Ik heb advies nodig.
Is dit voorwoord goed zo? Of moeten er wat dingen weg / bij / veranderen. (Ik heb het idee dat ie een beetje dubbel is qua informatie. Of zeurderig? IDK. Maar ik schrijf nooit voorwoorden, dus had geen idee wat ik er moest zetten.)
Omdat dit geen standaard verhaal zal woorden, zoals ieder ander hier een voorwoord, met wat punten die handig zullen zijn om te weten. Ook komen hier wat waarschuwingen te pas.
• Ten eerste zijn de karakters van de jongens, en de andere non-fictieve personages, wat 'ruiger' gemaakt. Het zal wat verschillen per persoon en ze zullen waarschijnlijk niet echt 'bad' worden, maar er is gespeeld met hun innerlijk. Houd je hier niet van, dan is dit waarschijnlijk niet het verhaal voor jou.
• De indeling van dit verhaal zal waarschijnlijk wat verwarrend zijn, elk hoofdstuk bestaat uit vier delen. Dit zullen los geactiveerde stukken zijn. Dat wel. Twee hoofstukken in het 'nu' en twee in het 'verleden'. En over het algemeen in beiden vormen één voor het mannelijke en het vrouwelijke hoofdpersoon. Al zullen er af en toe uitzonderingen zijn, dezen zullen wel zeldzaam zijn. En of er naar het einde zo zal blijven kan ik niet voorspellen.
• De stukken verledentijd, flashbacks, forwards en dromen in hoofstukken zullen in de hij/zij-vorm en verleden tijd geschreven worden. Hier is geen verklaring voor, het vloeide simpelweg gewoon op deze manier uit mijn vingers.
• Bij elk hoofdstuk (behalve de twee prologen) zullen er een soundtrack zijn. Aan het begin van het hoofdstuk zal het meest toepasselijke stukje staan, met daarbij de link. Hierbij zal de liefste Esmee me helpen als ik echt niks kan bedenken. Bedankt. Als het mij lijkt dat de keuze voor het nummer in jullie ogen onlogisch kan lijken zal ik er een uitleg bij plaatsen. Als jullie een soundtrack-keuze niet begrijpen en er geen uitleg bij staat, zou ik dat graag horen, dan plaats ik zo snel mogelijk nog bij dat zelfde hoofdstuk omdat het anders chaotisch zal worden de uitleg en zal diegenen die erom hebben gevraagd even waarschuwen.
• De 'extra stukjes', waarmee ik dingen bedoel die niet bij het verhaal horen, zal ik tot het minimum proberen te beperken. Soms zal ik enkel wel moeten en komt er een spoiler onderaan het hoofstukje.
• In dit verhaal zal er sprake zijn van alcohol- en drugs misbruik. Geweld zal een punt spelen en ook depressies en persoonlijkheidsstoornissen komen te pas. Dit is niet voor niks een 16+ verhaal en het zal dus ook verder gaan dan alleen zoenen. Wat vrij uitgebreid geschreven kan worden. Ik raad je aan dit verhaal niet aan als je hier niet tegen kan, lezen is op eigen risico.
• Omdat dit een verhaal met een emotioneel verhaal en een wel degelijk zelfbetreffende onderwerpen bezit zal het af vrij moeilijk voor mij zijn om te schrijven. Die hoofstukken kunnen wat langer duren, of wat afwijken van de rest. Ik hoop dat jullie dit kunnen respecteren.
• Tot mijn spijt heb ik nog een leven buiten het schrijven, hoe vaak ik kan schrijven zal verschillen. Toch zal ik proberen zo regelmatig mogelijk te reageren. Reken op sowieso één hoofdstuk in de week. De lengte zal wat verschillen. Maar een hoofdstuk zal niet korter zijn als 750 woorden. Meestal zullen het er over de 1000 zijn. Naarmate het verhaal vordert worden ze steeds langer.
• Dit verhaal begint zo snel mogelijk. Een precieze datum kan ik niet stellen. Maar reken op een paar dagen. Het licht namelijk compleet af van hoe ik me voel, en of het voor mij goed voelt.
Reality's overrated.