• © JJHamblett & Sinistra

Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.

Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - Alleen ik en JamesPotter openen nieuwe topics
    - Reserveren kan, rol binnen 24 uur invullen
    - Niet elkaars personage besturen
    - OOC tussen haakjes []+{}-()
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.

Personages:

Oude tijd

James Potter - JamesPotter

Sirius Zwarts - Wolfheart

Remus Lupos - IsA20

Peter Pippeling -

Lily Evers - Rider

Lucius Malfidus

Severus Sneep - DreamerN

Bellatrix Zwarts - JamesPotter

Narcissa Zwarts - Rider

Alle andere personage's uit de oude tijd

Zelfverzonnen personage's (vol)
    - Rosanne Shinerwood||Zwadderich - PindaDoos
    - Rose Anna Valearia Black||Zwadderich - Patholoog
    - Daniëlle Jane Westlize||Griffoendor||Jager - xxxHappiness
    - Jay Dave Broock||Zwadderich||Jager - Wolfheart
    - Aaron'All' Luuk Fred Moon||Griffoendor||Drijver - xxxHappiness
    - Jason Rick Broock||Zwadderich||Zoeker - IsA20

Nieuwe Tijd

Harry Potter - Sinistra

Ron Wemel -

Hermelien Griffel - Limits

Note:
    Hier was al een topic van, maar omdat die doodliep is hier een nieuw rollentopic. Als je mee wilt doen. Post dan regelmatig. Het is logisch dat je niet elke dag kan reageren, maar eens per week moet wel lukken. Als dat niet gaat, schrijf je dan gewoon niet in. Als je twee weken niet gereageerd hebt, stuur ik je een bericht, als je dan nog niet reageert dan komt jouw rol weer vrij. Ik ben hier best streng in, dus meldt het als je niet kan reageren.

VEEL PLEZIER!

[ bericht aangepast op 17 juli 2013 - 17:04 ]

Happy Birthday my Potter!

James Potter

Lily stopt met lopen, dus doe ik dat ook. Ik kijk haar met een bezorgde blik aan. Ze kijkt ons verbaast aan en ik bijt weer op mijn lip. Wat ging ze doen? 'Wat zeiden jullie?' Vraagt ze verbluft en ze knijpt in haar arm. 'Sorry.' Zeg ik zacht en ik kijk naar haar arm. 'Jullie bieden nooit jullie excuses voor iets aan,' zegt ze en het schuldgevoel wordt erger. 'Jullie doen volgens jullie zelf nooit iets fout.' Ik kijk even Sirius aan, maar kijk dan weet naar Lily. 'Het was nooit mijn bedoeling geweest om je aan het huilen te maken.' Fluister ik bijna en ik kijk recht naar Lily's ogen. Zo prachtig. De groene kleur had ik tot op vandaag nog nooit eerder gezien. Ik wend mijn blik af en kijk naar de grond. 'Sorry.' Fluister ik nogmaals. 'Ik maak wel degelijk mijn excuses. Ik zeg niet dat het vaak is, maar ik maak ze wel af en toe.' Zegt Sirius Quasi-beledigd, maar toch serieus. Ik kijk Sirius even aan. 'Aan mij ja.' Zeg ik zacht terug. 'Maar niet aan haar.'

And don't forget, Elvendork! It's unisex!

Lily Evers

'Het was nooit mijn bedoeling geweest om je aan het huilen te maken,' fluisterde Potter en zoals vandaag al eerder was gebeurd, zat ik weer gevangen in zijn hazelnootbruine ogen. Hij voelde zich serieus schuldig! Hij wende echter zijn blik weer af en ik knipperde even, terwijl ik nog een 'sorry' uit zijn richting hoorde komen. Nadenkend beet ik even op mijn lip. Misschien werd hij wel degelijk volwassener, maar hij zou nooit stoppen met het gepest van Severus. Een angstig gevoel bekroop mij, dat wanneer die jongen echt uit de toekomst kwam, Sev mij daadwerkelijk zou verraden. Gelukkig sprak Zwarts precies op het juiste moment, zodat ik afgeleid was van het vreselijke gevoel dat ik had.
    'Ik maak wel degelijk mijn excuses. Ik zeg niet dat het vaak is, maar ik maak ze wel af en toe.' Er verscheen alweer een kleine lach op mijn gezicht. Die jongen ging echt nooit veranderen.
    'Aan mij ja. Maar niet aan haar,' zei Potter weer zacht en op dat moment besloot ik dat ik het hem vergeven had. Hij ging immers nooit tegen Zwarts in, en hoewel hij hem alleen verbeterde, vertelde het mij dat hij echt spijt had.
    'Het is al goed, James. Ik ben gewoon bang dat je misschien gelijk hebt en dat...' mijn stem stierf even weg en ik haalde diep adem, zodat ik verder kon praten. 'Stel je voor hoe het zou zijn als één van jullie de ander zouden verliezen. Als één van jullie opeens besluit de ander pijn te doen. Jullie kennen de Severus van vroeger niet. Toen ging hij nog niet om met die dooddoeners.' Ik keek naar de grond en voelde de tranen weer opwellen. Eigenlijk had ik hiervoor helemaal niet beseft hoe bang ik was Sev kwijt te raken aan die dooddoeners.

James Potter

Het was even stil en ik keek weer naar Lily. 'Het is al goed, James. Ik ben gewoon bang dat je misschien gelijk hebt en dat...' Ik bijt op mijn lip. Ze had me vergeven en noemde me James, maar het maakte me niet blij. Ze zat ergens mee en dat ging ze nu vertellen. Ik kijk haar weer aan. 'Stel je voor hoe het zou zijn als één van jullie de ander zouden verliezen. Als één van jullie opeens besluit de ander pijn te doen. Jullie kennen de Severus van vroeger niet. Toen ging hij nog niet om met die dooddoeners.' Mijn blik flitst naar Sirius. Als ik hem zou verliezen, ik weet niet wat ik dan zou moeten doen. Ik denk degene die daar voor gezorgd heeft eens flink aanpakken. Niemand komt aan mijn beste vriend. Ik kijk weer naar Lily, die blijkbaar op het punt staat in huilen uit te barsten. Ze is echt heel bang om Sneep te verliezen. Niet wetend wat ik moet doen, leg ik mijn arm voorzichtig om haar heen. Hopend dat ze niet weer boos zou worden. 'Die kennen wij inderdaad niet.' Mompel ik dan maar. 'Heb je het er al eens met hem over gehad?' Vraag ik zacht. Was ik serieus Lily advies aan het geven over Secretus? Wat was er mis met mij?

Lily Evers

Opeens voelde ik een arm om mij heen. Ik keek op in de ogen van Potter. Voor het eerst voelde ik mij eigenlijk best wel klein. Het was vreemd om zo dicht bij hem te staan. Vooral omdat ik hem net nog geslagen had, omdat hij mij had gekust, maar het voelde niet vreemd. 'Die kennen wij inderdaad niet. Heb je het er al eens met hem over gehad?' Mijn ogen werden groot, sinds wanneer deed Potter zo? Hij had mij bijna de hele dag al verbaasd, maar dit sloeg alles. Hij híélp mij, terwijl het probleem Severus was. Hij kraakte hem eens een klein beetje af.
    'Nee,' zei ik hoofdschuddend. 'Straks denkt hij dat mijn vertrouwen weg is en dat zou hem alleen maar verder weg drijven. Bovendien is spreken met hem steeds moeilijker. Of ik word aangevallen, of hij wordt... nou ja, daar weet je zelf alles van.' Verslagen liet ik mijn hoofd hangen, tegen Potter aan. 'Trouwens, sinds wanneer kan het jou wat schelen? Het zou jou toch alleen maar goed uitkomen,' mompelde ik.

xxxHappiness schreef:
    Daniëlle Jane Westlize

'Ja, samen met Ron en Hermelien, mijn beste vrienden ben ik hier gekomen. Ik kwam toennet mijn vader tegen... en mijn moeder. Maar... Ik weet niet wat ik nu moet doen. Niemand begrijpt me... In mijn eigen tijd.... heb ik geen ouders meer. Ik dacht... Misschien weet u... Jij wat ik moet doen' zegt de jongen.'En hij antwoord op mijn vraag:'Harry James Potter.'En hij kijkt naar mij.'Wie ben jij dan?' vraagt hij.Nog voor ik kan antwoorden.Antwoord Remus:. 'Wacht. Dit had je ons niet moeten vertellen' Hij neemt een hap lucht en zegt daarna: 'Vertel ons alsjeblieft niet meer dingen over de toekomst, want je kan het hele tijds-ding in gevaar brengen.'Ik slik even,zou er echt iets kunnen gebeuren?. 'Heb je dat heel goed begrepen?'Vraagt Remus. op bloedserieuze toon.'Ik ben Daniëlle Westlize.'Stel ik mezelf voor aan Harry en dan draai ik me naar Remus toe.'En allemachtig Remus.Je bent vergiftigd en je maakt je al weer druk.Het komt wel goed okee?'

[Aangepast :D Het laatste gedeelte!]

The monsters running wild inside of me. I'm faded

James Potter

Lily schudt haar hoofd. 'Nee, Straks denkt hij dat mijn vertrouwen weg is en dat zou hem alleen maar verder weg drijven. Bovendien is spreken met hem steeds moeilijker. Of ik word aangevallen, of hij wordt... nou ja, daar weet je zelf alles van.' Ik voel hoe ze haar hoofd tegen mij aan laat hangen. De vlinders krioelen weer door mij heen en ik laat ze even gek worden voordat ik antwoord. 'Uh... Maar uh um... Als je het er niet met hem over hebt, dan is je vertrouwen dat hij het goed opvangt toch eigenlijk ook al weg?' Zeg ik. Het warme gevoel dat door mij heen stroomt maken mijn gevoelens voor haar alleen maar erger. 'Trouwens, sinds wanneer kan het jou wat schelen? Het zou jou toch alleen maar goed uitkomen,' zegt ze en ik bijt op mijn lip. Ze had wel gelijk, maar ze kon toch ook niet altijd in angst en twijfel leven? 'Ik heb geen idee wat ik doe.' Mompel ik zacht. 'Maar het voelt goed om je te helpen. Dat probeer ik tenminste.' Ik haal even diep adem. 'En ik had je niet moeten kussen. Sorry.'

[Ik las zo dat van James en ik zei zo:'Awh,wat cute!' XD]

(Ik kan vanaf nu tot zaterdag 5 uur waarschijnlijk niet reageren)

-

(K reageer de hele middag niet. Moet naar bruiloft.)

xxxHappiness schreef:
    (K reageer de hele middag niet. Moet naar bruiloft.)

(Oh, wat leuk! Veel plezier!

Ik ben volgende week van dinsdag tot en met zondag in Rome, dus dan ben ik niet bereikbaar en reageer ik niet. Verder ga ik dit jaar niet meer op vakantie, dus vanaf dan ben ik er weer de hele tijd c: )

(Dan zet ik mijn vakantie er ook maar neer;p van 6 tot 20 juli op vakantie naar het Belgische Walonie. (Belgen, wel even zwaaien als je mij ziet, he?))

Lily Evers

"Als je het er niet met hem over hebt, dan is je vertrouwen dat hij het goed opvangt toch eigenlijk ook al weg?" herhaalde ik Potter even in mijn hoofd. Hij had gelijk. Ik moest gewoon even een Gryffindor zijn en hem confronteren met de problemen. Ik was vanmiddag zelfs nog aangevallen door dooddoenersvriendinnetje Bellatrix! Hij zou vast begrijpen dat ik daarmee zat, toch? Er verscheen een glimlach rond mijn lippen en ik keek omhoog naar Potter.
    'Ik heb geen idee wat ik doe. Maar het voelt goed om je te helpen. Dat probeer ik tenminste,' Mijn glimlach werd nog breder en ik kon er niks anders zeggen dan dat dat eigenlijk ongelooflijk lief was. Ik stond mijzelf dan ook toe even te genieten van het moment dat Potter aardig was. 'En ik had je niet moeten kussen. Sorry.'
    'Het was misschien ook wel een beetje mijn schuld. Ik had moeten weten dat je zoiets zou doen, als ik te dichtbij je zou gaan zitten,' zei ik een beetje lachend. 'En het spijt mij echt oprecht dat ik je zo hard sloeg. Ik weet eigenlijk niet waar het vandaan kwam. Blijkbaar ben ik sterker dan ik dacht.' Ik sloeg mijn armen om zijn nek heen, zodat ik hem kon knuffelen. 'Dankjewel,' fluisterde ik zachtjes in zijn oor, voor ik hem na enige aarzeling toch een kus op zijn wang gaf en mijzelf weer van hem losmaakte.

[ bericht aangepast op 21 juni 2013 - 16:13 ]

(Awww, so much Jily <3)

[ bericht aangepast op 21 juni 2013 - 17:05 ]

Rose Black

'En? Nog plannen voor de kerstdagen? Heb je al enig idee van wie je wat gaat krijgen?' vroeg Severus. Ik schudde mijn hoofd. Mijn familie wilde graag dat ik naar huis kwam tijdens de vakantie, maar dat was eigenlijk niet echt mijn plan. Ik wilde namelijk naar Narcissa en Bellatrix gaan met de kerst, maar dat zou mijn familie niet toestaan. Ik zuchtte onhoorbaar en besloot toen dat ik uiteindelijk maar op Hogwarts ging blijven. 'Ik blijf op Hogwarts. Als jij ook blijft. Ik zit namelijk een keuze tussen mijn familie en mijn familie, maar dan Narcissa en Bellatrix. Dus, Hogwarts.' Ik glimlachte kleintjes naar hem en nam een slokje pompoensap, maar het was bijna niet te drinken. Ik hoopte eigenlijk dat hij ook op Hogwarts zou blijven. Ik mocht Severus wel, als een van de weinige. Hij moest wel op Hogwarts blijven, want ik had hem namelijk al een cadeautje gekocht en ik vond het altijd vervelend om cadeautjes op afstand te geven.

You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

James Potter

Ik voel dat ze opkijkt en ik kijk haar aan. Een brede glimlach staat op haar gezicht en ik glimlach terug. 'Het was misschien ook wel een beetje mijn schuld. Ik had moeten weten dat je zoiets zou doen, als ik te dichtbij je zou gaan zitten,' zegt ze lachend. Ja, als ze niet zo ontzettend mooi was geweest, had ik haar waarschijnlijk nooit gekust. Dan had ik haar ook niet leuk gevonden. Alhoewel, liefde maakt blind, zeggen ze. 'En het spijt mij echt oprecht dat ik je zo hard sloeg. Ik weet eigenlijk niet waar het vandaan kwam. Blijkbaar ben ik sterker dan ik dacht.' Ik grinnik zacht. 'Maakt niet uit.' zeg ik zacht, dit maakte alles goed. Lily slaat haar armen om mij heen en ik leg mijn handen op haar rug. Cupido heeft wel een romantische dag uit gekozen. Kerstavond. De dag voor Kerst.
    'Dankjewel,' hoor ik als een zachte fluistering in mijn oor. Hier had ik al zo vaak over gedroomd. De miljoenen vlinders in mijn maag vliegen rond alsof het een zwoele zomeravond is en er duizenden nieuwe bloemen vol nectar is. Iedere vlinder wilt een bloem. En Lily is de mijne. Ja, Lelies waren mijn favoriete bloemen, maar dat kwam door Lily.
    Dan voel ik haar zachte lippen op mijn wang en ik voel hoe ik verkleur. De vlinders vliegen naar de plek waar ze me kuste. Wacht, wat? Kuste Lily mij? Lily mij kussen? Ze maakt zich los uit de knuffel en ik kijk haar met nogsteeds verkleurde wangen aan. Zachtjes raak ik mijn wang aan. Moest ik haar nu ook slaan? Hoorde dat bij liefde? Ik besuit haar niet te slaan. Het leek me een beetje vreemd.
    Sirius ging dit echt nooit geloven. Dan besef ik mij dat Sirius er gewoon bij staat. Achja, zolang hij het niet verpest vind ik het best. Ik had ook zovaak hem zien zoenen met een van zijn (ex-)vriendinnetjes. Hij had bijna elke week een ander.
    Ik kijk Lily weer aan en staar in haar prachtige groene ogen waar iedereen in zou kunnen verdrinken. Mijn bloem, toch?

[ bericht aangepast op 21 juni 2013 - 19:47 ]