• Harry had never even imagined such a strange and splendid place. It was lit by thousands and thousands of candles that were floating in midair over four long tables, where the rest of the students were sitting. These tables were laid with glittering golden plates and goblets. At the top of the hall was another long table where the teachers were sitting [...] The hundreds of faces staring at them looked like pale lanterns in the flickering candlelight [..] Harry looked upward and saw a velvety black ceiling dotted with stars. He heard Hermione whisper, "It's bewitched to look like the sky outside. I read about it in Hogwarts, A History." It was hard to believe there was a ceiling there at all, and that the Great Hall didn't simply open on to the heavens.

Beste Q’ers. Jullie professors en ik heten jullie van harte welkom op alweer een nieuw schooljaar op Hogwarts.
    Voor sommigen is dit een fijn weerzien, voor anderen een nieuw begin. Zij die nog niet zijn ingedeeld, moeten eerst langs de sorteerhoed. Wij wensen elk van jullie al het nodige succes voor een magisch jaar, met veel vriendschap en leerrijke ervaringen.
    Moge ieder van jullie hier gevormd worden tot de prachtige tovenaars of heksen die jullie op een dag zullen zijn.
    Naerys, Head Mistress 2013

Marauder’s Map
    Gryffindor Common Room
    Hufflepuff Common Room
    Ravenclaw Common Room
    Slytherin Common Room

Headmaster and Head of Houses
    Headmaster Naerys
    Head of Gryffindor Scamander
    Head of Hufflepuff PukkelXDing
    Head of Ravenclaw Ludovico
    Head of Slytherin Draculea

Head Boys and Girls
    Gryffindor:
    Bombalurina

Hufflepuff:
    NightValeTheodora

Ravenclaw:
    HeladoIncantatem

Slytherin:
    YodaBeaton

Opdracht maand Oktober
    Het is het begin van het schooljaar, en iedereen is ingedeeld bij zijn of haar afdeling. Maar wat is een afdeling nu zonder een embleem? Steek de koppen bij elkaar, of maak ieders een aparte creatie, waaruit jullie er eentje selecteren om mee te doen. Dit mag getekend, geschilderd, bewerkt of zelfs fotografie (magisch (gif) of muggle (jpg)) zijn. Voor het einde van de maand moet aan het afdelinghoofd bekend gemaakt worden welke creatie meedoet. De winnende afdeling verdient 50 punten, de tweede 40, etc. Jullie krijgen hiervoor de tijd tot 31 Oktober.

"Before we begin our banquet, I would like to say a few words. And here they are: Nitwit! Blubber! Oddment! Tweak! Thank you."

-Albus Dumbledore, Headmaster, 1991

[ bericht aangepast op 30 sep 2013 - 21:00 ]

Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

Okay, ik kom er dus echt niet uit. Voor de mensen die me kennen: welke afdeling vinden jullie het beste bij me passen?

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

Lasaraline schreef:
    Okay, ik kom er dus echt niet uit. Voor de mensen die me kennen: welke afdeling vinden jullie het beste bij me passen?
    Maak anders de quiz eens en kijk wat je uitkomt. Staat dat antwoord je aan, neem dan dat. Heb je liever iets anders, dan weet je al wat je kan elimineren.

Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

Avarosa schreef:
    (...)Maak anders de quiz eens en kijk wat je uitkomt. Staat dat antwoord je aan, neem dan dat. Heb je liever iets anders, dan weet je al wat je kan elimineren.

Ik heb de quiz al gedaan, maar ik raak er echt niet uit...

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

Lasaraline schreef:
    (...)

Ik heb de quiz al gedaan, maar ik raak er echt niet uit...
    Wat zijn je troeven in het leven?

Avarosa schreef:
    (...)Wat zijn je troeven in het leven?

God, da's 'n moeilijke.
    Ik heb een hele harde eigen mening en ben afschuwelijk koppig, waardoor ik vaak wel dingen bereik die ik wil bereiken, maar er wel mensen mee afstoot. Ik ben ook absoluut niet dom (slim wil ik niet zeggen, omdat "slim" vaak aanschouwd wordt als rapportpunten, die overigens echt niet slecht zijn, maar er zijn nog zoveel andere dingen die met "slim" of "intelligentie" te maken hebben). Ik heb ook doorzettingsvermogen, maar volgens mij hoort dat bij het eerste.
    Ik durf het op te nemen voor mezelf en voor anderen (vrienden en familie, voor mensen die ik niet mag ga ik het niet snel opnemen).

Lasaraline schreef:
    (...)

God, da's 'n moeilijke.
    Ik heb een hele harde eigen mening en ben afschuwelijk koppig, waardoor ik vaak wel dingen bereik die ik wil bereiken, maar er wel mensen mee afstoot. Ik ben ook absoluut niet dom (slim wil ik niet zeggen, omdat "slim" vaak aanschouwd wordt als rapportpunten, die overigens echt niet slecht zijn, maar er zijn nog zoveel andere dingen die met "slim" of "intelligentie" te maken hebben). Ik heb ook doorzettingsvermogen, maar volgens mij hoort dat bij het eerste.
    Ik durf het op te nemen voor mezelf en voor anderen (vrienden en familie, voor mensen die ik niet mag ga ik het niet snel opnemen).

Om de een of andere reden moet ik hierbij aan Huffelpuf denken...

-

Lasaraline schreef:
    (...)

God, da's 'n moeilijke.
    Dan zou ik je bij Slytherin of Gryffindor plaatsen. Vooral je koppigheid en je hardheid vind ik bij Slytherin passen, het feit dat je het ook niet voor vreemden of vijanden zou opnemen past daar ook goed bij. Je doorzettingsvermogen past zeker bij Gryffindor of misschien wel Hufflepuff.
    Ik ben ook eens een kijkje gaan nemen op je profiel en ik zie een plaatje van water staan. Wist je dat water het element van Slytherin is?

Lasaraline schreef:

Das dan toch apart. Ik heb altijd het idee dat iedereen wel een afdeling heeft waarmee die meer connectie voelt. Slytherin is altijd mijn favoriete afdeling geweest, maar ik weet ook dat ik daar (niet meer) goed bij pas. Vroeger wel, maar ik ben heel erg veranderd. Ik was vroeger echt een Hufflepuff of een Slytherin, en door de jaren heen verander je. Is het anders echt niet mogelijk om de Pottermore sorting te doen? Dat geeft "echt" bevestiging, heb ik het idee, omdat het toch voor mij als een officieels iets aanvoelt wat betreft Harry Potter.

Chaos is a ladder.

Avarosa schreef:
    (...)Dan zou ik je bij Slytherin of Gryffindor plaatsen. Vooral je koppigheid en je hardheid vind ik bij Slytherin passen, het feit dat je het ook niet voor vreemden of vijanden zou opnemen past daar ook goed bij. Je doorzettingsvermogen past zeker bij Gryffindor of misschien wel Hufflepuff.
    Ik ben ook eens een kijkje gaan nemen op je profiel en ik zie een plaatje van water staan. Wist je dat water het element van Slytherin is?

Ik vind Slytherin een fantastisch afdeling, echt waar. Het enige wat me ervan afstoot is dat heel veel mensen daar "the bad guy" op plakken, en ik zo niet wil overkomen.
    Nee, dat wist ik niet, maar ik hou van water (:

Zo kom je ook niet over hoor. Andere afdelingen plakken dat op onze maar we zijn er voor elkaar en helpen elkaar. Maar dat zien de meeste niet omdat we andere minder graag helpen.
    En we doen er gewoon alles aan te winnen ;)

[ bericht aangepast op 30 sep 2013 - 16:23 ]

Ich liebe dich 27.12.23

Lasaraline schreef:
    (...)

Ik vind Slytherin een fantastisch afdeling, echt waar. Het enige wat me ervan afstoot is dat heel veel mensen daar "the bad guy" op plakken, en ik zo niet wil overkomen.
    Sinds Severus Snape the good guy bleek te zijn tijdens de tovenaarsoorlog, kreeg Slytherin een betere naam dan vroeger. Dus zo bad guy zijn ze niet meer. :D

Dan ga ik maar voor Zwadderich (:

Lasaraline schreef:

Dat vind ik ook één van de grootste nadelen van Slytherin. Onbewust koppelen mensen daar het woord "slecht" aan terwijl dit helemaal niet hoeft. Er zijn mensen die juist door dit "slechte imago" (even tussen aanhalingstekens want het is geen slechte afdeling) maar door dat imago willen mensen ook soms bij die afdeling. Op Quizlet is dit voor zover ik weet niet, want hier is iedereen wel vrij gepassioneerd over Harry Potter, maar op andere websites zie je toch vaak dat sommigen juist bij die afdeling willen vanwege dat imago of vanwege Draco of een andere Malfidus.
    Slytherin heeft een hele trotse en ambitieuze kant, waar veel meer de nadruk op zou moeten liggen.

Chaos is a ladder.

Lasaraline schreef:
    Dan ga ik maar voor Zwadderich (:

Welcome!
    Al zitten er wel dooddoeners zoals ik.

We will not be quiet, Stonewall was a riot!

Ik ben bang dat ik iets vreselijks heb gemist en dit al lang is beantwoord of gevraagd, maar hebben Head Boys- en Girls ook nog een functie? ^^

"A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife