• Tijdens de jaarlijkse marathon in Boston hebben twee explosies plaatsgevonden 2-5 uur na aanvang(verschilt per bron) van de marathon: Een vlak voor en een bij de finish, beiden aan de route van de marathon dus. Er zijn 2 doden en 23 gewonden tot nu toe. De oorzaak is nog onbekend. Maar vanwege de timing en de locatie (echt vlak naast de finish lijn) werd er onmiddelijk gedacht aan een terroristische aanval. CT eenheden zijn ingezet om belangrijke locaties in Boston te doorzoeken en beveiligen. Volgens sommige bronnen zijn er explosieven gevonden, volgens een enkele bron is minstens een explosief al gecontroleerd tot ontploffing gebracht, maar andere bronnen zeiden niets over explosieven. Kortom, de oorzaak is nog onzeker. Ik zal updaten als er wat duidelijk is.

    http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-22161230

    Afijn, we hebben dus mogelijk te maken met een terroristische aanval in Amerika en we staan misschien aan de vooravond van een nieuwe terrorism scare.

    http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-22160691
    http://espn.go.com/boston/story/_/id/9174718/two-dead-blasts-boston-marathon-police-say

    EDIT:
    EDIT: Some footage of the explosion itself: https://vine.co/v/bFdt5uwg6JZ
    Second Edit: The attacks have been confirmed as bombing, though whether it was an attack or a domestic terrorist act are still unknown as of now.
    Third Edit: Better quality video of the explosion from a closer perspective, courtesy of capper42: http://live.boston.com/Event/Live_blog_Explosion_in_Copley_Square/72926110

    Updates: The Lenox Hotel has been evacauated.
    Subway service around the area has been suspended.
    New York is increasing it's security as a precaution.
    D.C. is increasing it's security as a precaution, area surrounding the White House on lockdown.
    Boston Police confirm two dead, twenty-eight injured.
    Reports of another device possibly at Mandarin Oriental Hotel
    There was a fire at the JFK Library, said to not be related to the explosions Confirmed to not be related; mechanical fire, unrelated.
    Third explosive found, disabled; fourth possibly found.
    Bridges over Charles River shut down
    Homeland Security ready to provide whatever assistance needed.



    Linkje naar een video van iemand die ernaast stond
    http://live.boston.com/Event/Live_blog_Explosion_in_Copley_Square/72926110

    [ bericht aangepast op 15 april 2013 - 23:08 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    *reeks vloeken* ik vind het zo verschrikkelijk erg, en ook al is het aan de andere kant van de oceaan. Ziek in hun hoofd diegene die dat plannen.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Vreselijk. (no_chears)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    @Mensen die Boston met Syrië vergelijken:
    Zoals Licet al zei, Bostons maatschappij lijkt veel op de onze met haar welvaart en cultuur, dus voor ons slaat dit harder in (inslaan, snap je 'm? Badumtss) dan de dagelijkse rampen in het Midden-Oosten. Dat zoiets in Boston kan gebeuren, betekent dat wij ook minder veilig zijn dan we dachten.
    Daarbij gebeuren nou eenmaal zoveel verschrikkelijke dingen in het Midden-Oosten iedere dag, dat ik mezelf erop betrapt heb dat het me ook gewoon niet zoveel meer doet. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar, hoe erg het ook is, het wordt een beetje vaste koek voor mij. Dat betekent niet dat het moreel gezien minder erg is dan wat er in Boston is gebeurd, het tegenovergestelde, er gaan daar elke dag tientallen meer mensen dood, maar het is begrijpelijk dat Boston meer in het nieuws komt.


    i put the fun in funeral

    Licet schreef:
    *sigh* Ik heb altijd moeite met dit soort dingen. Explosies en aanslagen gebeuren met enige regelmaat, het verschil is; het komt niet altijd in de media. Dat is omdat het simpel weg te vaak gebeurt om nog interessant te zijn. Waarom het nu zo groot wordt gemaakt is omdat het in Amerika is gebeurt en omdat Europeanen en Amerikanen qua cultuur en welvaart redelijk veel gemeen hebben kunnen wij ons veel beter inleven. We kunnen ons voorstellen dat we daar langs de kant stonden, maar de strijd die bijvoorbeeld in Sirie gevochten wordt doet ons niet zo veel, dat past namelijk niet in ons referentiekader.

    Ehm nee, want als er een aanslag in een "Westers" land plaatsvindt, staat dat meteen veel dichter bij ons. T'is toch logisch dat het ons meer raakt doordat we zelf op die manier ook weer gaan huiveren voor onze eigen veiligheid?
    Jij wordt moe van berichtgeving over tientallen doden in Amerika. Ik word moet van de eeuwige quote "Ja, maar in Syrië/Afrika/Noord-Korea is alles (ook) erg(er)".


    ars moriendi

    Licet schreef:
    *sigh* Ik heb altijd moeite met dit soort dingen. Explosies en aanslagen gebeuren met enige regelmaat, het verschil is; het komt niet altijd in de media. Dat is omdat het simpel weg te vaak gebeurt om nog interessant te zijn. Waarom het nu zo groot wordt gemaakt is omdat het in Amerika is gebeurt en omdat Europeanen en Amerikanen qua cultuur en welvaart redelijk veel gemeen hebben kunnen wij ons veel beter inleven. We kunnen ons voorstellen dat we daar langs de kant stonden, maar de strijd die bijvoorbeeld in Sirie gevochten wordt doet ons niet zo veel, dat past namelijk niet in ons referentiekader.

    Yep.


    No growth of the heart is ever a waste

    Bayern schreef:
    (...)
    Ehm nee, want als er een aanslag in een "Westers" land plaatsvindt, staat dat meteen veel dichter bij ons. T'is toch logisch dat het ons meer raakt doordat we zelf op die manier ook weer gaan huiveren voor onze eigen veiligheid?
    Jij wordt moe van berichtgeving over tientallen doden in Amerika. Ik word moet van de eeuwige quote "Ja, maar in Syrië/Afrika/Noord-Korea is alles (ook) erg(er)".

    De situatie in Noord-Korea én Syrië beangstigd mij anders ook wel. Ook al is het misschien een totaal andere cultuur daar, ik vind het beangstigend omdat het ons nog steeds aangaat. Er trekken jongeren van hier naar Syrië om daar te gaan strijden en als Noord-Korea besluit om alsnog een kernraket of iets anders af te vuren, zijn wij ook de pineut. Dus ik vind niet dat Amerika ons meer zou moeten doen, gewoon omdat het ook een Westers land is.


    DrieNovemberTweeduizendentwaalf <3

    [ bericht aangepast op 17 april 2013 - 10:28 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Bayern schreef:
    (...)
    Ehm nee, want als er een aanslag in een "Westers" land plaatsvindt, staat dat meteen veel dichter bij ons. T'is toch logisch dat het ons meer raakt doordat we zelf op die manier ook weer gaan huiveren voor onze eigen veiligheid?
    Jij wordt moe van berichtgeving over tientallen doden in Amerika. Ik word moet van de eeuwige quote "Ja, maar in Syrië/Afrika/Noord-Korea is alles (ook) erg(er)".


    Ik heb het niet over érger of beter, ik zeg dat je goed moet beseffen dat wat je ervaart als heel erg, vaak door de media bepaald wordt. We weten nu de precieze naam, leeftijd, geslacht en gezins situatie van een van de slachtoffers, dat is toch krankzinnig? De rede dat media dat doet is vooral voor de sensatie, een gezin uitelkaar gerukt door een aanslag dát is sensatie nieuws. Dat erop nieuw bomaanslagen zijn geweest in het middenoosten doet ons vrij weinig.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    (...)

    Ik heb het niet over érger of beter, ik zeg dat je goed moet beseffen dat wat je ervaart als heel erg, vaak door de media bepaald wordt. We weten nu de precieze naam, leeftijd, geslacht en gezins situatie van een van de slachtoffers, dat is toch krankzinnig? De rede dat media dat doet is vooral voor de sensatie, een gezin uitelkaar gerukt door een aanslag dát is sensatie nieuws. Dat erop nieuw bomaanslagen zijn geweest in het middenoosten doet ons vrij weinig.


    Dat komt ook omdat het daar oorlog is in de straten. In Amerika is dat niet zo, het komt onverwachts in tegenstelling tot andere plekken. Het is dat het gevoel van veiligheid plots wordt afgepakt. In het midden oosten is dat gevoel er niet eens, je kan het verwachten.


    Your make-up is terrible

    DarkSavior schreef:




    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Michonne schreef:
    (...)

    Dat komt ook omdat het daar oorlog is in de straten. In Amerika is dat niet zo, het komt onverwachts in tegenstelling tot andere plekken. Het is dat het gevoel van veiligheid plots wordt afgepakt. In het midden oosten is dat gevoel er niet eens, je kan het verwachten.


    Klopt, en het is ook niet perse erg dat je er zo over denkt, maar je moet wel nadenken voordat je dingen zomaar uit de tv en klanten plukt.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    (...)

    [IMAGE]

    Klik er dan op, heb er niet voor niets een link op gezet.

    Vond dit ook wel bijpassend:

    [ bericht aangepast op 17 april 2013 - 11:19 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik vind het heel erg wat er gebeurd is, en dat er onschuldigen gedood zijn, maar ik heb er inderdaad ook moeite mee dat dit nu het middelpunt van het nieuws is. Ik wil niet zeggen dat er altijd wel iets ergers is, maar zoals al eerder gezegd, in Syrië is de situatie ook erg heftig en gebeuren er elke dag dit soort dingen. En ik denk dat een Amerikaan net zo goed die aanslag in Boston gepleegd kan hebben.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Echt vreselijk.


    Big girls cry when their hearts are breaking