• lol, een beetje een rare titel - ik als Belg gebruik altijd 'kussen' (of 'muilen' maar dat is eerder dan als grap) - maar voor de duidelijkheid ik heb het hier dus over een gewone 'tongkus'.

    Ik vroeg me eigenlijk af; hoeveel belang hechten jullie aan een gewone kus? Vinden jullie dat je ook wel kan kussen met iemand die je net hebt leren kennen op een feestje, of vinden jullie dat je dat enkel kan doen met mensen waar je echt omgeeft?

    Ik weet dat het best een 'random' vraag is, maar het valt me echt op, dat pakweg 2 jaar geleden veel mensen die ik kende (ook mensen die mijn huidige leeftijd toen hadden) toen het echt 'sletterig' vonden toen, terwijl ik nu de indruk heb dat net heel veel mensen rondom mij iets hebben van 'ja, zoveel maakt het niet uit, je doet wat je wilt, veel is er niet aan'.


    effort never betrays you

    Anguish schreef:
    Ik vind zoenen niets bijzonders, maar dat betekent niet dat ik dat zomaar met iedereen doe.
    Persoonlijk vind ik een kus veel liever, dan rondjes draaien met een spier.

    O ja, en dit. Meestal vind ik tongen altijd zo kleuterig. Dan kun je beter een goede zoen zonder tong hebben. :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Demitria schreef:
    Nah depends. Als ik uitga/op een date ga, en het is een leuke jongen? Waarom niet? Het is niet zo dat ik met jan en alleman zoen, maar ik hecht er minder waarde aan dan aan eerste keer seks.

    Dit. Voorlopig alleen niet, ik heb een vriend. (krul)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik hechtte veel waarde aan mijn eerste kus. Maar nu ik gekust heb is dat wel iets minder.
    Ik kus sowieso niet de eerste de beste en ook niet op feestjes. Ik wil diegene wel eerst goed leren kennen, zodat mijn kus wel echt iets betekent. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ikzelf zoen alleen in een relatie, met degene waarin ik in een relatie zit. Eerder niet.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Ikkuh, tsja, als ik een leuke jongen tegenkom op een feestje of festival. Dan wil ik daar nog wel eens mee gaan staan zoenen ja, maar ik moet eerst wel even met hem gedanst hebben. Haha.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Draculea schreef:
    Ik zou niet zomaar met iemand zoenen, ook niet snel, bij mij mag je redelijk veel geduld hebben. :'D


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Barnabas schreef:
    (...)
    Hier ben ik het mee eens. Ik vond mijn eerste zoen ook niet echt bijzonder. Ik dacht echt: Is dit het nou?
    Maar ja.

    Over die gedachte kan ik ook wel meespreken ja ;d


    effort never betrays you

    Meestal met uitgaan tongzoen ik wel eens met iemand, dus uiteindelijk op dit moment hecht ik er niet veel waarde aan... Zit dan ook niet in een relatie ;/


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Mijn eerste zoen was van een jongens wiens naam ik alleen wist en die heb ik daarna nooit meer gezien. Het was op een feestje. Persoonlijk vind ik het niet zo speciaal iets, dus echt met een speciaal iemand doe ik het niet. Als ik uit ben, en ik ga dan met iemand, tsja, dat is niet echt raar ofzo als ik degene zijn naam niet weet. Voor mij is een zoen maar een zoen.
    Natuurlijk is het wel fijner als je het met iemand doet waar je ook echt om geeft, maar ach, als degene waarmee je zoent goed kan zoenen? Kus is liever, maar ik ga denk ik toch voor een goede zoen.


    Alleen maar tranen van geluk

    Ik hecht er niet heel veel waarde aan, maar ik ga geen complete vreemden zoenen. Mijn eerste zoen was met een jongen die ik al een tijdje kende, iemand die helemaal niet zo belangrijk voor me was en is: precies zoals ik het wilde. Zo zitten er geen vervelende herinneringen vast aan die zoen, alleen maar leuke dingen zoals het feit dat het carnaval was, hij leuk was en we er allebei oké mee waren dat er verder niets van zou komen. Misschien komt dat sletterig over, maar dat voelde op het moment gewoon goed.


    ''i appreciate the masterpiece that is you because your existence alone is art''

    Nou, als ik uitga, waarom niet met iemand die je dan voor het eerst ontmoet? :')


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    De eerste zoen wel. De volgenden.. nah, niks bijzonders, haha. Ik kan rustig met iemand zoenen die ik diezelfde avond met uitgaan leer kennen.


    ars moriendi

    Volgens mij kan je nog beter zoenen met iemand die je niet kent dan wel. Stel je voor je kent elkaar goed, zijn vrij lang vrienden en dan zoenen jullie. Lijkt mij vrij akward als je elkaar dan weer ziet. Tenzij er een relatie uitkomt ;) Toch vind ik niet dat je iedereen op de bek hoeft pakken .


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Het is natuurlijk per persoon heel verschillend. Maar ik hecht veel minder waarde aan met wie ik zoen dan met wie ik naar bed ga. Niet dat ik heel veel mensen heb gezoend maar als ik iemand leuk vond.. waarom niet? Ik kende ze dan al wel een paar weken al werd het niet altijd wat.. maar spijt heb ik er niet echt van gehad. En zoenen moet gewoon leuk zijn en als het goed voelt dan is er niks aan de hand :)

    Barnabas schreef:
    (...)
    Hier ben ik het mee eens. Ik vond mijn eerste zoen ook niet echt bijzonder. Ik dacht echt: Is dit het nou?
    Maar ja.


    Dat had ik ook bij mijn eerste zoen haha. Maar ik weet niet, de latere zoenen met mijn vriend vond ik eigenlijk bijzonderder, misschien omdat de eerste keer nogal onwennig was en ik nog niet helemaal op mijn gemak was om erin op te gaan. Nu vind ik zoenen inmiddels toch wel iets heel bijzonders en fijns, wat ik ook niet zomaar met iemand zou doen. Alleen als ik iemand écht leuk vind. Maar goed, ik ben niet van plan te gaan rondzoenen, want dat gaat mijn vriend vast niet prettig vinden haha.


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom