• Schrijfwedstrijd Merrow - De storie
    Ik heb toestemming gekregen van Yoda.


    Regels:
    ~ Houdt je ten alle tijden aan de huisregels van Quizlet.
    ~ De hulp van een bètareader is niet toegestaan.
    ~ Geef naamsveranderingen altijd door in het wedstrijdtopic.
    ~ Inleveren doe je via een PERSOONLIJK BERICHT met daarin de link die doorverwijst naar je verhaal.

    Prijzen:
    1ste plaats – 20 credits
    2de plaats – 15 credits
    3de plaats – 10 credits

    4de tot 10de plaats – 5 credits wanneer je de volledige wedstrijd hebt meegedaan


    Jury: Merrow - Wedstrijdhouder

    Cijfertoewijzing:
    ~ Opdrachtspecificatie. 30 punten
    In hoeverre is er aan de opdracht gehouden? Komt de uitvoering van de opdracht duidelijk naar voren?
    ~ Correctheid. 25 punten
    Is de grammatica, interpunctie en zinsopbouw correct? Is de beheersing van de woordenschat voldoende?
    ~ Inhoud. 20 punten
    Is het verhaal begrijpelijk? Is de tekst pakkend en geloofwaardig genoeg? Heeft de tekst voldoende samenhang? Is er een juiste alinea-indeling en is de volgorde logisch en helder? Is het perspectief en de tijd logisch en consequent?
    ~ Originaliteit. 15 punten
    Is de tekst origineel en creatief genoeg?
    Aantal woorden. 10 punten
    Voor elke 5 woorden teveel gaat er één punt af.

    Beoordelingssysteem:
    Bij de eerste opdracht zal er geen limiet staan op het aantal deelnemers. Dit houdt dus in dat IEDEREEN kan meedoen en een kans maakt op een felbegeerde plek in de top 20.
    Vanaf de tweede opdracht gaat de wedstrijd door met de 20 overgebleven deelnemers en zal er een puntensysteem gebruikt worden.

    De Joker:
    Vanaf de tweede opdracht is er de mogelijkheid om één joker tijdens de gehele wedstrijd in te zetten. Mocht deze niet gebruikt worden, valt het laagste cijfer weg zodat je totaliteit van al je cijfers ten alle tijden gedeeld wordt door 5.

    Deadline en uitstel:
    Uitstel kan enkel gevraagd worden ten laatste 1 dag – exact 24 uur – voor de deadline. Er is een mogelijkheid op een maximum van 4 dagen uitstel.
    Wanneer je te laat bent met inleveren, zal er per dag één punt worden afgetrokken van je cijfer. Heb je twee keer niet ingeleverd, lig je uit de wedstrijd.

    Deelnemers:
    1. Abyss – 9.9 - 8.7 - Ingeleverd 2 - Joker - 4 punten aftrek 4
    2. Jaimes – 9.5 - 9.3 - 1 punt aftrek 2 - Joker - Ingeleverd 4
    3. SpringElf – 9.4 - 8.2 - Ingeleverd 2 - 2 punten aftrek 3 - 1 punt aftrek
    4. Frodo – 9.3 - 9.0 - Ingeleverd 2 - ingeleverd 3 - Ingeleverd 4
    5. Yoda – 8.8 - 9.8 - Ingeleverd 2 - Joker - 1 punt aftrek
    6. Liberacorpus – 8.7 - 9.9 - Ingeleverd 2 - Joker - Ingeleverd 4
    7. Madonna – 8.3 - 10 - Joker - ingeleverd 3 - Ingeleverd 4
    8. Phantasticae – 8.0 - 8.2 - Ingeleverd 2 - ingeleverd 3 - 1 punt aftrek 4
    9. Katl1 – 8.0 - 7.8 - Ingeleverd 2 - ingeleverd 3 - Ingeleverd 4
    10. Pronx – 7.6 - 8.3 - Ingeleverd 2 - ingeleverd 3 - 4 punten aftrek 4
    11. Winterwolves - 7.2 - 6.2 - Joker - ingeleverd 3 -Ingeleverd 4
    12. Farmiga – 7.0 - 5.9 - Ingeleverd 2 - ingeleverd 3 - Ingeleverd 4
    13. Show – 6.1 - 9.2 - Joker - ingeleverd 3 - 1 punt aftrek


    Opdracht 5: It’s a Romeo and Juliet thing

    Een tragedie over een onmogelijke liefde… Een verhaal dat al door velen herschreven is. Suc7 met de finale opdracht!

    Minimum aantal woorden: 1500 woorden
    Maximum aantal woorden: 7.500 woorden
    Aantal dagen de tijd: 14 dagen
    Inleverdatum: 3 April 2013 – 23:59
    Max uitstel: 10 April 2013 – 23:59


    Een verhaal dat al in vele vormen gegoten is, gaan jullie opnieuw herschrijven. Het draait om liefde en romantiek, om drama en tragedie… Je bent volledig vrij in het kiezen van tijd en perspectief.

    Wat wordt er verwacht? We gaan een originele versie van Romeo and Juliet schrijven en proberen het cliché te doorbreken. Dus wees zo creatief mogelijk en verwerk de belangrijkste elementen van deze tragedie in je verhaal. Gebruik het aantal woorden dat je ter beschikking hebt goed, aangezien je niet voor niets zoveel woorden mag gebruiken voor je verhaal.
    Je bent volledig vrij in wat je met dit cliché doet. Je kan binnen het genre zelf bepalen wat je schrijft: fantasy, oorlog, misdaad, drama, chicklit, science fiction, horror, western enzo… Je kan spelen met de elementen zelf en hier je eigen draai aangeven, maar toch de basis behouden. Wees in ieder geval zo creatief mogelijk en maak geen exacte kopie van wat al bestaat.

    Wat moet erin terugkomen:
    Een onmogelijke liefde tussen twee personen;
    door twee rivaliserende groepen;
    waarbij de twee personen elk tot een groep behoort;
    en een tragisch einde tegemoet gaan.


    Natuurlijk, Romeo and Juliet bevat zoveel meer elementen (doe eventueel research), maar dat zijn toevoegingen op het eigenlijke verhaal. In deze opdracht schrijven jullie je eigen toevoegingen erbij en uiteraard mogen jullie enkele elementen alsnog gebruiken.
    Met een tragisch einde bedoel ik zeker niet dat beide personages moeten sterven, aangezien er zoveel meer manieren zijn waarop een verhaal tragisch kan eindigen, maar het is zeker wel toegestaan om dat einde te gebruiken, als je er maar een eigen draai aan geeft.

    De titel van je verhaal zijn de namen van je twee hoofdpersonages zoals bijvoorbeeld: Romeo en Julia, Bonny en Clyde, Jack en Jill.

    [ bericht aangepast op 21 maart 2013 - 10:48 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik vind dit echt erg, want ik had me voorgenomen om deze keer geen uitstel te vragen, maar ik ga het toch doen. Ik voel me al een paar dagen niet lekker en mijn inspiratie ligt ver onder het nul-punt. Ik ga wel proberen het nog op tijd af te krijgen, maar ik vrees dat het niet gaat lukken.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Madonna schreef:
    Ik vind dit echt erg, want ik had me voorgenomen om deze keer geen uitstel te vragen, maar ik ga het toch doen. Ik voel me al een paar dagen niet lekker en mijn inspiratie ligt ver onder het nul-punt. Ik ga wel proberen het nog op tijd af te krijgen, maar ik vrees dat het niet gaat lukken.


    De griep is echt een bitch. Ik sta ook echt achter met de beoordelingen omdat ik de laatste dagen echt beroerd ben geweest. Ik vrees dat het deze week ook niet zo heel erg gaat vlotten aangezien de kleine vakantie heeft en ik dus minder tijd heb voor mezelf.
    Ik zal het er voor de zekerheid bijzetten, zodat je tot de 15de hebt mocht het nodig zijn (K)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Damn, het gaat me niet lukken :\ morgen heb ik een herexamen van economie en dinsdag een Duits presentatie. Dus dit ga ik echt niet redden, zou ik alsjeblieft maximale uitstel kunnen krijgen?


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Dit gaat me niet lukken, ik zit pas om de helft en ik heb morgen twee toetsen en een so en de dag erna een presentatie en een toets. Zou ik alsjeblieft maximale uitstel kunnen krijgen.


    Every living creature dies alone.

    Voor jullie allebei ook max uitstel (K)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Wat een uitstel zeg! Ik ga het mijne maar eens inleveren :)


    Chasing goals.

    Zou ik ook uitstel mogen? Dit is de laatste week voor de vakantie en mijn leraren hebben besloten om er een onofficiële toetsweek van te maken. Ik dacht even dat ik wel heel stoer als één van de weinigen geen uitstel zou vragen, maar ik denk dat ik anders toch aardig in tijdnood kom. ><


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik wil mijn joker gebruiken.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    @Wiarda: voor jou ok max uitstel (K)

    @Naturawolf: voor jou dan de joker (K)

    Aan degenen die niet op tijd uitstel hebben gevraagd, vandaag is de inleverdatum!

    [ bericht aangepast op 11 feb 2013 - 11:32 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Heel misschien red ik het voor vandaag.(:


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ik lever zo meteen in *O*


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik was toch nog op tijd!!! :D


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Wat gebeurd er met het aantal punten als de clip je teveel inspiratie gegeven heeft en je verhaal dus teveel op de clip lijkt?


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Uhm, ik weet niet of dit hem gaat worden.
    Ben nog niet begonnen, dus misschien moet ik mijn joker toch gaan inzetten, op het laatste moment..


    Aan niets denken is ook denken.

    Unsun schreef:
    Wat gebeurd er met het aantal punten als de clip je teveel inspiratie gegeven heeft en je verhaal dus teveel op de clip lijkt?


    Goh, ik kijk natuurlijk wel naar orginaliteit, maar bij deze opdracht gaat dat voornamelijk uit naar de details en toevoegingen. Je mag inspi uit de clip halen en het verhaal mag ook op de clip lijken, maar je moet er ook nog iets van jezelf aan toevoegen natuurlijk (:
    Dus op het eerste zicht zal je niet bepaald punten verliezen wanneer het dus op de clip lijkt, maar zorg wel voor een eigen toevoeging.

    @Lexus, je hebt tot morgen om te zien of je je joker inzet of niet (K)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”