• Dit betekent in normaal Nederlands dat ze haar borsten heeft laten verwijderen. Ze heeft hier bewust voor gekozen als preventieve maatregel omdat ze 87% kans had op borstkanker. Die kans is nu teruggedrongen tot minder dan 5%. (Bron.) Ze had dit geheim kunnen houden, maar ze heeft ervoor gekozen om er erg open over te zijn in de hoop zo het taboe dat op spreken over dit soort dingen ligt op te heffen. Dit is, in mijn ogen, enorm dapper, want dit zal sowieso al geen gemakkelijke tijd zijn.

    En de reacties van mensen op Twitter?



    O nee toch, die arme Brad Pitt. Wat is Angelina toch vreselijk zelfzuchtig en stom dat ze het enige waar ze ook maar enige waardering voor verdient laat verwijderen om het risico op kanker te verkleinen.
    En dan deze nog, de allermooiste:


    Goh, kun je je dat voorstellen? Ze was niet eens bereid het risico te nemen voor haar man, maar nam zomaar 'zijn' plezier weg! Want duh, natuurlijk zijn Angelina Jolie's borsten eigendom van Brad Pitt. En natuuuurlijk heeft hij geen enkele reden meer om nog van haar te houden na deze operatie. Duh.
    Hier staan nog meer geweldige uitspraken van een heleboel enorm intelligente mensen die natuurlijk volkomen gelijk hebben in alles wat ze zeggen en totaal geen blijk geven van misogynie.


    Echt, ik word hier gewoon misselijk van.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    LEVEL schreef:
    Heel erg dapper, maar eigenlijk best logisch, als er zoveel kans is.
    Pfiew, ik zou het vreselijk vinden, respect!


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb wel medelijden met haar. Ik bedoel, je laat toch een stuk van jezelf weghalen.
    Maar het is een heel dapper en waarschijnlijk ook wijs besluit. Er zijn genoeg manieren om het cosmetisch enigszins te laten verhelpen, maar al dat alles is. Borsten zijn er om de baby te voorzien van voedsel en als ze je gevaar op leveren, dan zij het zo. ie mensen die oprecht vinen dat ze it niet had moeten doen voor Brad Pitt, kunnen beter zelf tussen zes plankjes gaan liggen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Tja, een deel van die reacties zal vast wel grappig bedoeld zijn, de context is alleen een beetje... ongepast voor grappen.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Ik vind het ook heel dapper dat ze zoiets met de wereld wilt delen. En de reacties van sommige mensen zijn echt dom, zo lijkt het alsof een vrouw niet meer is dan haar borsten en dat een man niet van een vrouw kan houden, zonder hen.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ik vind het juist heel dapper van haar dat ze het heeft gedaan, want het getuigd toch van de moed om het te doen. Borsten zijn ook een soort waarde voor de vrouw, en zij heeft ze weg laten halen. Ik heb niets meer dan respect voor haar, en de opmerkingen erover laten weer eens zien hoe dom de wereld zo nu en dan kan zijn. Kom op zeg, als jij het hebt, piep je vast anders. Ik bedoel maar te zeggen; ze had al een verhoogde kans om het te krijgen en dat ze dit nu ook met de wereld deelt.. Ik vind het echt super sterk van haar! Respect.


    Carlisle schreef:
    Die mensen zijn gewoon dom.
    Ik denk dat Brad het erger vond dat Angelina zou overlijden of iets dergelijks aan borstkanker, dan dat zijn pleziertje weg is.


    +Ik respecteer dat zeker.

    [ bericht aangepast op 15 mei 2013 - 22:13 ]


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Die lui op twitter zijn gewoon niet helemaal goed. Ik vind het heel moedig van Angelina dat ze het gedaan heeft. Die man moet maar blij zijn dat z'n vrouw dat gedaan heeft, anders zou ze er immers niet meer zijn.


    26 - 02 - '16

    Tempesta schreef:
    Ik vind het ook heel dapper dat ze zoiets met de wereld wilt delen. En de reacties van sommige mensen zijn echt dom, zo lijkt het alsof een vrouw niet meer is dan haar borsten en dat een man niet van een vrouw kan houden, zonder hen.


    Exactly.


    26 - 02 - '16

    lisanneeeeee schreef:
    Ik vind het dapper dat ze het doet. Ik heb er veel respect voor.
    Alleen ga eens na zo'n behandeling zal vast niet goedkoop zijn en mensen die er geen geld voor hebben kunnen zo'n behandeling niet ondergaan.
    Verder vind ik het echt stoer van haar!


    Dit wordt volgens mij gewoon hartstikke vergoed. Sterker nog, vermoed dat als je aan de zorgverzekeraars zou vragen wat economisch gezien beter is, ze dit van harte zouden aanbevelen aangezien het vele malen goedkoper is dan een jaarlijke scan van beide borsten plus de behandeling wanneer er kanker ontstaat.

    Cyborg schreef:
    Die lui op twitter zijn gewoon niet helemaal goed. Ik vind het heel moedig van Angelina dat ze het gedaan heeft. Die man moet maar blij zijn dat z'n vrouw dat gedaan heeft, anders zou ze er immers niet meer zijn.


    Voor zover ik weet was dit een preventieve mastectomie: Het weghalen van beide borsten terwijl er in principe niks mis mee is, vanwege de sterk verhoogde kans/bijna-zekerheid op borstkanker.

    Zitten haar borsten niet in Beowulf? Dan ga ik ter ere van dit trieste nieuws die film maar eens kijken
    /obligatoryboobjokedontkillmepls


    quidquid excusatio prandium pro

    Dat soort mensen zijn het eigenlijk nauwelijks waard om je over op te winden. Als dat werkelijk is hoe ze denken dan hoef je verder toch niet veel van ze te verwachten. Ik kan niets anders zeggen dan dat ik het dapper vindt dat ze deze stap genomen heeft, vooral op de manier waarop ze er voor uit is gekomen.

    Zitten haar borsten niet in Beowulf? Dan ga ik ter ere van dit trieste nieuws die film maar eens kijken
    /obligatoryboobjokedontkillmepls

    Ha!


    If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!

    Ik vind het best stoer dat ze het heeft gedaan. Het is best een grote stap, borsten zijn toch iets wat een vrouw wel maken. Ik geloof wel dat ze implantaten ofzo terug kreeg, dus op zich verandert er niet heel veel, maar toch vind ik het zwaar respectvol.


    Bad decisions make good stories.

    Anarose schreef:
    Ik vind het best stoer dat ze het heeft gedaan. Het is best een grote stap, borsten zijn toch iets wat een vrouw wel maken. Ik geloof wel dat ze implantaten ofzo terug kreeg, dus op zich verandert er niet heel veel, maar toch vind ik het zwaar respectvol.


    Hm, afhankelijk van de operatie en de vrouw en de behandeling kan er toch enige tijd voorbijgaan tot reconstructie wordt gedaan, en ook dan is het nooit helemaal hetzelfde (plus je zit met littekens) Onderschat niet wat voor een gigantische impact dat heeft!


    quidquid excusatio prandium pro

    Okammy schreef:
    (...)

    Hm, afhankelijk van de operatie en de vrouw en de behandeling kan er toch enige tijd voorbijgaan tot reconstructie wordt gedaan, en ook dan is het nooit helemaal hetzelfde (plus je zit met littekens) Onderschat niet wat voor een gigantische impact dat heeft!


    Meestal als ze borstkanker preventief behandelen doet ze de implantaten er dicht in, als ze dit niet doen moet de huid opnieuw opgerekt worden wat ook een vrij lang proces is.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Echt sommige mensen wensen gewoon dat ze grotere risico neemt om kanker te krijgen
    wow, waar gaat het heen met de wereld


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Okeee volgens heb ik iets raars gedaan met quoten maar dit is een reactie op Okammy

    Als het vergoed wordt heeft het inderdaad voordelen:)

    [ bericht aangepast op 16 mei 2013 - 13:03 ]


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.