OhMyNarry schreef:
(...)
Dat kan natuurlijk ook. Ik merk wel, dat als ik in bed lig, ik overal vanalles begin te denken, en me over sommige dingen ook druk maak.
En dan bedoel ik ook echt over de "gewone'' dingen. Dan merk ik dat ik een zenuwachtig gevoel krijg, en die shit allemaal.
Kan het daar iets mee te maken hebben?
Oh zoiets had ik ook, maar dan praatte ik mezelf in dat ik niet kon slapen en dat gebeurde dan ook. Ik kreeg last van zo'n ellendig gevoel op de borst waar ik heel veel last van had. Probeer niet, niet ergens aan te denken. Dat gaat je niet lukken. Zoek de oorzaak van je geestelijke onrust. IS het wel een probleem en zo ja, hoe erg is het feitelijke probleem en hoe erg maak ik het zelf? Zijn er oplossingen voor? Als er geen oplossing voor is, kan ik ermee leren omgaan? Is het nodig dat ik er alleen mee leer omgaan of is het handig om de hulp van iemand anders te zoeken?
Probeer in je hoofd toe te werken naar zulk soort dingen, afhankelijk van het soort probleem dat je hebt. Dat creeert geestelijke rust, dat je weet wat je plan de campagne is. Aside from that; koppel dingen die jou rust geven aan je slaapproces. Wat ik vaak deed was schrijven voor ik ging slapen. Schrijven brengt me tot rust en zorgt ervoor dat ik mijn gedachten naar m'n eigen fantasiewereld schuif in plaats van 's nachts continue aan die problemen te denken.
What I'm saying is: probeer je gedachten/problemen niet te blokkeren, maar werk naar oplossingen of manieren om ermee om te gaan toe en bezet je hoofd en slaapomgeving met dingen die jou rust geven.
No growth of the heart is ever a waste