Parachutes schreef:
(...)
Klopt ja. Ik heb heel erg dat ik er geen einde aan kan maken. Ik heb een verhaal waar ik nu al sinds de vierde (ik ben nu eerstejaars op de universiteit) mee bezig ben, ik zit nu in deel twee, en ik heb wel duizend ideeën over wat ik allemaal nog kan laten gebeuren, maar ik weet gewoon niet hoe ik het moet laten eindigen, want mijn originele idee kan niet meer, omdat ik daar te ver van ben afgeweken. xd
Maar van oefenen word je alleen maar beter en misschien is het boek dat je nu schrijft niet het boek dat je ooit kunt uitbrengen, maar het helpt je wel aan meer ervaring voor dat ene boek dat je op een dag kan gaan uitgeven. ^^ Dat is hoe ik er altijd over denk. (:
Mijn doel is echt om één van de weinige Nederlandse fantasy/sci-fi boeken uit te geven, hehe. (':
Bij mij is het meestal zo dat ik erg kritisch ben over het begin en zelfs zo kritisch dat ik vaak niet verder kom dan 15.000 a 20.000 woorden en dat is best balen, als je echt niet verder komt dan dat. Ik heb enkele boeken geschreven van al rond de 100.000 woorden, maar die zijn gewoon echt niet goed genoeg. Dat vind ik gewoon prutwerken xd Ik ben erg lang bezig met het schrijven van een eigen boek en wat je zegt klopt, dat al die ervaring zich uiteindelijk uit zal betalen in je boeken, maar het is wel frustrerend dat je soms vroegtijdig aan je boek moet stoppen door een enorme fout die je hebt gemaakt. De irritantste eigenschap die je als schrijver kan hebben is perfectionisme, maar het is tegelijkertijd wel mijn beste.
Mijn doel is ook om een goede Nederlands fantasy boekenserie ooit uit te geven, maar zoals het er nu nog uitziet, gaat daar nog heel veel tijd in zitten. Hoewel ik denk dat ik nu een aardig goed idee heb, waar ik mee verder kan, hopelijk lukt het deze keer wel
Maar ik zou het ook niet erg vinden om het verhaal te maken in anime stijl, als ik ooit daar de kans voor krijg om een anime van mijn verhaal te maken, zal ik dat best weleens willen doen. Alleen tja, zolang ik zo slecht blijf in tekenen, gaat een anime ervan maken het niet worden xd
"There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.