan te denken dat Jafar dan Julio later betrapt (op samen te zijn met Jasmine of gewoon naar haar staren).
Ik vind het echt gewoon awesome
Maar er is een klein dingetje, bedenk ik me nu pas... Jaf is sultan geworden door de hulp van Rumple. De deal heeft ervoor gezorgd dat Jaf dus een zwarte magiër is geworden en zo de troon heeft kunnen claimen... Dit heeft hem wel zijn dochter gekost, die dus veranderd is in een Jinn en in een lamp opgesloten zit, om tot in de eeuwigheid wensen te vervullen voor haar meester(s). Jaf kan de lamp (of zijn dochter) alleen niet aanraken, door zijn duistere magie.
Nu, de lamp en Jasmine zijn dus wel in het paleis. (Haar vrij wensen, is dus geen mogelijkheid, staat in de minuscuul kleine lettertjes van het contract :'D), maar nu heeft Jaf dus een manier gevonden doormiddel van één van zijn trouwste dienaren Iago, dat Jasmine dus wel zo'n beetje vrij kan rondlopen en doen in het paleis. Ze kan alleen nooit naar buiten en die shit meer :'D En tja, Jaf en Jasmine kunnen elkaar nier meer aanraken.
En dan komt Julio, en die staart iets teveel naar Jasmine. Wordt misschien verliefd op haar, en wilt dan haar lamp stelen (doet dit en wordt dan betrapt), opdat ze bij hem kan zijn... zoiets?
Op die manier kunnen we Jaf en Julio ook nog eventueel een achtergrond geven... want uiteindelijk, Jaf is niet zozeer evil knievel. Hij is gewoon niet aardig, tenzij hij je mag :'D En misschien dat hij Julio in het eerste opzicht wel mag, tot Julio dus de lamp (en dus ook Jasmine) steelt... Dit omdat Jafar Julio verboden heeft bij zijn dochter in de buurt te komen.
Zoiets?
Natuurlijk, als je liever iets andfers wilt, je zegt het maar. Ik schrijf ook maar m'n gedachtespinsels op, die feitelijk niet echt logisch zijn. Bwugh, ik heb dus echt veel te weinig tijd gehad, en heb ik nog steeds -.-
Nahja, morgen een vrije dag, dus dan ga ik echt posten!
“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”