• Ik heb van mijn werkgever/ school de opdracht gekregen om een humoristische gedichtenbundel samen te stellen. Dit was geen probleem geweest al de doelgroep niet rond de 12/13 jarigen had gezeten.Ik ben zelf nu een stukje ouder dan die leeftijd en heb dus geen idee wat hen amuseert.

    Zit je zelf in groep acht of in de 1e, wat amuseert jouw om over te lezen?
    Wat lijken jou verassende onderwerpen, en wat zijn clichés die je echt niet wil lezen in een gedicht gefocust op jouw leeftijd.

    Pas je niet in de doelgroep, maar kan je me wel helpen.
    Laat aub een reactie achter hier onder.

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “It's so important to know you should be happy and proud of who you are.”

    Verplaatst
    => Hoort meer bij school.(:


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Verplaatst
    => Hoort meer bij school.(:

    Dankje ;)


    “It's so important to know you should be happy and proud of who you are.”

    Zit zelf niet in de doelgroep, maar ik kan me voorstellen dat dingen als ongesteldheid, jonge liefde, gekke leraren/juffen en meesters, de overgang naar de middelbare school, ingewikkelde vriendschappen en verschillende stereotiepen binnen de klas ("nerds", meisje-meisjes, sporters etc) wel onderwerpen zijn waar je leuke grapjes en interessante gedichten van kunt maken voor die leeftijdsgroep.

    Prediker schreef:
    Zit zelf niet in de doelgroep, maar ik kan me voorstellen dat dingen als ongesteldheid, jonge liefde, gekke leraren/juffen en meesters, de overgang naar de middelbare school, ingewikkelde vriendschappen en verschillende stereotiepen binnen de klas ("nerds", meisje-meisjes, sporters etc) wel onderwerpen zijn waar je leuke grapjes en interessante gedichten van kunt maken voor die leeftijdsgroep.


    ow dankjewel, je hebt me weer op een paar nieuwe ideeën gebracht!


    “It's so important to know you should be happy and proud of who you are.”

    Ja en in groep acht ben je nog niet echt literair aangelegd dus clichés herkennen oid zou ik denk ik niet gekund hebben op die leeftijd.

    Van die tijd kan ik me nog wel wat herinneren: het leuk vinden van jongens (#kinderliefde, het gaat niet verder dan 'hij maakte een leuk grapje' en 'omg hij keek naar mij'). Onzekerheid en pesten. Je eerste huiswerk, een middelbare school kiezen, citotoets waarbij je snoepjes mocht eten en je advies. Rapporten die toen nog heel belangrijk waren en je aan je hele familie liet zien. Leraren die je per ongeluk mama noemt. Vrienden en vriendinnen, overblijven, buitenspelen, tikkertje met de hele klas.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    wat ik er nog van weet wat mij interesseerde of irriteerde
    - irritante docenten
    - de klas die constant wisselde omdat je lessen kiest
    - de vele soorten lessen
    - nutteloze opdrachten en presentaties
    - pesten
    - verliefdheid
    - seksueel gebied (vaak voor het eerst voorlichting)
    - Gym wat een verschrikking was
    - dingen doen die niet mogen (spijbelen, de stad in terwijl dat niet mag, eten kopen enz)
    - verplicht boeken lezen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Wat je denk ik heel graag wil lezen (wat ik in ieder geval heel graag wilde lezen, maar niet was) is dat alles goed komt. Het is niet zo stressvol als het lijkt, je blijft vrienden, je krijgt nieuwe vrienden. Geef hen zekerheid. Ik vind het fijner om te lezen over goede dingen, als je al gestresst bent in groep 8/de eerste. Zeg wat er leuk is, welke herinneringen je nog steeds hebt. Gooi er ook wat domme foutjes tussen, maar maak het niet ellendig. Ik denk dat dat het beste is wat je kan doen.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Dankjewel allemaal! Dit heeft me erg geholpen!


    “It's so important to know you should be happy and proud of who you are.”