Parachutes schreef:
(...)
Ik vond Kamisama no inai Nichiyoubi heel erg verschillen per arc. Ik vond de laatste arc echt enorm goed, dus ik vond het einde daarvan ook erg goed. Maar ik vond de 'rode draad' van het verhaal een beetje vaag. Het was net of er niet echt een verhaallijn was, hoewel die er toch wel is, maar er wordt niet heel diep op in gegaan, vind ik. Het is vooral een verhaal over dat land en die wereld, maar er wordt niet echt verder ingegaan op wat er nu met die wereld is gebeurd en wat er nog mee gaat gebeuren. Dat is heel erg jammer. Maar het is een 'verfilming' van een boekenserie, wat betekent dat we waarschijnlijk alleen het eerste boek verfilmd hebben gezien ofzo, waardoor de 'echte verhaallijn' niet echt aandacht krijgt. Is wel vaker als er een anime wordt gemaakt van een light novel. En dat haat ik echt, want dan kan ik de manga niet gaan lezen. En boeken zijn vaak heel lastig te vinden en áls je ze vindt, zijn ze heel crappy vertaald.
Maar ik weet niet... Ik vond het toch een hele mooie anime, dat gevoel heb ik er in ieder geval aan over gehouden. Het is alleen niet echt een geheel, ofzo.
Nou ja, ik vond de laatste arc een beetje wat te over de top, maar ik kan wel inkomen waarom anderen het einde mooi en goed vonden. Ik heb veel respect voor de manier waarop de wereld in elkaar is gezet met leuke restricties. Ik vind het echt jammer dat het verhaal soms wat te cliché en lopende soms wat saai begint te worden, terwijl ik echt wel potentie zag in dit vehraal vanaf het begin. En waarom moest Kizuna dood? xd Zoooo lullig. Ik begon het net een goed en leuk personage vinden, zegt die gozer begraaf me maar xd en ik had de stille hoop dat hij terug zou komen,maar ja dat wilde die ook niet. Echt lullig xd
Ik las ook ergens dat het afgeleid was uit een boek en daarom vond ik het wel interessant om het te proberen. Alleen gezien het vast en zeker een heel goed verhaal zou kunnen zijn, zag ik toch een paar foutjes, niet erg hinderlijk, maar meer dat je het gewoon jammer vind hoe het is gegaan. Dus uiteindelijk vind ik het toch een 7 waard.
Toch nog een aardig cijfer, maar ik had miss er te veel van verwacht xd maar ja, als ze mijn faovriete personage in die serie al in epi 3 dood laten gaan xd tja, dat vind ik niet leuk!
"There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.