Destined schreef:
(...)
Iedere zin moet ook een eigen functie hebben in het boek dat ervoor zorgt dat het boek een goed lopend kunstwerk is. Er zit ontzettend veel achter het schrijven van een boek en om alles te kennen, moet je echt veel oefenen. Een verhaal waar niet vaak over wordt geschreven is vrij lastig, omdat elk onderwerp zowat al ontdekt is. Punt is dat je als schrijver een ontdekt onderwerp opnieuw moet ontdekken en een nieuwe kant moet laten zien die de wereld nog nooit heeft gezien. Je moet mensen aan het denken zetten en ze het thema van meerdere perspectieven laten zien, het liefst van allemaal.
Ik schrijf over mensen wie hun leven lijden met gebroken herinneringen. Dat wil zeggen dat ze erg vastzitten met hun herinneringen en ze allemaal roepen hoe oneerlijk, gemeen en hard de wereld is. Ze hebben allen iets meegemaakt dat hen als mensen min of meer kapot heeft gemaakt en niet content kunnen worden met hun leven vooral door hun herinneringen. Dat is een beetje het thema van mijn boek met zoals wellicht van mij bekend een fantasy tintje eromheen.
Waar schrijf jij over?
Je hebt echt helemaal gelijk. Je kunt het trouwens echt heel mooi verwoorden. Normaal lees ik alles heel snel maar bij jou reactie neem ik de tijd om het te lezen.
Anyways, waar je over schrijft lijkt me echt heel erg interessant.
Zelf schrijf ik op dit moment alleen maar over Justin Bieber. Ach, ik ben ook nog maar 14. Ik denk dat als ik een serieus verhaal ga schrijven, ik een beetje een verhaal schrijf richting mijn leven. Of iets met horror, dat vind ik zelf altijd interessant om te lezen. Of vakantie. Haha, ik weet het nog niet echt.
Laughter is the music of the soul.