• Hey Q,

    ik ben onlangs verliefd geworden op een collega van me die in hetzelfde magazijn werkt als ik tijdens de vakantieperiodes. Ik vind haar supertof, in mijn ogen is ze mooi en ze brengt altijd een glimlach op mijn gezicht als ik haar zie. Ze houdt van geschiedenis en vindt de dingen lekker die ik lekker vindt.. Maar na enkele weken heb ik een probleem ontdekt, ze is namelijk lesbisch. Het was een klap voor me om dit te weten te komen, zeker omdat mijn gevoelens nog steeds niet veranderd zijn en ik steeds aan haar blijf denken.

    Ik ben nu aan het proberen om mijn gevoelens kwijt te raken zonder enig resultaat. Ik werk nog een tweetal weken met haar samen en weet niet of ik het haar zou moeten vertellen, en daarbij mogelijk onze vriendschap verprutsen, of het haar niet zeg en met mijn gevoelens blijf kampen. Ik ben me al enkele dagen suf aan het piekeren over wat ik moet doen en heb hierdoor al twee nachten niet deftig kunnen slapen (goddank is het nu weekend).

    Ik ben aan het overwegen om het haar op de laatste dag te vertellend maar weet niet zeker of dit wel de juiste keuze is. Wat vinden jullie...?


    Verblind door mijn eigen geluk zag ik haar verdriet niet...

    Luister, als ik in haar schoenen stond zou ik het wel eerlijk willen weten, maar ik zou er geen punt van maken. Ik ben gewoon nog steeds dikke vrienden met mijn ex, dus het zou moeten kunnen. Verder zou ik je niet kunnen helpen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Personally, I wouldn't tell her.
    Je weet dat ze niet dezelfde gevoelens voor jou heeft. Je weet niet hoe ze zal reageren, en zoals je zei, het kan misschien de vriendschap verpesten.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Nou je weet dat het toch op niks zal uitlopen dus ik zou het voor me houden en een goede vriendschap laten voortbestaan.


    You were born original, don't die as a copy.

    Het is altijd het beste om te laten weten dat jij haar als meer ziet dan alleen vrienden, je moet even kijken hoe je dat tactisch kan doen.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Probeer er een grap over te maken? Jammer dat je lesbisch ben, anders had ik je uitgevraagd.

    Je hebt in ieder geval interesse in haar getoond en dat vinden wij vrouwen wel leuk. Ik in ieder geval wel


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Escritura schreef:
    Personally, I wouldn't tell her.
    Je weet dat ze niet dezelfde gevoelens voor jou heeft. Je weet niet hoe ze zal reageren, en zoals je zei, het kan misschien de vriendschap verpesten.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Bakkali schreef:
    Probeer er een grap over te maken? Jammer dat je lesbisch ben, anders had ik je uitgevraagd.

    Je hebt in ieder geval interesse in haar getoond en dat vinden wij vrouwen wel leuk. Ik in ieder geval wel


    Of ze nu lesbisch is of niet, je kan mensen toch altijd uitvragen? Al is het maar om iets te gaan drinken


    Verblind door mijn eigen geluk zag ik haar verdriet niet...

    Ik zal het haar maar niet vertellen. De kans dat je zeg dat ze ook op je valt is 0,0 en het kan de vriendschap voor altijd verpesten.


    -

    Horakoeri schreef:
    (...)

    Of ze nu lesbisch is of niet, je kan mensen toch altijd uitvragen? Al is het maar om iets te gaan drinken


    Dat kan altijd. Maar ik denk dat het je gevoelens ook kan versterken en dat wilde je nu net niet.


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Bakkali schreef:
    (...)

    Dat kan altijd. Maar ik denk dat het je gevoelens ook kan versterken en dat wilde je nu net niet.


    Dat is dan ook weer waar... :(


    Verblind door mijn eigen geluk zag ik haar verdriet niet...

    En ze heeft echt núl aan gevoel voor mannen? Dan zou ik het inderdaad niet vertellen, dan kan ze er niets mee en is de kans 90% dat ze zich naar gaat voelen/ anders naar je gaat gedragen. Als er nog wel een mogelijkheid is dat ze ook wel eens iets voor mannen voelt -daar zou ik dan eerst achter proberen te komen als ik jou was-, zou je het eventueel kunnen vertellen. Succes ermee! (:


    Bad decisions make good stories.

    Escritura schreef:
    Personally, I wouldn't tell her.
    Je weet dat ze niet dezelfde gevoelens voor jou heeft. Je weet niet hoe ze zal reageren, en zoals je zei, het kan misschien de vriendschap verpesten.

    This. Maar ik snap niet waarom je denkt dat je de vriendschap dan zou verpesten? Ben je er echt achter gekomen dat ze lesbisch is of heeft ze dat zelf verteld? Want als ze het zelf heeft verteld, dan is het best privé/persoonlijk en vertrouwt ze jou dat toe. Als je haar dan verteld dat je haar leuk vind, zie ik niet in hoe dit de vriendschap kan beschaven? Dan vertel je haar ook iets vertrouwelijks / privé's? Of zie ik het nu verkeerd?

    Het kan zijn dat ik het niet helemaal goed verwoord of vertel, vanwege mijn slaaptekort. Ik moet echt moeite doen om mijn ogen open te houden, dus ik ga nu wel echt slapen!


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik zou het ook niet zeggen, aangezien je zeker weet dat het niks kan worden. Maar het blijft jouw beslissing.

    @ Veronicas; Misschien gaat ze net afstandelijker doen omdat ze bang heeft dat ze zijn gevoelens gaat versterken.


    Take me to wonderland

    Veronicas schreef:
    (...)
    This. Maar ik snap niet waarom je denkt dat je de vriendschap dan zou verpesten? Ben je er echt achter gekomen dat ze lesbisch is of heeft ze dat zelf verteld? Want als ze het zelf heeft verteld, dan is het best privé/persoonlijk en vertrouwt ze jou dat toe. Als je haar dan verteld dat je haar leuk vind, zie ik niet in hoe dit de vriendschap kan beschaven? Dan vertel je haar ook iets vertrouwelijks / privé's? Of zie ik het nu verkeerd?

    Het kan zijn dat ik het niet helemaal goed verwoord of vertel, vanwege mijn slaaptekort. Ik moet echt moeite doen om mijn ogen open te houden, dus ik ga nu wel echt slapen!


    Ik ben er zelf achter gekomen, daarom vind ik het nu best zo lastig.


    Verblind door mijn eigen geluk zag ik haar verdriet niet...

    ik zou het persoonlijk vertellen maar je moet je hart volgen. als je het niet zou vertellen zou je zegmaar wakker liggen van het feit dat je het niet hebt verteld.
    een echte vriendin zou begrip tonen en ervoor zorgen dat er niets veranderd aan jullie vriendschap


    white lips pale face i hate the whole human race