• Goed, ik word een beetje gek van de constante discussie die ik hierover heb. Dus vraag ik maar eens hier, waar meisjes de overmacht zijn, wat jullie hierover denken.

    Stel je voor, je bent een man en je bent op een gegeven moment op het punt gekomen dat je zo gestoord bent dat je besloten hebt om iemand te verkrachten. Voor je lopen twee meisjes die je niet kent. Achter welke meisje zou je eerder gaan:
    1.      Het meisje dat zich kleedt als een slet en heel veel huid blootgeeft.
    2.      Het meisje dat zich gewoon normaal kleedt (Jeans, normale schoenen, shirtje) en daardoor amper huid blootgeeft.

    In mijn opinion zou een verkracht eerder achter 1 aan gaan dan achter 2. Waarom? Omdat het mij lijkt dat een verkrachter eerder achter iemand aangaat die er makkelijk zou zijn. En iemand die zich kleedt als een slet lijkt nu eenmaal makkelijker dan iemand die normaal gekleed.

    Dat neemt niet weg dat de man die het gedaan heeft gestraft moet worden en hard ook. Het had nooit in zijn hoofd mogen komen om zoiets te flikken en ik vind het ook ronduit walgelijk. Ik probeer het dus niet goed te praten. Want uiteindelijk had die persoon het idee niet eens in zijn hoofd moeten hebben. Kleding zou niet de reden zijn waarom iemand verkracht word.

    Is mijn point of view nou zo raar en zo ja, waarom?

    Nogmaals, ik geef het meisje geen enkele schuld en dat zou ik ook nooit doen. De schuld ligt volledig bij de verkrachter en niet bij het meisje of de manier waarop zij zich kleedt.

    [ bericht aangepast op 19 maart 2013 - 15:18 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik weet het eerlijk gezegt niet. Ik denk ook dat je gelijk hebt, maar is het ook niet juist de kick voor mannen het moeilijker te maken? Dus dat ze dan júíst voor meisje 2 gaan, terwijl meisje 1 makkelijker te pakken is?


    Miep

    Het heeft met de voorgevel te maken, en der achterwerk ?


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Rumpleteazer schreef:
    Ik weet het eerlijk gezegt niet. Ik denk ook dat je gelijk hebt, maar is het ook niet juist de kick voor mannen het moeilijker te maken? Dus dat ze dan júíst voor meisje 2 gaan, terwijl meisje 1 makkelijker te pakken is?

    Good point, good point. Maar waarom jezelf het moeilijker maken dan het al is? Ik gok dat je genoeg kick krijgt uit een schijnbaar "makkelijk" persoon zonder dat je al die extra moeite hoeft te doen.

    [ bericht aangepast op 19 maart 2013 - 14:58 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Nummer 1, sowieso.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Nee hoor. Je point of view lijkt me juist heel begrijpelijk. Ik heb er geen verstand van maar verkrachters lijken me bepaalde types. Ze zijn op sex uit, zo'n meisje die zich uitdagender kleed dan de 'normale' meiden, biedt die uitdaging en laat indirect zien dat ze meer van zichzelf wilt laten zien. Ik vind het zelf begrijpelijker als men achter zo'n meisje aan gaat. Alleen de vraag is wanneer kleed je, je als een slet? Ik denk dat daar de meningen van verschillen en daarbij, in de praktijk, gaan verkrachters meestal niet achter dat soort meisjes aan.

    Maar je gedachtengang lijkt me niet vreemd.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Boira schreef:
    Nee hoor. Je point of view lijkt me juist heel begrijpelijk. Ik heb er geen verstand van maar verkrachters lijken me bepaalde types. Ze zijn op sex uit, zo'n meisje die zich uitdagender kleed dan de 'normale' meiden, biedt die uitdaging en laat indirect zien dat ze meer van zichzelf wilt laten zien. Ik vind het zelf begrijpelijker als men achter zo'n meisje aan gaat. Alleen de vraag is wanneer kleed je, je als een slet? Ik denk dat daar de meningen van verschillen en daarbij, in de praktijk, gaan verkrachters meestal niet achter dat soort meisjes aan.

    Maar je gedachtengang lijkt me niet vreemd.


    ars moriendi

    Ligt aan de verkrachter zelf, wat voor persoon het is.


    Always follow your heart, it tells what you truly want the most.

    Boira schreef:
    Nee hoor. Je point of view lijkt me juist heel begrijpelijk. Ik heb er geen verstand van maar verkrachters lijken me bepaalde types. Ze zijn op sex uit, zo'n meisje die zich uitdagender kleed dan de 'normale' meiden, biedt die uitdaging en laat indirect zien dat ze meer van zichzelf wilt laten zien. Ik vind het zelf begrijpelijker als men achter zo'n meisje aan gaat. Alleen de vraag is wanneer kleed je, je als een slet? Ik denk dat daar de meningen van verschillen en daarbij, in de praktijk, gaan verkrachters meestal niet achter dat soort meisjes aan.

    Maar je gedachtengang lijkt me niet vreemd.

    this


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Good point, good point. Maar waarom jezelf het moeilijker maken dan het al is? Ik gok dat je genoeg kick krijgt uit een schijnbaar "makkelijk" persoon zonder dat je al die extra moeite hoeft te doen.


    Ik weet het niet. Ik heb er geen verstand van. Maar het lijkt me als man veel uitdagender om iemand te pakken die moeilijk te grijpen is. net als een kind die je iets verbied maar je het juist alleen maar aantrekkelijker maakt. Plus het feit dat mannen (als ik een man zou zijn) liever geen slettebak heb, haha


    Miep

    Het is alweer zover. Meisjes mogen dus niet meer aantrekken wat ze leuk vinden, waar ze zich goed in voelen omdat mannen er aanstoot tot kunnen nemen. Dit is waarom Islamitische vrouwen hoofddoeken dragen, om hun schoonheid te bedekken omdat mannen er anders door aangetrokken kunnen worden en zich niet in kunnen houden. Dit is waarom er regels zijn ingevoerd op bepaalde scholen dat meisjes bepaalde kledingstukken niet mogen dragen omdat jongens ervan afgeleid kunnen raken. Uiteindelijk zijn het de slachtoffers die zich moeten aanpassen omdat de daders zich niet in kunnen houden. Deze discussie zou niet eens mogen bestaan, verdomme.


    Your make-up is terrible

    Michonne schreef:
    Het is alweer zover. Meisjes mogen dus niet meer aantrekken wat ze leuk vinden, waar ze zich goed in voelen omdat mannen er aanstoot tot kunnen nemen. Dit is waarom Islamitische vrouwen hoofddoeken dragen, om hun schoonheid te bedekken omdat mannen er anders door aangetrokken kunnen worden en zich niet in kunnen houden. Dit is waarom er regels zijn ingevoerd op bepaalde scholen dat meisjes bepaalde kledingstukken niet mogen dragen omdat jongens ervan afgeleid kunnen raken. Uiteindelijk zijn het de slachtoffers die zich moeten aanpassen omdat de daders zich niet in kunnen houden. Deze discussie zou niet eens mogen bestaan, verdomme.


    Voer gewoon schooluniformen in. Ben je van al het gezeik af.


    Miep

    Michonne schreef:
    Het is alweer zover. Meisjes mogen dus niet meer aantrekken wat ze leuk vinden, waar ze zich goed in voelen omdat mannen er aanstoot tot kunnen nemen. Dit is waarom Islamitische vrouwen hoofddoeken dragen, om hun schoonheid te bedekken omdat mannen er anders door aangetrokken kunnen worden en zich niet in kunnen houden. Dit is waarom er regels zijn ingevoerd op bepaalde scholen dat meisjes bepaalde kledingstukken niet mogen dragen omdat jongens ervan afgeleid kunnen raken. Uiteindelijk zijn het de slachtoffers die zich moeten aanpassen omdat de daders zich niet in kunnen houden. Deze discussie zou niet eens mogen bestaan, verdomme.

    Nikki, ik quote:

    Ik probeer het dus niet goed te praten. Want uiteindelijk had die persoon het idee niet eens in zijn hoofd moeten hebben. Kleding zou niet de reden zijn waarom iemand verkracht word.

    Ik ben het met je eens dat iemand gewoon zou moeten kunnen dragen waar ze zin in heeft en niet rekening hoeft te houden of ze verkracht wil worden of niet.

    Rumpleteazer schreef:
    (...)

    Ik weet het niet. Ik heb er geen verstand van. Maar het lijkt me als man veel uitdagender om iemand te pakken die moeilijk te grijpen is. net als een kind die je iets verbied maar je het juist alleen maar aantrekkelijker maakt. Plus het feit dat mannen (als ik een man zou zijn) liever geen slettebak heb, haha

    Hmmm ook weer waar. En met het laatste ben ik het zeker weten eens. Ik zou echt niks willen met een slettenbak.

    [ bericht aangepast op 19 maart 2013 - 15:10 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Rumpleteazer schreef:
    Ik weet het eerlijk gezegt niet. Ik denk ook dat je gelijk hebt, maar is het ook niet juist de kick voor mannen het moeilijker te maken? Dus dat ze dan júíst voor meisje 2 gaan, terwijl meisje 1 makkelijker te pakken is?


    •*• Lululu •*•

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Nikki, ik quote:

    Ik probeer het dus niet goed te praten. Want uiteindelijk had die persoon het idee niet eens in zijn hoofd moeten hebben. Kleding zou niet de reden zijn waarom iemand verkracht word.


    Ik ben het met je eens dat iemand gewoon zou moeten kunnen dragen waar ze zin in heeft en niet rekening hoeft te houden of ze verkracht wil worden of niet. Het idee had in eerste instantie niet mogen ontstaan bij de verkrachter.


    Ik geef gewoon mijn mening over het onderwerp, niets tegen jou of je beginpost.


    Your make-up is terrible

    Het is niet raar, want enorm veel mensen schijnen zo te denken - helaas - maar wel onzin. Meestal zijn verkrachters nou eenmaal niet zomaar mannen die willekeurig achter het meest schaarst geklede meisje aangaan, want in tweederde van de gevallen is de dader een bekende van het slachtoffer. Ik kan me wel voorstellen dat het eventueel iets zou kunnen zijn op grond waarvan ze een slachtoffer of moment kiezen, als ze dat echt bewust zouden doen - maar dat is juist waarom dit niet klopt. Zo goed als niemand gaat volgens mij ooit de deur uit met het idee 'laat ik vandaag eens iemand gaan verkachten' en ik denk dat het uiteindelijk veel meer met de omstandigheden en frustatie en een volkomen misplaatst gevoel van privilege in de man te maken heeft dan met wat een vrouw draagt.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan