• Out of Sight, Out of Mind

    Het is begin 19e eeuw en de hele wereld is net aan het herstellen van een oorlog die zojuist gestreden is, zo ook het stadje Bathum, de hoofdstad van het land Hawkscourt. Er heerst grote onrust onder het volk en sommige zijn zo ontevreden over het huidige bestuur dat ze soms samenkomen en de boel saboteren. Terwijl het volk denkt dat deze ‘bende’ het grote gevaar is, ligt er een groter gevaar op de loer. Vampiers. De laatste tijd hebben ook zij het moeilijk gekregen, met name een clan uit het noorden. De laatste tijd is de clan ontzettend gekrompen en de clanleider heeft besloten dat er verandering in moet komen en ze denken in Bathum de geschikte mensen hiervoor te kunnen vinden. Ondanks de nood om hun clan uit te breiden en de onrust die er al heerst zullen ze nauwkeurig te werk gaan, ze willen immers niet dat het op gaat vallen en ook niet iedereen is geschikt voor het harde vampiersleven.





    Rollen: Getallen achter naam. Rollentopic + paginanummer
    Vampiers:
    Clanleider: Silas Underwood - 26/247 - 1e rang - Tortura
    Rechterhand:Idwallon Calhoun Underwood - 24/245 - 1e rang - Goldenwing
    Verbannen: Will Mason Black (1,3) - 22/84 - Nomaad - Praelectio
    Leden (max 6):
    - Alice Woods - 21/103 - 3e rangs - Endure
    - Evelyn Gabriela Delavey (1,2) - 20/121 - 3e rang - Scabbia
    - Amelia Earhart (1,3) - 15/15 - 4e rang - Souvenir

    - Oliver William Dust (1,1) - 19/143 - 3e rang + ring - Memoria
    - Samuel Joshua Carrey (1,4) - 20/150 - 3e rang - Eyes
    - Cedric Laurentius Salomon - 21/138 - 3e rangs - X


    Mensen (max 5):
    - Eviënne Olivia Crawford (1,2) - 18 - Tegen - Praelectio
    - Félice Mabel Delamore - 19 - Voor - Jemima
    - Elisabeth Howell - 17 - Tegen - Eyes

    - X - X - X - X
    -

    [ bericht aangepast op 4 maart 2013 - 14:53 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Ik wil niet in mijn eentje oordelen, dus vraag ik het maar aan iedereen of jullie het met me eens zijn (:

    Ik vind Elizabeth's karakter wat onduidelijk en haar verleden misschien iets té..?
    Kan ook aan mij liggen hoor, daarom vraag ik ook gewoon jullie mening even.


    Wow. Het is inderdaad een heftig verleden. Met haar karakter weet ik het niet eigenlijk? Ben een beetje aan het twijfelen.


    † Love? I want to sleep.

    Endure schreef:
    Ik wil niet in mijn eentje oordelen, dus vraag ik het maar aan iedereen of jullie het met me eens zijn (:

    Ik vind Elizabeth's karakter wat onduidelijk en haar verleden misschien iets té..?
    Kan ook aan mij liggen hoor, daarom vraag ik ook gewoon jullie mening even.


    Het verleden vind ik ook iets té en bij het karakter heb ik niet echt het idee dat ze ook echt slechte eigenschappen heeft :x


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Haha, blij dat jullie reageren.
    Eyes, ik las het, maar begreep niet hoe ze nou in elkaar zit.. is ze aardig, of juist sadistisch etc.
    Dat bedoelde ik met "vaag" (: En heftig verleden, misschien iets té, Dat ze net heeft kunnen vluchten
    en helemaal naar de hoofdstad kon en daar zelfs goede baan kreeg in herberg.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Haha, blij dat jullie reageren.
    Eyes, ik las het, maar begreep niet hoe ze nou in elkaar zit.. is ze aardig, of juist sadistisch etc.
    Dat bedoelde ik met "vaag" (: En heftig verleden, misschien iets té, Dat ze net heeft kunnen vluchten
    en helemaal naar de hoofdstad kon en daar zelfs goede baan kreeg in herberg.


    Heb het iets aangepast het verleden. Nu is het wat minder heftig. Ik snap nu wat je bedoelt met vaag.


    Physics is awesome

    Bedankt voor het begrip (: En vaagheid kun je meestal voorkomen door er iets in te zetten van "huppelepup
    is een meisje dat altijd voor iedereen klaar staat" of iets dergelijks. Gewoon een stempel drukken op
    je personage dus ;p


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Bedankt voor het begrip (: En vaagheid kun je meestal voorkomen door er iets in te zetten van "huppelepup
    is een meisje dat altijd voor iedereen klaar staat" of iets dergelijks. Gewoon een stempel drukken op
    je personage dus ;p


    Oké, ik heb nu ook haar innerlijk aangepast en haar verleden ook zodat het wat logischer is waarom ze aan een baan kon komen in de hoofdstad.


    Physics is awesome

    Praelectio schreef:
    (...)

    Evie heeft ook die achternaam. :')
    En ik heb haar even aangepast, zou je even kunnen kijken of dat goed is? (:


    Owh, shit, dan zal ik een andere achternaam gaan zoeken. Ik had wat beter moeten opletten. x)


    Stand up when it's all crashing down.

    Naam: Félice Mabel Delamore
    Geslacht: Vrouwelijk
    Leeftijd: Negentien, maar over enkele weken wordt ze twintig.
    Innerlijk: Félice is van mening dat harde straffen en maatregelen de enige manier is om mensen dingen af te leren. Ze is in sommige opzichten dan ook echt onverbiddelijk. Ze vindt het echter niet kunnen als de echt kleine kinderen ook gestraft worden, hoewel ze wel zo is opgevoed. In dat opzicht is ze dan wel weer mild, als je er geen weet van hebt dat je iets fout of verkeerds doet, dan vindt ze dat je er niet voor gestraft mag worden. Wanneer ze zelf iets fout doet, dan zal ze daar verantwoordelijk voornemen en de schuld niet op iemand anders afschuiven.
    Ze is erg eerlijk, soms zelfs op het botte af. Haar mening over mensen steekt ze niet onder stoelen of banken. Het maakt haar niet uit of ze mensen kwetst met haar woorden, enkel bij dierbaren zal ze er beter opletten wat er uit haar mond komt, of als ze denkt dat iemand nog wel eens van pas zou kunnen komen. Zelf doet ze alsof het haar niet uitmaakt wat mensen van haar vinden, maar ze is niet gevoelloos en snerende opmerkingen raken haar wel degelijk. De reden waarom ze doet alsof het haar niet uitmaakt is dat ze niet wil dat mensen haar als zwak beschouwen. Een ander iets wat ze doet om niet zwak te lijken, is te doen alsof ze onbevreesd is, wat haar goed af gaat aangezien ze van nature niet bang is om dingen uit te proberen en wel van een avontuurtje houdt. Er zijn echter wel dingen waar ze bang voor is, zo houdt ze niet echt veel van het donker en haalt ze meestal iemand over om haar naar huis te lopen als ze 's avonds nog terug moet. Daarnaast houdt ze ook niet echt van vuur.
    Iets wat Félice zelden doet is mensen vergeven. Als je haar behoorlijk pijn hebt gedaan – emotioneel gezien, niet fysiek – dan zal ze echter nog wel gewoon met je praten, deels omdat ze je meestal nog wilt terugpakken.
    Wat je waarschijnlijk niet bij Félice zal verwachten, is dat ze romantisch is als het op de liefde aan komt. Wanneer ze eenmaal iemand leuk vindt, dan zal ze voor hem door het vuur gaan, zelfs als de gevoelens niet wederzijds zijn.
    Uiterlijk:




    Rol: Mens, voor het huidige bestuur.
    Verleden: komt

    I'm kinda tired, dus de rest vul ik -hopelijk- morgen in, als ik daar dan tijd voor heb.

    [ bericht aangepast op 13 mei 2013 - 15:34 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Naam: Alice Woods
    Bijnaam: Alli, of waar jullie personages mee opkomen (;
    Geslacht: Vrouwelijk
    Leeftijd: 103, maar anders zou je haar 21 kunnen noemen.
    Innerlijk: Alice is een erg behulpzame, rustige jonge vrouw die liever de situatie en anderen van een afstand observeert dan dat ze zelf in de spotlight staat. Heel erg vind ze het dan ook niet om een keer alleen te zijn, al vind ze het ook prettig als er om haar heen wel levendigheid is, omdat ze anders een gevoel van eenzaamheid krijgt. Wat Alice ook kenmerkt is dat ze bijna altijd wel een tekenblok en houtskool bij zich heeft om iedereen om haar heen vast te leggen. Tekenen doet ze al jaren en haar grootste inspiratiebron zijn de personen om haar heen, ze vind het fascinerend en een uitdaging om personen vast te leggen zoals zij ze ziet.
    Ondanks haar passie voor tekenen is ze vaak niet tevreden over haar eigen werk. Alice is namelijk ook uiterst perfectionistisch, maar zelfs als ze een keer tevreden is over een tekening zal ze er niet over opscheppen, bescheidenheid is namelijk ook wat deze jongedame siert. Al zou je deze bescheidenheid ook als een zwakte kunnen beschouwen, omdat ze zichzelf niet durft te uiten en haar talenten zo ongebruikt blijven. Alice is namelijk best pienter door haar tweede liefde, namelijk lezen. Ze vind het heerlijk om te lezen, het liefst leest ze romantische verhalen, maar zeker vaker dan eens grijpt ze ook naar meer ingewikkelde boeken. De combinatie van haar twee grootste passies zorgt er ook voor dat Alice bezit over flink wat "mensen"kennis, ze heeft snel door hoe personen in elkaar zitten, hoe je je ze het beste benaderd en of ze bijvoorbeeld de waarheid spreken. Ondanks dat ze de kenmerken weet van wanneer iemand liegt, is ze er nog altijd niet in geslaagd om zelf een goede leugenaar te worden. Ze is slim genoeg om deze zwakte te erkennen en zal dan ook eerder zwijgen dan een leugen vertellen.
    Alice heeft nog iets wat haar misschien wat vreemd maakt, ze is namelijk behoorlijk emotioneel aangelegd. Dit is zeer ongebruikelijk voor vampiers, de meeste maken door de jaren heen behoorlijk wat mee en dit vormt ze tot sterke wezens op zowel fysiek als mentaal vlak. Op beide vlakken heeft Alice nog een hoop aan te sterken. Ze krijgt snel medelijden, voelt zich snel gekwetst en heeft het er moeilijk mee om het droog te houden. Juist omdat ze gevoelig is voor allerlei prikkels zal ze het avontuur niet snel opzoeken. Ze vind het prettiger gewoon veilig en 'saai' onder de grond te zitten dan dat ze allerlei wilde avonturen mee moet maken, waardoor ze zichzelf ook niet de kans geeft zichzelf meer te ontwikkelen op fysiek en mentaal vlak. Je zou bijna kunnen zeggen dat ze niet echt leeft, niet dúrft te leven en ze heeft werkelijk iemand nodig die haar dat eens leert te doen.
    Als laatste is Alice erg trouw aangelegd, ze zal iemand niet zomaar laten stikken en biedt ook een luisterend oor, maar dit heeft niet mogen baten in de verschillende relaties die ze heeft gehad en die allemaal stuk liepen. Erg veel ervaring heeft ze dan
    ook nog niet op het liefdesvlak en dit maakt haar ook bijzonder preuts, al heeft
    ze wel eens romantische fantasietjes, haha :Y) Al met al is Alice dus vrij gewoontjes,
    staat ze niet graag in de spotlight en stelt ze belangen van anderen voor die van haar eigen.
    Uiterlijk: Alice is een echte "petite femme", Ze is zo'n 1 meter 60 lang en erg fijntjes gebouwd. Alice is niet gezegend met vrouwelijke rondingen, maar is zeker niet ontevreden over haar lichaam. Erg sterk mag Alice namelijk dan wel niet wezen, lenig en snel is ze wel en die sterke punten zal ze dan ook snel in de strijd gooien wanneer nodig. Alice is, zoals te zien op de foto's, een blondine en ze heeft half lange haren die licht krullen. Haar ogen zijn bruin en haar smalle lippen hebben een zachtroze kleur. Haar huid is zoals die van vele vampieren vrij bleek, maar Alice heeft nog wel eens een blos op haar wangen. Dit laatste komt omdat ze redelijk veel bloed drinkt, ze heeft er altijd al moeite mee gehad bloed te weerstaan, het is dan ook wel vaker dan eens voorgekomen dat ze iemand per ongeluk bijna, of zelfs helemaal, leegdronk.
    Als laatste draagt Alice vaak rokken en jurken en ziet ze er graag verzorgd uit.
    Rol: Vampier, 3e rang, geen ring.
    Verleden: Alice Woods is dochter van twee vampiers en is dus een ware puurbloed, al ontkent ze dat feit. Alice vind zich door al haar gebreken niet vampierwaardig, al helemaal geen puurbloed, dus maakt ze zichzelf en anderen wijs dat ze ooit gebeten was. Alice verloor haar ouders al op relatief jonge leeftijd uit het oog, waarna ze een poosje alleen rond zwierf. Lang duurde dit niet, want al gauw kwam er een vampier die haar in eerste instantie voor maaltijd aanzag, een onnozele gans vond Alice, maar dankzij hem kwam ze wel terecht bij de clan van Silas waar ze tot heden is gebleven.
    Extra: Alice heeft nooit echt moeten vechten en met wapens omgaan, of vechten überhaupt, is dan ook het punt wat haar zwak maakt. Ze heeft nog ontzettend veel te leren, maar tot nu toe heeft ze er nog altijd de moed niet voor gehad. Ze is sterker en sneller dan gewone mensen en dat geeft haar een veilig gevoel, veilig genoeg om niet te hoeven trainen. Ze staat er nooit werkelijk bij stil dat het wel eens haar dood kan worden, of dat het haar plicht is, iets wat ze verschuldigd is tegenover de anderen uit de clan. Het is haar taak dat ze zichzelf en anderen kan verdedigen wanneer het er op aan kan en dat kan ze duidelijk niet. Alice heeft dan ook maar één wapen in haar bezit en dat is een dolk, maar zelfs daar kan ze niet geweldig mee over weg.
    Als tweede adoreert Alice de rechterhand van de clanleider SIlas, Idwallon. Tijdens haar verblijf bij de clan is ze Idwallon buiten wel eens tegen gekomen, hij zag haar niet, maar zij heeft hem zeker wel gezien. Alice zag hoe Idwallon een meisje redde, in plaats van haar bloed dronk. Ondanks Alice' emotionele kant had ze het zelf niet gekund, haar honger naar bloed is altijd veel te groot en daarom bewondert ze Idwallon. Niet alleen dat hij het kon, maar dat hij het deed vond ze bijzonder. Al gauw begon ze hem steeds meer te bewonderen. Verliefd op hem is ze niet, maar ze ziet hem wel als haar voorbeeld en haar schetsblok bevat dan ook meerdere tekeningen van Idwallon. Haar tekeningen laat ze sowieso nooit snel zien aan anderen, maar niemand heeft ooit de tekeningen van Idwallon mogen aanschouwen.

    [ bericht aangepast op 25 feb 2013 - 20:00 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Ik maak dit later af, alleen even schetsachtige dingen neer gegooid en mogelijke foto's.
    En guys, help, ik kan geen foto kiezen, haha, wat vinden jullie het meest bij schetsig karakter passen?


    Naam: -
    Geslacht: Vrouwelijk
    Leeftijd: 21 / 103
    Innerlijk: (Erg behulpzaam, op de achtergrond/grijze muis, stil/rustig, emotioneel, observeerder, bescheiden, gewoontjes en misschien tikkeltje saai, leest + tekent graag)
    Uiterlijk:
    - 1 -
    - 2 -
    - 3 -
    - 4 -
    - 5 - , - 6 - , - 7 -
    Rol: Vampier, 3e rang.
    Verleden: -


    Ik zou denk ik voor de derde foto gaan.


    Stand up when it's all crashing down.

    Endure schreef:
    Ik maak dit later af, alleen even schetsachtige dingen neer gegooid en mogelijke foto's.
    En guys, help, ik kan geen foto kiezen, haha, wat vinden jullie het meest bij schetsig karakter passen?


    Naam: -
    Geslacht: Vrouwelijk
    Leeftijd: 21 / 103
    Innerlijk: (Erg behulpzaam, op de achtergrond/grijze muis, stil/rustig, emotioneel, observeerder, bescheiden, gewoontjes en misschien tikkeltje saai, leest + tekent graag)
    Uiterlijk:
    - 1 -
    - 2 -
    - 3 -
    - 4 -
    - 5 - , - 6 - , - 7 -
    Rol: Vampier, 3e rang.
    Verleden: -

    Ik zou voor 3 of 7 gaan


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    De laatste 3 zijn één persoon (: Maar dat waren dus ook de twee waar ik tussen zat te twijfelen, haha.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik vind 5,6 en 7 er beter bij passen als je naar de schets van het karakter kijkt :Y)


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Endure schreef:
    Ik maak dit later af, alleen even schetsachtige dingen neer gegooid en mogelijke foto's.
    En guys, help, ik kan geen foto kiezen, haha, wat vinden jullie het meest bij schetsig karakter passen?


    Naam: -
    Geslacht: Vrouwelijk
    Leeftijd: 21 / 103
    Innerlijk: (Erg behulpzaam, op de achtergrond/grijze muis, stil/rustig, emotioneel, observeerder, bescheiden, gewoontjes en misschien tikkeltje saai, leest + tekent graag)
    Uiterlijk:
    - 1 -
    - 2 -
    - 3 -
    - 4 -
    - 5 - , - 6 - , - 7 -
    Rol: Vampier, 3e rang.
    Verleden: -


    Nummer 4


    Physics is awesome

    Naam: Idwallon Calhoun Underwood
    Geslacht: Mannelijk
    Leeftijd: 24 / 245 in Vampierenjaren.
    Innerlijk: Idwallon is erg rustig, een prater is het bovendien ook niet. Tegen zijn broer kan hij wel hele verhalen afsteken maar vooral tegen onbekenden houdt hij zijn mond. Idwallon zit vaak in zijn eigen wereld wat toch wel de hoofdreden is dat zijn broer clanleider is en niet hij, hij is er te vaak geestelijk afwezig voor. Als hij echter in de realiteit aanwezig is dan let hij goed op en doet er alles aan om zijn broer te kunnen helpen de clan bij elkaar te houden. De spotlights is geen plek voor hem, hij staat dan wel in voor zijn daden maar opscheppen over zijn prestaties doet hij niet. Hij houdt nog wel eens van een potje stoeien waar hij dan ook heerlijk in op kan gaan. Angst zet zich bij Idwallon automatisch om in fel/wreed gedrag, waar hij zich volledig in kan verliezen.
    Uiterlijk: Idwallon heeft met zijn 1m83 een redelijk lange lengte voor zijn tijd. Net als zijn broer is hij goed gespierd. Met zijn bruine warrige haar en blauwe ogen valt hij op. Idwallon heeft een strakke kaaklijn en zorgt ervoor dat hij altijd glad geschoren is, dat staat verzorgder. Hij zal er zijn best voor doen om zo verzorgd mogelijk over straat te gaan, enkel bij vieze klusjes ondergronds draagt hij vuile en een beetje versleten kleding.
    Rol: Vampier, 1e rang, rechterhand clanleider.
    Verleden: Idwallon is een tijd redelijk van slag geweest na de verdwijning van zijn broer maar besloot uiteindelijk weer verder te gaan. Het was voor hem dan ook een grote verrassing toen op een avond zijn broer zomaar weer thuis kwam. Die zelfde nacht nog heeft Silas hem gebeten om hem te veranderen in een vampier. Doordat Silas zijn plan om Idwallon tot vampier te maken niet heeft overlegd maar gewoon heeft gedaan is Idwallon nog een tijd flink kwaad geweest op zijn broer. Na een tijd is hij vanzelf langzaam bij gedraaid al is hij zijn broer er op sommige momenten nog niet erg dankbaar voor. Idwallon heeft zich samen met Silas een weg omhoog gevochten op de sociale ladder van de clan. Op het moment dat ze bij het leiderschap aankwamen heeft hij zijn grote broer niet in de weg gestaan om die verantwoordelijkheid te nemen. Idwallon vindt zichzelf bovendien niet geschikt genoeg voor het leiderschap.

    [ bericht aangepast op 24 feb 2013 - 18:06 ]


    Stand up when it's all crashing down.