• © Frodo



    If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison

    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.


    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 6000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag en één rust-dag in de week. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.

    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    21K

    - Amused
    - Berdy (Last first kiss - One direction + Donderslag bij heldere hemel - Harry Styles)
    21K

    - Memoria (Autumn leaves + Wedstrijden en shizzle + Fluisteringen)
    28K

    - Mallory
    20K

    - Juillet
    48K

    - Merrow (Strijd om Cidonya)
    20K

    - Wiarda (De man met het verenmasker) AANHANGSEL
    - Backfire (Faed - Birds of passage)
    - Insurgent (Tears of illusion)
    47K

    - Madonna
    54K

    - Katl1
    67K

    - Seaver (The wolf and her hunter - Spencer Reid)
    7K

    - Tortura
    28K

    - Phantasticae (Elusive + Shattered)
    49K

    - xDesire (Unexpected travel companions - POTC )
    - Odysseus
    30K

    - Coockies (Lost in lies)
    18K

    - SweetNiallx (The bucketlist)
    - michellexoxo (Bloedhete zomer)
    14K

    - Unsun (Having weakness is being strong. Strong enough to protect them + Heavenly hell & devilish heaven)
    6K

    - Requille
    6K

    - Liberacorpus
    6K

    - Foreigner
    - Devourer (Levensruil)
    - Michonne


    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!

    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 3000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de week krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.

    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2
    Inspiratie voor bij het schrijven

    Ons off-topic


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30
    * 22:00 - 23:00

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.

    Een klein overzichtje:

    Maandag: 500
    Dinsdag: 1000
    Woensdag: 1500
    Donderdag: 2000
    Vrijdag: 2500
    Zaterdag: 3000
    Zondag: bijschrijven


    Vorige topics
    1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15

    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 19 feb 2013 - 16:56 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    I didn't make it...
    naja, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Deze twee weken maar eens extra hard mn best doen (:


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Wie doet mee met de word-war om 20:30?


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Juillet schreef:
    Wie doet mee met de word-war om 20:30?

    Me! Als ik zorg dat ik daarvoor al viool gespeeld heb en mijn huiswerk af heb, tenminste... maar dat red ik wel (:


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Juillet schreef:
    Wie doet mee met de word-war om 20:30?


    Ikke ook :D


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Misschien een wat rare vraag, maar ik heb het nodig voor een verhaal en heb er zelf geen ervaring mee, dus ik dacht dat een van jullie mij wellicht kan helpen. (:
    Is een van jullie wel eens flauwgevallen en kan die mij vertellen hoe dat voelt? Kun je bijvoorbeeld nog horen wat er om je heen gebeurd? En kun je nog dingen voelen, bijvoorbeeld als je wordt opgetild?


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Bah, ik ben echt slecht in het enter gebruik.>.<
    Heeft iemand een pagina met meer uitleg over het gebruik van witregels/enters?:'D


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Madonna schreef:
    Misschien een wat rare vraag, maar ik heb het nodig voor een verhaal en heb er zelf geen ervaring mee, dus ik dacht dat een van jullie mij wellicht kan helpen. (:
    Is een van jullie wel eens flauwgevallen en kan die mij vertellen hoe dat voelt? Kun je bijvoorbeeld nog horen wat er om je heen gebeurd? En kun je nog dingen voelen, bijvoorbeeld als je wordt opgetild?

    Eh.. Om eerlijk te zijn herinner ik me er vrij weinig van (en het is ook pas drie keer gebeurd of zo)
    Vaak voelde ik me sowieso al niet lekker en ik werd helemaal duizelig en had allemaal van die vlekjes voor mn ogen (die je soms hebt als je te snel opstaat). Ik krijg een soort ruis in mijn oren en de vlekjes worden steeds meer, totdat ik helemaal niets meer kan zien.. Dat is alles wat ik me ervan herinner; daarna lag ik gewoon op de grond en zaten er altijd hele hordes bezorgde mensen om me heen (: Maar ik ben nooit echt lang buiten westen geweest, dus ik weet niet of ik het zou merken als ik opgetild werd...


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Madonna schreef:
    Misschien een wat rare vraag, maar ik heb het nodig voor een verhaal en heb er zelf geen ervaring mee, dus ik dacht dat een van jullie mij wellicht kan helpen. (:
    Is een van jullie wel eens flauwgevallen en kan die mij vertellen hoe dat voelt? Kun je bijvoorbeeld nog horen wat er om je heen gebeurd? En kun je nog dingen voelen, bijvoorbeeld als je wordt opgetild?


    Ik ben geregeld flauw gevallen toen ik jonger was, als ik een wondje zag van mijzelf dat bloedde.

    Hoe het voelt. Ehhmmm...ja. Er trekt bij mij een zwarte nevel voor mijn ogen, sterretjes, hoe je het noemen wilt. Ik hoor juist heel weinig, neem heel weinig waar, alleen een soort misselijkheid en juist die nevel. In de tijd dat ik buiten bewustzijn lig, heb ik soms "dromen", maar ik neem echt absoluut niets waar van de buitenwereld. Ik schijn terwijl ik buiten bewustzijn lig niet te ademen, dus misschien vandaar de "dromen". Het volgende moment wordt ik langzaam wakker, een beetje slaperig. Vanaf dat moment hoor ik ook weer. In het begin alsof het eerst door een dikke laag gelei moet komen, het geluid, maar het wordt steeds harder. Dit alles gebeurd heel erg snel. Sinds mijn ongesteldheid heb ik het niet meer door wondjes, wel bij overmatige pijn, zoals een zwaar gekneusde linkervoet XD toen merkte ik niet eens dat ik flauw viel. Het ene moment ging ik zitten en het volgende moment lag ik op de grond.

    Edit: Ik voel trouwens ook niets. Mijn ouders hebben geregeld mond-op-mond-beademing op mij toegepast en mij op bed gelegd, maar daar voelde ik echt absoluut niets van. It's all numb. Everything (cat)

    [ bericht aangepast op 11 feb 2013 - 19:43 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ik ken inderdaad het gevoel van bijna flauwvallen wel (vlekken zien, duizelig en ruis in mijn oren). Ik heb dat altijd als ik het heel koud heb. Maar ik ben dus nog nooit echt flauwgevallen, gelukkig. Het lijkt me best eng als ik jullie verhalen zo hoor. :o
    Anyway, heel erg bedankt allebei! (:


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    720 woorden ^^


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Memoria schreef:
    Bah, ik ben echt slecht in het enter gebruik.>.<
    Heeft iemand een pagina met meer uitleg over het gebruik van witregels/enters?:'D


    Nou, ik weet er wel zo'n beetje alles over :'D vraag maar raak!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Nou, ik weet er wel zo'n beetje alles over :'D vraag maar raak!

    Wanneer moet je nu wel een enter plaatsen en wanneer niet?:'D


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ik ben 1 keer flauwgevallen en het was verschrikkelijk


    Embrace your weirdness - Cara Delevingne

    Memoria schreef:
    (...)
    Wanneer moet je nu wel een enter plaatsen en wanneer niet?:'D


    Voor zulk soort dingen kun je ook in echte boeken kijken. (:


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Bij mij was flauwvallen heel raar. Ik was gevallen met mijn knie op ijs. Het is heel moeilijk te omschrijven hoe het voelt.

    Zwarte sterretjes voor je ogen, wazig zicht, het geluid i heel raar. Je hoort vaag en heel zacht dingen, maar ze beseffen doe je niet. Ik kon elk moment omvallen du klampte me heel hard vast aan mijn vader. Ik wist niet meer waar ik was en wat boven en onder was. Ook kon ik niet praten, ook al wilde ik heel hard on hulp schreeuwen en de pijn was onverdragelijk. Het was heel verwarrend. En in de tijd dat ik buiten bewustzij was, wat heel kort was, kan ik me niks herinneren. Daarna voelde ik me nog steeds zwak.


    Embrace your weirdness - Cara Delevingne