Assassin schreef:
(...)
Er is sowieso veel onbegrip over NAO, veel mensen vinden het niet eens een echte eetstoornis en dat vind ik echt heel erg.
Klopt helemaal. Ik ben documentairestudente, en we hadden het afgelopen week over stoornissen. Schijnbaar kwam niemand verder dan boulimia en anorexia en denkt men dat je alleen een eetstoornis hebt wanneer je je voedsel uitbraakt on a daily basis en bijna niks inneemt. Ik heb ze even flink geinformeerd. Maar niet
te veel natuurlijk, want er zijn in mijn leven slechts twee mensen die er van weten. Mensen behandelen je namelijk meteen anders wanneer je een mentale conditie hebt. En zoals jij zegt, door het onbegrip en de onduidelijkheid van NAO, nemen veel mensen het niet serieus. En dat doet pijn.
Ik wil in de toekomst ook echt een documentaire over NAO gaan maken. Op dit moment kan ik dat echt nog niet, omdat het veel te dicht bij me staat en ik heel bang ben om erover uit te komen in mijn omgeving. Maar het is zo'n groot probleem dat mijn leven beheerst elke dag, en ik vind het zo erg dat er zoveel onwetendheid over is. Dat moet echt anders.
Taiteilijan schreef:
(...)
Ja, klopt. Wordt dan een beetje een omgekeerd placebo-effect. Maar ik begrijp het ook wel. Ik geloof dat ze de eetstoornis NAO uit het verzekeringspakket hebben geschrapt, dus als je daarmee wordt gediagnosticeerd, ben je flink de lul qua behandelplan. Een vriendin van mij heeft in feite NAO, maar ze categoriseren het om die reden als anorexia. Heel zuur hoe ze dat hier hebben geregeld. Dan voel je je als eetstoornispatiënt ook niet bepaald serieus genomen, lijkt me.
Klopt. Je moet gewoon een hamburger in je mond proppen, en je bent er vanaf, schijnbaar. En ja, zo heb ik mensen horen praten. Fuck society en hun ignorance. Mensen trekken hun mond al open voordat ze enig idee hebben waar ze over praten. Daar kan ik me zo boos om maken.
[ bericht aangepast op 21 feb 2014 - 22:48 ]
ars moriendi