• Schrijfwedstrijd Merrow - De storie
    Ik heb toestemming gekregen van Yoda.


    Regels:
    ~ Houdt je ten alle tijden aan de huisregels van Quizlet.
    ~ De hulp van een bètareader is niet toegestaan.
    ~ Geef naamsveranderingen altijd door in het wedstrijdtopic.
    ~ Inleveren doe je via een PERSOONLIJK BERICHT met daarin de link die doorverwijst naar je verhaal.

    Prijzen:
    1ste plaats – 20 credits
    2de plaats – 15 credits
    3de plaats – 10 credits

    4de tot 10de plaats – 5 credits wanneer je de volledige wedstrijd hebt meegedaan


    Jury: Merrow - Wedstrijdhouder

    Cijfertoewijzing:
    ~ Opdrachtspecificatie. 30 punten
    In hoeverre is er aan de opdracht gehouden? Komt de uitvoering van de opdracht duidelijk naar voren?
    ~ Correctheid. 25 punten
    Is de grammatica, interpunctie en zinsopbouw correct? Is de beheersing van de woordenschat voldoende?
    ~ Inhoud. 20 punten
    Is het verhaal begrijpelijk? Is de tekst pakkend en geloofwaardig genoeg? Heeft de tekst voldoende samenhang? Is er een juiste alinea-indeling en is de volgorde logisch en helder? Is het perspectief en de tijd logisch en consequent?
    ~ Originaliteit. 15 punten
    Is de tekst origineel en creatief genoeg?
    Aantal woorden. 10 punten
    Voor elke 5 woorden teveel gaat er één punt af.

    Beoordelingssysteem:
    Bij de eerste opdracht zal er geen limiet staan op het aantal deelnemers. Dit houdt dus in dat IEDEREEN kan meedoen en een kans maakt op een felbegeerde plek in de top 20.
    Vanaf de tweede opdracht gaat de wedstrijd door met de 20 overgebleven deelnemers en zal er een puntensysteem gebruikt worden.

    De Joker:
    Vanaf de tweede opdracht is er de mogelijkheid om één joker tijdens de gehele wedstrijd in te zetten. Mocht deze niet gebruikt worden, valt het laagste cijfer weg zodat je totaliteit van al je cijfers ten alle tijden gedeeld wordt door 5.

    Deadline en uitstel:
    Uitstel kan enkel gevraagd worden ten laatste 1 dag – exact 24 uur – voor de deadline. Er is een mogelijkheid op een maximum van 4 dagen uitstel.
    Wanneer je te laat bent met inleveren, zal er per dag één punt worden afgetrokken van je cijfer. Heb je twee keer niet ingeleverd, lig je uit de wedstrijd.

    Deelnemers:
    1. Abyss – 9.9 - Ingeleverd
    2. Jaimes – 9.5 - Ingeleverd
    3. Chocobo – 9.4 - Ingeleverd
    4. Frodo – 9.3 - Ingeleverd
    5. Kreacher – 9.0 - Joker
    6. Yoda – 8.8 - Ingeleverd
    7. Liberacorpus – 8.7 - Ingeleverd
    8. Madonna – 8.3 - Ingeleverd
    9. Memoria – 8.2 - 1 punt aftrek
    10. Phantasticae – 8.0 - Ingeleverd
    11. Katl1 – 8.0 - Ingeleverd
    12. OntariosHero – 7.7 - Ingeleverd
    13. Pronx – 7.6 - Ingeleverd
    14. Wiarda – 7.6 - Ingeleverd
    15. Naturawolf - 7.2 - Ingeleverd
    16. Ollivander – 7.0 - Ingeleverd
    17. CJ – 7.0 - 1 punt aftrek
    18. Lexus – 6.8 - Ingeleverd
    19. BigFatLiar – 6.2 - Joker
    20. Show – 6.1 - Uitstel tot 5 Februari 2013 23.59




    Opdracht 2: Write to the beat

    Muziek en schrijven kunnen best samengaan. Dat zal deze opdracht zeker uitwijzen aangezien we gaan werken aan de hand van songteksten.

    Minimum aantal woorden: 1000 woorden
    Maximum aantal woorden: 3000 woorden
    Aantal dagen de tijd: 10 dagen
    Inleverdatum: 11 Februari 2013 – 23:59
    Max uitstel: 15 Februari 2013 – 23:59


    De exacte bedoeling van deze opdracht is dat je een songtekst uitkiest en deze laat terugkomen in je verhaal.
    Schrijf in de hij/zij vorm – verleden tijd.

    Wat wordt er verwacht? Er zijn in totaal 15 opties waaruit jullie zelf mogen kiezen. Er geldt een maximum van 2 mensen per optie, wat dus inhoudt dat de laatste persoon nog altijd de keus heeft uit 10 opties.
    Zorg ervoor dat je verhaal aan de hand van de songtekst wordt geschreven. Het is niet de bedoeling dat je verhaal ‘losjes’ gebaseerd is; tijdens het lezen moet het duidelijk worden welke songtekst je hebt uitgekozen.
    De titel mag niet verwijzen naar de songtekst zelf.

    Deze opdracht draait om muziek en dus mogen de officiële videoclips gebruikt worden ter inspiratie!

    De 15 Songteksten:
    1. The Frey – How to save a life - Jaimes
    2. Nickelback – When we stand together
    3. Rihanna – Man down - Ollivander
    4. Avril Lavigne – Girlfriend
    5. Beyoncé - Irreplaceable - Abyss
    6. Nightwish – Over the hills and far away - Wiarda
    7. Kelly Clarkson – Because Of You - Yoda - Kreacher
    8. Skillet – Monster - CJ
    9. Christina Aguilera – Hurt - Madonna - Naturawolf
    10. Within Temptation – Frozen - Lexus - Chocobo
    11. Katy Perry – Hot n cold
    12. One direction – Live while whe’re young
    13. Pink – So what
    14. Justin Bieber – Boyfriend - OntariosHero
    15. Taylor Swift – Storie of us - Memoria - Phantasticae


    Kiezen doe je in de de storie!
    Als je eenmaal gekozen hebt, mag je niet meer wisselen.



    Opdracht 2 is geactiveerd!

    [ bericht aangepast op 2 feb 2013 - 20:08 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Boem, mijn topics. ^^


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Kreacher schreef:
    (...)
    Whaha, volgens mij heeft iedereen op de middelbare school die in de bovenbouw zit, deze week of volgende week toetsweek xD


    Ben ik bij dat ik niet in de bovenbouw zit.xD
    Maar voor degene die een toetsweek hebben: Succes!(flower)


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Jaimes schreef:
    Hello (:

    Dit is een mijn-topics berichtje, terwijl ik eigenlijk hoor te leren in plaats van op Q te zitten.


    'The desire to write grows with writing'

    Ghehehe ik heb andere dingen te doen maar ik zit hier ook :P
    Ik kan niet wachten tot vrijdag/zaterdag -ish en niet tot zondag want dan ga ik met een groote groep friends meedoen aan the walk for the roses en the swim for the roses (zoek maar op wat het is)

    mijn toetsweek (zit in de onderbouw) was voor de kerstvakantie.....


    Dont say why me, say try me

    Kreacher schreef:
    (...)
    Whaha, volgens mij heeft iedereen op de middelbare school die in de bovenbouw zit, deze week of volgende week toetsweek xD


    Nou, ik zit nog op de basisschool, maar ik moet eigenlijk ook leren voor Topo, aardrijkskunde, rekenen, geschiedenis en biologie xd.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Ik voel me nu oud.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    Ik voel me nu oud.


    Denk gewoon zo; zij zijn jong.


    Aan niets denken is ook denken.

    Yoda schreef:
    Ik voel me nu oud.


    Als jij je oud voelt, voel ik mij ook oud :W


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ik behoor ook tot de jongsten.
    14 jaar.:p
    Succes iedereen met leren.^^


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Yoda schreef:
    Ik voel me nu oud.


    you better (grapje)
    ik voel me juist jong... ik ben pas 13 :(


    Dont say why me, say try me

    Ik voel me gewoon normaal ^^ ik ben over twee maanden en een aantal dagen zestien (:


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Erebus schreef:
    (...)

    Als jij je oud voelt, voel ik mij ook oud :W


    Ben ik niet de enige!
    Ik zie iedereen hier praten over de middelbare en ik zit hier van 'Na dit jaar ben ik eigenlijk al klaar met mijn bachelor en heb ik een diploma op zak..'Over enkele maanden zou ik al kunnen werken o.o'


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    (...)

    Ben ik niet de enige!
    Ik zie iedereen hier praten over de middelbare en ik zit hier van 'Na dit jaar ben ik eigenlijk al klaar met mijn bachelor en heb ik een diploma op zak..'Over enkele maanden zou ik al kunnen werken o.o'


    dat heb ik dan niet...dat heb ik eerder vanwege mijn leeftijd...ik zit ook nog op de middelbare, maar doordat ik geen nederlands kon groep 1 2 keer gedaan....dan VWO5 door te weinig doen en VWO6 nu door pfeiffer nog een keer...maar ik snap wat je bedoeld :3 als je bijna klaar bent met alles, en er zijn nog mensen in je omgeving die nog een behoorlijke weg te gaan hebben, dan voel je je idd oud...
    waarvan heb je bijna je bachelor? ^^


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Erebus schreef:
    (...)

    dat heb ik dan niet...dat heb ik eerder vanwege mijn leeftijd...ik zit ook nog op de middelbare, maar doordat ik geen nederlands kon groep 1 2 keer gedaan....dan VWO5 door te weinig doen en VWO6 nu door pfeiffer nog een keer...maar ik snap wat je bedoeld :3 als je bijna klaar bent met alles, en er zijn nog mensen in je omgeving die nog een behoorlijke weg te gaan hebben, dan voel je je idd oud...
    waarvan heb je bijna je bachelor? ^^

    Welke taal praatte je dan als je geen Nederlands kon?:3
    Sorry voor mijn nieuwsgierigheid.(;


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Memoria schreef:
    (...)
    Welke taal praatte je dan als je geen Nederlands kon?:3
    Sorry voor mijn nieuwsgierigheid.(;


    Duits. Ik ben in Duitsland geboren. Om precies te zijn in de stad Bremen ^^


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.