• Schrijfwedstrijd Merrow - De storie
    Ik heb toestemming gekregen van Yoda.


    Regels:
    ~ Houdt je ten alle tijden aan de huisregels van Quizlet.
    ~ De hulp van een bètareader is niet toegestaan.
    ~ Geef naamsveranderingen altijd door in het wedstrijdtopic.
    ~ Inleveren doe je via een PERSOONLIJK BERICHT met daarin de link die doorverwijst naar je verhaal.

    Prijzen:
    1ste plaats – 20 credits
    2de plaats – 15 credits
    3de plaats – 10 credits

    4de tot 10de plaats – 5 credits wanneer je de volledige wedstrijd hebt meegedaan


    Jury: Merrow - Wedstrijdhouder

    Cijfertoewijzing:
    ~ Opdrachtspecificatie. 30 punten
    In hoeverre is er aan de opdracht gehouden? Komt de uitvoering van de opdracht duidelijk naar voren?
    ~ Correctheid. 25 punten
    Is de grammatica, interpunctie en zinsopbouw correct? Is de beheersing van de woordenschat voldoende?
    ~ Inhoud. 20 punten
    Is het verhaal begrijpelijk? Is de tekst pakkend en geloofwaardig genoeg? Heeft de tekst voldoende samenhang? Is er een juiste alinea-indeling en is de volgorde logisch en helder? Is het perspectief en de tijd logisch en consequent?
    ~ Originaliteit. 15 punten
    Is de tekst origineel en creatief genoeg?
    Aantal woorden. 10 punten
    Voor elke 5 woorden teveel gaat er één punt af.

    Beoordelingssysteem:
    Bij de eerste opdracht zal er geen limiet staan op het aantal deelnemers. Dit houdt dus in dat IEDEREEN kan meedoen en een kans maakt op een felbegeerde plek in de top 20.
    Vanaf de tweede opdracht gaat de wedstrijd door met de 20 overgebleven deelnemers en zal er een puntensysteem gebruikt worden.

    De Joker:
    Vanaf de tweede opdracht is er de mogelijkheid om één joker tijdens de gehele wedstrijd in te zetten. Mocht deze niet gebruikt worden, valt het laagste cijfer weg zodat je totaliteit van al je cijfers ten alle tijden gedeeld wordt door 5.

    Deadline en uitstel:
    Uitstel kan enkel gevraagd worden ten laatste 1 dag – exact 24 uur – voor de deadline. Er is een mogelijkheid op een maximum van 4 dagen uitstel.
    Wanneer je te laat bent met inleveren, zal er per dag één punt worden afgetrokken van je cijfer. Heb je twee keer niet ingeleverd, lig je uit de wedstrijd.

    Deelnemers:
    1. Abyss – 9.9 - 8.7 - Ingeleverd 2 - Joker - 4 punten aftrek 4
    2. Jaimes – 9.5 - 9.3 - 1 punt aftrek 2 - Joker - Ingeleverd 4
    3. SpringElf – 9.4 - 8.2 - Ingeleverd 2 - 2 punten aftrek 3 - 1 punt aftrek
    4. Frodo – 9.3 - 9.0 - Ingeleverd 2 - ingeleverd 3 - Ingeleverd 4
    5. Yoda – 8.8 - 9.8 - Ingeleverd 2 - Joker - 1 punt aftrek
    6. Liberacorpus – 8.7 - 9.9 - Ingeleverd 2 - Joker - Ingeleverd 4
    7. Madonna – 8.3 - 10 - Joker - ingeleverd 3 - Ingeleverd 4
    8. Phantasticae – 8.0 - 8.2 - Ingeleverd 2 - ingeleverd 3 - 1 punt aftrek 4
    9. Katl1 – 8.0 - 7.8 - Ingeleverd 2 - ingeleverd 3 - Ingeleverd 4
    10. Pronx – 7.6 - 8.3 - Ingeleverd 2 - ingeleverd 3 - 4 punten aftrek 4
    11. Winterwolves - 7.2 - 6.2 - Joker - ingeleverd 3 -Ingeleverd 4
    12. Farmiga – 7.0 - 5.9 - Ingeleverd 2 - ingeleverd 3 - Ingeleverd 4
    13. Show – 6.1 - 9.2 - Joker - ingeleverd 3 - 1 punt aftrek


    Opdracht 5: It’s a Romeo and Juliet thing

    Een tragedie over een onmogelijke liefde… Een verhaal dat al door velen herschreven is. Suc7 met de finale opdracht!

    Minimum aantal woorden: 1500 woorden
    Maximum aantal woorden: 7.500 woorden
    Aantal dagen de tijd: 14 dagen
    Inleverdatum: 3 April 2013 – 23:59
    Max uitstel: 10 April 2013 – 23:59


    Een verhaal dat al in vele vormen gegoten is, gaan jullie opnieuw herschrijven. Het draait om liefde en romantiek, om drama en tragedie… Je bent volledig vrij in het kiezen van tijd en perspectief.

    Wat wordt er verwacht? We gaan een originele versie van Romeo and Juliet schrijven en proberen het cliché te doorbreken. Dus wees zo creatief mogelijk en verwerk de belangrijkste elementen van deze tragedie in je verhaal. Gebruik het aantal woorden dat je ter beschikking hebt goed, aangezien je niet voor niets zoveel woorden mag gebruiken voor je verhaal.
    Je bent volledig vrij in wat je met dit cliché doet. Je kan binnen het genre zelf bepalen wat je schrijft: fantasy, oorlog, misdaad, drama, chicklit, science fiction, horror, western enzo… Je kan spelen met de elementen zelf en hier je eigen draai aangeven, maar toch de basis behouden. Wees in ieder geval zo creatief mogelijk en maak geen exacte kopie van wat al bestaat.

    Wat moet erin terugkomen:
    Een onmogelijke liefde tussen twee personen;
    door twee rivaliserende groepen;
    waarbij de twee personen elk tot een groep behoort;
    en een tragisch einde tegemoet gaan.


    Natuurlijk, Romeo and Juliet bevat zoveel meer elementen (doe eventueel research), maar dat zijn toevoegingen op het eigenlijke verhaal. In deze opdracht schrijven jullie je eigen toevoegingen erbij en uiteraard mogen jullie enkele elementen alsnog gebruiken.
    Met een tragisch einde bedoel ik zeker niet dat beide personages moeten sterven, aangezien er zoveel meer manieren zijn waarop een verhaal tragisch kan eindigen, maar het is zeker wel toegestaan om dat einde te gebruiken, als je er maar een eigen draai aan geeft.

    De titel van je verhaal zijn de namen van je twee hoofdpersonages zoals bijvoorbeeld: Romeo en Julia, Bonny en Clyde, Jack en Jill.

    [ bericht aangepast op 21 maart 2013 - 10:48 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Naturawolf schreef:
    Mag ik mijn joker voor deze opdracht gebruiken?
    *Kdenk namelijk niet dat deze opdracht me lukt.:$*


    Dat mag, maar je kan ook nog wachten tegen de deadkline met inzetten... misschien dat je toch nog een ingeving krijg...


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)

    Dat mag, maar je kan ook nog wachten tegen de deadkline met inzetten... misschien dat je toch nog een ingeving krijg...


    Oké.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Naturawolf schreef:
    Mag ik mijn joker voor deze opdracht gebruiken?
    *Kdenk namelijk niet dat deze opdracht me lukt.:$*


    Ik was van plan braaf elke opdracht te doen (met het idee dat iets inleveren altijd beter is dan niets, je weet nooit), maar nu ben ik toch ook sterk aan het overwegen mn joker in te zetten...


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    katl1 schreef:
    (...)

    Ik was van plan braaf elke opdracht te doen (met het idee dat iets inleveren altijd beter is dan niets, je weet nooit), maar nu ben ik toch ook sterk aan het overwegen mn joker in te zetten...


    Misschien dat je in de loop van de week nog een geniale ingeving krijg, je weet maar nooit (;


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    katl1 schreef:
    (...)

    Ik was van plan braaf elke opdracht te doen (met het idee dat iets inleveren altijd beter is dan niets, je weet nooit), maar nu ben ik toch ook sterk aan het overwegen mn joker in te zetten...


    Tja, dat had ik dus ook.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Klein vraagje, gaat het alleen om de lyrics? Bijv. mij liedje is een rockliedje, maar als je alleen de lyrics ziet, dan hoeft dat niet per se.


    Every living creature dies alone.

    CJ schreef:
    Klein vraagje, gaat het alleen om de lyrics? Bijv. mij liedje is een rockliedje, maar als je alleen de lyrics ziet, dan hoeft dat niet per se.


    Het gaat enkel om de lyric. Je mag de muziek en evt videovlip gebruiken ter inspi, maar dat is niet verplicht (; Je bent dus verder vrij in wat je ermee doet, als je het verhaal dat zeg maar terugkomt in de songtekst, maar gebruik in je verhaal.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)

    Het gaat enkel om de lyric. Je mag de muziek en evt videovlip gebruiken ter inspi, maar dat is niet verplicht (; Je bent dus verder vrij in wat je ermee doet, als je het verhaal dat zeg maar terugkomt in de songtekst, maar gebruik in je verhaal.


    Dan mag dat dus ook letterlijk?
    Bijvoorbeeld; in mijn liedje zegt iemand iets specifiek. Mag dat dan ook voorkomen in de inzending?

    Dit is enkel een random voorbeeld (:

    [ bericht aangepast op 6 feb 2013 - 15:59 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Dan mag dat dus ook letterlijk?
    Bijvoorbeeld; in mijn liedje zegt iemand iets specifiek. Mag dat dan ook voorkomen in de inzending?

    Dit is enkel een random voorbeeld (:

    Dat mag (:
    Als je het in je eigen woorden zet, of van het engels naar het nederlands vertaald, dan mag je het ook gewoon tellen bij je aantal woorden. Wanneer je de engelse tekst letterlijk overneemt uit de lyric, dan mag je het niet bijtellen.

    Let er wel op dat je titel dus niet naar de songtekst mag verwijzen (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Zou ik uitstel mogen? :X
    Ik heb echt nog niet de minste inspiratie en heb dit weekend geen tijd...
    ik haat het dit te moeten vragen


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    katl1 schreef:
    Zou ik uitstel mogen? :X
    Ik heb echt nog niet de minste inspiratie en heb dit weekend geen tijd...
    ik haat het dit te moeten vragen


    Tuurlijk mag dat (K)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik wil voor de zekerheid ook wel uitstel


    Aan niets denken is ook denken.

          Ik ben momenteel ziek thuis en dat is natuurlijk wat minder,
    maar daardoor heb ik gelukkig wel de tijd om goed bezig te gaan met het schrijven van mijn volgende inzending ;3


    when you least expect it, it will catch you

    Lexus schreef:
    Ik wil voor de zekerheid ook wel uitstel


    en natuurlijk krijg jij ook uitstel :3

    @Show: ziek zijn is een bitch, maar super dat het voor jou zo z'n voordelen heeft (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Show schreef:
          Ik ben momenteel ziek thuis en dat is natuurlijk wat minder,
    maar daardoor heb ik gelukkig wel de tijd om goed bezig te gaan met het schrijven van mijn volgende inzending ;3


    Poeh, ik was de afgelopen dagen ook ziek, maar ik had alleen fut om te douchen, lezend in mijn bed te liggen en zachtjes muziek te luisteren. Later kon ik wel wat schrijven, maar de eerste dag was mijn energiepeil superlaag haha.


    Chasing goals.