• Het liefst nu al, maar vooral nadat ik naar mijn vriend ben geweest rond het einde van dit jaar/het begin van het nieuwe.
    Het probleem is alleen ... Hoe de fuck kom je tegenwoordig op school? Een vriendin van mij zit in een soortgelijke situatie als mij, met alleen certificaten door het volgen van speciaal onderwijs en die wordt nu op de een na de andere locatie afgewezen. Zelf ben ik nu ook al een paar keer afgewezen en de moed begint me behoorlijk in de schoenen te zakken, want de opleidingen die ik wil doen zijn onbetaalbaar wanneer ze particulier worden en niet door de overheid gerund.
    Weet iemand waar in hemelsnaam ik naartoe moet om erover te praten wat ik het beste kan doen? Dus niet een school, maar echt een plek, instantie, whatever, die mij kan helpen?
    Ik ben trouwens geen 15 of 16 ofzo, ik wordt over een paar maanden al 20, dus eer ik weer naar school kan gaan ben ik dat ook of alweer 21. Ik moet dus wel echt iets weten waar ik als 'volwassene' terecht kan. :/


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Op mijn volgende school (ik zit in het laatste jaar vmbo tl) hebben ze wel volwassenenonderwijs, maar ik weet niet hoe dat geregeld wordt en waar je zijn moet.. Sorry.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    uuhm... zou ik helaas niet 1 2 3 weten..
    srry:X


    “If I had someone like that in my life, I’d be very happy indeed.” - Bradley James

    Wat wil je precies gaan doen dan? Welk niveau? Je hebt de Vavo.

    [ bericht aangepast op 8 mei 2011 - 15:21 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ja, waarschijnlijk kun je bij een mbo/hbo aankloppen. Ik neem aan dat dat wel kan...


    Nothing lasts forever, for all good things it's true. I'd rather trade it all, while somehow saving you.

    Meestal wordt zoiets door de universiteiten van het stad zelf georganiseerd, hier in Belgie toch.
    Maar als dat in NL niet zo is, heb ik deze site gevonden met wat info: http://www.grensinfopunt.nl/?gclid=CKaRzIC72KgCFQZJ3godJlmlVw
    Of je kan ook thuisstudie doen op NHA: http://www.nha.be/index.html?cm_mmc_o=VV2CjC7BBTkwCjC-kTwFwwE%20C%20MBkczllwEwEBEpwycbXlCjCzpM%20MBkczllwEwEBEpwycbXl%20ftAbl
    Maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als echt naar school gaan...
    En deze site kan je ook eens raadplegen: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/volwassenenonderwijs/aanbod-volwassenenonderwijs
    Ik hoop dat het helpt! (flower)


    Where there is a sea there are pirates...

    Excalibur schreef:
    Wat wil je precies gaan doen dan? Welk niveau?


    Het niveau is juist het grootste probleem, ik kan HAVO/VWO aan, daar ben ik ook ooit Engelstalig mee begonnen, maar ik heb heel veel problemen gehad op al mijn scholen door een moeilijk verleden. Ik ben uiteindelijk 'afgestudeerd' met certificaten op VMBO-tl niveau, omdat meer niet te bieden was op de school waar ik zat. Als ik nu dus weer mijn HAVO diploma wil halen, zou ik dat dus met een omweg moeten doen.

    Ik wil iets met schrijven en/of fotografie doen en een van mijn grootste dromen is later mijn eigen magazine en/of drukkerij runnen.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Vengenz schreef:
    (...)

    Het niveau is juist het grootste probleem, ik kan HAVO/VWO aan, daar ben ik ook ooit Engelstalig mee begonnen, maar ik heb heel veel problemen gehad op al mijn scholen door een moeilijk verleden. Ik ben uiteindelijk 'afgestudeerd' met certificaten op VMBO-tl niveau, omdat meer niet te bieden was op de school waar ik zat. Als ik nu dus weer mijn HAVO diploma wil halen, zou ik dat dus met een omweg moeten doen.

    Ik wil iets met schrijven en/of fotografie doen en een van mijn grootste dromen is later mijn eigen magazine en/of drukkerij runnen.

    Nederlandse taalkunde & literatuur studeren? Daar heb je gewoon goede grammatica en taalkennis voor nodig, misschien kan je examens afleggen om er te geraken ofzo? Bij ons wordt dat de middenjury genoemd. Om in hoger onderwijs te geraken zonder een diploma van het middelbaar, moet je examens afleggen.


    Where there is a sea there are pirates...

    Bij mij op school is volwassenonderwijs, ga daarheen (wedding)

    Maar je kan toch ook LOI fzo doen? Dat je thuis een studie gaat doen.. Of kan dat niet met hetgene wat jij wil doen (no_chears)


    -

    Excalibur schreef:
    Wat wil je precies gaan doen dan? Welk niveau? Je hebt de Vavo.

    Uhm, nog bijgevoegd in m'n bericht. Je hebt de Vavo x)


    "I shut my eyes in order to see.'

    JackyDaniels schreef:
    Bij mij op school is volwassenonderwijs, ga daarheen (wedding)

    Maar je kan toch ook LOI fzo doen? Dat je thuis een studie gaat doen.. Of kan dat niet met hetgene wat jij wil doen (no_chears)


    Ik denk het wel, maar ik denk dat er eerst een tussenstap nodig zou zijn ... Ik heb namelijk de laatste 2 jaar dat ik op school heb gezeten bijna alleen maar gespijbeld en slechts een paar certificaten en werk nu al ruim een jaar. Had de rust van het stoppen ook nodig, maar loop wel een stukje achter daardoor. Ik kan alles inhalen, maar ik weet niet of dat al zin heeft dan. (no_chears)


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Vengenz schreef:
    (...)

    Ik denk het wel, maar ik denk dat er eerst een tussenstap nodig zou zijn ... Ik heb namelijk de laatste 2 jaar dat ik op school heb gezeten bijna alleen maar gespijbeld en slechts een paar certificaten en werk nu al ruim een jaar. Had de rust van het stoppen ook nodig, maar loop wel een stukje achter daardoor. Ik kan alles inhalen, maar ik weet niet of dat al zin heeft dan. (no_chears)

    Volgens mij maakt dat niks uit als je zoiets wil doen, maar dat weet ik niet zeker. Misschien kan je zo'n site wat thuisstudie heeft gaan mailen met die vraag (bloos)


    -

    JackyDaniels schreef:
    (...)
    Volgens mij maakt dat niks uit als je zoiets wil doen, maar dat weet ik niet zeker. Misschien kan je zo'n site wat thuisstudie heeft gaan mailen met die vraag (bloos)


    Vaak wordt je met zulke studie's ook geweigerd bij banen? Ze hebben toch echt liever een met een diploma van ehh school? Stoppen met school is verleidelijk (:

    [ bericht aangepast op 8 mei 2011 - 16:05 ]


    A universe is trapped inside a tear, Replaces love and happiness with fear.

    Ik wil juist zo snel mogelijk van school weg. :P


    Some people feel the rain, others just get wet.

    InsaneGenius schreef:
    Ik wil juist zo snel mogelijk van school weg. :P


    Dat wilde ik ook ... En nu na een jaar werken, nooit (zomaar) vrij, altijd maar hetzelfde en veel kansen missen door het niet hebben van de juiste diplomas ... Nee kindje, maak je school maar lekker af. :')
    Ik ben niet gestopt voor ik certificaten had, maar ik zou willen dat m'n schoolverleden wat minder kut was en ik makkelijker meer had kunnen bereiken.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.