• Evangelist Ronald Plat wil de vermoorde broertjes Ruben en Julian opwekken. Hij is er van overtuigd dat hij de broertjes kan opwekken uit de dood. Hij wil dit doen zodat moeder Iris definitief afscheid van haar zoontjes kan nemen. Volgens Plat gebeurt dit in het buitenland ook vaak en heeft dit een positief effect


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 22 mei 2013 - 17:51 ]

    Nadal schreef:
    Kunnen we deze familie niet gewoon met rust laten? Zonder de zorg van heel Nederland is het voor hen al moeilijk genoeg.


    ars moriendi

    Die man moet z'n klep houden en dit bizarre idee door z'n strot duwen. Arme moeder.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2013 - 19:09 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Wat een onzin. Dat is echt het enige dat ik hier op te zeggen heb.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ik geloof er niet in, maar misschien kan het ergens toch wel.

    Tsja, ik denk dat wij hier weinig van moeten vinden, het is de familie die die keuze heeft. En ach ja, ze hebben toch weinig te verliezen, heel veel kan het toch niet meer kwaad. Toch zou ik het idee niet helemaal fijn vinden...


    Bad decisions make good stories.

    Jesus christ, ik denk dat het die moeder meer zou traumatiseren dan helpen als een man haar twee kinderen (die ondertussen al behoorlijk aan het rotten zijn en er totaal niet meer uitzien en afschuwelijk ruiken) tot leven zou brengen en op haar af zou sturen. Dit is werkelijk het slechtste idee dat ik ooit gehoord heb. Komt nog bovenop dat we het hebben over HET TOT LEVEN WEKKEN VAN MENSEN DIE AL EEN WEEK DOOD ZIJN.

    xMissMarije schreef:
    Ik geloof er niet in, maar misschien kan het ergens toch wel.



    quidquid excusatio prandium pro

    Okammy schreef:
    Jesus christ, ik denk dat het die moeder meer zou traumatiseren dan helpen als een man haar twee kinderen (die ondertussen al behoorlijk aan het rotten zijn en er totaal niet meer uitzien en afschuwelijk ruiken) tot leven zou brengen en op haar af zou sturen. Dit is werkelijk het slechtste idee dat ik ooit gehoord heb. Komt nog bovenop dat we het hebben over HET TOT LEVEN WEKKEN VAN MENSEN DIE AL EEN WEEK DOOD ZIJN.

    (...)



    Nah ja, het zijn vaak ook de christen die met de niet zo hele slimme ideeën kwamen hè :X


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik denk dat we dit persoonlijk aan de moeder moeten overlaten. Ik vind dat iedereen nu een stapje terug moet nemen. De zoektocht is geweest, ze zijn gevonden en er zijn herdenkingen geweest. Nu moet de moeder zelf de ruimte krijgen om de dood van haar kinderen en man te verwerken. En mocht het zo zijn dat dit haar zou helpen, dan hou ik haar niet tegen. Iedereen verwerkt de dood op zijn of haar eigen manier.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2013 - 23:32 ]


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Destined schreef:
    (...)

    Nah ja, het zijn vaak ook de christen die met de niet zo hele slimme ideeën kwamen hè :X


    Oh right. Want alle Joden vergassen was zo'n goed idee. Of alle intellectuelen uitmoorden en de boeren het land laten bewerken. En ga zo maar door. Stupiditeit behoort tot de mensheid en het is nogal flauw om dan te gaan wijzen naar een bepaalde groep en te beweren dat ze dommer zijn dan anderen.


    quidquid excusatio prandium pro

    Destined schreef:
    (...)

    Nah ja, het zijn vaak ook de christen die met de niet zo hele slimme ideeën kwamen hè :X

    Oh ja, want het zijn ook ALLE Christenen die met goede of slechte ideeën kwamen. Hou op met generaliseren.
    Edit: Ik begrijp trouwens ook niet goed wat het Christendom hiermee te maken heeft.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2013 - 23:31 ]


    ars moriendi

    Okammy schreef:
    (...)

    Oh right. Want alle Joden vergassen was zo'n goed idee. Of alle intellectuelen uitmoorden en de boeren het land laten bewerken. En ga zo maar door. Stupiditeit behoort tot de mensheid en het is nogal flauw om dan te gaan wijzen naar een bepaalde groep en te beweren dat ze dommer zijn dan anderen.


    Nou, ik doe het niet ongegrond, want het blijkt het IQ van christenen lager te zijn dan het IQ van bijvoorbeeld atheïsten, hoewel ik ook best wel erkennen dat er best slimme mensen onder de christenen zijn. Ik kan er niet zo op eentje komen, maar het is dus statistisch bewezen.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Spelen met dode kinderlijkjes - lijkt me een tof idee.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Destined schreef:
    (...)

    Nou, ik doe het niet ongegrond, want het blijkt het IQ van christenen lager te zijn dan het IQ van bijvoorbeeld atheïsten, hoewel ik ook best wel erkennen dat er best slimme mensen onder de christenen zijn. Ik kan er niet zo op eentje komen, maar het is dus statistisch bewezen.

    Ja, want een IQ test is ook totaal geen moment opname....
    Sorry, maar ik geloof totaal niet in IQ testen.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Destined schreef:
    (...)

    Nou, ik doe het niet ongegrond, want het blijkt het IQ van christenen lager te zijn dan het IQ van bijvoorbeeld atheïsten, hoewel ik ook best wel erkennen dat er best slimme mensen onder de christenen zijn. Ik kan er niet zo op eentje komen, maar het is dus statistisch bewezen.


    Alleen bepaalt IQ niet of een mens slimme of domme ideeen had. Noch bepaalt het hoe slim iemand is: Er zijn briljante mensen die de meest ingewikkelde wiskundesommen kunnen oplossen in een handomdraai, maar die het concept van een blikje niet snappen. IQ is wat dat betreft geen perfecte maat van intelligentie: Het is een abstract cijfer dat geinterpreteerd moet worden samen met de persoon als geheel.

    En voor slimme christenen: Galileo was een christen. Copernicus, Kepler, Descartes, Newton, Plank en Mendel. Mendel was zelfs een monnik! En zo kun je nog even doorgaan.

    Overigens: Bron?


    quidquid excusatio prandium pro

    Okammy schreef:
    (...)

    Alleen bepaalt IQ niet of een mens slimme of domme ideeen had. Noch bepaalt het hoe slim iemand is: Er zijn briljante mensen die de meest ingewikkelde wiskundesommen kunnen oplossen in een handomdraai, maar die het concept van een blikje niet snappen. IQ is wat dat betreft geen perfecte maat van intelligentie: Het is een abstract cijfer dat geinterpreteerd moet worden samen met de persoon als geheel.

    En voor slimme christenen: Galileo was een christen. Copernicus, Kepler, Descartes, Newton, Plank en Mendel. Mendel was zelfs een monnik! En zo kun je nog even doorgaan.

    Overigens: Bron?


    Dan was het wel zo dat in die tijd iedereen christelijk opgevoed werd.
    [Fenna out]


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'