• Omdat Percy en Oliver een eigen plek nodig hadden op Q. :9~

Wat is Perciver?
    Perciver is de shipnaam voor Percy Weasley en Oliver Wood uit de Harry Potter verhalen.

Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Topic 5

Users die Perciver shippen
    Square
    ColouredWind
    Gatsby
    Escritura
    xNymphadora
    Wood
    Spotgaai
    xxmarithxx
    Emrys
    Streetlord
    Hiddlesworth
    Florreke
    Junah
    Wiarda
    Ahern
    Tempesta
    Solera
    Patattie
    Lilia
    Daylighter
    Cymry
    Sonnet
    Unimaginable
    Creativity
    RStylinson
    Exterminate
    SPECS
    Atomic
    Scorpia
    Sempra
    Pabiloso
    simonella
    KittyChan
    Conquistador
    Liberacorpus
    SecretlyACat
    ThingsInLife
    Dashwood
    Naamswijzigingen doorgeven wordt gewaardeerd. ^^

Perciver stories op Q
    Masquerade van ColouredWind
    Chocolate van ColouredWind
    Things to understand and things to not understand [One Shots] van ColouredWind
    Quaffles & Freckles van Wiarda
    ~ Perciver [one-shot] van Theodora
    The Forseeing van Theodora
    Group Assignment van Sonnet
    Olivers Obsession van Sonnet
    Tutoring van Junah
    Loves From Barcelona van Florreke
    Quidditch match van Emrys
    Heart of Gold van Square
    Hidden in plain sight van Square
    Four weddings and another one van Square
    He's not my Boyfriend van Square
    Oliver's favourite Colour van Square
    Glasses, Books & a lot of Quidditch [one-shots] van Square
    From A to Z [alphabet drabbles] [EN] [NL] van Square
    Breaking the Stereotype (and a few Hearts) van Square
    The Art of Proposing van Square
    Hello Minister, did I mention I'm resigning? van Square
    Fout - Opdracht 2 Writing Competition PercyWood van Square
    Keep me safe tonight van Square
    Every Perciver AU you (n)ever wanted van Square
    Olismaug van Square
    You bug me van Square
    Smile and Wave van Square

Perciver fanart van Q'ers
    Perciver Snogging van ColouredWind
    Perciver Characters van ColouredWind
    Perciver United van ColouredWind
    Golden Snitch van ColouredWind
    Just Kiss the Boy van Sonnet
    Naamloze Perciverness van Sonnet
    Perciver Fact #1 van Theodora
    Perciver in blue van Square
    Try to be a Rainbow van Square
    Perciver note van Square
    P&O van Square
    "Perce, je bent een engel." van Square
    Percy Weasley van Square
    Let's Fly van Square
    Vote Percy van Square
    Happy Birthday van Square
    Perciver verovert Quizlet van Square
    Rain van Square
    Rainbows & unicorns van Square
    Perciver note 2 A & B van Square
    Oliver Wood van Square
    Perciver Angel AU (of transparant) van Square

Polls op Q
    Oliver Wood? van Square
    Percy Weasley is... van Square
    Hoe heb jij Perciver leren kennen? van Square
    Volgens jouw headcanon krijgen Percy en Oliver... van Square

Quizzen op Q
    De Grote Perciver Quiz van Junah

Anders / Buiten Q (fanfics, blogs en fanfic recs)
    Percy, Oliver & Perciver videos - Lijst
    Preparing - Fic van ColouredWind op AO3
    Books and Broomsticks - Fic van Exterminate op Wattpad
    Perciveriscanon.tumblr.com - Blog van Square
    Perciverfanficarchive.tumblr.com - Fanfic blog van Square
    Percywood.tumblr.com - Blog van ColouredWind
    Oliverandpercy.tumblr.com - Blog
    Percyoliver.pbworks.com - Master List met meer dan 650 fics (laatst bijgewerkt in 2007)
    Weasleys-wood.livejournal.com - Perciver LiveJournal Community
    Zoekopdracht op fanfiction.net - Alle HP fanfic op FF.net met als personages Percy en Oliver

Als je ergens nog een aanvulling op hebt of zelf ook een Percivershipper bent,
    laat het dan even weten zodat ik de lijsten bij kan werken. ^^

Tekening door Tyusiu op Deviantart
    Gif door We-reidentical op Tumblr

[ bericht aangepast op 10 juli 2013 - 0:26 ]

"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

Daylighter schreef:
    (Glisseo > Daylighter)

Aangepast. (:

Wiarda schreef:
    Pfft. Heb ik bijna 2000 woorden aan Perciverfic, besluit mijn brein opeens aan de haal te gaan met een ideetje voor een veel fluffier verhaal. Nou weet ik niet wat ik af moet maken; de angst, of toch maar met de fluff beginnen. (no_chears)

Hm, dat is inderdaad moeilijk. :/ Aan de ene kant ben ik helemaal pro-fluff, dus zou ik je daar wel in willen aanmoedigen, maar aan de andere kant zijn 2k al behoorlijk veel en dat klinkt ook aantrekkelijk en het is logisch dat je dat af wilt maken. Dunno, kun je niet eerst met het fluffy plotkonijntje waardoor je werd besprongen bezig en daarna het angsty iets afschrijven? Ik bedoel, misschien ben jij hier beter in dan ik, maar als ik fluffy ideeën krijg tijdens het schrijven van angst, kan ik beter even stoppen met waar ik mee bezig ben, anders wordt het een vaag soort flangst. :'D

[ bericht aangepast op 9 juli 2013 - 17:48 ]

"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

Oke, zet me maar op de lijst ;)

Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

SecretlyACat schreef:
    Oke, zet me maar op de lijst ;)

Dus we hebben je overgehaald? Awesome. *O*

Square schreef:
    (...)

Dus we hebben je overgehaald? Awesome. *O*

Jep.
    En ik hou gewoon van shippen :)

Hmm, wegens het feit dat ik laatst tegen Square heb gezeurd dat er geen Perciver stories zijn van 50 hoofdstukken of meer die ik nog niet gelezen heb, denk ik dat ik zelf misschien een Perciver story zal beginnen die dat wél zal doen. Ik moet alleen nog uitdenken waar ik het precíés over zal doen.
    & Mocht er iemand heeeel graag mee willen schrijven eraan, mag dat natuurlijk ook. Je moet alleen wel redelijk actief zijn, want momenteel ''schrijf'' ik met iemand samen die gewoon niks doet en wat dus niet opschiet. -.-'

• It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

Square, ik heb trouwens net die 4-shot gelezen, en hij is echt mooi :'/

SecretlyACat schreef:
    Square, ik heb trouwens net die 4-shot gelezen, en hij is echt mooi :'/

Dankje. ^^

Conquistador schreef:
    Hmm, wegens het feit dat ik laatst tegen Square heb gezeurd dat er geen Perciver stories zijn van 50 hoofdstukken of meer die ik nog niet gelezen heb, denk ik dat ik zelf misschien een Perciver story zal beginnen die dat wél zal doen. Ik moet alleen nog uitdenken waar ik het precíés over zal doen.
    & Mocht er iemand heeeel graag mee willen schrijven eraan, mag dat natuurlijk ook. Je moet alleen wel redelijk actief zijn, want momenteel ''schrijf'' ik met iemand samen die gewoon niks doet en wat dus niet opschiet. -.-'

Meeschrijven wil ik niet, maar ik sta wel helemaal achter dit plan. Een lange story die ik niet zelf heb geschreven zou echt gaaf zijn. :'D

Square schreef:
    (...)

Meeschrijven wil ik niet, maar ik sta wel helemaal achter dit plan. Een lange story die ik niet zelf heb geschreven zou echt gaaf zijn. :'D

Meeschrijvers zijn ook niet verplicht hoor. Alleen als iemand het leuk vind om mee te schrijven eraan. (:
    Hoewel iedereen wel natuurlijk welkom is om kritiek te leveren en tips en suggesties te geven wanneer het verhaal gestart is. (:
    Maar ik moet nog eventjes zien wanneer ik ga beginnen, omdat het nogal druk is deze week, dus waarschijnlijk zal ik er dan volgende week aan beginnen. (:

Edit: Oke, ik heb zin om te schrijven, en ga nu kijken of er al iets leuks voor een eerste hoofdstukje uit mijn vingers wil komen. :3

[ bericht aangepast op 9 juli 2013 - 20:58 ]

Square schreef:
    (...)

Hm, dat is inderdaad moeilijk. :/ Aan de ene kant ben ik helemaal pro-fluff, dus zou ik je daar wel in willen aanmoedigen, maar aan de andere kant zijn 2k al behoorlijk veel en dat klinkt ook aantrekkelijk en het is logisch dat je dat af wilt maken. Dunno, kun je niet eerst met het fluffy plotkonijntje waardoor je werd besprongen bezig en daarna het angsty iets afschrijven? Ik bedoel, misschien ben jij hier beter in dan ik, maar als ik fluffy ideeën krijg tijdens het schrijven van angst, kan ik beter even stoppen met waar ik mee bezig ben, anders wordt het een vaag soort flangst. :'D

Ik zou ze inderdaad wel allebei kunnen doen. De fluff wordt dan wel een stuk minder uitgebreid dan de soort-van-angst-wat-niet-helemaal-angst-is, maar het is een leuk goedmakertje voor de, nou ja, soort van angst dus. Ergens geloof ik namelijk dat het niet helemaal eerlijk is om een fluffliefhebster moord als verjaardagscadeau voor te schotelen. ><'
    Betekent niet dat ik het daarom niet ga doen. Heh.

Conquistador schreef:

Oeh, klinkt gaaf. Als je echt niets weet kan je natuurlijk altijd in het topic om ideeën vragen. ^^
    Ik vrees dat je aan mij als co-writer weinig zult hebben. Ik wil namelijk wel graag iets Perciverachtigs samen met iemand schrijven, ooit, maar voor de aankomende paar maanden/jaar vrees ik dat de kans te groot is dat ik veel te veel op je huidige co-writer ga lijken. ><

Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

Hmm, oke ik ben er nu al mee begonnen, of nouja; op het moment ben ik met de ''inleiding'' (dat ding wat je als eerste ziet, dus niet het eerste hoofdstuk) bezig. Zal ik vanuit Olivers of toch Percy's perspectief schrijven?

Wiarda schreef:
    (...)
    Oeh, klinkt gaaf. Als je echt niets weet kan je natuurlijk altijd in het topic om ideeën vragen. ^^
    Ik vrees dat je aan mij als co-writer weinig zult hebben. Ik wil namelijk wel graag iets Perciverachtigs samen met iemand schrijven, ooit, maar voor de aankomende paar maanden/jaar vrees ik dat de kans te groot is dat ik veel te veel op je huidige co-writer ga lijken. ><

Hmm, jammer dat je geen co-auteur wilt worden. Maar mocht ik eventjes vast zitten zal ik zeker hier om hulp vragen! (:

Conquistador schreef:
    (...)

Hmm, jammer dat je geen co-auteur wilt worden. Maar mocht ik eventjes vast zitten zal ik zeker hier om hulp vragen! (:

Zou je het over een jaar gedaan hebben, stond ik als eerste in de rij, geloof me. 't Komt alleen even onhandig uit. Lukt het eerste hoofdstuk al een beetje? ^^ Wow Jip, supergeduldig.

Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

Wiarda schreef:
    (...)
    Zou je het over een jaar gedaan hebben, stond ik als eerste in de rij, geloof me. 't Komt alleen even onhandig uit. Lukt het eerste hoofdstuk al een beetje? ^^ Wow Jip, supergeduldig.

Ghehe maar ik wil het nu :p

En ik weet alleen niet of ik vanuit Oliver of juist Percy's perspectief schrijven zal. Weet ik dat, dan kan ik gewoon gelijk aan de gang. En mocht iemand dat willen wil ik daarna het eerste hoofdstukje wel naar een paar mensen sturen die het dan ook mogen bekritiseren. (ik wil eerst een stuk of 3 hoofdstukjes hebben om te kijken waar ik met het verhaal naartoe wil voordat ik het ga activeren op Q. (: )

Conquistador schreef:
    (...)

Ghehe maar ik wil het nu :p

En ik weet alleen niet of ik vanuit Oliver of juist Percy's perspectief schrijven zal. Weet ik dat, dan kan ik gewoon gelijk aan de gang. En mocht iemand dat willen wil ik daarna het eerste hoofdstukje wel naar een paar mensen sturen die het dan ook mogen bekritiseren. (ik wil eerst een stuk of 3 hoofdstukjes hebben om te kijken waar ik met het verhaal naartoe wil voordat ik het ga activeren op Q. (: )

Het hangt er een beetje vanaf welk 'hoofd' je het lekkerst vindt schrijven. Percy zal ongetwijfeld andere dingen opvallen aan situaties dan Oliver, en Oliver zal dingen in zijn hoofd weer anders verwoorden dan Percy. Maar goed, ik ken jouw hoofd niet, en natuurlijk ken ik jouw versies van Oliver en Percy's hoofden niet, dus kan ik ook niet zo één twee drie naar iemand wijzen.

En als lezer/criticus meld ik me ook alvast aan. :3

Wiarda schreef:
    (...)
    Het hangt er een beetje vanaf welk 'hoofd' je het lekkerst vindt schrijven. Percy zal ongetwijfeld andere dingen opvallen aan situaties dan Oliver, en Oliver zal dingen in zijn hoofd weer anders verwoorden dan Percy. Maar goed, ik ken jouw hoofd niet, en natuurlijk ken ik jouw versies van Oliver en Percy's hoofden niet, dus kan ik ook niet zo één twee drie naar iemand wijzen.

En als lezer/criticus meld ik me ook alvast aan. :3

Jaa, daarom juist! Maar ik vind het vervelend schrijven om vanuit twee of meer perspectieven te schrijven, omdat je dan ook dingen moet herhalen. En die herhalingen zijn dan wel op een andere manier, maar toch. Ik zal je trouwens het eerste hoofdstukje toesturen zodra deze af is. (:

Ik kan gewoon niet kiezen tussen:
    Percy = klungelig en ontzettend onzeker en verstopt zich achter zijn boeken wel zo'n beetje
    of
    Oliver = stoer, heeft wel een reputatie om aan te denken en ondanks zijn stoerheid ook wel wat onzeker.

... dusja.. Meeste stemmen gelden, denk ik.

Dus wat vind iedereen? Percy's perspectief of die van Oliver?