Daniëlla Moore ~ Departement.
Geweldig, éindelijk werd ik er écht op uti gestuurd om die monsters te vinden en blijkbaar had het Departement het nodig gevonden mij te koppelen aan Perry. Ik was er heilig van overtuigd dat ik dit prima alleen kon en dat Perry mij enkel zou vertragen, dat is hoe het volgende plan zich al snel in mijn hoofd had genesteld. Zoals afgesproken zou ik met Perry vertrekken, om hem vervolgens zo snel mogelijk achter te laten en er zelf op uit te gaan. Ik zou de monsters vinden en ze naar 'huis' brengen, zoals ik het Departement altijd noemde. Eenmaal thuis aangekomen zou ik de complimenten in ontvangst nemen en ze zouden me eindelijk een hogere functie geven, mijn vader zou trots geweest zijn op me. Mijn moeder ook, alleen denk ik niet dat zij het geuit zou hebben, omdat ze nooit volledig achter mijn vaders en mijn keuze had gestaan om mij op te leiden tot iemand die die monsters aankon. Het zou niet mijn eerste missie zijn, ik was al vaker mee geweest op andere missies, maar ze hadden me altijd verplicht enkel toe te kijken. Nu, naar al die jaren, zou ik eindelijk al mijn kennis in de strijd kunnen gooien en ik was er klaar voor!
Mijn bagage had ik al ingepakt en ik had het zo licht mogelijk proberen te houden, door enkel het hoognodige mee te nemen. Spullen om enige vorm van beschutting te bieden als ik in het bos moest overnachten, natuurlijk mijn wapens, een veldfles om water mee te nemen en wat gedroogd vlees en brood als voedsel voor onderweg. Eenmaal daar aangekomen zou ik jagen, een onuitputbare bron van voedsel en ik was echt dol op vlees. Als laatste had ik ook nog wat reserve kleding in mijn tas gepropt en een dunne deken, maar ook dit was beperkt tot enkel het minimale dat nodig was. In het bos zou ik een plek zoeken dicht bij een meer of riviertje en daar zou ik mijn kleding kunnen wassen en dan had ik het nog niet eens over de andere voordelen van een waterbron in de buurt. Zo snel mogelijk controleerde ik mijn bagage nog een keer en kleedde me vervolgens om. Ik had gekozen voor een praktische broek met een stel goede laarzen die tot mijn knie reikten, daar bovenop droeg ik een simpele trui met een lagere, ronde hals en een leren jas. Bij mijn bagage had ik nog een mantel met kap zitten, voor het geval het zou gaan regenen, tot die tijd was ik tevreden met wat ik droeg. Als laatste bond ik mijn haren nog in een hoge staart op mijn hoofd en slingerde mijn bagage over mijn schouder. Met een vastberaden tred liep ik naar mijn deur en voordat ik mijn kamer verliet keek ik nog één keer rond. Hij was netjes en opgeruimd zoals altijd, vrij onpersoonlijk oog, maar dit kwam omdat ik de paar persoonlijke spullen die ik had weg had gestopt.
Er gleed kort een tevreden glimlach op mijn lippen en met een zekere tred liep ik door de gangen. Ik moest Perry op de binnenplaats ontmoeten, waar ook de paarden klaar zouden staan, en dat was dan ook waar ik heenliep. Ik kende Perry niet erg kort, ik had hem enkel een paar keer gezien of vluchtig gesproken, maar de gesprekken waren altijd over zakelijke dingen geweest. Daarbij was het enige dat ik over hem wist dat hij erg stil was en een zusje had, wie en waar dat zusje was, was me dan echter weer geheel onbekend. "Geweldig.." mompelde ik toen ik op de binnenplaats aankwam en welke twee paarden er klaar stonden. De een duidelijk beter dan de ander en het was mij dan ook meteen duidelijk dat ik het onderspit zou moeten delven. Perry was hoger in rang, véél hoger en dat zat me nu al ontzettend dwars. Wat gaf hem het recht op een beter paard? "Had je niet voor een beter paard voor mij kunnen zorgen, Mikhail?" grapte ik terwijl ik de bruine merrie op haar hals klopte. Epona heette ze, ze was snel, maar kon dit niet zo lang volhouden en stond bekend om het feit dat ze soms erg koppig was. Ik kreeg enkel een grijns van hem terug en ik begon mijn bagage op te zadelen. Het was maar goed dat ik het zo licht mogelijk had proberen te houden, bedacht ik me. Eenmaal klaar keek ik kort naar de lucht, een strak blauwe hemel en de zon stond nog laag doordat het vroeg in de ochtend was. Een prima dag om te reizen, als nu enkel Perry nog op kwam dagen, dan konden we vertrekken.
[ bericht aangepast op 26 aug 2013 - 12:15 ]
In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.