Oké, dit klinkt gek, maar kan de tijd voor Perry en Daniëlle misschien beter een beetje sneller gaan? Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze op hun eerste dag al een monster vinden, maar aan de andere kant, het reizen zelf is niet zo boeiend om te beschrijven. Ik heb dus alvast een flash forward gedumpt in de spoiler onderaan mijn post, als je het hier mee eens bent laat ik hem staan en anders haal ik hem gewoon weer weg (: (Ik had ook gewoon zin om te schrijven, hahaha)
Daniëlla Moore ~ Departement.
Perry gaf toe dat hij eraan twijfelde of ik de weg terug zou vinden als ik alleen vertrok en dit maakte me woedend, natuurlijk kon ik de weg terug vinden! Heel goed zelfs. Het kostte me dan ook veel moeite om er niet meteen vandoor te gaan op Epona, al wist ik zeker dat hij me zo in zou halen met zijn prachtige ros. Ik moest wachten tot we de paarden achter moesten laten, of wachten tot de nacht viel en ik de wacht moest houden. Nee, dit laatste plan vergat ik al zou gauw als het me te binnen was geschoten. Hem zo kwetsbaar achterlaten zou me geen punten scoren bij het Department, ik zou overdag moeten vertrekken.
"Of u het nou wilt of niet vrouwe, u heeft me nodig," zei Perry met een grijns op zijn gezicht die ik er maar al te graag vanaf had geslagen, maar ik hield me in en spoorde Epona aan, zodat ik Perry's pad versperde. "Ik heb niemand nodig, ik ben opgegroeid in het Department en verdien een hogere functie! Onderschat me niet." Ik wierp hem nog een blik toe die duidelijk zei dat ik serieus was en niet slechts aan het pochen was, ik kende mijn eigen zwakheden, maar ik wist ook dat ik behoorlijk goed was. Opnieuw spoorde ik Epona aan om onze weg te vervolgen, deze keer liet ik haar voor Perry lopen, omdat ik nog altijd barweinig zin had in een gesprek met hem.
De rest van de reis sprak ik zo weinig mogelijk met Perry, de enige keren dat ik mijn mond opendeed was als we moesten beslissen welke kant we nu weer opgingen. Ik probeerde zo min mogelijk pauzes te houden en als we ze hielden, zo kort mogelijk. Helaas had mijn paard een slechtere conditie dan ik gehoopt had en moesten we vaker een pauze houden dan ik in eerste instantie gehoopt had.
Elke keer dat we een pauze namen besteedde ik mijn tijd aan het rekken van mijn spieren en het vervloeken van ons vervoer. Ik had een hekel aan paardrijden, het zat alles behalve comfortabel en het beviel me niet dat ik mijn eigen lot deels in de handen, of hoeven, van een paard legde. Ook at ik wat gedroogd vlees en dronk zo nu en dan wat, zonder Perry wat aan te bieden, omdat ik er vanuit ging dat hij zijn eigen spullen mee had. Het was een volwassen man en ik zag het niet als mijn verantwoordelijkheid om hem van eten te voorzien. Toen we weer op pad waren stelde ik na een poos voor om ons kamp op te slaan, het zou dan nog net lang genoeg licht zijn om onze tenten op te zetten en te jagen. Een goed avondmaal sloeg ik immers nooit over.
Het goede weer had helaas uiteindelijk weinig invloed gehad op mijn humeur, waardoor ik nog altijd weinig zei tegen Perry. Nadat we onze tenten hadden opgezet had ik hem gezegd dat ik ging jagen en ik had hem tevens de opdracht gegeven droog hout te zoeken voor een kampvuur. Ik had slechts een konijn weten te vangen, wat veel minder was dan ik gehoopt had, maar het zien van een goed kampvuur verlichte mijn irritaties iets. De warmte van het vuur was een genot nu de zon onder was en de koelte van de nacht al zijn intrede maken. Zonder te klagen fileerde ik vervolgens het konijn en braadde het vlees boven het vuur. Deze keer gaf ik Perry wel de helft, aangezien mij dit eerlijk leek. We hadden ieder onze eigen taken gehad en hij verdiende de helft. Ik at de mijne zwijgend op en kaatste elke poging tot een conversatie die hij maakte nog steeds af, zoals ik de hele dag had gedaan. Het was misschien onredelijk van me om pissig op hem te zijn, aangezien het het Department was geweest die het nodig had gezien mij aan iemand te koppelen, maar Perry was momenteel de enige op wie ik mijn irritaties kon uiten. "Ik houd als eerste de wacht, ga jij maar slapen," zei ik nadat we ons eten al een poos ophadden. Het was misschien nog wat vroeg, maar ik was van plan morgen vroeg te vertrekken en daar had je een goede nachtrust voor nodig.
We wisselden die nacht steeds af en het was de derde keer dat ik buiten in het klamme gras zat toen me een plan te binnen schoot. Er was een manier om te testen wie ik nou werkelijk mee had op reis en wat hij waard was. Ik keek even over mijn schouder naar de tent waar Perry in lag te slapen en kreeg een grijns op mijn gezicht. Het mes dat k al die tijd in mijn hand had gehouden legde ik nu naast me neer, ik was niet van plan één van ons ook maar enige echte verwondingen toe te dienen, dat zou alles alleen maar lastiger maken. Voorzichtig kwam ik overeind en sloop naar Perry's tent, elk takje en blaadje dat mijn aanwezigheid kon verraden nauwkeurig ontwijkend. Toen ik bij Perry's tent was sloeg ik de flap van de tent opzij en keek naar binnen. hij lag nog altijd te slapen en man, wat genoot ik hiervan. Het was de perfecte test, aangezien je ten alle tijden alert hoorde te zijn, zelfs in je slaap. Perry zou niet weten wat hem overkwam en ik kon het niet laten kort te grijnzen. Niet veel later kwam er een luide schreeuw uit mijn keel en besprong ik Perry.
[ bericht aangepast op 27 aug 2013 - 17:57 ]
In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.