• © JJHamblett & Sinistra

Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.

Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - Alleen ik en JamesPotter openen nieuwe topics
    - Reserveren kan, rol binnen 24 uur invullen
    - Niet elkaars personage besturen
    - OOC tussen haakjes []+{}-()
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.

Personages:

Oude tijd

James Potter - JamesPotter

Sirius Zwarts - Wolfheart

Remus Lupos - IsA20

Peter Pippeling -

Lily Evers - Rider

Lucius Malfidus

Severus Sneep - DreamerN

Bellatrix Zwarts - JamesPotter

Narcissa Zwarts - Rider

Alle andere personage's uit de oude tijd

Zelfverzonnen personage's (vol)
    - Rosanne Shinerwood||Zwadderich - PindaDoos
    - Rose Anna Valearia Black||Zwadderich - Patholoog
    - Daniëlle Jane Westlize||Griffoendor||Jager - xxxHappiness
    - Jay Dave Broock||Zwadderich||Jager - Wolfheart
    - Aaron'All' Luuk Fred Moon||Griffoendor||Drijver - xxxHappiness
    - Jason Rick Broock||Zwadderich||Zoeker - IsA20

Nieuwe Tijd

Harry Potter - Sinistra

Ron Wemel -

Hermelien Griffel - Limits

Note:
    Hier was al een topic van, maar omdat die doodliep is hier een nieuw rollentopic. Als je mee wilt doen. Post dan regelmatig. Het is logisch dat je niet elke dag kan reageren, maar eens per week moet wel lukken. Als dat niet gaat, schrijf je dan gewoon niet in. Als je twee weken niet gereageerd hebt, stuur ik je een bericht, als je dan nog niet reageert dan komt jouw rol weer vrij. Ik ben hier best streng in, dus meldt het als je niet kan reageren.

VEEL PLEZIER!

[ bericht aangepast op 17 juli 2013 - 17:04 ]

Happy Birthday my Potter!

Jason Broock

'Hé, geef die bril terug' zegt Zwarts. Verschrikt kijk ik op. De glimlach op mijn gezicht vervaagd. 'En waarom zou ik dat doen?' zeg ik uitdagend.
    Ik zet mijn handen in mijn zij. Hij moet niet denken dat hij dat stomme ding meteen terug krijgt. Ik zet een stap naar Zwarts toe. Ik ben waarschijnlijk een centimeter of drie langer. Ik hou mijn hand op mijn zak voor het geval Zwarts de bril eruit wil grissen.
    Ik kijk naar Potter die halfblind op de grond zit. Zonder bril is hij ineens niet zo stoer meer.
    Mijn blik gaat weer naar Zwarts. 'Nou? Geef eens een reden?'

-

Sirius Black

Verschrikt kijkt hij op. De glimlach op zijn gezicht vervaagd.
    'En waarom zou ik dat doen?' Zegt hij uitdagend en zet zijn handen in zijn zij waardoor ik even grinnik.
    'Dude, je lijkt zo net op een meisje.... O, sorry, vergeten. Dat ben je ook.' Zeg ik tegen hem.
    Hij zet een stap naar me toe, hij is waarschijnlijk een centimeter of drie langer. Zijn hand houd hij op zijn zak waar James zijn bril in zit.
    'Nou? Geef eens een reden?' Zegt hij. Ik kijk hem met een wenkbrauw omhoog aan.
    'Waarom zou je dat niet doen?' Vraag ik hem quasi-onschuldig. Dan haal ik met mijn vuist uit die in zijn gezicht beland, hij valt en ik gebruik de tijd die het me geeft om de bril van James te pakken en naar James toe te lopen.
    'Hier.' Ik gooi de bril naar James toe en loop dan weer terug het toilet in.

It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

Jason Broock

'Waarom zou je dat niet doen?' vraagt Sirius. Ik heb net mijn volgende antwoord klaar als zijn vuist in mijn gezicht beland. Het lukt me niet om mijn evenwicht terug te vinden en ik val om. Daarbij klap ik met mijn hoofd tegen een deur aan en de bril glipt uit mijn hand.
    Ik zie nog net dat Zwarts de bril naar Potter gooit. Ik gijp met mijn hand naar mijn neus. Als ik hem terughaal zit hij onder het bloed. Ik veeg de tranen uit mijn ogen en vlieg op Zwarts af. Ik gooi hem op de grond en begin hem keihard in zijn maag te stompen.

-

[Nou ja zeg, wat zijn we weer aardig zeg.xD]

Sirius Black

Zijn neus zit onder het bloed en hij veegt de tranen uit zijn ogen.
    Dan vliegt hij op me af en gooit me op de grond. Hij begint me keihard in mijn maag te stompen.
    Ik krimp ineen van de pijn en begin tegen te spartelen. Eerst lukt het me niet hem van me af te duwen, maar dan lukt het.
    Snel sta ik op en haal gejaagd adem terwijl ik naar Broock kijk. Mijn maag doet pijn en ik trap hard tegen de been van Broock aan. Dan sta ik op zijn hand en loop snel het toilet uit.
    Ik help James snel met omhoog komen en zeg dan:
    'Kom, ik denk dat we maar eens moeten gaan.' Ik pak de arm van Evers en James vast en begin ze snel mee te trekken, de pijn in mijn buik negerend. Maar af en toe krimp ik even in elkaar van de pijn.

It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

(Ja, dat vind ik nou ook! xD)

Jason Broock

Na drie stompen lukt het Zwarts om me van hem af te gooien. Ik val op de grond en mis op een haar na de wasbak. Een pijnscheut schiet door mijn schedel als ik de grond raak. Dan staat Zwarts op en geeft me een trap tegen mijn been.
    Hij zegt wat tegen Potter en Evers en loopt weg. Ik blijf buiten adem op de grond liggen terwijl ik probeer de wereld scherp te krijgen. Het lukt niet echt en ik blijf hijgend met mijn ogen dicht op de vieze vloer van de herentoilet liggen.
    Na een tijdje dringt de pijn tot me door. Ik heb geen gevoel meer in en rond mijn neus. Ik heb bonkende hoofdpijn en heb in mijn been een stekende pijn.
    Ik lig eigenlijk best wel lekker.
    Na daar een tijdje gelegen te hebben probeer ik op te staan. Na een paar pogingen lukt het. Ik trek mezelf op aan de wasbak en strompel richting de kerkers.

-

James Potter

'Misschien het feit dat je verscheidene mensen daadwerkelijk pijn doet met je pesterijen en ook niet luistert wanneer ze je vriendelijk verzoeken te stoppen. En sorry voor mijn opmerkingen.' Ik kijk even in haar richting en begin verder te zoeken. 'Je bril is hier niet. Waarschijnlijk ligt hij in de jongenswc.' Ik kreun zacht. 'Ranzig' mompel ik. Ik hoor hoe Sirius naar binnen gaat en er blijkbaar een klap wordt uitgedeeld. 'Hier.' Hoor ik Sirius zeggen en de bril knalt tegen mijn hoofd. Snel raap ik hem op en zet hem op mijn neus. Fijn, gebroken glas. 'Oculus Reparo.' Mompel ik en mijn beeld wordt weer scherp. Het eerste wat ik zie is dat Broocks op Sirius aan het rammen is. Wat!? Waarom doet iemand mijn vriend pijn!? Ik wil net ingrijpen als Sirius opstaat en tegen Broocks been aantrapt en op zijn hand staat. Sirius helpt me overeind. 'Gaat het?' Fluister ik bezorgd en ik kijk naar zijn buik. Die Broocks ging er nog eens van langs krijgen!
    'Kom, ik denk dat we maar eens moeten gaan.' Zegt hij en hij trekt Evers en mij snel mee.
    Ik bijt op mijn lip. 'Die vage jongen van toennet had... Bekende ogen... Iemand op deze school heeft dezelfde ogen.' Mompel ik zacht om op een ander onderwerp te komen.

And don't forget, Elvendork! It's unisex!

Lily Evers

Zwarts ging de wc in en even later klonk er een flinke klap. Waarschijnlijk had één van de twee jongens de ander een klap verkocht. Juist ja, Kerst begint wel heel goed. Kon mijn dag nog vager en vol geweld zitten? Met grote ogen keek ik naar de wc-deur, waar Zwarts even weer verscheen, de bril van Potter gooide en weer naar binnen ging. Blijkbaar was hij in ieder geval niet geslagen. Ik zette een paar stappen bij de deur vandaan en bedacht mij of ik niet beter gewoon heel hard weg kon rennen, het waren immers niet mijn problemen. Hoewel wegloop gedrag nou niet bepaald bij mij paste.
    Opeens kwam Zwarts weer tevoorschijn en begon mij en Potter mee te sleuren. 'Hallo, ik kan ook zelf lopen hoor,' mompelde ik gepikeerd. Ik maakte mijzelf los uit de greep, maar liep wel mee.
    'Die vage jongen van toennet had... Bekende ogen... Iemand op deze school heeft dezelfde ogen.' Ik grinnikte en keek in de richting van Potter. Hij was daar in zijn hoofd dus nog steeds mee bezig.
    'Dus dat was er anders. Ik vond hem al niet exact jou, maar ik kon niet helemaal bedenken wat er miste. En als hij daadwerkelijk je zoon is, zijn die ogen waarschijnlijk van de moeder. Blijkbaar is er dus toch nog hoop voor je.' Mijn stem klonk vriendelijk, alsof ik tegen één van mijn vriendinnen praatte en ik knipoogde naar hem in de hoop dat ik mij dan minder schuldig tegenover hem zou gaan voelen.

James Potter

Lily grinnikt en ik maak me los uit Sirius' greep. 'Dus dat was er anders. Ik vond hem al niet exact jou, maar ik kon niet helemaal bedenken wat er miste. En als hij daadwerkelijk je zoon is, zijn die ogen waarschijnlijk van de moeder. Blijkbaar is er dus toch nog hoop voor je.' Zegt ze en ik stop abrupt. Ik voel mijn wangen rood worden en kijk van Sirius' grijze ogen naar de groene ogen van Lily. 'Dat kan niet. Het meisje met dezelfde ogen als die jongen haat mij.' Zeg ik. Niet heel veel meisjes haatte mij. Hoogstens een paar Zwadderaars en Lily. 'En het is geen Zwadderaar.' Fluister ik erachter aan en ik staar Lily met grote ogen aan. Ze had exact dezelfde ogen als die jongen. Zouden mijn vermoedens dan toch kloppen?

Lily Evers

Potter stopte abrupt en dus deed ik dat ook. Ik had toch niet wéér iets verkeerds gezegd? Ik was zowaar vriendelijk tegen hem geweest! 'Als je hier nou ook al pissig om wordt, kan ik net zo goed niks meer zeg-' Mijn stem stierf weg, toen ik de blik van Potter zag. Zijn wangen waren dood geworden en hij keek eerst naar Zwarts, voor zijn ogen weer naar mij gingen. Hij leek niet boos om wat hij zei. Eerder verbaasd of geschokt of zo. Ik haalde echter nog niet opgelucht adem, want ik had zo het idee dat ik beter niet opgelucht kon zijn en helaas klopte mijn vermoedens ook.
    'Dat kan niet. Het meisje met dezelfde ogen als die jongen haat mij. En het is geen Zwadderaar.' Zijn laatste zin was haast een fluistering. Ik wilde mijn schouders ophalen. Het was logisch dat ze hem haatte, hij was nou eenmaal een arrogante kwal. Het kon ieder meisje zijn, hoewel... nu ik erbij nadacht vond iedereen hem geweldig, op de Zwadderaars na dan. Hij was haast een idool voor hen, samen met Zwarts. Mijn vriendinnen verklaarden mij altijd voor gek, wanneer ik hem afwees. Iedereen mocht hem... behalve ik.
    Ik opende mijn mond, maar klapte hem weer dicht. Dit moest een grap van hem zijn. Hij wilde mij gewoon betaalt zetten voor die klap die ik hem verkocht had. Die jongen had helemaal mijn ogen niet, dat kón niet. Ik zou in de toekomst nooit met Potter gaan. Al was hij nog zo geweldig volgens iedereen. Ik bedoel, ik had hem zojuist geslagen, omdat hij mij gekust had. Anders had ik dat zeker toch nooit gedaan.
    'Je maakt een grapje, dat moet wel,' kwam er zachtjes uit mijn mond en nu ik het zei, klonk ik nog onzekerder dan ik in mijn hoofd had geklonken.

(Ik ga, om negen uur kan ik weer reagerem(: )

(vraagje, Hoe weten Sirius en James dat Harry de zoon van James is? Het laatste wat Harry tegen hen zei was 'EN SERIEUS NIEMAND IS BIJ PROFESSOR LUPOS? Jullie zijn gek.' dus hoe weten ze dat? Waarschijnlijk heb ik gewoon wat gemist, maar ik vraag het even.)

-

(

Ik dacht na over het "toekomst" gebeuren dat door Sirius weer genoemd had. Als dat waar was, dan was hij gegarandeerd een zoon van Potter. Anders konden ze nooit zoveel op elkaar lijken. Dat was genetisch gezien onmogelijk. 'Geloof je het zelf? Als dat later familie is, was hij veel minder raar,' zij Potter en een schamper lachje verliet mijn mond. Volgens mij was hij zelf nog altijd een heel vreemd persoon, dus dat zou die jongen dan best ook wel eens van hem kunnen hebben. 'Ja, en ik zie je eigenlijk ook nog niet eindigen met een vrouw en een kind,' mompelde ik haast onhoorbaar.
    -Lily's gedachten

Het is zo goed als onmogelijk om genetisch gezien zoveel overeen te komen, zonder dat je naaste familie bent. Oftewel, je moet dan wel een vader, zoon, of broer zijn. Vader en broer lijkt een beetje vreemd, als hij daadwerkelijk uit de toekomst zou komen, dus denkt Lily dit. )

(Ok, ik snap het weer. Dank je voor de uitleg!)

-

Jason Broock

Als ik na wat wel een uur lijkt eindelijk bij de kerkers aankom ben ik uitgeput. 'Visoog' mompel ik en ik stap de verlaten leerlingenkamer binnen.
    Ik zie niemand en ik laat me neerploffen in een van de stoelen. Bij het flakkerende licht van het haardvuur bekijk ik mijn been. Dat gaat een blauwe plek worden. Wat kan die Zwarts verrekt hard trappen. Ik voel even aan mijn achterhoofd. Mijn haren kleven aan elkaar en als ik mijn hand terughaal is hij bloedrood. Fijn.
    Als ik bijna ben ingedommeld besef ik opeens dat iedereen me zo kan zien. Ik sleep mezelf naar de slaapzaal en laat me op een willekeurig bed neervallen.
    Net op tijd want ik hoor al opgewonden stemmen beneden. Ik sluit de gordijnen rond het bed en doe mijn ogen dicht. Wat een rotdag.

-

James Potter

Evers lijkt het niet te geloven. Wat wel logisch is, aangezien ik het zelf ook niet snap en moeite heb het te geloven. Ik kan gewoon geen zoon hebben met Evers. Dat kan gewoon niet! Dat is gewoon onmogelijk! Mensen zouden nog eerder op Jupiter gaan wonen als dat Lily Evers wat in mij gaat zien. 'Je maakt een grapje, dat moet wel,' zegt ze en ik schud zacht mijn hoofd. Ik werp een blik op Sirius. 'Als je me niet gelooft, kan je naar hem toegaan. En nee, ik heb mezelf niet gekloond ofzo.' Zeg ik zo serieus mogelijk en ik probeer me voor te stellen hoe Evers en ik als stel zijn. Meteen kom ik weer in mijn prachtige dagdromen waarin ik haar red van Sneep, die haar probeert te vermoorden. Dan kust ze me en...
    Ik besef dat ik midden op de gang Evers aan het aanstaren ben, dus went ik mijn blik af. Foei James, niet aanstaren.