• "Wit beyond measure is man's greatest treasure"

“Ik ben hoofdmonitor Helado/Evelien en het is mij een genoegen jullie welkom te heten in de afdeling Ravenclaw. Ons embleem is de adelaar, die zweeft waar anderen niet kunnen klimmen; onze afdelingskleuren zijn blauw en brons en onze Common Room kan gevonden worden in de top van de toren van Ravenklauw, achter een deur met een betoverde deurklopper. De gewelfde ramen van onze ronde Common Room kijken neer op de schoolgronden; het meer, het verboden woud, het zwerkbalveld en de Kruidenkunde tuinen. Geen enkel andere afdeling heeft zulke adembenemende uitzichten.

Zonder de wens om op te scheppen, dit is het huis waar de bekwaamste tovenaars en heksen leven. Onze oprichtster, Rowena Ravenclaw, bekroonde leren boven alles – net als wij. Anders dan de andere huizen, die allen de ingangen naar hun Common Rooms verborgen hebben, hoeft dat bij ons niet. De deur naar onze Common Room bevindt zich aan de bovenkant van een lange, draaiende trap. Hij heeft geen klink, maar een betoverde bronzen deurkloppen in de vorm van een adelaar. Als je op de deur klopt, zal deze klopper je een vraag stellen en als je deze correct beantwoord, is het je toegestaan om binnen te komen. Deze simpele barrière houdt al duizenden jaren iedereen behalve Ravenclaws buiten.

Sommige eerstejaars zijn bang voor het beantwoorden van de adelaar zijn vragen, maar maak je gen zorgen. Ravenclaws leren snel en je zult snel de uitdagingen die de deur geeft vermakelijk gaan vinden. Het is niet ongebruikelijk om 20 mensen voor de deur te vinden, die allemaal samen proberen het antwoord op het raadsel van die dag te vinden. Dit is een geweldige manier om gemeenschappelijke Ravenclaws uit andere jaren te ontmoeten en om van ze te leren – al is het een beetje irritant als je je zwerkbalgewaden bent vergeten en je snel binnen moet zien te komen. Ik raad je zelfs aan om je tas drie keer te controleren voor alles wat je nodig hebt voordat je de toren van Ravenclaw verlaat.

Een ander cool iets van Ravenclaw is dat onze mensen het meest individueel zijn – sommigen mogen ze zelf excentriekelingen noemen. Maar genieën lopen veelal niet synchroon met normale mensen en anders dan sommige andere afdelingen die we zouden kunnen noemen, vinden wij dat je het recht hebt te dragen wat je wil, te geloven wat je wil en te zeggen hoe jij er over denkt. Wij worden niet afgeschrokken door mensen die dansen op een andere melodie; het tegenovergestelde, we waarderen ze!

Ravenclaw heeft een roemrijke geschiedenis. De meeste van de grootste uitvinders en vernieuwers van de tovenaarswereld zaten in onze afdeling, inclusief Perpetua Fancourt, de uitvindster van de lunascope, Laverne de Montmorency, een grote pionier op het gebied van liefdesdrankjes en Ignatia Wildsmith, uitvindster van haardreis brandstof. Beroemde Ravenclaw Ministers van Magie omvatten Millicent Bagnold, die de macht had de avond dat Harry Potter de Duistere Heer zijn vloek overleefde and de vieringen van de tovenaarswereld verdedigde met de woorden, ‘I assert our inalienable right to party.' Dan heb je nog Minister Lorcan McLaird, die een behoorlijk brilliante tovenaar was, maar voorkeur verleende aan communiceren door rook uit het einde van zijn tovertok te storen. Nou ja, ik heb gezegd dat we excentriekelingen voortbrengen. Wij hebben de tovenaarswereld Uric the Oddball geschonken, die een kwal gebruikte als hoed. Hij is het onderwerp van vele tovenaarsgrappen.
    Betreffende onze relatie met de andere drie afdelingen: nou, jullie hebben waarschijnlijk gehoord over de Slytherins. Ze niet zo slecht, maar het is verstandig om op je hoede te zijn totdat je ze goed kent. Ze hebben een lange afdelingstraditie van alles doen wat nodig is om te winnen – dus pas op, vooral in Zwerkbal wedstrijden en examens.
    De Gryffindors zijn ok. Als ik kritiek zou hebben, zou ik zeggen dat de Gryffindors de neiging hebben om uitslover te zijn. Ze zijn ook veel minder tolerant dan wij zijn als het gaat om mensen die anders zijn; ze zijn bekend om het maken van grappen over Ravenclaws die een interesse ontwikkeld hebben in levitatie, of de mogelijke magische gebruiksmogelijkheden van trollensnot, of ovomancy, wat (zoals je waarschijnlijk weet) een methode van waarzeggerij is met het gebruik van eieren. Gryffinddors hebben onze intellectuele nieuwsgierigheid niet, waar wij geen probleem zien in het je dagen en nachten besteden aan het breken van eieren in een hoekje van de common room en het opschrijven van je voorspellingen volgens de manier waarop de eigelen vallen. Je zult waarschijnlijk zelfs een paar mensen vinden om je te helpen.
    Betreffende de Hufflepuffs, nou ja, niemand kan zeggen dat het geen aardige mensen zijn. Het zijn zelfs een paar van de aardigste mensen in de hele school. Laten we gewoon zeggen dat je je niet al teveel zorgen over hen hoeft te maken als het gaat om competitie tijden examentijden.
    Ik denk dat dat bijna alles is. Oh ja, onze huisgeest is de Grey Lady. De rest van de school denkt dat ze nooit spreekt, maar ze zal tegen Ravenclaws praten. Ze is vooral erg handig als je verdwaald bent of als je iets misplaatst hebt.

Ik ben er zeker van dat jullie een goedenacht zullen hebben. Onze slaapzalen bevinden zich in torentjes van de hoofdtoren; onze hemelbedden zijn opgemaakt met hemelsblauwe zijden dekbedden en het geluid van de wind die langs de winden fluit is erg ontspannend.

En nogmaals: Bravo in het lid worden van het slimste, meest eigenzinnige en meest interessante huis van Hogwarts.”

Marauder’s Map
    Gryffindor Common Room
    Hufflepuff Common Room
    Slytherin Common Room
    Great Hall

Head of House and Head Boys/Girls
    Head of House:
    Ludovico
    Head Girls:
    Helado
    Incantatem

Ravenclaws
    Ludovico - Sofie
    Helado - Evelien
    Incantatem - Myke
    Gula - Kim
    LetUsBurn - Loïs
    Infano - Mirte
    Avarosa - Nana
    Chocolata - Lotta
    Demyx
    Laconiek
    VitaIncoluma - Céline
    xBoselfje - Isa
    JamesPotter - Femke
    Rawiyah - Jette
    Castellan - Carlijn
    Levicorpus12
    Lyall - Bell
    Inside - Melissa
    Sivan - Samantha
    Aeternitatem - Demi
    Roww - Rowena
    Square - Inge
    Barricades - Fren
    xAlways - Linde
    amberkroaler - Amber
    Ari

- Vertel kort iets over jezelf.
    - Welke films heb je gezien?
    - Welke boeken heb je gelezen?
    - Wat is je favoriete film en waarom?
    - Wat is je favoriete boek en waarom?

Raadsels
    Elke dag krijgen jullie rond etenstijd een raadsel voorgeschoteld. Jullie mogen erop broeden, brainstormen, breinbreken, wat je maar wilt. Het is de bedoeling dat je in eerste instantie zelf tot een oplossing komt. Mocht je er niet uitkomen, dan mag je dat aangeven in het topic. Zijn er meerderen? Probeer samen te werken!
    Mocht je tot een antwoord komen; stuur deze in een PB naar Sofie of Myke. Voor vandaag is dat: Myke.
    Als er een nieuw raadsel die volgende dag online wordt gezet, zal ook meteen het antwoord van de vorige keer gepubliceerd worden.
    Succes en veel raadselplezier!

Raadsel van de dag:
    Een ober moet van zijn baas de nieuwe diamanten wijnglazen zo mooi mogelijk opstapelen. De ober, die heel handig is met glazen stapelen, tekent al snel wat ontwerpschetsen van opstellingen. De baas trekt z'n wenkbrauw op en vraagt dan: 'Maar jongen, je weet toch wel dat één hiervan niet klopt?'
    De taak voor jullie is om uit te zoeken wélke niet klopt. Succes! Incantatem

Antwoord van gisteren:
    Nog niet van toepassing.

Opdracht maand Oktober
    Het is het begin van het schooljaar, en iedereen is ingedeeld bij zijn of haar afdeling. Maar wat is een afdeling nu zonder een embleem? Steek de koppen bij elkaar, of maak ieders een aparte creatie, waaruit jullie er eentje selecteren om mee te doen. Dit mag getekend, geschilderd, bewerkt of zelfs fotografie (magisch (gif) of muggle (jpg)) zijn. Voor het einde van de maand moet aan het afdelinghoofd bekend gemaakt worden welke creatie meedoet. De winnende afdeling verdient 50 punten, de tweede 40, etc. Jullie krijgen hiervoor de tijd tot 31 Oktober.

Inzendingen
    Kim: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7
    Lotta: 1
    Femke: 1 - 2 - 3
    Rowena: 1
    Inge: 1
    Ari: 1

"Or yet in wise old Ravenclaw,
    If you've a ready mind,
    Where those of wit and learning,
    Will always find their kind."

-The Sorting Hat

[ bericht aangepast op 2 okt 2013 - 20:50 ]

Deep inside, I've never felt alive

Chocolata schreef:
    (...)
    Waha, dat doe ik tijdens godsdienst altijd stiekem :'D. Ook met beroemdheden en zo; ze vinden het echt geniaal, vooral toen ik Jemke Trieber ontdekte, de naam van JB met die van een vriendin :Y). Niemand die op school ooit van shipnames had gehoord, maar ze wisten wél alles af van Larry Stylinson :3.

Meh, ik moet een project kiezen voor morgen: zou ik fanfictie (yeah! Harry rules!), Siamese tweelingen of partydrugs kiezen? Ghehe, heeft niet eens iets met elkaar te maken 'D.

FANFICTIE, HAHA.

That is a perfect copy of reality.

Chocolata schreef:
    (...)
    Waha, dat doe ik tijdens godsdienst altijd stiekem :'D. Ook met beroemdheden en zo; ze vinden het echt geniaal, vooral toen ik Jemke Trieber ontdekte, de naam van JB met die van een vriendin :Y). Niemand die op school ooit van shipnames had gehoord, maar ze wisten wél alles af van Larry Stylinson :3.

Meh, ik moet een project kiezen voor morgen: zou ik fanfictie (yeah! Harry rules!), Siamese tweelingen of partydrugs kiezen? Ghehe, heeft niet eens iets met elkaar te maken 'D.

Haha Jemke Trieber xD Toen ik begon met shipnamen te bedenken kreeg ik opgegeef moment zoiets vol terug xD Lumantha Nemmings xD
    Doe FANFICTIE xD

[ bericht aangepast op 2 okt 2013 - 18:31 ]

| 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

Chocolata schreef:
    Hé, nu we het toch hebben over Hogwartsvragen: wat is jullie favoriete ship? :Y) Ik twijfel héél erg tussen Dramione, Nevuna (mijn zelfverzonnen naam voor Neville & Luna) en Perciver :'). Maar ik ga toch maar voor Perciver.

Ik vind Ron en Hermione zo'n schattig setje :')
    Neville en Luna was eerst wel super schattig, maar nu Neville zo veranderd is passen ze niet meer bij elkaar..
    Daarom is Neville ook getrouwd met dat kind dat Ron die lovepotion gaf :')
    Misschien heeft ze Neville ook wel betoverd :'D
    Of was het nu zo dat Ron háar juist lovepotion gaf..?
    Ik weet het niet meer O.O

Maar mijn favo vak is denk ik toch wel Verzorging van Fabeldieren.
    Gewoon omdat ik enorm van dieren houd, en al helemaal de dieren uit de toverwereld c;
    Ook zou ik Potions wel leuk vinden, al van kinds af aan heb ik altijd al gedaan alsof ik een heks was die een magisch drankje aan het brouwen is :')
    Doe ik nu soms nog wel eens.. x'D

Little do you know

- Wie van HP lijkt het meest op je?
    * ILuna. Ik ben een vreemd, raadselachtig persoon die compleet haar eigen gang gaat en bovendien slim is. Ik ben niet bang om situaties uit de weg te gaan en ik reageer soms anders dan andere mensen om dingen. Ik heb aparte interesses en hobby's.
    - Welk vak dat op Hogwarts gegeven wordt past het best bij je?
    * Oude Runen, denk ik, als ik mocht kiezen zou ik het liefst linguïst worden; ik ben gek op oude en het liefst oude Keltische talen!
    - Welk vak dat op Hogwarts gegeven wordt past echt NIET bij je?
    * Toverdranken, ik was al slecht in scheikunde en ook op Pottermore ben ik er rampen in. Ik hou gewoon niet van dingen maken; ik heb er bewondering voor als je het kan en ik zou willen dat ik het kon, maar ik kan het niet en ik heb het geduld om het te leren ook niet. :'P
    - Wat is je favoriete ship van HP? Dramione, Nevuna, Drarry, Perciver?
    * Nevune en Perciver!
    - Wat zou je doen als je ontdekte dat je echt een heks/tovenaar was en dus (misschien te laat, maar alsnog) naar Hogwarts mag?
    * Wanneer kan ik gaan? :Y)

Ik doe maar hetzelfde als Demi, hehe, thanks!

"A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

Haha Myke, was mijn lijst nog ergens goed voor :Y)

That is a perfect copy of reality.

Sivan schreef:
    Wauw nooit gedacht om iemand met dezelfde interesse te vinden. Shipnamen bedenken voor vrienden :Y)

Ik doe dat ook altijd! Ik ship mijn vrienden altijd met beroemdheden die ze leuk vinden. (":

Chaos is a ladder.

Hallotjes. Ik blijf even om de raadsel te regelen ^^ En dan ga ik weer huiswerken ;P

* Lily. Ik ben ijverig, ik wil graag dat ik gelijk heb, en ik ben héél koppig, echt, als je iemand eigenwijs kan noemen, dan ben ik het wel ;P Verder ben ik verschrikkelijk nieuwsgierig naar alles ^^
    * Toverdranken, dat sowieso. Ik vind het heerlijk om scheikunde te doen, omdat het me zo goed ligt, en ik denk dat ik ook zeker plezier zal hebben bij Toverdranken ^^
    * Geschiedenis van Toverkunst. Noh, en dubbel nog met Binns erbij ;P
    * Jily *O*
    - Wat zou je doen als je ontdekte dat je echt een heks/tovenaar was en dus (misschien te laat, maar alsnog) naar Hogwarts mag?
    * Alsjeblieft ja?

Ik denk Hermione vooral, we zijn beide enorm ijverig en ik ben graag altijd betweterig, ik wil altijd alles beter weten en als iets niet perfect gaat of zoals ik het wil dan gaat het mis in mijn hoofd :')
    Dan kan ik enorm boos of gefrustreerd worden en dan reageer ik dat snel op anderen af..
    Ik ben ook, Net zoals Luna, uniek in alles, tenminste dat probeer ik. Ik heb er altijd een hékel aan om iemand te zien lopen in dezelfde kleding die ik aan heb of in mijn kast heb hangen.. dan heb ik de neiging om dat te verbranden of zo of om dat mens aan te vallen en in de haren te vliegen :')
    Maar oké, ik ben goed in beheersing..
    Toverdranken, omdat ik toen ik kind was het altijd geweldig vond om 'heks' te spelen en allerlei brouwsels te maken. Iets waar ik altijd ook enorm goed in was, want alles wat ik vinden kon ging er bij :')
    Mijn moeder was daar echter niet blij mee want ik deed dat altijd op mijn kamer in een emmer of zo x'D
    Verzorging van Fabeldieren, omdat ik gewoon enorm veel van dieren houd. Fabeldieren dan in het bijzonder d:
    Astronomie vind ik ook wel gaaf, gewoon omdat ik de maan en de sterren altijd al enorm mooi en mysterisch heb gevonden, ik wil nogaltijd zo'n verre kijker ding hebben zodat ik de sterren van dichtbij kan zien (:
    Ik denk voorspellend rekenen, als je mij vraagt 'wat is 8+4?' dan zeg ik al gauw 16, zulke dingen en zo. Ik heb namenlijk Discalculie, Dislexy maar dan met rekenen..
    DRAPPLE!! O.O
    I guess I would Faint of happiness..
    Ja.. ik denk dat ik zo zou doen als zo'n Diehard Directioner die Harry, Louis, Niall, Zayn en Liam voor het eerst in het echt zou zien of zo.. x'D

Ik doe mee x'D

Little do you know

Roww schreef:
    Ik denk Hermione vooral, we zijn beide enorm ijverig en ik ben graag altijd betweterig, ik wil altijd alles beter weten en als iets niet perfect gaat of zoals ik het wil dan gaat het mis in mijn hoofd :')
    Dan kan ik enorm boos of gefrustreerd worden en dan reageer ik dat snel op anderen af..
    Ik ben ook, Net zoals Luna, uniek in alles, tenminste dat probeer ik. Ik heb er altijd een hékel aan om iemand te zien lopen in dezelfde kleding die ik aan heb of in mijn kast heb hangen.. dan heb ik de neiging om dat te verbranden of zo of om dat mens aan te vallen en in de haren te vliegen :')
    Maar oké, ik ben goed in beheersing..
    Toverdranken, omdat ik toen ik kind was het altijd geweldig vond om 'heks' te spelen en allerlei brouwsels te maken. Iets waar ik altijd ook enorm goed in was, want alles wat ik vinden kon ging er bij :')
    Mijn moeder was daar echter niet blij mee want ik deed dat altijd op mijn kamer in een emmer of zo x'D
    Verzorging van Fabeldieren, omdat ik gewoon enorm veel van dieren houd. Fabeldieren dan in het bijzonder d:
    Astronomie vind ik ook wel gaaf, gewoon omdat ik de maan en de sterren altijd al enorm mooi en mysterisch heb gevonden, ik wil nogaltijd zo'n verre kijker ding hebben zodat ik de sterren van dichtbij kan zien (:
    Ik denk voorspellend rekenen, als je mij vraagt 'wat is 8+4?' dan zeg ik al gauw 16, zulke dingen en zo. Ik heb namenlijk Discalculie, Dislexy maar dan met rekenen..
    DRAPPLE!! O.O
    I guess I would Faint of happiness..
    Ja.. ik denk dat ik zo zou doen als zo'n Diehard Directioner die Harry, Louis, Niall, Zayn en Liam voor het eerst in het echt zou zien of zo.. x'D

Ik doe mee x'D

Omg ja, ik was Drapple vergeten o.O.

I ship DRAPPLE! _O_

I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

Avarosa schreef:
    Haha leuk. Je kan natuurlijk archeologie gaan studeren, maar dat ligt dan weer dichter bij geologie dan bij geschiedenis.

Nee, want ik wil alleen nog een HBO. Ik vind het al moeilijk om mezelf motiverend genoeg te houden voor een MBO (nu bezig met niveau 4) en eigenlijk wil ik gewoon gaan werken, om van die walgelijke schoolsfeer af te zijn (lokalen, lessen, huiswerk, die "school sleur" zeg maar, word ik kotsbeu van) en omdat het verstandig is, doe ik nog wel een HBO maar een Uni gaat hem echt niet worden. Daarbij vind ik dat ik na het MBO en het HBO, wel lang genoeg ben bezig geweest...

Chaos is a ladder.

Zoals jullie zien is Kim al behoorlijk wat bezig geweest voor de opdracht :Y)
    Ik heb even alle inzendingen in de beginpost gezet. Mocht jijzelf een inzending zien en deze toch niet meer geschikt vinden, of heb je 'm al aangepast en wil je iets anders daarvoor in de plaats: zeg het even, dan pas ik het aan!

Ludovico schreef:
    Zoals jullie zien is Kim al behoorlijk wat bezig geweest voor de opdracht :Y)
    Ik heb even alle inzendingen in de beginpost gezet. Mocht jijzelf een inzending zien en deze toch niet meer geschikt vinden, of heb je 'm al aangepast en wil je iets anders daarvoor in de plaats: zeg het even, dan pas ik het aan!

Oh wat erg zeg, een hele lijst van mij. :Y)
    Ach ja, ik vind het ook gewoon leuk om te maken!

Chaos is a ladder.

Gula schreef:
    (...)
    Oh wat erg zeg, een hele lijst van mij. :Y)
    Ach ja, ik vind het ook gewoon leuk om te maken!

Beter dat je enthousiast bent ^^ Die kunnen we altijd gebruiken ;P

is er iemand goed in duits??
    Ik moet dit vertalen naar het duits:

De overloop is wit met een bruine vloer. De eerste deur die je aan je linkerkant tegen komt gaat naar een ruime badkamer, tegenover de trap is mijn kamer, de muren daarvan zijn geel en er zitten twee planken aan mijn muur, de één vol met boeken en de ander met een plantje er op.
    In de hoek staat een grote spiegel met een kaptafel er aan en er naast staat mijn bed. Naast de deur staat een bureau.
    Naast mijn kamer is de kamer van mijn moeder en daarnaast is de logeerkamer. Op de zolder slaapt mijn broer, daar staan ook de wasmachine en de droger.
    Zijn ‘kamer’ is met zijn kledingkasten van de ‘overloop’ af gezet.

Ik heb twee broers en één zus, mijn oudste broer van 28 is al uit huis en mijn zus van 26 ook al. Mijn andere broer is 18 en die woont in het weekend nog thuis. Door de week is hij op de kazerne.
    Mijn moeder werkt bij de huurderbelangenvereniging, mijn broer van 18 werkt in het leger en mijn zus is maatschappelijk werkster. Mijn oudste broer is echter werkloos.

En met een woordenboek gaat echt enorm traag.. :l

Little do you know

Ik ben wel redelijk goed in Duits, maar helaas ben ik nog niet zo ver. Ik had je graag geholpen...

~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||