• Ik heb toestemming van Hemmings!
    Hemmings schreef:

    Je mag beginnen hoor! Je staat in het wedstrijdtopic.

    Groetjes, Hemmings.



    Welkom bij mijn dichtwedstrijd!

    Hallo iedereen, en welkom bij deze dichtwedstrijd!
    Iedereen weet waar een dichtwedstrijd om draait: namelijk dichten. Omdat ik het fijn vond een wedstrijd te organiseren, en ik al helemaal van gedichten hou, besloot ik dit ook eens daadwerkelijk te doen. En hier is hij dan eindelijk: mijn gedichtenwedstrijd!
    Uiteraard gelden er deze wedstrijd ook regels, want zonder deze heb je geen wedstrijd!

    Regels:
    - We behandelen elkaar en elkaars werk met respect. Ik wil geen geruzie binnen de wedstrijd, en ik wil ook niet dat mensen elkaar afkraken!
    - Plagiaat is ten strengste verboden. Ik zie niet alles, maar als ik merk dat dit gedicht niet van jou is, vlieg je de wedstrijd zonder boe of ba uit.
    - Naamsverandering wordt ten allen tijde doorgegeven zodat ik het in het topic aan kan passen!
    - Gedichten worden nieuw gemaakt. Ik wil geen oude gedichten die al eerder op je profiel stonden!
    - Dichten mag in 2 talen: Nederlands en Engels
    - Mijn deadline is 21 uur. Als ik dan online ben en je bent te laat, heb je pech gehad. Als ik dan niet online bent en je bent te laat, maar je zorgt er voor dat je het in mijn en het andere jurylid hun PB gedropt hebt voor de eerst volgende keer dat we online zijn, heb je geluk gehad.
    - Niemand valt af, op het einde word er een gemiddelde berekend en zo wordt de winnaar bepaald.
    - Je doet mee of je doet niet mee. Ik vind het niet leuk als mensen halverwege de wedstrijd stoppen.
    - Je doet mee voor de eer, niet voor de prijs. Ik zal wel 1 maand lang op mijn profiel reclame maken voor één van de winnaar zijn/haar creaties.
    - Ik zoek 5 tot 10 deelnemers
    - Je levert via PB in bij alle juryleden
    - We houden ons ten allen tijde aan de huisregels van Quizlet.


    Inleveren & uitstel:
    - Je krijgt voor elke ronde 5 dagen tijd.
    - Uitstel kan gevraagd worden tot de 4de dag, 21 uur. Zelfde regels gelden als hierboven uitgelegd.
    - Je krijgt 2 dagen uitstel als je er tijdig om gevraagd hebt.
    - Per dag dat je te laat inlevert zonder uitstel, gaat er 0.5 van je punt af. Hetzelfde geld als je uitstel vroeg en je levert nog te laat in.
    - Het is mogelijk op de later uitstel te vragen, maar dan gaat er 0.5 per dag van je punt af.

    Beoordelingen:
    - Correcte spelling (5p)
    - Correcte grammatica (5p)
    - Houden aan de opdracht (5p)
    - Creativiteit (5p)
    Je punt wordt herleid naar 10 per opdracht.

    Jury:
    - ZaynNiall
    - Lasaraline

    Deelnemers:
    - Yoda ||Uitstel||
    - Penthesilea
    - Rey
    - Scorpia
    - Junns ||Uitstel||
    - Barricades
    - xBoselfje ||Uitstel||
    - xMissMarije ||Opdracht 1||
    - Flannery
    - Tuala

    Inschrijvingen gesloten!

    Opdrachten:
    Opdracht 1:
    De eerste opdracht draait rond de natuurelementen. Iedereen mag 1 element kiezen waar hij/zij een gedicht rond schrijft. Er is geen maximum aantal per element, maar ergens zou het wel fijn zijn als ik van elk element op z'n minst 1 gedicht heb. Maar de keuze blijft aan jullie, uiteraard! In deze opdracht is rijmen niet verplicht.
    Veel succes!


    Water: xBoselfje, Junns, Scorpia, xMissMarije
    Aarde: Barricades
    Vuur: Flannery
    Lucht: Yoda

    INLEVERDATUM: 15 oktober
    TEN LAATSTE UITSTEL: 14 oktober, vanaf elke dag erna -0.5
    INLEVERDATUM UITSTEL: 17 oktober



    Opdracht 2:
    De tweede opdracht is: basisemoties. Er zijn vier basisemoties: blij, boos, verdrietig en bang. Bij deze opdracht zul je niet moeten kiezen voor één van de vier, maar je mag ze combineren. Dit is niet verplicht, uiteraard. Ook bij deze opdracht is rijmen niet verplicht.
    Succes!

    INLEVERDATUM: 5 november
    TEN LAATSTE UITSTEL: 4 november, vanaf elke dag erna -0.5
    INLEVERDATUM UITSTEL: 7 november


    Ik zoek nog één ander jurylid!
    And above all: enjoy the competition!

    [ bericht aangepast op 31 okt 2013 - 21:53 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Donaghy schreef:
    (...)

    In dat geval heb ik graag de tweede opdracht. Als het dan lukt om de beoordelingen voor de deadline van de tweede opdracht af te hebben, is het nog goed, want dan kan je de feedback nog steeds toepassen.

    En natuurlijk beterschap! (:


    Dit en doe het vooral rustig aan. Beterschap. (flower)

    Ik kan wel alvast mijn beoordelingen online zetten als ik ze af heb? Dan hebben ze in ieder geval die van mij.


    "Niall was about to hug a fan, but she said she wanted to hug me but I said I wanted to hug Niall." ~ Louis

    Ik zal de tweede opdracht zodadelijk online zetten.
    Bedankt, allemaal ^^

    [ bericht aangepast op 31 okt 2013 - 21:47 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Hij staat online.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Graag uitstel, want ik ga het niet redden om het voor dinsdag af te hebben.

    Ik zou graag uitstel krijgen.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik heb mijn inzending af en jullie hebben hem als het goed is ook gekregen, maar ik vind het wel jammer dat ik de feedback van het vorige gedicht niet meer heb gekregen voor de inleverdatum van opdracht twee. Want dan had je de tips nog kunnen verwerken in de tweede opdracht.
    Maar okay, veel succes met nakijken! (:


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Ik hem mijn gedicht bijna af, maar moet nu weg en ben niet voor 9 thuis. Maakt een uurtje later uit?


    #WWED - What Would Emma Do?

    Mag ik even zeggen dat ik vind dat wij heel weinig tijd hebben om in te leveren terwijl jij wel heel lang bezig bent met de boordelingen? Ik vind dat niet helemaal kloppen
    Volgens mij hebben we nu nog geen week gehad


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Penthesilea schreef:
    Mag ik even zeggen dat ik vind dat wij heel weinig tijd hebben om in te leveren terwijl jij wel heel lang bezig bent met de boordelingen? Ik vind dat niet helemaal kloppen
    Volgens mij hebben we nu nog geen week gehad

    Ja, dat vind ik ook.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Ik zie dit vandaag pas ^^ ik ging er van uit dat een nieuwe opdracht ook wel in de story zou verschijnen en heb dit dus gemist.
    Dus nee, dat gaat niet meer lukken.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ik zit nu eigenlijk te twijfelen
    Maak ik nu nog snel mijn gedicht af zodat het afgerafeld en niet mooi is, of wacht ik een dag en heb dan punten aftrek
    Want ik heb deze week wel meer dingen te doen gehad dan dit gedicht om eerlijk te zijn


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Sorry, ik ben vergeten 'm in de story te zetten, ik zat aan zee, had om de 2 minuten geen internet, en daarna ben ik het vergeten.
    Ik ga de beoordelingen morgen of dit weekend afwerken.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Voor de mensen die de story volgen ipv dit topic is het inderdaad vervelend dat jij de tweede opdracht niet in de story hebt gezet. Sorry dat ik het zeg, maar dat je twee minuten geen internet had aan zee, is geen excuus. Je hebt minstens nog 4 dagen gehad waarop je het alsnog in de story had kunnen zetten. Als wedstrijdleidster is het jou taak te zorgen dat alles geregeld is en overal voor is gezorgd, zodat wij als deelnemers duidelijkheid hebben, weten waar we aan toe zijn en wat je van ons verwacht.
    Dit is niets persoonlijks, maar het gaat hier gewoon een beetje rommelig en deelnemers hebben nu nadeel aan het feit dat jij wat vergeten bent.

    Ik moet mij overigens helaas uitschrijven, want ik vertrek morgen naar Spanje voor 4 maanden. Ik weet niet of ik daar internet heb en of ik daar überhaupt tijd voor heb. Daarom krijg je van mij de tweede opdracht ook niet, maar ik zou wel graag nog mijn beoordeling van de eerste opdracht willen.

    [ bericht aangepast op 5 nov 2013 - 23:29 ]


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik had geen 2 minuten geen internet, ik had om de 2 minuten geen internet, en dan had je nog eens het feit dat ik ban mijn ouders maar een kwartier op het internet mocht.
    Ik ben zondagavond terug thuisgekomen rond 9 uur, had maandag vrij veel werk voor dinsdag waardoor ik het niet kon doen, gisteren ben ik tot 8 uur bezig geweest met boekfragmenten te schrijven voor Nederlands en dan had ik voordracht tot kwart over negen, waarna ik mijn hele boekentas nog moest maken,...
    Vandaag heb ik tijd, want morgen gaan we weg met school, maar ik heb ook werk tegen vrijdag.
    Sorry.
    Ik zal jullie voor de volgende opdracht meer tijd geven.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik denk dat ik me ook ga uitschrijven
    Want zelfs als ik nu nog niets inlever heb ik al min punten door de korte tijd
    En ik kan niet in minder dan een week een gedicht schrijven naast mijn andere dingen
    Verder vind ik deze wedstrijd nogal rommelig en niet goed geregeld, want ik kan nu ook niks doen met het commentaar op mijn gedicht, dus ik weet niet wat ik moet verbeteren


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one