• Tijdens de jaarlijkse marathon in Boston hebben twee explosies plaatsgevonden 2-5 uur na aanvang(verschilt per bron) van de marathon: Een vlak voor en een bij de finish, beiden aan de route van de marathon dus. Er zijn 2 doden en 23 gewonden tot nu toe. De oorzaak is nog onbekend. Maar vanwege de timing en de locatie (echt vlak naast de finish lijn) werd er onmiddelijk gedacht aan een terroristische aanval. CT eenheden zijn ingezet om belangrijke locaties in Boston te doorzoeken en beveiligen. Volgens sommige bronnen zijn er explosieven gevonden, volgens een enkele bron is minstens een explosief al gecontroleerd tot ontploffing gebracht, maar andere bronnen zeiden niets over explosieven. Kortom, de oorzaak is nog onzeker. Ik zal updaten als er wat duidelijk is.

    http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-22161230

    Afijn, we hebben dus mogelijk te maken met een terroristische aanval in Amerika en we staan misschien aan de vooravond van een nieuwe terrorism scare.

    http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-22160691
    http://espn.go.com/boston/story/_/id/9174718/two-dead-blasts-boston-marathon-police-say

    EDIT:
    EDIT: Some footage of the explosion itself: https://vine.co/v/bFdt5uwg6JZ
    Second Edit: The attacks have been confirmed as bombing, though whether it was an attack or a domestic terrorist act are still unknown as of now.
    Third Edit: Better quality video of the explosion from a closer perspective, courtesy of capper42: http://live.boston.com/Event/Live_blog_Explosion_in_Copley_Square/72926110

    Updates: The Lenox Hotel has been evacauated.
    Subway service around the area has been suspended.
    New York is increasing it's security as a precaution.
    D.C. is increasing it's security as a precaution, area surrounding the White House on lockdown.
    Boston Police confirm two dead, twenty-eight injured.
    Reports of another device possibly at Mandarin Oriental Hotel
    There was a fire at the JFK Library, said to not be related to the explosions Confirmed to not be related; mechanical fire, unrelated.
    Third explosive found, disabled; fourth possibly found.
    Bridges over Charles River shut down
    Homeland Security ready to provide whatever assistance needed.



    Linkje naar een video van iemand die ernaast stond
    http://live.boston.com/Event/Live_blog_Explosion_in_Copley_Square/72926110

    [ bericht aangepast op 15 april 2013 - 23:08 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Licet schreef:
    *sigh* Ik heb altijd moeite met dit soort dingen. Explosies en aanslagen gebeuren met enige regelmaat, het verschil is; het komt niet altijd in de media. Dat is omdat het simpel weg te vaak gebeurt om nog interessant te zijn. Waarom het nu zo groot wordt gemaakt is omdat het in Amerika is gebeurt en omdat Europeanen en Amerikanen qua cultuur en welvaart redelijk veel gemeen hebben kunnen wij ons veel beter inleven. We kunnen ons voorstellen dat we daar langs de kant stonden, maar de strijd die bijvoorbeeld in Syrië gevochten wordt doet ons niet zo veel, dat past namelijk niet in ons referentiekader.

    Precies. Niet dat dit niet erg is, natuurlijk is het heel erg, maar het is jammer dat de aandacht die eraan geschonken wordt niet aan iedereen wordt besteedt. Hoera voor de media.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik zag dit net op Tumblr:

    GUYS

    THE JFK LIBRARY IS ALSO ON FIRE

    AND A INCENDIARY DEVICE HAS BEEN FOUND AT THE UMASS LIBRARY (X)

    SPREAD THE WORD, THIS IS A PLANNED ATTACK.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Negeer dat, dat zijn gewoon paniekzaaiers.


    Your make-up is terrible

    Het ene moment ben je lekker de marathon aan het lopen, de andere vlieg je door de lucht :x

    Marathons
    Talk about a killer leg workout
    Bron: FunnyJunk

    Nee, maar even serieus, ik vind het wel zielig voor de mensen die geraakt zijn door de explosie. Vooral voor de familie en vrienden van de overleden personen.

    [ bericht aangepast op 16 april 2013 - 0:26 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Licet schreef:
    *sigh* Ik heb altijd moeite met dit soort dingen. Explosies en aanslagen gebeuren met enige regelmaat, het verschil is; het komt niet altijd in de media. Dat is omdat het simpel weg te vaak gebeurt om nog interessant te zijn. Waarom het nu zo groot wordt gemaakt is omdat het in Amerika is gebeurt en omdat Europeanen en Amerikanen qua cultuur en welvaart redelijk veel gemeen hebben kunnen wij ons veel beter inleven. We kunnen ons voorstellen dat we daar langs de kant stonden, maar de strijd die bijvoorbeeld in Sirie gevochten wordt doet ons niet zo veel, dat past namelijk niet in ons referentiekader.


    Daar moet ik je volledig gelijk in geven. Syrië komt inderdaad bijna niet in het nieuws, en als het dan toch zo is, wordt het bijna geminimaliseerd. Palestina en Israel zijn ook nog steeds in oorlog en je moet al moeite gaan doen om daarover iets te horen. Korea is in staat van oorlog en zelfs daar wordt steeds minder over gesproken. En zo kan je nog uren doorgaan.
    Ik vind het echt heel erg wat er is gebeurd, maar dat neemt niet weg dat dit in sommige landen bijna dagelijks gebeurd.


    DrieNovemberTweeduizendentwaalf <3

    3 doden en 140 gewonden tot nu toe. Er zijn nog geen verdachten en nog niemand heeft de aanslag opgeëist


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik vind het raar dat mensen dit doen maar dat vind ik altijd als er een aanslag word gepleegd. Er worden onschuldige mensen gedood en mensen raken gewond. De mensen die nog leven hebben misschien wel een trauma, ik bedoel het gaat toch niet in je koude kleren zitten als zoiets gebeurt. Voor de familie en vrienden van de mensen die zijn overleden moet dit heel erg zijn.


    Physics is awesome

    Rybak schreef:
    Ik vind het raar dat mensen dit doen maar dat vind ik altijd als er een aanslag word gepleegd. Er worden onschuldige mensen gedood en mensen raken gewond. De mensen die nog leven hebben misschien wel een trauma, ik bedoel het gaat toch niet in je koude kleren zitten als zoiets gebeurt. Voor de familie en vrienden van de mensen die zijn overleden moet dit heel erg zijn.


    En belangrijker nog: het veroorzaakt angst. Dat is het doel.


    quidquid excusatio prandium pro

    Die Saudi was gewoon een slachtoffer/getuige en werd net zoals anderen ondervraagd ^^


    "I shut my eyes in order to see.'

    Samwell schreef:
    Die Saudi was gewoon een slachtoffer/getuige en werd net zoals anderen ondervraagd ^^


    Maar hij kwam uit het midden oosten dus de telegraaf nam gelijk aan dat ie een terrorist was. Fijne krant toch (cat)


    quidquid excusatio prandium pro

    Okammy schreef:
    (...)

    Maar hij kwam uit het midden oosten dus de telegraaf nam gelijk aan dat ie een terrorist was. Fijne krant toch (cat)

    Echt, hè :')


    "I shut my eyes in order to see.'

    Het is allemaal zo onrealistisch voor mij. Het is zo ver weg, in Boston, aan de andere kant van de oceaan.
    Dat maakt het allemaal niet minder erg. Maar welke gevolgen heeft het voor ons?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Licet schreef:
    *sigh* Ik heb altijd moeite met dit soort dingen. Explosies en aanslagen gebeuren met enige regelmaat, het verschil is; het komt niet altijd in de media. Dat is omdat het simpel weg te vaak gebeurt om nog interessant te zijn. Waarom het nu zo groot wordt gemaakt is omdat het in Amerika is gebeurt en omdat Europeanen en Amerikanen qua cultuur en welvaart redelijk veel gemeen hebben kunnen wij ons veel beter inleven. We kunnen ons voorstellen dat we daar langs de kant stonden, maar de strijd die bijvoorbeeld in Sirie gevochten wordt doet ons niet zo veel, dat past namelijk niet in ons referentiekader.


    Mee eens.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Ik vind dit echt vreselijk. Ik hoop dat ze de mensen vinden die dit gedaan hebben.
    Een van de doden was een 8 jarig jongetje genaamd Martin Richard. Hij was samen met zijn 6 jarige zusje en moeder gekomen om zijn vader te zien rennen. Martin Richard is gestorven, zijn zusje heeft een been verloren en zijn moeder ligt in het ziekenhuis met hersenbeschadiging. Een derde kindje was ongedeerd. Ik kan me niet voorstellen hoe de vader zich zou voelen...

    Echt heel triest dat dit gebeurt is.. Hoe haalt iemand het in z'n kop. Arme mensen.
    En er is inmiddels vastgesteld dat er 2 explosieven waren en niet 3. Toch?
    Hoe dan ook, laten ze die idioot (of idioten..) alsjeblieft snel oppakken en opsluiten.


    You are beautiful, you are love.