• Wel, ik zit met een probleem. Ik mag van men ouders niet blijven slapen bij mijn vriendje en ik vroeg me af of jullie tips hebben om hen te overtuigen zodat ik het toch zou mogen.
    We zijn bijna 6 maand samen. Ze kennen hem ondertussen al vrij goed. Ik ben 18, hij 24. Volgende week gaan we samen voor het eerst een weekendje weg. (iets waar mijn ouders helemaal niet moeilijk over gedaan hebben)
    Dus dan zou je denken dat ze er geen probleem mee hebben dat ik ook bij hem thuis zou blijven slapen. Maar dat vinden ze 'onnodig'.
    Hij woont inderdaad niet zo ver dus ik kan 's avonds laat best makkelijk naar huis komen. Maar het is echt niet fijn als je net bijna in slaap aan het vallen bent, warm binnen, om dan terug naar buiten in de koude te moeten enzo..
    Dus als iemand tips heeft om mijn ouders dat te doen begrijpen, let me know!!


    Nobody really cares if you're miserable, so you might as well be happy

    Als je 18 bent ben je toch al volwassen/adolescent?
    Ik zou een heel lul verhaal opzetten dat ze je moeten vertrouwen nu je die leeftijd gehaald hebt. Dat je geen klein kind meer bent. idk?

    Ja ok, ik ben wel volwassen dus technisch gezien moet ik me helemaal niks meer aantrekken van mijn ouders.
    Maar ik kom best goed overeen met hen en dat zou ik graag zo houden. Ze betalen ook nog steeds mijn studies en eten enzo..
    En het gaat hen niet echt over vertrouwen aangezien we wel samen op reis mogen... :s
    Maar toch bedankt, ik gooi het sowieso wel eens in de discussie, dat ze me maar moeten vertrouwen :)


    Nobody really cares if you're miserable, so you might as well be happy

    Ik denk, en zie ook wel onder mijn vrienden dat als de afstand groter is ouders veel makelijker doen,. maar je kan het altijd gewoon proberen te overtuigen omdat je toch 18 jaar bent en je eigen keuze is (: gewoon een goede reden vinden en daar zoveel argumenten op bedenken dat je ouders ja zeggen.

    maar je bent 18 jaar dus je ouders bepalen niet meer zoveel voor je ;x

    Ik mag het ook niet van mijn ouders en ben al bijna een jaar met mijn vriend. Maar jij bent al 18, dus dat is toch aan jezelf om dat te beslissen?


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Je bent al 18, dus je mag het toch zelf bepalen, lijkt mij dan

    Ik zou gewoon kunnen blijven slapen en dan ruzie met mijn ouders hebben ja. Maar dat probeer ik te voorkomen!


    Nobody really cares if you're miserable, so you might as well be happy

    delightful schreef:
    Ik zou gewoon kunnen blijven slapen en dan ruzie met mijn ouders hebben ja. Maar dat probeer ik te voorkomen!


    Soms is ruzie nodig om te bereiken wat je wilt. Ik heb daar veel ervaring mee.


    26 - 02 - '16

    Ik zie hier veel reacties van 'je bent 18 doe wat je zelf wilt.' Ik vind het nogal een slecht excuus, je leeft bij je ouders en zoals er staat betalen ze nog veel voor je, daarbij heb je een goede band met ze dus ik zou niet voor een nachtje alles verpasten, daarbij zijn er nog huisregeld die gelden. Mijn ouders zeggen altijd 'zolang jullie onder onze dak wonen onze regels.' en ik vind dat ook heel normaal. En dit is niet alleen voor de topicmaakster maar vooral voor de mensen die zoiets zeggen.
    Ik zou gewoon met je ouders praten en het excuus dat je zegt dat je bijna slaapt en dan door de kou naar huis kun je evengoed aankaarten, net zoals dat ze je eens moeten vertrouwen, net als je kunt zeggen waarom wel een heel weekend en geen nachtje (al is het misschien beter dat laatste niet, voor je het weet bedenken ze zich).


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Je kan ze vragen waarom het niet mag.
    Misschien willen ze je liever 's avonds onder hun dak hebben? Of is er een andere reden? Dan kan je dat weerleggen en met goede argumenten komen (:
    Ik ken jouw ouders natuurlijk niet, maar probeer te begrijpen (en maak hun dat ook duidelijk) maar laat ze jou ook begrijpen! Dat werkt altijd bij de mijne (:


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Misschien moet je vragen waarom je niet bij je vriend mag slapen? En dan kan je misschien gemakkelijker met hen overleggen en overtuigen waarom je wel bij je vriendje wilt slapen.
    Maar ja, het is irritant als je ouders "nee" zeggen die te koppig zijn om een fatsoenlijke reden vrij te geven...

    [ bericht aangepast op 23 jan 2013 - 16:49 ]


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Penelopy schreef:
    Ik zie hier veel reacties van 'je bent 18 doe wat je zelf wilt.' Ik vind het nogal een slecht excuus, je leeft bij je ouders en zoals er staat betalen ze nog veel voor je, daarbij heb je een goede band met ze dus ik zou niet voor een nachtje alles verpasten, daarbij zijn er nog huisregeld die gelden. Mijn ouders zeggen altijd 'zolang jullie onder onze dak wonen onze regels.' en ik vind dat ook heel normaal. En dit is niet alleen voor de topicmaakster maar vooral voor de mensen die zoiets zeggen.
    Ik zou gewoon met je ouders praten en het excuus dat je zegt dat je bijna slaapt en dan door de kou naar huis kun je evengoed aankaarten, net zoals dat ze je eens moeten vertrouwen, net als je kunt zeggen waarom wel een heel weekend en geen nachtje (al is het misschien beter dat laatste niet, voor je het weet bedenken ze zich).


    Dankje, en het is inderdaad zo dat ik de toestemming wil, niet dat ik het zomaar ga doen. Want dan mag ik de volgende keer zelfs niet meer gewoon gaan.
    Nja, die argumenten heb ik al gebruikt en die vinden ze blijkbaar niet overtuigend genoeg.
    haha, ik zal inderdaad mss wachten om er nog eens over te beginnen tot na ons weekendje ;)


    Nobody really cares if you're miserable, so you might as well be happy

    Wel, hun hoofdreden is dat ze het niet nodig vinden omdat we zo dicht wonen. Maar dat ik het gewoon leuk zou vinden dat is geen goede reden blijkbaar.
    Maarja, ik zal het sowieso nog wel eens proberen :D
    Dankje alvast allemaal!


    Nobody really cares if you're miserable, so you might as well be happy

    Penelopy schreef:
    Ik zie hier veel reacties van 'je bent 18 doe wat je zelf wilt.' Ik vind het nogal een slecht excuus, je leeft bij je ouders en zoals er staat betalen ze nog veel voor je, daarbij heb je een goede band met ze dus ik zou niet voor een nachtje alles verpasten, daarbij zijn er nog huisregeld die gelden. Mijn ouders zeggen altijd 'zolang jullie onder onze dak wonen onze regels.' en ik vind dat ook heel normaal. En dit is niet alleen voor de topicmaakster maar vooral voor de mensen die zoiets zeggen.
    Ik zou gewoon met je ouders praten en het excuus dat je zegt dat je bijna slaapt en dan door de kou naar huis kun je evengoed aankaarten, net zoals dat ze je eens moeten vertrouwen, net als je kunt zeggen waarom wel een heel weekend en geen nachtje (al is het misschien beter dat laatste niet, voor je het weet bedenken ze zich).


    Hier ben ik het echt mee eens. Ik heb al twee jaar met mijn vriend en hij is nog maar één nachtje bij mij blijven slapen, met een smoes, aangezien het niet mag van zijn ouders. Hij mag dan misschien al achttien zijn, maar als je met je ouders onder één dak leeft, hoor je rekening met hen te houden. Dat je achttien bent, wil niet zomaar ineens zeggen dat alles mag.

    Trouwens, zou het misschien ook een reden kunnen zijn dat je ouders tegen zijn op seks voor het huwelijk? Of in ieder geval dat ze dat liever niet hebben en je daarom thuis houden? Want dat zou ook kunnen xD En dat lijkt me nou net een punt dat je verstandig genoeg op bent om zelf de keuzes te maken. Misschien kan je ze daarvan overtuigen!

    Maar goed, wat ik zou doen.
    Uh... Hmm.. Ik kom niet tot een betere reden dan vind ik leuk.... Het is ook gewoon leuk om een nacht te spenderen met je vriendje. Dat is heel anders dan overdag samen wat doen. (En dan bedoel ik niet dat je (perse) spannende dingen in bed moet gaan doen) Misschien kun je als excuus gebruiken dat ontbijten met je vriendje ook heel erg leuk is xD en dat je daar niet perse voor wil fietsen. Ik bedenk me ineens iets: Het is volgens je ouders 'niet perse nodig', maar ga jij ook wel eens bij een vriendin in de buurt logeren? Dat is dan ook 'niet perse nodig, maar voor de fun! Dus misschien kan je hen aan hun confronteren dat dat hetzelfde is?? Geen idee.. :)

    Succes ermee in ieder geval ze te overtuigen...


    It's never gonna happen, Guys.

    Eluveitie schreef:
    (...)

    Soms is ruzie nodig om te bereiken wat je wilt. Ik heb daar veel ervaring mee.


    Me too. :')

    Heb je hen al gevraagd waarom het niet mag?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik zou zeggen dat het juist veilig is om daar te blijven, ook al is het maar een klein stukje, je hoeft tenminste niet meer over straat midden in de nacht als je daar mag blijven.
    En heb je al eens gevraagd wáárom het zo onnodig is volgens je ouders? Ik bedoel, wat maakt het uit dat je dicht bij elkaar woont? Het is gewoon fijn om bij elkaar te kunnen blijven slapen. xd
    Succes!


    You are beautiful, you are love.