• Schrijfwedstrijd Merrow - De storie
    Ik heb toestemming gekregen van Yoda.


    Regels:
    ~ Houdt je ten alle tijden aan de huisregels van Quizlet.
    ~ De hulp van een bètareader is niet toegestaan.
    ~ Geef naamsveranderingen altijd door in het wedstrijdtopic.
    ~ Inleveren doe je via een PERSOONLIJK BERICHT met daarin de link die doorverwijst naar je verhaal.

    Prijzen:
    1ste plaats – 20 credits
    2de plaats – 15 credits
    3de plaats – 10 credits

    4de tot 10de plaats – 5 credits wanneer je de volledige wedstrijd hebt meegedaan


    Jury: Merrow - Wedstrijdhouder

    Cijfertoewijzing:
    ~ Opdrachtspecificatie. 30 punten
    In hoeverre is er aan de opdracht gehouden? Komt de uitvoering van de opdracht duidelijk naar voren?
    ~ Correctheid. 25 punten
    Is de grammatica, interpunctie en zinsopbouw correct? Is de beheersing van de woordenschat voldoende?
    ~ Inhoud. 20 punten
    Is het verhaal begrijpelijk? Is de tekst pakkend en geloofwaardig genoeg? Heeft de tekst voldoende samenhang? Is er een juiste alinea-indeling en is de volgorde logisch en helder? Is het perspectief en de tijd logisch en consequent?
    ~ Originaliteit. 15 punten
    Is de tekst origineel en creatief genoeg?
    Aantal woorden. 10 punten
    Voor elke 5 woorden teveel gaat er één punt af.

    Beoordelingssysteem:
    Bij de eerste opdracht zal er geen limiet staan op het aantal deelnemers. Dit houdt dus in dat IEDEREEN kan meedoen en een kans maakt op een felbegeerde plek in de top 20.
    Vanaf de tweede opdracht gaat de wedstrijd door met de 20 overgebleven deelnemers en zal er een puntensysteem gebruikt worden.

    De Joker:
    Vanaf de tweede opdracht is er de mogelijkheid om één joker tijdens de gehele wedstrijd in te zetten. Mocht deze niet gebruikt worden, valt het laagste cijfer weg zodat je totaliteit van al je cijfers ten alle tijden gedeeld wordt door 5.

    Deadline en uitstel:
    Uitstel kan enkel gevraagd worden ten laatste 1 dag – exact 24 uur – voor de deadline. Er is een mogelijkheid op een maximum van 4 dagen uitstel.
    Wanneer je te laat bent met inleveren, zal er per dag één punt worden afgetrokken van je cijfer. Heb je twee keer niet ingeleverd, lig je uit de wedstrijd.

    Deelnemers:
    1. Abyss – 9.9 - Ingeleverd
    2. Jaimes – 9.5 - Ingeleverd
    3. Chocobo – 9.4 - Ingeleverd
    4. Frodo – 9.3 - Ingeleverd
    5. Kreacher – 9.0 - Joker
    6. Yoda – 8.8 - Ingeleverd
    7. Liberacorpus – 8.7 - Ingeleverd
    8. Madonna – 8.3 - Ingeleverd
    9. Memoria – 8.2 - 1 punt aftrek
    10. Phantasticae – 8.0 - Ingeleverd
    11. Katl1 – 8.0 - Ingeleverd
    12. OntariosHero – 7.7 - Ingeleverd
    13. Pronx – 7.6 - Ingeleverd
    14. Wiarda – 7.6 - Ingeleverd
    15. Naturawolf - 7.2 - Ingeleverd
    16. Ollivander – 7.0 - Ingeleverd
    17. CJ – 7.0 - 1 punt aftrek
    18. Lexus – 6.8 - Ingeleverd
    19. BigFatLiar – 6.2 - Joker
    20. Show – 6.1 - Uitstel tot 5 Februari 2013 23.59




    Opdracht 2: Write to the beat

    Muziek en schrijven kunnen best samengaan. Dat zal deze opdracht zeker uitwijzen aangezien we gaan werken aan de hand van songteksten.

    Minimum aantal woorden: 1000 woorden
    Maximum aantal woorden: 3000 woorden
    Aantal dagen de tijd: 10 dagen
    Inleverdatum: 11 Februari 2013 – 23:59
    Max uitstel: 15 Februari 2013 – 23:59


    De exacte bedoeling van deze opdracht is dat je een songtekst uitkiest en deze laat terugkomen in je verhaal.
    Schrijf in de hij/zij vorm – verleden tijd.

    Wat wordt er verwacht? Er zijn in totaal 15 opties waaruit jullie zelf mogen kiezen. Er geldt een maximum van 2 mensen per optie, wat dus inhoudt dat de laatste persoon nog altijd de keus heeft uit 10 opties.
    Zorg ervoor dat je verhaal aan de hand van de songtekst wordt geschreven. Het is niet de bedoeling dat je verhaal ‘losjes’ gebaseerd is; tijdens het lezen moet het duidelijk worden welke songtekst je hebt uitgekozen.
    De titel mag niet verwijzen naar de songtekst zelf.

    Deze opdracht draait om muziek en dus mogen de officiële videoclips gebruikt worden ter inspiratie!

    De 15 Songteksten:
    1. The Frey – How to save a life - Jaimes
    2. Nickelback – When we stand together
    3. Rihanna – Man down - Ollivander
    4. Avril Lavigne – Girlfriend
    5. Beyoncé - Irreplaceable - Abyss
    6. Nightwish – Over the hills and far away - Wiarda
    7. Kelly Clarkson – Because Of You - Yoda - Kreacher
    8. Skillet – Monster - CJ
    9. Christina Aguilera – Hurt - Madonna - Naturawolf
    10. Within Temptation – Frozen - Lexus - Chocobo
    11. Katy Perry – Hot n cold
    12. One direction – Live while whe’re young
    13. Pink – So what
    14. Justin Bieber – Boyfriend - OntariosHero
    15. Taylor Swift – Storie of us - Memoria - Phantasticae


    Kiezen doe je in de de storie!
    Als je eenmaal gekozen hebt, mag je niet meer wisselen.



    Opdracht 2 is geactiveerd!

    [ bericht aangepast op 2 feb 2013 - 20:08 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Werewolves schreef:
    (...)

    Ik voel me echt jong bij jullie! *Niet beledigend.xD*
    Kom ik aan met mijn 12 jaar.


    Ik ben 11, haha. Hoe denk je dat ik me voel, XD.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Madonna schreef:
    (...)

    Nou ben ik benieuwd waar ik met mijn 19 jaartjes onder val. :W


    Bij de semi-bejaarden , samen met mij, als 18 jarige
    Alles daarboven, 20+ behoort hier tot bejaard, als ik het zo hoor.. (just kidding)


    Aan niets denken is ook denken.

    Padadadammmmm, it's Friday ^^


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Lexus schreef:
    (...)

    Bij de semi-bejaarden , samen met mij, als 18 jarige
    Alles daarboven, 20+ behoort hier tot bejaard, als ik het zo hoor.. (just kidding)


    Als ik het dus goed begrijp...
    -14 groentjes
    15-17 middenmoot
    18-19 semi-bejaard
    20+ bejaard

    al leer ik het op school anders xD


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Jaimes schreef:
    Padadadammmmm, it's Friday ^^


    Drijf de zemelen nog maar wat op, ja!

    Tja, als ik zemelachtig ben slaag ik er dus niet in om zemelachtig te schrijven. Oké, nu staat het daar weer fout... Nou ja, jullie snappen het al, ik ben zemelachtig :Y)
    (stiekem klinkt dat gewoon leuker)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Wiarda schreef:
    (...)
    Ik ben net veertien, ben ik dan ook nog groen? (Nee, ik ben een blauwtje. Haha. Snap je hem? Ik ben blauw. Blauwe username. Haha. Sleeeeeecht. :W)


    Yup, groentje. Join the club! (;
    Ik snap 'm ;D Lucky you dat ik met alles lach, van de slechtste moppen tot de droogste dingen. Mijn zus zei ook eens gewoon,"Ananas," en ik heb de hele dag de slappe lach gehad wanneer ik er terug aan dacht.


    kindness is never a burden.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Ik ben net veertien, ben ik dan ook nog groen? (Nee, ik ben een blauwtje. Haha. Snap je hem? Ik ben blauw. Blauwe username. Haha. Sleeeeeecht. :W)


    Echt niet, je bent paars!


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    katl1 schreef:
    (...)

    Als ik het dus goed begrijp...
    -14 groentjes
    15-17 middenmoot
    18-19 semi-bejaard
    20+ bejaard

    al leer ik het op school anders xD


    gehe 25+ gaat oud fossiel worden :'D ik lief dat woord zoveel!

    Goed... i told you dat er altijd iets tussen kon komen met de kleine :'D Vannacht om 3 uur stond hij huilend aan m'n bed: 'mama ik heb kakka gedaan'.
    Dat was nog het understatement van het jaar aangezien hij er werkelijk uitzag als een strontmonster. Bahbah, ik ben doodgelukkig dat hem zindelijk is, behalve dus wanneer hem aan de diarree is. Eer alles weer schoon en proper was, was ik ruim een uur verder. Hij dus maar even bij ons in bed voor die laatste paar uurtjes slaap. Staat hij dus 7 uur op om terug naar de wc te gaan, is hij weer te laat en hopsa, dat nachtritueel kon opnieuw, hetzij dat ik m'n eigen bed niet direct hoefde te verschonen.
    Tof dat hem fruit krijg op school (in overleg met de juf is dat wel maar 1 a 2 stukken in de week aangezien het anders helemaal sneu is omdat de hele klas iedere dag fruitmoment hebben), maar we waren gisteren bij de bompa en ja, die hadden dus bananen liggen en hij kreeg er eentje van diens vriendin.
    Dus ik heb het vannacht en vanmorgen erg naar m'n zin gehad, not -.-

    M'n vriend hoefde vanmorgen niet te werken, dus die had me terug naar bed gestuurd nadat ik de kleine helemaal klaargemaakt had voor school, want hij zei dus dat hij hem ook wel eens alleen kon wegbrengen. En ik ben dus een half uurtje geleden pas m'n bed uit gestrompelt :'D
    Natuurlijk ligt er een berg huishouden en een berg was hier, moet ik een logeertas inpakken aangezien de kleine bij oma en opa gaat logeren tot zondag en dan met dat wegbrengen is ook niet 1 2 3 gebeurd aangezien m'n ouders een uur van ons af wonen.

    Wat gaat dit concreet inhouden... ik vermoed dus dat de cijferlijst pas vanavond heel laat online gaat komen, tenzij ik de laatste drie nu voor half 3/ kwart voor 3 krijg nagekeken. Ik heb alwel besloten de laatste beoordelingen niet al te perfectionistisch uit te schrijven, waardoor ik tijd win XD De beoordelingen volgen toch pas dit weekend, misschien zelfs pas maandag als de kleine op school zit aangezien dit weekend een relaxweekend is voor mij en m'n vriend en ik aan jullie eerder gevraagd had of het samen moest komen of dat eerst de cijferlijst met opdracht mocht volgen en daarna pas de beoordelingen.

    Ik ga er in ieder geval nu even invliegen en bezie hoever ik kom, en anders is dat vannacht nog de laatste loodjes (:

    Oja, de volgende opdracht is wel een keuze opdracht. Natuurlijk, de laatste heeft nog redelijk genoeg keus aangezien er uit 28 dingen te kiezen valt en er maar 20 deelnemers zijn. Ik hoop hiermee dat er hierdoor een enigzins ruime keuze overblijft voor de laatste persoon die moet kiezen. 1 van de 8 onderwerpen moet toch wel enigszins te doen zijn...

    Genoeg gezeverd hier, ik ga erin vliegen en hoop dus nog voor 3 uur/kwart na 3 de cijferlijst en de beoordelingen online te zetten, maar kan niks beloven. In het slechtste geval staat het vannacht online en in the most worst case scenario is dat morgenochtend - wat ik dus zelf echt probeer te vermijden.

    [ bericht aangepast op 18 jan 2013 - 12:14 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Oh, hemel. Ben ik even blij dat ik geen kind heb. :W
    Succes met de laatste beoordelingen!


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Merrow schreef:
    (...)

    gehe 25+ gaat oud fossiel worden :'D ik lief dat woord zoveel!

    Goed... i told you dat er altijd iets tussen kon komen met de kleine :'D Vannacht om 3 uur stond hij huilend aan m'n bed: 'mama ik heb kakka gedaan'.
    Dat was nog het understatement van het jaar aangezien hij er werkelijk uitzag als een strontmonster. Bahbah, ik ben doodgelukkig dat hem zindelijk is, behalve dus wanneer hem aan de diarree is. Eer alles weer schoon en proper was, was ik ruim een uur verder. Hij dus maar even bij ons in bed voor die laatste paar uurtjes slaap. Staat hij dus 7 uur op om terug naar de wc te gaan, is hij weer te laat en hopsa, dat nachtritueel kon opnieuw, hetzij dat ik m'n eigen bed niet direct hoefde te verschonen.
    Tof dat hem fruit krijg op school (in overleg met de juf is dat wel maar 1 a 2 stukken in de week aangezien het anders helemaal sneu is omdat de hele klas iedere dag fruitmoment hebben), maar we waren gisteren bij de bompa en ja, die hadden dus bananen liggen en hij kreeg er eentje van diens vriendin.
    Dus ik heb het vannacht en vanmorgen erg naar m'n zin gehad, not -.-

    M'n vriend hoefde vanmorgen niet te werken, dus die had me terug naar bed gestuurd nadat ik de kleine helemaal klaargemaakt had voor school, want hij zei dus dat hij hem ook wel eens alleen kon wegbrengen. En ik ben dus een half uurtje geleden pas m'n bed uit gestrompelt :'D
    Natuurlijk ligt er een berg huishouden en een berg was hier, moet ik een logeertas inpakken aangezien de kleine bij oma en opa gaat logeren tot zondag en dan met dat wegbrengen is ook niet 1 2 3 gebeurd aangezien m'n ouders een uur van ons af wonen.

    Wat gaat dit concreet inhouden... ik vermoed dus dat de cijferlijst pas vanavond heel laat online gaat komen, tenzij ik de laatste drie nu voor half 3/ kwart voor 3 krijg nagekeken. Ik heb alwel besloten de laatste beoordelingen niet al te perfectionistisch uit te schrijven, waardoor ik tijd win XD De beoordelingen volgen toch pas dit weekend, misschien zelfs pas maandag als de kleine op school zit aangezien dit weekend een relaxweekend is voor mij en m'n vriend en ik aan jullie eerder gevraagd had of het samen moest komen of dat eerst de cijferlijst met opdracht mocht volgen en daarna pas de beoordelingen.

    Ik ga er in ieder geval nu even invliegen en bezie hoever ik kom, en anders is dat vannacht nog de laatste loodjes (:

    Oja, de volgende opdracht is wel een keuze opdracht. Natuurlijk, de laatste heeft nog redelijk genoeg keus aangezien er uit 28 dingen te kiezen valt en er maar 20 deelnemers zijn. Ik hoop hiermee dat er hierdoor een enigzins ruime keuze overblijft voor de laatste persoon die moet kiezen. 1 van de 8 onderwerpen moet toch wel enigszins te doen zijn...

    Genoeg gezeverd hier, ik ga erin vliegen en hoop dus nog voor 3 uur/kwart na 3 de cijferlijst en de beoordelingen online te zetten, maar kan niks beloven. In het slechtste geval staat het vannacht online en in the most worst case scenario is dat morgenochtend - wat ik dus zelf echt probeer te vermijden.


    Oei, kan hij niet goed tegen fruit ofzo?
    Nou ja, veel succes om alles beoordeeld te krijgen nog, maar je moet niets overhaasten hoor. En geniet vooral van je weekend :)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Madonna schreef:
    Oh, hemel. Ben ik even blij dat ik geen kind heb. :W
    Succes met de laatste beoordelingen!


    Gehe dat zijn inderdaad de minder leuke dingen :'D ik vind het ook nooit geslaagd en op dat punt is een kind van een ander altijd gemakkelijker aangezien je dat doodleuk kan teruggeven als je er geen zin meer in hebt XD
    De laatste halve van gisteren, heb ik ook af, dus dat is nog 3 cijfers te gaan in plaats van 4.


    katl1schreef:
    Oei, kan hij niet goed tegen fruit ofzo?
    Nou ja, veel succes om alles beoordeeld te krijgen nog, maar je moet niets overhaasten hoor. En geniet vooral van je weekend :)


    Hij heeft een fruitallergie, z'n darmpjes kunnen het niet verdragen ofzo. We zijn er al mee naar de kinderarts en al geweest, maar die kon niks specifieks vinden. Hij was een jaar lang aan de diarree, maar na verschillende onderzoeken, konden ze nog niks vinden. Thuis al telkens eten aangepast en dingen weggelaten, maar ook geen veranderingen. Was het opeens zomervakantie en hij was na de eerste week plotseling niet meer aan de diarree. Tot hem weer 2 weken naar school ging. En op een Freinetschool is het dus iedere dag fruit en bij ons thuis is dat maar 1 of 2 keer in de week, en ja, daar dacht ik dus pas vorig jaar aan dat het dat kon zijn :'D
    Doorgegeven aan de juf en die houdt er nu rekening mee, hij krijgt dan een extra koek in plaats van fruit. Maarja, net als gisteren bijvoorbeeld dat hem nog een banaan krijgt toegestopt... ik zit in ieder geval met de ellende :'D Ik vind het heel sneu voor dat manneke want hij verkiest ook fruit boven snoep en normaal gezien zou ik dat echt alleen maar toejuichen, maarja, z'n darmen zijn daar niet mee akkoord.

    Met die beoordelingen gaat het wel goedkomen en dit weekend ga ik zeker genieten. Weer even geleden dat we een heel weekend voor ons zelf hebben, en dat is zo zalig (bloos)

    [ bericht aangepast op 18 jan 2013 - 12:45 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Goed, alle cijfers zijn voor mij bekend, evenals de top 20... en nu pits ik hem ontzettend om het te posten. Whaha ik ben gewoon net zo zenuwachtig als jullie en ik heb dus de neiging om alles voor de zekerheid nog eens na te kijken aangezien ik schrik heb voor jullie reacties en veel te onzeker ben over m'n cijfertoewijzing en beoordelingen :'D
    Gehe één van de redenen om een wedstrijd te starten, aangezien ik me over die onzekerheid wil zetten :'D

    Ik ga mezelf dwingen om het te posten aangezien ik anders nog tot volgende week aan het rekken ben. Hatelijk om te perfectionistisch te willen zijn en voor iedereen goed te willen doen :'D dus binnen nu en een half uur staan de cijferlijst en de nieuwe opdracht er dan eindelijk (K)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Cijfers? WAAAAAAAAAAAAAAAAAR!!!


    Dont say why me, say try me

    BigFatLiar schreef:
    Cijfers? WAAAAAAAAAAAAAAAAAR!!!


    Bijna!!!!! whaha ik hoef over een paar minuutjes enkel nog maar op het activeringsknopje te drukken en dan zijn de cijfers en opdracht 2 bekend en kan ik het aanpassen in het topic (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    Goed, alle cijfers zijn voor mij bekend, evenals de top 20... en nu pits ik hem ontzettend om het te posten. Whaha ik ben gewoon net zo zenuwachtig als jullie en ik heb dus de neiging om alles voor de zekerheid nog eens na te kijken aangezien ik schrik heb voor jullie reacties en veel te onzeker ben over m'n cijfertoewijzing en beoordelingen :'D
    Gehe één van de redenen om een wedstrijd te starten, aangezien ik me over die onzekerheid wil zetten :'D

    Ik ga mezelf dwingen om het te posten aangezien ik anders nog tot volgende week aan het rekken ben. Hatelijk om te perfectionistisch te willen zijn en voor iedereen goed te willen doen :'D dus binnen nu en een half uur staan de cijferlijst en de nieuwe opdracht er dan eindelijk (K)


    En dat zeg je net als ik binnen tien minuten moet vertrekken??? Pff, dat wordt stressen tot ik weer thuis ben... tenzij hij er toch ietsje eerder op raakt? (A)
    Meid, jij kan ons stress bezorgen hoor! :O


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen