• © Frodo



    If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison

    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.


    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 6000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag en één rust-dag in de week. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.

    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    21K

    - Amused
    - Berdy (Last first kiss - One direction + Donderslag bij heldere hemel - Harry Styles)
    21K

    - Memoria (Autumn leaves + Wedstrijden en shizzle + Fluisteringen)
    28K

    - Mallory
    20K

    - Juillet
    48K

    - Merrow (Strijd om Cidonya)
    20K

    - Wiarda (De man met het verenmasker) AANHANGSEL
    - Backfire (Faed - Birds of passage)
    - Insurgent (Tears of illusion)
    47K

    - Madonna
    54K

    - Katl1
    67K

    - Seaver (The wolf and her hunter - Spencer Reid)
    7K

    - Tortura
    28K

    - Phantasticae (Elusive + Shattered)
    49K

    - xDesire (Unexpected travel companions - POTC )
    - Odysseus
    30K

    - Coockies (Lost in lies)
    18K

    - SweetNiallx (The bucketlist)
    - michellexoxo (Bloedhete zomer)
    14K

    - Unsun (Having weakness is being strong. Strong enough to protect them + Heavenly hell & devilish heaven)
    6K

    - Requille
    6K

    - Liberacorpus
    6K

    - Foreigner
    - Devourer (Levensruil)
    - Michonne


    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!

    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 3000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de week krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.

    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2
    Inspiratie voor bij het schrijven

    Ons off-topic


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30
    * 22:00 - 23:00

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.

    Een klein overzichtje:

    Maandag: 500
    Dinsdag: 1000
    Woensdag: 1500
    Donderdag: 2000
    Vrijdag: 2500
    Zaterdag: 3000
    Zondag: bijschrijven


    Vorige topics
    1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15

    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 19 feb 2013 - 16:56 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Juillet schreef:
    Ik heb echt te veel inspiratie in mijn hoofd om een nieuw verhaal te beginnen, maar uiteindelijk begin ik er gewoon niet aan en laat ik het aan de kant liggen.
    Hoe zouden jullie dat aanpakken?


    Ik zet eerst op een rijtje wat de precieze gebeurtenissen gaan worden. Dan schrijf ik vast de stukken waarvan ik al weet hoe ik ze wil hebben. De tekst die tussen die stukken moet, komt vanzelf, want dat schrijf ik van gebeurtenis naar gebeurtenis en weet ik waar ik naartoe werk. Bovendien vind ik het zonde om een verhaal te laten liggen waar ik al aan begonnen ben, dus is de drang om het af te maken ook groter.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Madonna schreef:
    (...)

    Ik zet eerst op een rijtje wat de precieze gebeurtenissen gaan worden. Dan schrijf ik vast de stukken waarvan ik al weet hoe ik ze wil hebben. De tekst die tussen die stukken moet, komt vanzelf, want dat schrijf ik van gebeurtenis naar gebeurtenis en weet ik waar ik naartoe werk. Bovendien vind ik het zonde om een verhaal te laten liggen waar ik al aan begonnen ben, dus is de drang om het af te maken ook groter.


    Precies hetzelfde. Ik ga alleen niet verder met een verhaal als ik het idee te slecht vind...zoals mijn ideeën van ongeveer 3 a 4,5 jaar geleden XD


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Trouwens...ik ben bezig mijn personages uit te schrijven, in profiles. Dit telt dan toch ook in de aantal woorden?


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Unsun schreef:
    Trouwens...ik ben bezig mijn personages uit te schrijven, in profiles. Dit telt dan toch ook in de aantal woorden?


    Goh.. ik denk het wel.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Goh.. ik denk het wel.


    Awesome :D


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Unsun schreef:
    (...)

    Precies hetzelfde. Ik ga alleen niet verder met een verhaal als ik het idee te slecht vind...zoals mijn ideeën van ongeveer 3 a 4,5 jaar geleden XD


    Aan verhalen waarvan ik het idee slecht vind, schrijf ik uiteraard ook niet verder. (:
    Maar ik heb nog wel eens de neiging om een aantal weken te stoppen met schrijven aan een verhaal en dan raak ik er toch een beetje uit. Als ik dan stukken heb waar ik naartoe kan schrijven is dat dus makkelijker.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Madonna schreef:
    (...)

    Aan verhalen waarvan ik het idee slecht vind, schrijf ik uiteraard ook niet verder. (:
    Maar ik heb nog wel eens de neiging om een aantal weken te stoppen met schrijven aan een verhaal en dan raak ik er toch een beetje uit. Als ik dan stukken heb waar ik naartoe kan schrijven is dat dus makkelijker.


    Heb ik ook, hoor...daarom heb ik een heel aantal op pauze staan en ben ik nu met 2 druk bezig. De ene is een FF waar ik al maanden over aan het denken ben, alles uitdenken tot op de kleine details eigenlijk en de andere is mijn inzending voor SotY...alleen soms vind mijn brein het leuk nog even nieuwe personages te maken, terwijl ik al begonnen ben en die dus de verhaallijn tot op een bepaald punt zwaar veranderen...dat is zeer frustrerend, want dan mag je de bestaande verhaallijn van wat nog niet geschreven is, helemaal omschrijven ==' zoals ik nu dus met mij Twilight-FF heb...


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ik doe mee aan een word-war om 22:00. Wie ook?


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Beetje laat, maar ik heb trouwens ook de volgende 6K gehaald (ik zit in Zuid-Frankrijk met heel onbetrouwbaar internet, dus ik kon het gisteren dus niet melden)


    Take risks and conquer your fears.

    Ik ben het woord kwijt D:
    Hoe heet dat ding bij een pistool wat je in moet drukken om te schieten nog maar? Ik kan er echt niet op komen...


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Liberacorpus schreef:
    Ik ben het woord kwijt D:
    Hoe heet dat ding bij een pistool wat je in moet drukken om te schieten nog maar? Ik kan er echt niet op komen...


    hij haalde de trekker over?


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Unsun schreef:
    (...)

    hij haalde de trekker over?


    ja, de trekker! Dankjewel, ik kon er echt even niet op komen!


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Liberacorpus schreef:
    (...)

    ja, de trekker! Dankjewel, ik kon er echt even niet op komen!


    No problem ;)


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ik zit bij Shattered momenteel al aan de 14K dus opgeteld bij Elusive (35K) kom ik uit op 49 K. Kan dat achter mijn naam? (Of iets wat er dicht bij in de buurt zit?)


    Chasing goals.

    Wordwar?Iemand?


    •*• Lululu •*•