• Schrijfwedstrijd Merrow - De storie
    Ik heb toestemming gekregen van Yoda.


    Regels:
    ~ Houdt je ten alle tijden aan de huisregels van Quizlet.
    ~ De hulp van een bètareader is niet toegestaan.
    ~ Geef naamsveranderingen altijd door in het wedstrijdtopic.
    ~ Inleveren doe je via een PERSOONLIJK BERICHT met daarin de link die doorverwijst naar je verhaal.

    Prijzen:
    1ste plaats – 20 credits
    2de plaats – 15 credits
    3de plaats – 10 credits

    4de tot 10de plaats – 5 credits wanneer je de volledige wedstrijd hebt meegedaan


    Jury: Merrow - Wedstrijdhouder

    Cijfertoewijzing:
    ~ Opdrachtspecificatie. 30 punten
    In hoeverre is er aan de opdracht gehouden? Komt de uitvoering van de opdracht duidelijk naar voren?
    ~ Correctheid. 25 punten
    Is de grammatica, interpunctie en zinsopbouw correct? Is de beheersing van de woordenschat voldoende?
    ~ Inhoud. 20 punten
    Is het verhaal begrijpelijk? Is de tekst pakkend en geloofwaardig genoeg? Heeft de tekst voldoende samenhang? Is er een juiste alinea-indeling en is de volgorde logisch en helder? Is het perspectief en de tijd logisch en consequent?
    ~ Originaliteit. 15 punten
    Is de tekst origineel en creatief genoeg?
    Aantal woorden. 10 punten
    Voor elke 5 woorden teveel gaat er één punt af.

    Beoordelingssysteem:
    Bij de eerste opdracht zal er geen limiet staan op het aantal deelnemers. Dit houdt dus in dat IEDEREEN kan meedoen en een kans maakt op een felbegeerde plek in de top 20.
    Vanaf de tweede opdracht gaat de wedstrijd door met de 20 overgebleven deelnemers en zal er een puntensysteem gebruikt worden.

    De Joker:
    Vanaf de tweede opdracht is er de mogelijkheid om één joker tijdens de gehele wedstrijd in te zetten. Mocht deze niet gebruikt worden, valt het laagste cijfer weg zodat je totaliteit van al je cijfers ten alle tijden gedeeld wordt door 5.

    Deadline en uitstel:
    Uitstel kan enkel gevraagd worden ten laatste 1 dag – exact 24 uur – voor de deadline. Er is een mogelijkheid op een maximum van 4 dagen uitstel.
    Wanneer je te laat bent met inleveren, zal er per dag één punt worden afgetrokken van je cijfer. Heb je twee keer niet ingeleverd, lig je uit de wedstrijd.

    Deelnemers:
    1. Abyss – 9.9 - 8.7 - Ingeleverd 2 - Joker - 4 punten aftrek 4
    2. Jaimes – 9.5 - 9.3 - 1 punt aftrek 2 - Joker - Ingeleverd 4
    3. SpringElf – 9.4 - 8.2 - Ingeleverd 2 - 2 punten aftrek 3 - 1 punt aftrek
    4. Frodo – 9.3 - 9.0 - Ingeleverd 2 - ingeleverd 3 - Ingeleverd 4
    5. Yoda – 8.8 - 9.8 - Ingeleverd 2 - Joker - 1 punt aftrek
    6. Liberacorpus – 8.7 - 9.9 - Ingeleverd 2 - Joker - Ingeleverd 4
    7. Madonna – 8.3 - 10 - Joker - ingeleverd 3 - Ingeleverd 4
    8. Phantasticae – 8.0 - 8.2 - Ingeleverd 2 - ingeleverd 3 - 1 punt aftrek 4
    9. Katl1 – 8.0 - 7.8 - Ingeleverd 2 - ingeleverd 3 - Ingeleverd 4
    10. Pronx – 7.6 - 8.3 - Ingeleverd 2 - ingeleverd 3 - 4 punten aftrek 4
    11. Winterwolves - 7.2 - 6.2 - Joker - ingeleverd 3 -Ingeleverd 4
    12. Farmiga – 7.0 - 5.9 - Ingeleverd 2 - ingeleverd 3 - Ingeleverd 4
    13. Show – 6.1 - 9.2 - Joker - ingeleverd 3 - 1 punt aftrek


    Opdracht 5: It’s a Romeo and Juliet thing

    Een tragedie over een onmogelijke liefde… Een verhaal dat al door velen herschreven is. Suc7 met de finale opdracht!

    Minimum aantal woorden: 1500 woorden
    Maximum aantal woorden: 7.500 woorden
    Aantal dagen de tijd: 14 dagen
    Inleverdatum: 3 April 2013 – 23:59
    Max uitstel: 10 April 2013 – 23:59


    Een verhaal dat al in vele vormen gegoten is, gaan jullie opnieuw herschrijven. Het draait om liefde en romantiek, om drama en tragedie… Je bent volledig vrij in het kiezen van tijd en perspectief.

    Wat wordt er verwacht? We gaan een originele versie van Romeo and Juliet schrijven en proberen het cliché te doorbreken. Dus wees zo creatief mogelijk en verwerk de belangrijkste elementen van deze tragedie in je verhaal. Gebruik het aantal woorden dat je ter beschikking hebt goed, aangezien je niet voor niets zoveel woorden mag gebruiken voor je verhaal.
    Je bent volledig vrij in wat je met dit cliché doet. Je kan binnen het genre zelf bepalen wat je schrijft: fantasy, oorlog, misdaad, drama, chicklit, science fiction, horror, western enzo… Je kan spelen met de elementen zelf en hier je eigen draai aangeven, maar toch de basis behouden. Wees in ieder geval zo creatief mogelijk en maak geen exacte kopie van wat al bestaat.

    Wat moet erin terugkomen:
    Een onmogelijke liefde tussen twee personen;
    door twee rivaliserende groepen;
    waarbij de twee personen elk tot een groep behoort;
    en een tragisch einde tegemoet gaan.


    Natuurlijk, Romeo and Juliet bevat zoveel meer elementen (doe eventueel research), maar dat zijn toevoegingen op het eigenlijke verhaal. In deze opdracht schrijven jullie je eigen toevoegingen erbij en uiteraard mogen jullie enkele elementen alsnog gebruiken.
    Met een tragisch einde bedoel ik zeker niet dat beide personages moeten sterven, aangezien er zoveel meer manieren zijn waarop een verhaal tragisch kan eindigen, maar het is zeker wel toegestaan om dat einde te gebruiken, als je er maar een eigen draai aan geeft.

    De titel van je verhaal zijn de namen van je twee hoofdpersonages zoals bijvoorbeeld: Romeo en Julia, Bonny en Clyde, Jack en Jill.

    [ bericht aangepast op 21 maart 2013 - 10:48 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)

    Jou kan ik gewoon niet pesten :W
    Ik kijk ook altijd een beetje naar het verhaal. Over het algemeen hou ik vaak de hij/zij vorm - verleden tijd aan, maar zo nu en doen - als het past bij het verhaal - switch ik wel van tijd of perspectief of beiden. Whaha dat wilde ik dus bij de laatste opdracht doen in de wedstrijd van Chocobo en Aerith... blijkt het dus te zijn dat het in de hij/zij - verleden tijd moet :'D Ik had echt zoiets van: doeme he, wil ik nu net in de ik-vorm schrijven :'D


    Mij kan je lekker ook niet pesten. Ik schrijf zowel ik- als hij/zij (puh)
    De tijd is ook gemakkelijk te doen. Alleen goed nalezen of ik niet per ongeluk switch, maar dat heb ik altijd ><

    Tja, Juus. Restricties horen over het algemeen bij wedstrijdopdrachten :P


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Mijn topics :)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Yoda schreef:
    En dan heb je mij! Ik schrijf in alle tijden en vormen en pas mijn verhaal hier op aan 8D


    Me too! (:
    Ik kies altijd wat ik het best bij het verhaal vind passen qua sfeer en hoe ik denk dat ik het het best kan vertellen en kan laten overkomen zoals ik bedoel.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Chocobo schreef:
    (...)

    Mij kan je lekker ook niet pesten. Ik schrijf zowel ik- als hij/zij (puh)
    De tijd is ook gemakkelijk te doen. Alleen goed nalezen of ik niet per ongeluk switch, maar dat heb ik altijd ><

    Tja, Juus. Restricties horen over het algemeen bij wedstrijdopdrachten :P


    Gelukkig voor mij ligt de hij/zij vorm - verleden tijd me het beste, dus die regel vond ik verder niet erg ofzo. Alleen een beetje jammer aangezien ik ook zeker wel in de ik-vorm kan schrijven en daar zin in had bij de opdracht :'D


    Madonna schreef:
    (...)

    Me too! (:
    Ik kies altijd wat ik het best bij het verhaal vind passen qua sfeer en hoe ik denk dat ik het het best kan vertellen en kan laten overkomen zoals ik bedoel.


    En we hebben dus al zeker twee kameleons in de wedstrijd :3

    [ bericht aangepast op 2 feb 2013 - 21:03 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Pff, moeilijke opdracht, ik heb nog nooit vanuit een liedje of soortgelijk geschreven... Ik bekijk nog even waar ik het meest mee kan, aangezien we niet mogen wisselen


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    He wat flauw nou, geen enkel liedje wat me echt aanspreekt

    mogelijk door mijn ehmmm nauja vreemde muzieksmaak xD
    eminem 30h3 all ammerican rejects etc

    nja kverzin wel wat

    overigens ik vind het echt vervelend en lastig schrijven in hij/zij vorm

    ook lezen trouwens ik krijg altijd het gevoel dat het een voorlees boek is wat me weer doet denken aan een sprookjesboek....


    Dont say why me, say try me

    Yoda schreef:
    En dan heb je mij! Ik schrijf in alle tijden en vormen en pas mijn verhaal hier op aan 8D


    Well, ik schrijf standaard in ik-vorm tegenwoordige tijd, omdat ik dat fijn vind,. Maar eigenlijk kan ik het wel in alle tijden, aangezien ik weleens switch bij rpg's haha!


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Wat een geluk dat ik al in meerdere vormen heb geschreven, de hij/zij-vorm is geen onbekend terrein, en de verleden tijd is mijn favoriete tijd (vooral vanuit de ik-vorm, maar goed, je kunt niet alles meehebben). Ik denk dat ik nu maar eens aan de slag ga :)


    Chasing goals.

    Yesss ik krijg ineens inspiratie voor mijn inzending (dance)

    + vraagje: mag je de lyrics ook in je inzending gebruiken? Letterlijk, bedoel ik dan.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2013 - 14:25 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik had gehoopt sneller te zijn met het beoordelen, maar die verrekte griep slurpt m'n concentratievermogen op waardoor ik al twee dagen nik gedaan heb eraan -.-
    En ik ben nu eindelijk klaar met het maken van een cars kijkdoos... de kleine helemaal enthousiast geweest met verven, kleuren en plakken, inclusief zichzelf en mama onderverven :'D
    Ik snap nog altijd niet dat er mensen zijn die dat hele dagen door kunnen doen en dan ook nog vol fun en energie. Achja, de kleine heeft het naar z'n zin gehad en daar doen we het voor ^_^
    Ik hoop vanavond nog iets aan de beoordelingen te doen. Ik zal echt blij zijn als die verrekte griep eindelijk vertrekt -.-


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Frodo schreef:
    Yesss ik krijg ineens inspiratie voor mijn inzending (dance)

    + vraagje: mag je de lyrics ook in je inzending gebruiken? Letterlijk, bedoel ik dan.


    Je mag de lyrics letterlijk gebruiken in je tekst, maar deze mogen niet geteld worden bij het aantal woorden.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2013 - 14:35 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)

    Je mag de lyrics letterlijk gebruiken in je tekst, maar deze mogen niet geteld worden bij het aantal woorden.


    Okido! Bedankt!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Nog een vraagje: mag ik de lyrics in de inleiding zetten? Dan kan je duidelijk zien dat mijn inzending terug komt.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Nog een vraagje: mag ik de lyrics in de inleiding zetten? Dan kan je duidelijk zien dat mijn inzending terug komt.


    Over het algemeen ken ik de songteksten wel, en anders pak ik ze er automatisch bij om zoiezo zeker te zijn. Dus het is niet zozeer noodzakelijk, maar als je wilt, mag het wel (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Mag ik mijn joker voor deze opdracht gebruiken?
    *Kdenk namelijk niet dat deze opdracht me lukt.:$*


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki