Ik ben Parachutes, mijn echte voornaam is Dirkje. Mijn hobby's zijn schrijven, muziek luisteren, (manga) lezen, anime kijken en gewoon doelloos voor me uitstaren en dagdromen. Ik ben dol op Japan, eigenlijk op heel Azië wel, en dan hou ik in het bijzonder ook heel erg van anime. ^^
Mijn lievelingsband is natuurlijk Muse, ik vind ze echt helemaal geweldig. Ik luister verder ook heel graag naar Imagine Dragons, Coldplay (wel de oude Coldplay!), Radiohead, Mumford and Sons, Keane, Snow Patrol, Stereophonics, Kodaline en nog een hele hoop andere bands. Wat ik geweldig vind om te doen is naar festivals en concerten gaan; ik vind live muziek heel gaaf.
Verder ben ik dol op katten, maar vind ik honden vreselijk. Mijn andere lievelingsdieren - naast katten - zijn giraffen en pinguïns.
Schrijven is echt enorm belangrijk voor me, het is zowel mijn grootste hobby als mijn uitlaatklep voor gevoelens en frustraties. Wat ik schrijf is dan ook heel afhankelijk van hoe ik me voel. Het liefste schrijf ik een beetje duister en symbolisch, vaak met een grote schep drama en een snufje romantiek erbovenop. Dat betekent overigens niet dat ik me zelf constant duister en depressief voel, hoor.
![:Y) :Y)](/images/smilies/fork.gif)
Naast de Japanse anime's, kijk ik ook graag naar Britse BBC series, zoals Sherlock en The Adventures of Merlin. Doctor Who heb ik nog niet gezien, maar het lijkt me wel hel leuk. (: Game of Thrones vind ik ook erg leuk, maar ik ben meer fan van de boeken als van de serie.
Qua boeken ben ik dol op fantasy en science fiction, de genres waarin ik zelf ook het meeste schrijf. Nineteen Eighty-four van George Orwell vind ik een geweldig boek. Ook was ik een trouwe volgster van de inmiddels affe Gone-serie van Michael Grant en de BZRK-serie van dezelfde schrijver vind ik ook awesome. Ik ben wel gefascineerd door boeken waarin op de één of andere manier mind control of dat soort dingen in voor komen, zoals bij Nineteen Eighty-four en BZRK.
Films kijken doe ik bijna niet. Ik heb geen hekel aan films, maar ben ook echt geen fan van films. Als je me vraagt wat ik goede films vind, heb ik niet heel veel antwoorden voor je, ik heb er gewoon niet veel gezien. Waarschijnlijk zal ik Lord of the Rings, Harry Potter en misschien nog wat dingen op noemen. Oh, the Lovely Bones vind ik een hele goede film, trouwens.
Een slechte eigenschap van mij is dat ik tegen hypes ben. Een mooi voorbeeld daarvan is de Hunger Games. Ik was helemaal weg van die boeken en heb ze ook allemaal in mijn boekenkast staan, maar zodra het steeds bekender werd en er een film van kwam, vond ik het niet echt leuk meer, puur omdat zoveeeeel mensen het leuk vinden. Ik denk dat het een soort van mijn natuur is om tegen de stroming in te gaan ofzo.
Ten slotte; ik zit nu zo'n vijf jaar op Quizlet; één jaar op een andere account, vier jaar op deze. Vanaf het moment waarop ik het bèta-readen ontdekte, was het altijd stiekem een beetje mijn droom om ook ooit bèta te worden, dus toen dat een jaar geleden inderdaad gebeurde, was ik heel erg blij en nu ben ik er nog steeds heel trots op. ^^