• -

    [ bericht aangepast op 13 juli 2013 - 14:20 ]


    believe in yourself.

    Stretchmarks kun je wel degelijk krijgen als je in korte tijd dik bent geworden, maar oke.

    Dit soort dingen doen me echt helemaal niks tbh. Als ik een fit lijf wil hebben en daar voor werk, dan doe ik dat.


    ars moriendi

    Dafuq is een thigh gap?


    quidquid excusatio prandium pro

    Dit helpt mij echt niet, sorry. :')


    •*• Lululu •*•

    Ik vind dit altijd zo'n bullshit. Hoe zou dit iemand moeten helpen?
    En besides, ik vind het sowieso lullig dat meisjes die van nature slank zijn en waarbij je sommige botten wel kan zien zitten automatisch bestempeld worden als ongezond.
    Sorry hoor, maar ik kan zoveel eten als ik wil maar die dingen blijven gewoon zichtbaar.
    Iedereen is anders en als je nou eenmaal niet tevreden bent met je lichaam, dan moet je daar wat aan doen. En als dat niet kan; so be it. Niemand is perfect (hiermee bedoel ik natuurlijk dat niemand 100% volmaakt is, want die mensen bestaan gewoon niet).

    [ bericht aangepast op 12 juli 2013 - 13:17 ]

    Okammy schreef:
    Dafuq is een thigh gap?

    Een kloof tussen je dijen, dus dat je benen elkaar niet raken als je staat.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Amaray schreef:
    Dit helpt mij echt niet, sorry. :')


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Amaray schreef:
    Dit helpt mij echt niet, sorry. :')


    Bad decisions make good stories.

    Eventjes wat kritiek op de afbeelding.

    -Thigh gaps are not dependent on weight, they are dependent on how wide your hips are.
    Ja, maar over het algemeen zijn de heupen bij een vrouw breed genoeg om er wel één te kunnen creëren, door bijvoorbeeld de spieren te trainen in die regio en een gezond dieet te hebben.

    -It's normal to have rolls on your stomach when you sit down or bend over.
    Bij het zitten? Nee, niet echt. Misschien als je helemaal voorover gebogen zit, maar over het algemeen horen die er niet te zijn.

    -It is normal to have a stomach that curves out.
    Dat ligt er ook maar net aan hoe ver het is, als je een lichaamsvet precentage hebt van 33>% durf ik het geen gezonde "curve" te noemen.

    -Most girls have stretch marks on their bodies, they come with growing.
    Ja, maar die kan je ook krijgen als je te dik bent (of zwanger).

    -Stretch marks are not a sign of being fat, they are a sign of growing.
    In de meeste gevallen gaat het dan om groeien op de horizontale as.

    -BMI charts are not accurate at all.
    Hier ben ik het deels mee eens, gezien het feit dat de BMI niet het verschil maakt tussen vocht-, spier- en vetmassa. Maar over het algemeen kloppen de "grotere lijnen" wel, de meeste mensen weten zelf wel of ze een BMI van 27 hebben en zeer gespierd of te veel vet hebben.

    -Eating whenever you are hungry is perfectly fine.
    Ja, maar eet dan iets gezonds (fruit, groenten) en niet chocolade (zoals ze in de laatste regel zeggen) of zo, wat mij betreft is het helemaal niet goed om honger te hebben. Je kan beter 6 kleine maaltijden over de hele dag eten dan 3 grote maaltijden en in de avond honger lijden.

    Tot zover mijn kritiek.

    Fuck fat acceptance, overgewicht hebben is niet gezond, het is niet "curvy" en het is zeker niet mooi. Als je er zo nodig mooi uit wilt zien moet je stoppen met junk food te eten, minder verzadigde vetten in je dieet opnemen en sporten/cardio doen/fitnessen. Het gene waar ik mij nog meer aan erger is dat mensen die mee doen aan die hele fat acceptance, dat ze mensen niet aanraden om een gezonde levensstijl aan te nemen, maar hun gezonde levensstijl te blijven houden en zo later meer medische klachten krijgen. Doe gezond, eet de appel/sinaasappel/peer/banaan/mandarijn in plaats van de chocolade reep die ernaast ligt. /rant

    Melonpan schreef:
    Eventjes wat kritiek op de afbeelding.

    -Thigh gaps are not dependent on weight, they are dependent on how wide your hips are.
    Ja, maar over het algemeen zijn de heupen bij een vrouw breed genoeg om er wel één te kunnen creëren, door bijvoorbeeld de spieren te trainen in die regio en een gezond dieet te hebben.

    -It's normal to have rolls on your stomach when you sit down or bend over.
    Bij het zitten? Nee, niet echt. Misschien als je helemaal voorover gebogen zit, maar over het algemeen horen die er niet te zijn.

    -It is normal to have a stomach that curves out.
    Dat ligt er ook maar net aan hoe ver het is, als je een lichaamsvet precentage hebt van 33>% durf ik het geen gezonde "curve" te noemen.


    Fuck fat acceptance, overgewicht hebben is niet gezond, het is niet "curvy" en het is zeker niet mooi. Als je er zo nodig mooi uit wilt zien moet je stoppen met junk food te eten, minder verzadigde vetten in je dieet opnemen en sporten/cardio doen/fitnessen. Het gene waar ik mij nog meer aan erger is dat mensen die mee doen aan die hele fat acceptance, dat ze mensen niet aanraden om een gezonde levensstijl aan te nemen, maar hun gezonde levensstijl te blijven houden en zo later meer medische klachten krijgen. Doe gezond, eet de appel/sinaasappel/peer/banaan/mandarijn in plaats van de chocolade reep die ernaast ligt. /rant


    Ligt eraan wat je als "rol" beschouwt, want je huid gaat natuurlijk dichter op elkaar zitten omdat je die hoek maakt dus iedereen wordt enigszins "dikker" wanneer ze gaan zitten omdat dan alles op elkaar geduwd komt. Wat dat buikje betreft, je kan een volledig gezond, sterk en fit lichaam hebben maar toch een licht uitstaande buik houden (als je bijvoorbeeld een erg holle rug hebt, zoals ik).

    Met die laatste zin ben ik het roerend eens. Het is net of dit soort teksten maar worden gemaakt als excuus om dikke mensen maar lekker dik te laten en nog een zak chips open te trekken.


    ars moriendi

    Eigenlijk is het nogal sneu, dat de westerse wereld kampt met een groot obesitas-probleem terwijl sommige landen kampen met voedseltekorten.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ribery schreef:
    (...)

    Ligt eraan wat je als "rol" beschouwt, want je huid gaat natuurlijk dichter op elkaar zitten omdat je die hoek maakt dus iedereen wordt enigszins "dikker" wanneer ze gaan zitten omdat dan alles op elkaar geduwd komt. Wat dat buikje betreft, je kan een volledig gezond, sterk en fit lichaam hebben maar toch een licht uitstaande buik houden (als je bijvoorbeeld een erg holle rug hebt, zoals ik).

    Met die laatste zin ben ik het roerend eens. Het is net of dit soort teksten maar worden gemaakt als excuus om dikke mensen maar lekker dik te laten en nog een zak chips open te trekken.

    Hier ben ik het helemaal mee eens.

    Hmm, ik weet niet. Dit topic werkt het tegenovergestelde dan wat je bedoeld. (cat)


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Ik vind het een mooi gebaar hebben.


    Pretty is just a pretty word.

    Hm, ik hoopte dat meisjes zich beter zouden gaan voelen, ik weet hoe het is om onzeker te zijn en je niet goed genoeg te voelen. Daarom hoopte ik te helpen.. maar dat gaat dus niet zo goed als verwacht..


    believe in yourself.

    exordium schreef:
    Hm, ik hoopte dat meisjes zich beter zouden gaan voelen, ik weet hoe het is om onzeker te zijn en je niet goed genoeg te voelen. Daarom hoopte ik te helpen.. maar dat gaat dus niet zo goed als verwacht..

    Het idee is goed hoor, daar niet van, maar ik ben het een beetje zat als mensen rond gaan lopen schreeuwen dat 'curves' mooier zijn dan een strakker lichaam en dat men juist trots moet zijn hierop. Het is alles behalve de waarheid, daarom dat ik me er aan irriteer en er dit keer wat van zeg.
    Daarom is het heel simpel; te dun zijn is niet goed, maar te dik ook niet. Als je gewoon gezonde vaste maaltijden eet, genoeg beweging hebt en je niet te druk maakt om je lichaam (iedereen is anders) dan komt het helemaal goed.