Louis William Tomlinson
Lachend ging ik verder met de lasagne, om de saus erin te gieten en de kaas erboven op te leggen. Dat was dat. Toen ik bukte om de oven weer open te maken, rook ik pas een vreemde lucht. Alsof er wat verbrand was. Cupcakes. God, dat was waar ook. Zo snel mogelijk maakte ik de oven open, en keek naar de zwarte, verbrandde hoopjes cake. Zuchtend legde ik mijn vingers op de schaal om hem op te tillen, maar trok ze onmiddellijk terug. Nog net niet mijn vingers verbrand. Fijn. Ook al kon Harry me misschien niet horen, schreeuwde ik toch maar. 'HARREEH, DE CUPCAKES ZIJN MISLUKT!' gilde ik. Ik pakte een doek, rolde die om mijn vingers en tilde zo de schaal op. De cupcakes gooide ik weg, en de lasagne zette ik erin. Nadat ik ze op de juiste graden had gezet, keek ik pruilend naar de vuilnisbak. 'Nu kunnen we ze niet versieren' mompelde ik. Marie-Anne kwam terug en keek me met opgetrokken wenkbrauwen aan. 'Dus ik moet oppassen voor de anderen omdat er een kans is dat ze me vergiftigen omdat ze niet kunnen koken?' Ik knikte gelijk. 'Dan denk ik maar dat ik je moet vertrouwen.. Niet?' glimlachte ze. 'Jazeker' grijnsde ik. 'En, waarom heb je een koksmuts op? Het is niet dat het je haar gaat beschadigen. Dat denk ik, want als je goed bent in koken, moet het toch lukken zonder een koksmuts?' vroeg ze. 'Dat staat leuk. En ik vind dat het erbij hoort, anders is het zo saai' grinnikte ik. 'Denk je.. Dat.. Dat ik, maar kijk. Het was alleen dat ik jullie wilde beschermen? Dus dat had ik fout gedaan?' zei Marie-Anne, ietwat verward. Mijn mond vormde zich weer tot een pruillipje en wild schudde ik mijn hoofd. 'Je hebt niks fout gedaan! Kijk, het was niet zo aardig maar ik snap precies wat je bedoeld. Want als ik jou was, kon ik het ook niet anders zeggen. Het is nou eenmaal dat Chiara zo is. Harry was ook een slet, zou ik maar zeggen. Chiara had jou gewoon niet mogen slaan, want jij hebt niks fout gedaan en je hebt niks verkeerds gezegd' zei ik, waarna ik Marie-Anne in een korte knuffel trok. 'Jij bent mijn nieuwe cutiepie' besloot ik met een grijns. 'Wacht even' vormde mijn mond, toen ik een bekend deuntje hoorde wat betekende dat ik een sms had. Snel greep ik mijn iPhone van het keukenblad en las het berichtje door. De grijns ging over tot een glimlach toen ik las dat Daisy en Phoebe alsmaar naar me vroegen. Ze waren nu al wat ouder, en ik kon ze sowieso niet vaak zien, net zoals Lottie en Felicite, maar de tweeling mistte me erg. En ik hun natuurlijk ook. Zonde het te beantwoorden, dat zou ik later wel doen, tikte ik het berichtje weg en mijn blik bleef even hangen bij mijn achtergrond. De foto was ongeveer een jaar geleden genomen. Eerst had ik een foto van alleen Harry, maar toch had ik besloten dat ik deze mooier vond. Ach, wat maakte het uit? Harry en ik bleven beste vrienden, en het maakte niet uit wat er ook gebeurde. Mijn telefoon vergrendelde ik weer, en ik keek weer terug naar Marie-Anne.
[ bericht aangepast op 3 april 2013 - 14:07 ]
"We will teach you how to make boys next door, out of assholes."