• De stelling van deze week luidt:
    Muziekzenders en youtube zouden muziek niet moeten censureren.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Taiteilijan schreef:
    Eens, kinderen nemen woorden toch wel over, waar ze ook vandaan komen.

    This^^^^^


    -

    Assassino schreef:
    Eens, ik vind het verschrikkelijk als muziek gecensureerd wordt. Ik vind het zelfs grof overkomen. De artiest maakt iets waar hij of zij achter staat en de media gaat hen dan zeggen dat het niet kan en haalt het weg.
    Ik denk trouwens niet dat kinderen zo snel die scheldwoorden gaan overnemen uit muziek. Dat gebeurt meer als mensen ze in hun bijzijn gaan gebruiken, dan wanneer ze in een liedje vol Engelse woorden die ze niet kennen, er dan juist de scheldwoorden uit gaan nemen.


    Ja , en de scheldwoorden die er in voorkomen hebben ze toch al wel eens vaker gehoord !


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Fourtris schreef:
    Ik vind het wel goed dat muziek wordt gecensureerd op tv, maar ik zou het appreciëren als ze dat na 22u niet meer doen.Vroeger was dat zelf zo, maarja tegenwoordig wordt de muziek die ik luister totaal niet meer op tv getoond dus daar heb ik niet veel meer aan. Op YouTube vind ik het overbodig. Je hebt al de leeftijdscategorie en als ze dan nog eens muziek gaan censureren dan heb je helemaal niks. Gelukkig is dat niet bij alle filmpjes zo.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Eens, ik heb er echt een enorme hekel aan wanneer muziek gecensureerd wordt.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Aan de ene kant goed, want kleine kinderen kunnen de woorden overnemen en het is ook niet altijd even leuk om naar gescheld en gevloek te luisteren.
    Maar aan de andere kant: eigenlijk moeten ze het zo laten, als de maker of zanger van het nummer het zo wil hebben is dat zijn eigen verantwoordelijkheid en moet hij/zij dat zelf weten.

    Assassino schreef:
    Eens, ik vind het verschrikkelijk als muziek gecensureerd wordt. Ik vind het zelfs grof overkomen. De artiest maakt iets waar hij of zij achter staat en de media gaat hen dan zeggen dat het niet kan en haalt het weg.
    Ik denk trouwens niet dat kinderen zo snel die scheldwoorden gaan overnemen uit muziek. Dat gebeurt meer als mensen ze in hun bijzijn gaan gebruiken, dan wanneer ze in een liedje vol Engelse woorden die ze niet kennen, er dan juist de scheldwoorden uit gaan nemen.
    Ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet er vind dat een blotte tet wordt gecensureerd in de namiddag, maar dan vind ik wel dat het 's avonds gewoon op tv mag komen. Wat wel ontzettend belachelijk is, is om 100 keer beep te horen in een liedje. Hollywood Whore van Papa Roach was daar wel goed in. :'D


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Eens. Jonge kinderen pikken toch wel overal woorden op, dus of ze nou iets 'slechts' op tv of op straat horen, maakt geen verschil. Daarnaast vind ik het ook gewoon dodelijk irritant als iets wordt weggepiept.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Fourtris schreef:
    Ik vind het wel goed dat muziek wordt gecensureerd op tv, maar ik zou het appreciëren als ze dat na 22u niet meer doen.Vroeger was dat zelf zo, maarja tegenwoordig wordt de muziek die ik luister totaal niet meer op tv getoond dus daar heb ik niet veel meer aan. Op YouTube vind ik het overbodig. Je hebt al de leeftijdscategorie en als ze dan nog eens muziek gaan censureren dan heb je helemaal niks. Gelukkig is dat niet bij alle filmpjes zo.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    eens, het is heel irritant enzo..


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Eens
    als een artiest grof wilt zijn, is het zijn/haar eigen keuze. Als je dat dan vervolgens niet wil horen, luister dan niet naar het liedje!


    Be Your Own Anchor

    Visenya schreef:
    Eens, ik heb er echt een enorme hekel aan wanneer muziek gecensureerd wordt.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Ik vind dat muziekzenders en youtube twee totaal verschillende dingen zijn... dus dat ze samen in één stelling staan, vind ik dan ook niet kloppen. Voor bijvoorbeeld MTV (breakfast club) of de radio vind ik dat het wel kan, omdat er kinderen van alle leeftijden naar kijken. Verder vind ik het op youtube onzin, omdat je dan de liedjes en filmpjes bewust opzoekt. Ik vind het zelf, bijvoorbeeld de twee verschillende teksten in liedjes, heel vervelend.


    Hamartia

    eens. het is gewoon vernieling van iets waar een artiest voor gewerkt heeft. Kinderen nemen echt niet zo snel iets over. Het ligt ook aan de ouders. als je als ouder niet sterk in je schoenen staat, dan plukken je kinderen daar de (rotte) vruchten van.


    Fus Ro Dah!

    ik ben het er mee eens die artiesten hebben z'n best gedaan op een nummer en alleen omdat er dan een scheldwoord in zit. gaan ze het weer opnieuw lopen maken echt heel irritant

    Eens, de manier waarop het gedaan wordt is vaak zwaar irritant. Het hele nummer wordt er door verpest. Van het liedje fuck you wordt bijvoorbeeld forgot you gemaakt, dit geeft het liedje een hele andere betekenis.


    brown hair and blue eyes