• © Frodo



    If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison

    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.


    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 6000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag en één rust-dag in de week. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.

    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    21K

    - Amused
    - Berdy (Last first kiss - One direction + Donderslag bij heldere hemel - Harry Styles)
    21K

    - Memoria (Autumn leaves + Wedstrijden en shizzle + Fluisteringen)
    28K

    - Mallory
    20K

    - Juillet
    48K

    - Merrow (Strijd om Cidonya)
    20K

    - Wiarda (De man met het verenmasker) AANHANGSEL
    - Backfire (Faed - Birds of passage)
    - Insurgent (Tears of illusion)
    47K

    - Madonna
    54K

    - Katl1
    67K

    - Seaver (The wolf and her hunter - Spencer Reid)
    7K

    - Tortura
    28K

    - Phantasticae (Elusive + Shattered)
    49K

    - xDesire (Unexpected travel companions - POTC )
    - Odysseus
    30K

    - Coockies (Lost in lies)
    18K

    - SweetNiallx (The bucketlist)
    - michellexoxo (Bloedhete zomer)
    14K

    - Unsun (Having weakness is being strong. Strong enough to protect them + Heavenly hell & devilish heaven)
    6K

    - Requille
    6K

    - Liberacorpus
    6K

    - Foreigner
    - Devourer (Levensruil)
    - Michonne


    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!

    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 3000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de week krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.

    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2
    Inspiratie voor bij het schrijven

    Ons off-topic


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30
    * 22:00 - 23:00

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.

    Een klein overzichtje:

    Maandag: 500
    Dinsdag: 1000
    Woensdag: 1500
    Donderdag: 2000
    Vrijdag: 2500
    Zaterdag: 3000
    Zondag: bijschrijven


    Vorige topics
    1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15

    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 19 feb 2013 - 16:56 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Lieve schatten, ik heb een vraagje voor jullie (: ik ga deze vakantie Zomerhitte helemaal herschrijven, zodat 'ie klaar is om uit te geven. En nu vraag ik me af hoe jullie schrijven. Gewoon, op een random plaats of ergens specifiek? Met muziek of zonder? Moet het laat op de dag zijn of juist vroeg? Welke omstandigheden vinden jullie het fijnste om te schrijven?
    Let me know (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik schrijf altijd op een plaats waar geen andere mensen zijn. Meestal op mijn kamer.
    Achter een computerscherm komen de woorden maar moeizaam, aangezien ik dan het gevoel heb dat het gelijk perfect moet zijn. Op papier komen ze een stuk sneller, want dan weet ik dat ik het toch nog moet overtypen en het op dat moment kan verbeteren.
    Meestal schrijf ik zonder muziek, want muziek lijdt mij dusdanig af dat ik daarnaast niets meer kan doen. Niet lezen, niet schrijven, geen fatsoenlijk gesprek voeren. Muziek krijgt bij mij altijd meer aandacht dan iets anders. Wel gebruik ik muziek vaak als inspiratiebron. Meestal zoek ik een lied dat qua tekst en klank goed past bij het verhaal waar ik aan schrijf, zodat ik die kan luisteren als ik vastloop en nieuwe inspiratie nodig heb.
    's Avonds komt mijn inspiratie een beetje los, of op momenten dat ik niet de gelegenheid heb om te schrijven, zoals op stage.
    Ik schrijf dus meestal 's avonds, op mijn kamer, met pen en papier, zonder geluid of andere mensen om mij heen.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Ik schrijf altijd als m'n hoofd vol zit met dingen, maar te vol is dan weer niet goed. Ik schrijf soms met muziek, maar soms heb ik dat niet nodig.


    26 - 02 - '16

    Madonna schreef:
    Ik schrijf altijd op een plaats waar geen andere mensen zijn. Meestal op mijn kamer.
    Achter een computerscherm komen de woorden maar moeizaam, aangezien ik dan het gevoel heb dat het gelijk perfect moet zijn. Op papier komen ze een stuk sneller, want dan weet ik dat ik het toch nog moet overtypen en het op dat moment kan verbeteren.
    Meestal schrijf ik zonder muziek, want muziek lijdt mij dusdanig af dat ik daarnaast niets meer kan doen. Niet lezen, niet schrijven, geen fatsoenlijk gesprek voeren. Muziek krijgt bij mij altijd meer aandacht dan iets anders. Wel gebruik ik muziek vaak als inspiratiebron. Meestal zoek ik een lied dat qua tekst en klank goed past bij het verhaal waar ik aan schrijf, zodat ik die kan luisteren als ik vastloop en nieuwe inspiratie nodig heb.
    's Avonds komt mijn inspiratie een beetje los, of op momenten dat ik niet de gelegenheid heb om te schrijven, zoals op stage.
    Ik schrijf dus meestal 's avonds, op mijn kamer, met pen en papier, zonder geluid of andere mensen om mij heen.

    Helemaal herkenbaar!


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    s' Morgens is voor mij het beste moment om te schrijven. Dan heb ik de meeste inspi en veel meer zin en energie om te schrijven. Ik zit ook het liefst alleen en werk altijd op de pc, gewoon omdat ik het schrijven met de hand zo doelloos vind - aangezien ik het toch uit ga typen. Ik vind het daarbij ook irritant dat mijn blad papier altijd zo vol gekriebel en gekras staat aangezien ik altijd zoveel verander meteen omdat ik dus een ontzettende perfectionist ben :'D
    Muziek leid me af, waardoor ik dat echt niet kan luisteren tijdens het schrijven. En verdr weet ik echt even niks te melden aangezien ik barstende koppijn heb door de middag rijles met m'n schoonpa :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Frodo schreef:
    Lieve schatten, ik heb een vraagje voor jullie (: ik ga deze vakantie Zomerhitte helemaal herschrijven, zodat 'ie klaar is om uit te geven. En nu vraag ik me af hoe jullie schrijven. Gewoon, op een random plaats of ergens specifiek? Met muziek of zonder? Moet het laat op de dag zijn of juist vroeg? Welke omstandigheden vinden jullie het fijnste om te schrijven?
    Let me know (:


    Ik schrijf altijd op mijn kamer, in alle rust. Zo kan ik helder nadenken en me helemaal verliezen in mijn verhaal zonder dat ik eruit zie als een freak hihi. Ik schrijf wanneer ik inspiratie heb, soms is dat 's ochtens om zeven uur en anders kan dat ook om twee uur 's middags of om half negen 's avonds zijn. Ik vind het heerlijk om te schrijven met rustige soulvolle muziek, maar dat ligt gewoon helemaal aan je muzieksmaak. Ik denk dat rustige muziek wel een bepaald effect op je heeft. Oh, als het regent, dan heb ik ook meer inspiratie, lekker knus op mijn kamertje hihi.


    Chasing goals.

    Frodo schreef:
    Lieve schatten, ik heb een vraagje voor jullie (: ik ga deze vakantie Zomerhitte helemaal herschrijven, zodat 'ie klaar is om uit te geven. En nu vraag ik me af hoe jullie schrijven. Gewoon, op een random plaats of ergens specifiek? Met muziek of zonder? Moet het laat op de dag zijn of juist vroeg? Welke omstandigheden vinden jullie het fijnste om te schrijven?
    Let me know (:


    Ik schrijf meestal op mijn kamer, lekker rustig. Ik heb twee ramen, in de zomer ben ik weleens in het raamkozijn gaan zitten, met laptop op schoot en naar buiten kijkent, maar erg comfortabel is het niet, het kan wel voor inspiratie zorgen, maar meestal zit ik gewoon achter mijn laptop op mijn bureau. Meestal schrijf ik met muziek, maar niet altijd heb ik daar behoefte aan, dus dan zonder. Het fijnste om te schrijven is rust. Ik heb geen zin in een nieuwsgierig zusj eof wat dan ook. Daarom zit ik ook op mijn kamer. Welk tijdstip maakt mij niet uit. meestal krijg ik inspiratie richting de avond, maar soms ook als ik wakker wordt. Of juist midden op de dag. Het ligt eraan!

    Anyway veel succes met herschrijven! Het was al een super verhaal, dus het kan alleen maar beter worden! Ben benieuwd! (:


    Embrace your weirdness - Cara Delevingne

    Mag ik nog meedoen?


    "Music expresses everything I can't say in words."

    Ik zou graag meedoen met dit verhaal (: A band with a mission ~One direction.


    "Music expresses everything I can't say in words."

    arnepuntcom schreef:
    Mag ik nog meedoen?


    Enkel als je actief meedoet.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Dat ga ik zeker doen (:


    "Music expresses everything I can't say in words."

    arnepuntcom schreef:
    Dat ga ik zeker doen (:


    Je staat erbij!
    Welkom bij The Q-writers!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Dankje (:


    "Music expresses everything I can't say in words."

    Ik wil vandaag echt schrijven, maar heb het zo druk met school! -__-, maar hopelijk als ik snel werk (:


    Embrace your weirdness - Cara Delevingne

    Ik heb gister of eergister weer 600 woorden geschreven. Ik zit nu op bijna 6k


    26 - 02 - '16