• Omdat Percy en Oliver een eigen plek nodig hebben op Q. :9~

    Wat is Perciver?
    Perciver is de shipnaam voor Percy Weasley en Oliver Wood uit de Harry Potter verhalen.

    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Topic 5
    Topic 6
    Topic 7



    Users die Perciver shippen
    Square
    PercyWood
    Gatsby
    Escritura
    xNymphadora
    Wood
    Spotgaai
    xxmarithxx
    Emrys
    Streetlord
    Hiddlesworth
    Florreke
    Junah
    Wiarda
    Ahern
    Tempesta
    Solera
    Justified
    Lilia
    Daylighter
    Cymry
    Sonnet
    Unimaginable
    Creativity
    RStylinson
    Exterminate
    SPECS
    Atomic
    Moore
    Limits
    Bridgit
    simonella
    KittyChan
    Conquistador
    Liberacorpus
    SecretlyACat
    ThingsInLife
    Dashwood
    Pom
    Puzzel
    ItsNiall
    Naamswijzigingen doorgeven wordt gewaardeerd. ^^

    Perciver stories op Q
    Masquerade van PercyWood
    Chocolate van PercyWood
    Things to understand and things to not understand [One Shots] van PercyWood
    Quaffles & Freckles van Wiarda
    ~ Perciver [one-shot] van Theodora
    The Forseeing van Theodora
    Group Assignment van Sonnet
    Olivers Obsession van Sonnet
    Tutoring van Junah
    Loves From Barcelona van Florreke
    Quidditch match van Emrys
    I love you so damn much ~ Perciver van Conquistador
    Heart of Gold van Square
    Hidden in plain sight van Square
    Four weddings and another one van Square
    He's not my Boyfriend van Square
    Oliver's favourite Colour van Square
    Glasses, Books & a lot of Quidditch [one-shots] van Square
    From A to Z [alphabet drabbles] [EN] [NL] van Square
    Breaking the Stereotype (and a few Hearts) van Square
    The Art of Proposing van Square
    Hello Minister, did I mention I'm resigning? van Square
    Fout - Opdracht 2 Writing Competition PercyWood van Square
    Keep me safe tonight van Square
    Every Perciver AU you (n)ever wanted van Square
    Olismaug van Square
    You bug me van Square
    Smile and Wave van Square

    Perciver fanart van Q'ers
    Perciver Snogging van PercyWood
    Perciver Characters van PercyWood
    Perciver United van PercyWood
    Golden Snitch van PercyWood
    Chibi Percy van PercyWood
    Chibi Oliver van PercyWood
    Just Kiss the Boy van Sonnet
    Naamloze Perciverness van Sonnet
    Perciver Fact #1 van Theodora
    Perciver in blue van Square
    Try to be a Rainbow van Square
    Perciver note van Square
    P&O van Square
    "Perce, je bent een engel." van Square
    Percy Weasley van Square
    Let's Fly van Square
    Vote Percy van Square
    Happy Birthday van Square
    Perciver verovert Quizlet van Square
    Rain van Square
    Rainbows & unicorns van Square
    Perciver note 2 A & B van Square
    Oliver Wood van Square
    Perciver Angel AU (of transparant) van Square

    Polls op Q
    Oliver Wood? van Square
    Percy Weasley is... van Square
    Hoe heb jij Perciver leren kennen? van Square
    Volgens jouw headcanon krijgen Percy en Oliver... van Square

    Quizzen op Q
    De Grote Perciver Quiz van Junah

    Anders / Buiten Q (fanfics, blogs en fanfic recs)
    Percy, Oliver & Perciver videos - Lijst
    Preparing - Fic van PercyWood op AO3
    Books and Broomsticks - Fic van Exterminate op Wattpad
    Perciveriscanon.tumblr.com - Blog van Square
    Perciverfanficarchive.tumblr.com - Fanfic blog van Square
    Percywood.tumblr.com - Blog van ColouredWind
    Oliverandpercy.tumblr.com - Blog
    Percyoliver.pbworks.com - Master List met meer dan 650 fics (laatst bijgewerkt in 2007)
    Weasleys-wood.livejournal.com - Perciver LiveJournal Community
    Zoekopdracht op fanfiction.net - Alle HP fanfic op FF.net met als personages Percy en Oliver


    Als je ergens nog een aanvulling op hebt of zelf ook een Percivershipper bent,
    laat het dan even weten zodat ik de lijsten bij kan werken. ^^



    Tekening door Tyusiu op Deviantart
    Gif door We-reidentical op Tumblr

    Normaal maakt Square hem altijd aan, maar aangezien ze op vakantie is, heb ik hem bij deze even aangemaakt.

    [ bericht aangepast op 14 juli 2013 - 23:23 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Conquistador schreef:
    (...)

    Whut? Was dat een spelfout? Want ik heb alleen ''hoofdstukken'' verkeerd gespeld.

    Of is het avond en ben ik nu blond bezig?

    Edit: O, wacht. Ik snap je al. Lol ik moet niks, ik mag! (A)


    Nee, je moet.


    I'm so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.

    ThingsInLife schreef:
    (...)

    Nee, je moet.


    Als ik dingen ga moeten, dan weiger ik het te doen. Dus als je het lief vraagt of ik het wil, dan zal ik het eerder doen. En zeg je dat ik moet, doe ik het niet. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Wie kan mij helpen? Ik wil verder schrijven maar ik weet niet wát ik kan schrijven. In het boek staat namelijk niet bepaald veel gebeurtenissen in waar Percy en Oliver ook een rol in kunnen spelen, en om elke les te beschrijven de hele story door is ook weer zo saai...


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik zou zeggen iets met de DA maar toen waren ze beiden al van Hogwarts af, niet?


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Gatsby schreef:
    Ik zou zeggen iets met de DA maar toen waren ze beiden al van Hogwarts af, niet?


    Uhu, toen waren ze er al vanaf. Wat ik nu schrijf speelt zich in Harry's eerste jaar af, zegmaar.
    Ik ben nu bezig met hoe de weersveranderingen zijn en hoe de dagen daardoor ook veranderden enzo. Heb pas drie regels maar oke. :p


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Conquistador schreef:
    Wie kan mij helpen? Ik wil verder schrijven maar ik weet niet wát ik kan schrijven. In het boek staat namelijk niet bepaald veel gebeurtenissen in waar Percy en Oliver ook een rol in kunnen spelen, en om elke les te beschrijven de hele story door is ook weer zo saai...


    Heb je niet en soort verhaallijn of grote gebeurtenis waar je naartoe werkt? Als je vijftig hoofdstukken wilt schrijven heb je namelijk inderdaad wel meer nodig dan beschrijvingen van lessen. :')
    Met ideeën (mijn zusje is een genie, ik weet nu hoe ik een trema kan maken) kan ik je verder niet echt helpen. Ik houd wat ik heb voor mezelf, want ik wil het zelf nog gebruiken. ^^ Maar misschien kun je gewoon even brainstormen? Muziek luisteren, andere fic lezen, wiki pagina's doorbladeren, dat soort dingen? Als ik dat doe schiet me meestal vanzelf wel iets te binnen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Iets met reuzeninktvis in het meer zou anders ook wel grappig zijn :p


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Alecia = Pom. Was't bijna vergeten te melden :')


    26 - 02 - '16

    Square schreef:
    (...)

    Heb je niet en soort verhaallijn of grote gebeurtenis waar je naartoe werkt? Als je vijftig hoofdstukken wilt schrijven heb je namelijk inderdaad wel meer nodig dan beschrijvingen van lessen. :')
    Met ideeën (mijn zusje is een genie, ik weet nu hoe ik een trema kan maken) kan ik je verder niet echt helpen. Ik houd wat ik heb voor mezelf, want ik wil het zelf nog gebruiken. ^^ Maar misschien kun je gewoon even brainstormen? Muziek luisteren, andere fic lezen, wiki pagina's doorbladeren, dat soort dingen? Als ik dat doe schiet me meestal vanzelf wel iets te binnen.


    Ik wil werken naar de eerste dag Zweinsveld. (meer ga ik er niet over verklappen). Maar ik wil eerst nog een paar hoofdstukjes ervoor hebben. :p
    Dus ik ben nu een beetje Percy's gevoelens aan het beschrijven. :p


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gatsby schreef:
    Iets met reuzeninktvis in het meer zou anders ook wel grappig zijn :p


    Maar het is herfst aan het worden. Hoewel Oliver er vast gek genoeg voor is....
    Zelf zat ik ook te denken dat ze misschien ''toevallig'' samen de Driekoppige Hond Pluisje ontmoeten? :3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Pom schreef:
    Alecia = Pom. Was't bijna vergeten te melden :')

    Aangepast. (:

    @ Yol; ik zou inderdaad ook eerst een grotere verhaallijn/gebeurtenis verzinnen, zoals Inge al zei. Mensen die mij al lang genoeg op Quizlet kennen om mijn reeks onafgemaakte en gedelete Harry Potter fanfics meegemaakt te hebben, hebben al genoeg bewijs van waarom je zonder voorbedacht plot heel snel strandt. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Aangepast. (:

    @ Yol; ik zou inderdaad ook eerst een grotere verhaallijn/gebeurtenis verzinnen, zoals Inge al zei. Mensen die mij al lang genoeg op Quizlet kennen om mijn reeks onafgemaakte en gedelete Harry Potter fanfics meegemaakt te hebben, hebben al genoeg bewijs van waarom je zonder voorbedacht plot heel snel strandt. :'D


    Ja, maar het is een Perciver. Dus Oliver en Percy worden samen en koppel. Daar werk ik naartoe, zegmaar. Maar dat is alleen niet voldoende, denk ik..In ieder geval wil ik die twee stapje voor stapje dicht naar elkaar toe laten groeien. ;p


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Conquistador schreef:
    (...)

    Ja, maar het is een Perciver. Dus Oliver en Percy worden samen en koppel. Daar werk ik naartoe, zegmaar. Maar dat is alleen niet voldoende, denk ik..In ieder geval wil ik die twee stapje voor stapje dicht naar elkaar toe laten groeien. ;p


    Dat is je doel, maar het helpt dan nog steeds wel als je daarnaast nog een vage verhaallijn hebt om je personages iets te doen te geven. Je hoeft natuurlijk niet naar me te luisteren, maar ik raad je wel sterk aan nog iets te verzinnen - niet alleen houdt dat de spanning er een beetje in, het voorkomt ook dat je verhaal op een soap begint te lijken (ze vinden elkaar leuk, niet leuk, wel, kus, ruzie, drama, kus, kus, meer drama, etc). Het hoeft geen ingewikkeld plot te zijn, zelfs niet heel origineel, maarhet maakt het schrijven ook gemakkelijker omdat je een soort setting hebt waarbinnen je naar Perciver toe kunt werken, in plaats van een reeks volkomen afhankelijke en willekeurige gebeurtenissen te moeten verzinnen.
    Dat was mijn beetje geweldige en qua lengte uit de hand gelopen advies voor vandaag. Doe ermee wat je wilt. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Dat is je doel, maar het helpt dan nog steeds wel als je daarnaast nog een vage verhaallijn hebt om je personages iets te doen te geven. Je hoeft natuurlijk niet naar me te luisteren, maar ik raad je wel sterk aan nog iets te verzinnen - niet alleen houdt dat de spanning er een beetje in, het voorkomt ook dat je verhaal op een soap begint te lijken (ze vinden elkaar leuk, niet leuk, wel, kus, ruzie, drama, kus, kus, meer drama, etc). Het hoeft geen ingewikkeld plot te zijn, zelfs niet heel origineel, maarhet maakt het schrijven ook gemakkelijker omdat je een soort setting hebt waarbinnen je naar Perciver toe kunt werken, in plaats van een reeks volkomen afhankelijke en willekeurige gebeurtenissen te moeten verzinnen.
    Dat was mijn beetje geweldige en qua lengte uit de hand gelopen advies voor vandaag. Doe ermee wat je wilt. :Y)


    Ja, heb je wel gelijk in. Mjah, daar ga ik dan morgen over brainstormen, want nu ga ik slapen. Thanks voor het advies allemaal! (:

    Goodnight!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Square schreef:
    (...)

    Dat is je doel, maar het helpt dan nog steeds wel als je daarnaast nog een vage verhaallijn hebt om je personages iets te doen te geven. Je hoeft natuurlijk niet naar me te luisteren, maar ik raad je wel sterk aan nog iets te verzinnen - niet alleen houdt dat de spanning er een beetje in, het voorkomt ook dat je verhaal op een soap begint te lijken (ze vinden elkaar leuk, niet leuk, wel, kus, ruzie, drama, kus, kus, meer drama, etc). Het hoeft geen ingewikkeld plot te zijn, zelfs niet heel origineel, maarhet maakt het schrijven ook gemakkelijker omdat je een soort setting hebt waarbinnen je naar Perciver toe kunt werken, in plaats van een reeks volkomen afhankelijke en willekeurige gebeurtenissen te moeten verzinnen.
    Dat was mijn beetje geweldige en qua lengte uit de hand gelopen advies voor vandaag. Doe ermee wat je wilt. :Y)

    Ik blijf het bewonderingswaardig vinden dat je dit soort teksten weet te typen op een iPod. :'D
    Hier ben ik het overigens wel volledig mee eens. Niet dat ik je probeer te dwingen een plot te bedenken of zo, want het is tenslotte jouw verhaal, maar uit ervaring kan ik vertellen dat het een stuk makkelijker gaat als je een lange rode draad hebt. (Helpt ook goed tegen een writersblock in de latere hoofdstukken!)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.