Auamry;
Ik knuffel haar stevig en glimlach. 'ik hou van je!' zeg ik menend.
Cecile;
Ik zie de bange blik in haar ogen en meteen slaat mijn geirriteerde humeur om in schuld.
'Liefje. Ik... HEt spijt me' zeg ik zacht en geschrokken van mezelf. Ik pak haar hand zacht vast en trek haar tegen me aan.
'Rustig, wat er ook gebeurt is, ik zal je nooit iets doen' zeg ik zacht en sus haar.
Miko;
Ik kijk verbaast om en glimlach een beetje moeizaam. Ik zit op de grond en pak de zakjes aan. 'Dank je, maar... Ik ben bang... Dat het voor niets zal zijn... Ik ben het boek van mijn clan aan het doorzoeken, want ik vertrouw mijn eigen clan niet... Ze waren de beste vriendjes van de Senju, mijn vader in elk geval, en hij wist van de conflicten, en.... De gebeurtenis met jou.... Ik ben nu aan het zoeken of mijn conclusie met genjutsu klopt, of dat het een geheim is wat ik zelf altijd al verborgen heb gehouden.. Uit eer voor mijn clan, maar... ' zeg ik even met een rilling. 'Maar ik ben er achter van wie dat sperma is...' zeg ik zacht en wijs naar de spullen die ik heb uitgestalt in de kamer, terwijl hij weg was. Tranen wellen direct weer op maar ik weiger te huilen. 'Mijn vader leeft nog' zeg ik zacht en kil en voel woede opkomen. 'Hij hoorde te zijn verbrand toen ik op een missie was... Ze zeiden dat de stichter van de brand een Uchiha was, niet wie, maar dat zou een Uchiha moeten zijn geweest... Hij moet op de een of andere manier achter mijn.... Vriendschap' zeg ik met een pijnlijk randje als ik vriendschap zeg, 'met jou zijn gekomen, en hij hield me altijd weg bij de Uchiha... Mijn vader was de man met de grootste haat voor de Uchiha die ik ken... Hij wist niets ervan dat ik met Madara en Itachi om ging... Als hij dat wist, had hij ze persoonlijk afgemaakt...' zeg ik hees van de ingehouden tranen en veeg onder mijn ogen langs. 'Enfin, ik ben aan het zoeken wat voor gif hij gebruikt heeft.... We hebben meerdere soorten gif uitgevonden...' zeg ik zachtjes en duik weer het boek in, mijn gezicht verschuilend voor Izuna, zodat hij mijn tranen van woede en afgunst niet hoeft te zien. 'MAar ze hebben geen gif in mijn moeders... Lichaam gevonden' zegt hij verbaast. 'Weet ik... Het gif wat mijn clan maakte laat geen sporen na... De verkrachting is het teken van de chakraonderbreking, en op dat moment moet mijn vader het gif hebben ingediend.. Ik moet haar keel bekijken... MAar dat doe ik morgen.. Ik moet zo een bad nemen, ik voel me alles behalve goed' zeg ik zacht.
Evenlater zit ik in het bad, nog wel in een hartje, en zit zover onderwater, dat mijn kin in het water ligt. Mijn ogen zijn gesloten en mijn lichaam ontspant nog steeds niet. Ik kan er niet bij dat mijn vader dit gedaan heeft. Met een zucht stap ik uit bad en wikkel een handdoek om mijn lichaam. Ik laat het bad leeg lopen en begin mijn haren langzaam te drogen. Mijn lichaam volgt en ik trek wat kleren aan die ik van huis heb mee genomen. Bijtend op mijn lip loop ik naar beneden en doe mijn haar in een vlecht. 'Izuna?' vraag ik zacht en kijk naar hem. Nadat ik verteld heb wat de zeer waarschijnlijke oorzaak van zijn moeders dood is, is hij stil geweest. Ik ga naast hem zitten en leg mijn armen om hem heen. 'Het spijt me' zeg ik zacht en hou hem stevig vast. Ik voel me schuldig.. 'Wil je wat eten? We moeten nog avond eten...' zeg ik zachtjes en veeg zacht een traan weg van zijn wang. Ik sta op als hij knikt en begin aan een simpele, warme maaltijd zodra ik in de keuken sta. Spaghetti. Als het klaar is, pak ik 2 borden en dek de tafel. De pan zet ik in het midden neer en loop naar de woonkamer. 'Kom je eten?' vraag ik zachtjes en pak zijn hand vast. 'Wacht... Izuna... Kijk me aan...' zeg ik zacht en wacht tot hij me aan kijkt. 'Weet dat niets jou schuld is, ik weet niet wat er in je door gaat, maar ik wil gewoon dat je niet denkt dat jij de oorzaak bent hiervan...' zeg ik zacht en loop met hem naar de keuken. Stilletjes gaan we zitten en ik schep wat voor ons beide op. 'Eet smakelijk' zeg ik zacht. Ik voel me zo schuldig. Maar ik ga er een eind aan maken.. Voor Izuna.. Terwijl ik me aankleedde net, heb ik mijn wapens en outfit klaar gelegd. Vannacht maak ik een definitief einde aan mijn vader...
An eye for an eye, a tooth for a tooth and an angry requiem for evil! ~ Yuuki Tenpouin