• Schrijfwedstrijd Merrow - De storie
    Ik heb toestemming gekregen van Yoda.


    Regels:
    ~ Houdt je ten alle tijden aan de huisregels van Quizlet.
    ~ De hulp van een bètareader is niet toegestaan.
    ~ Geef naamsveranderingen altijd door in het wedstrijdtopic.
    ~ Inleveren doe je via een PERSOONLIJK BERICHT met daarin de link die doorverwijst naar je verhaal.

    Prijzen:
    1ste plaats – 20 credits
    2de plaats – 15 credits
    3de plaats – 10 credits

    4de tot 10de plaats – 5 credits wanneer je de volledige wedstrijd hebt meegedaan


    Jury: Merrow - Wedstrijdhouder

    Cijfertoewijzing:
    ~ Opdrachtspecificatie. 30 punten
    In hoeverre is er aan de opdracht gehouden? Komt de uitvoering van de opdracht duidelijk naar voren?
    ~ Correctheid. 25 punten
    Is de grammatica, interpunctie en zinsopbouw correct? Is de beheersing van de woordenschat voldoende?
    ~ Inhoud. 20 punten
    Is het verhaal begrijpelijk? Is de tekst pakkend en geloofwaardig genoeg? Heeft de tekst voldoende samenhang? Is er een juiste alinea-indeling en is de volgorde logisch en helder? Is het perspectief en de tijd logisch en consequent?
    ~ Originaliteit. 15 punten
    Is de tekst origineel en creatief genoeg?
    Aantal woorden. 10 punten
    Voor elke 5 woorden teveel gaat er één punt af.

    Beoordelingssysteem:
    Bij de eerste opdracht zal er geen limiet staan op het aantal deelnemers. Dit houdt dus in dat IEDEREEN kan meedoen en een kans maakt op een felbegeerde plek in de top 20.
    Vanaf de tweede opdracht gaat de wedstrijd door met de 20 overgebleven deelnemers en zal er een puntensysteem gebruikt worden.

    De Joker:
    Vanaf de tweede opdracht is er de mogelijkheid om één joker tijdens de gehele wedstrijd in te zetten. Mocht deze niet gebruikt worden, valt het laagste cijfer weg zodat je totaliteit van al je cijfers ten alle tijden gedeeld wordt door 5.

    Deadline en uitstel:
    Uitstel kan enkel gevraagd worden ten laatste 1 dag – exact 24 uur – voor de deadline. Er is een mogelijkheid op een maximum van 4 dagen uitstel.
    Wanneer je te laat bent met inleveren, zal er per dag één punt worden afgetrokken van je cijfer. Heb je twee keer niet ingeleverd, lig je uit de wedstrijd.

    Deelnemers:
    1. Abyss – 9.9 - Ingeleverd
    2. Jaimes – 9.5 - Ingeleverd
    3. Chocobo – 9.4 - Ingeleverd
    4. Frodo – 9.3 - Ingeleverd
    5. Kreacher – 9.0 - Joker
    6. Yoda – 8.8 - Ingeleverd
    7. Liberacorpus – 8.7 - Ingeleverd
    8. Madonna – 8.3 - Ingeleverd
    9. Memoria – 8.2 - 1 punt aftrek
    10. Phantasticae – 8.0 - Ingeleverd
    11. Katl1 – 8.0 - Ingeleverd
    12. OntariosHero – 7.7 - Ingeleverd
    13. Pronx – 7.6 - Ingeleverd
    14. Wiarda – 7.6 - Ingeleverd
    15. Naturawolf - 7.2 - Ingeleverd
    16. Ollivander – 7.0 - Ingeleverd
    17. CJ – 7.0 - 1 punt aftrek
    18. Lexus – 6.8 - Ingeleverd
    19. BigFatLiar – 6.2 - Joker
    20. Show – 6.1 - Uitstel tot 5 Februari 2013 23.59




    Opdracht 2: Write to the beat

    Muziek en schrijven kunnen best samengaan. Dat zal deze opdracht zeker uitwijzen aangezien we gaan werken aan de hand van songteksten.

    Minimum aantal woorden: 1000 woorden
    Maximum aantal woorden: 3000 woorden
    Aantal dagen de tijd: 10 dagen
    Inleverdatum: 11 Februari 2013 – 23:59
    Max uitstel: 15 Februari 2013 – 23:59


    De exacte bedoeling van deze opdracht is dat je een songtekst uitkiest en deze laat terugkomen in je verhaal.
    Schrijf in de hij/zij vorm – verleden tijd.

    Wat wordt er verwacht? Er zijn in totaal 15 opties waaruit jullie zelf mogen kiezen. Er geldt een maximum van 2 mensen per optie, wat dus inhoudt dat de laatste persoon nog altijd de keus heeft uit 10 opties.
    Zorg ervoor dat je verhaal aan de hand van de songtekst wordt geschreven. Het is niet de bedoeling dat je verhaal ‘losjes’ gebaseerd is; tijdens het lezen moet het duidelijk worden welke songtekst je hebt uitgekozen.
    De titel mag niet verwijzen naar de songtekst zelf.

    Deze opdracht draait om muziek en dus mogen de officiële videoclips gebruikt worden ter inspiratie!

    De 15 Songteksten:
    1. The Frey – How to save a life - Jaimes
    2. Nickelback – When we stand together
    3. Rihanna – Man down - Ollivander
    4. Avril Lavigne – Girlfriend
    5. Beyoncé - Irreplaceable - Abyss
    6. Nightwish – Over the hills and far away - Wiarda
    7. Kelly Clarkson – Because Of You - Yoda - Kreacher
    8. Skillet – Monster - CJ
    9. Christina Aguilera – Hurt - Madonna - Naturawolf
    10. Within Temptation – Frozen - Lexus - Chocobo
    11. Katy Perry – Hot n cold
    12. One direction – Live while whe’re young
    13. Pink – So what
    14. Justin Bieber – Boyfriend - OntariosHero
    15. Taylor Swift – Storie of us - Memoria - Phantasticae


    Kiezen doe je in de de storie!
    Als je eenmaal gekozen hebt, mag je niet meer wisselen.



    Opdracht 2 is geactiveerd!

    [ bericht aangepast op 2 feb 2013 - 20:08 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Hoeveel moet je er dan nog? (:

    En echt goed bezig!


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Als het goed is drie, toch?


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Erebus schreef:
    Als het goed is drie, toch?


    Drie en een halve beoordeling ^_^ Maar ik heb even geen zin meer in beoordelen, dus ik ben alles wat ik al beoordeeld heb, nog eens aan het overlopen gezien de puntentoewijzing. Ik ben eraan uit dat ik aan begin toch iets te streng ben geweest met de opdrachtsspecificatie en dat moet ik natuurlijk even rechtzetten (:
    Daarbij twijfel ik nog enigszins met de toewijzing betreft grammatica, aangezien er enkele heel veel voorkomende fouten zijn, bij heel wat mensen die ze meermaals maken in hun verhaal. Dat zijn zo van de fouten van, als je er eens opgewezen ben, doe je ze niet rap nog eens fout - normaal gezien, als je toch wat wilt leren van de kritiek/beoordeling/commentaar.

    De volgende opdracht ga ik daarin natuurlijk wel een pak strenger zijn, maar deze ronde ben ik dus aan het overwegen om toch iets soepeler te zijn erin.

    Maar anyway, ik ben er dus volop mee bezig en hoop echt die laatste paar beoordelingen ook echt tegen morgen volledig af te krijgen (;

    [ bericht aangepast op 17 jan 2013 - 12:03 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Toch niet dingen als d / t fouten of wel soms? Want ik ben echt heel goed in dat soort fouten maken (aa)


    Aan niets denken is ook denken.

    Lexus schreef:
    Toch niet dingen als d / t fouten of wel soms? Want ik ben echt heel goed in dat soort fouten maken (aa)


    Dat valt nog redelijk goed mee. Het gaat meer om het kommagebruik zoals wat bijvoorbeeld vaak vergeten wordt is een komma tussen twee werkwoordsvormen of een komma voor een voegwoord.
    En verder ga ik nu nog niet teveel zeggen, dat is allemaal voor morgen en het weekend, nadat de volledige beoordelingen er staan (:

    [ bericht aangepast op 17 jan 2013 - 12:26 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)

    Drie en een halve beoordeling ^_^ Maar ik heb even geen zin meer in beoordelen, dus ik ben alles wat ik al beoordeeld heb, nog eens aan het overlopen gezien de puntentoewijzing. Ik ben eraan uit dat ik aan begin toch iets te streng ben geweest met de opdrachtsspecificatie en dat moet ik natuurlijk even rechtzetten (:
    Daarbij twijfel ik nog enigszins met de toewijzing betreft grammatica, aangezien er enkele heel veel voorkomende fouten zijn, bij heel wat mensen die ze meermaals maken in hun verhaal. Dat zijn zo van de fouten van, als je er eens opgewezen ben, doe je ze niet rap nog eens fout - normaal gezien, als je toch wat wilt leren van de kritiek/beoordeling/commentaar.

    De volgende opdracht ga ik daarin natuurlijk wel een pak strenger zijn, maar deze ronde ben ik dus aan het overwegen om toch iets soepeler te zijn erin.

    Maar anyway, ik ben er dus volop mee bezig en hoop echt die laatste paar beoordelingen ook echt tegen morgen volledig af te krijgen (;


    Nu word ik wel heel erg zenuwachtig, gezien ik behoorlijk roestig ben wat betreft schrijven.. Maar ik ben wel blij dat je zo uitgebreid beoordeeld, want daar heb je als schrijver tenminste iets aan. Dat is de reden dat ik meedoe aan wedstrijden en in het verleden zijn er wedstrijden geweest waarbij ik gewoon door de manier van beoordelen gestopt ben.

    En om nog even terug te komen op het vorige gesprek, jij bent dan ook al antiek hé (cat) Nee grapje, maar ik voel me gewoon af en toe wel oud vergeleken met al dat 'jonge grut' hier x] Word ik een beetje nostalgisch van, dus dan ga ik maar over op het kijken van disneyfilms ='D
    Ik heb trouwens als het goed is dit jaar mijn bachelor criminologie binnen :Y) Ben wel van plan om nog een master te doen, en dan voornamelijk omdat er ook een stage aanvast hangt. Dan heb ik tenminste niet het gevoel dat ik meteen in het diepe word gegooid..


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    criminologie, awesome, dat leek mij ook wel een leuke studie ;D


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik wil ook criminologie gaan studeren... Of journalistiek, ICT of psychologie c:
    En een kleine optie is ook nog rechten ^^

    En @Juus dat is dus goed opgeschoten! (: gaat het ook goed zonder de medicijnen?


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    @Yoda - Antiek is waardevol, toch? :Y)
    Klinkt cool ^_^ wat voor werk wil je ermee gaan doen?

    [ bericht aangepast op 17 jan 2013 - 12:58 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Yoda schreef:
    (...)

    Nu word ik wel heel erg zenuwachtig, gezien ik behoorlijk roestig ben wat betreft schrijven.. Maar ik ben wel blij dat je zo uitgebreid beoordeeld, want daar heb je als schrijver tenminste iets aan. Dat is de reden dat ik meedoe aan wedstrijden en in het verleden zijn er wedstrijden geweest waarbij ik gewoon door de manier van beoordelen gestopt ben.

    En om nog even terug te komen op het vorige gesprek, jij bent dan ook al antiek hé (cat) Nee grapje, maar ik voel me gewoon af en toe wel oud vergeleken met al dat 'jonge grut' hier x] Word ik een beetje nostalgisch van, dus dan ga ik maar over op het kijken van disneyfilms ='D
    Ik heb trouwens als het goed is dit jaar mijn bachelor criminologie binnen :Y) Ben wel van plan om nog een master te doen, en dan voornamelijk omdat er ook een stage aanvast hangt. Dan heb ik tenminste niet het gevoel dat ik meteen in het diepe word gegooid..


    Ik kan ook met bepaalde aspecten heel vastgeroest zijn hoor in m'n schrijven. Denk hierbij maar aan de komma's voor 'en' of een zin juist beginnen met 'en' of 'maar'. Mij is in vroegere tijden (whaha echt antiek :'D) altijd gezegd en geleerd dat je nooit een komma mag plaatsen voor 'en' of een zin mag beginnen met 'en' of maar. Met het -nieuwe- schrijven zoals ik het maar noem, lijkt het steeds meer een gewoonte te worden om dat juist wel te doen (wat ik ook gemerkt hebt tijdens het beoordelen).
    Ik heb me daarin dus nu een middenweg gezocht, aangezien er ook zijn die het ook gewoon echt te pas en te onpas gebruiken, op plaatsen waar het gewoonweg echt niet kan of past, terwijl ik dus op dat punt in m'n tijd achterblijf en anti komma's voor 'en ben en natuurlijk het storend vind wanneer er telkens een zin begint met 'en' of 'maar' :'D

    En tja, destijds toen ik leerde schrijven, heb ik zoveel bij geleerd van mensen die destijds verschillende boeken hadden uitgegeven - ik baal dan ook echt dat ik enkel nog hun nicknamen weet van die site. Ik was 16 toen ik op die site terecht kwam en was één van de jongste. Het gemiddelde lag op die site juist zo rond de 30. Die mensen schroomden ook niet om altijd kritiek en commentaar en verbeterpunten te schrijven onder elk deeltje dat je postte en ik was dan ook nog eens zo iemand die via pb vroeg of ze eens dieper op m'n werk wilden inzien. Whaha ik herinner me nog goed de allereerste keer. Die vrouw werkte dan in word met kleurtjes (echt ideaal) en alles was meer gekleurd dan dat het zwart was toen ik het terug kreeg na een week, gewoon van alles wat beter kon :'D Op dat moment was het best deprimerend, maar ik heb er veel van geleerd en zie heel veel dingen terug hier, die ik destijds ook maakte en waar ik op gewezen ben. Ik vind het dan ook spijtig dat die site er enkele jaren geleden mee gestopt is omdat er de laatste jaar heel weinig nog maar gepost en gereageerd werd.

    Nja, het is niet gemakkelijk om je mening te geven en te beoordelen want soms heb ik echt zoiets van, wat geeft mij nu eigenlijk het recht om dat en dat te zeggen XD Vooral de laatste week heb ik dat ontzettend fel. Misschien ook door m'n onzekerheid betreft die dingen en dat ik met momenten echt veel kan piekeren over onnozelheden :'D
    Ik probeer mezelf maar voor te houden dat ik allicht kan delen wat ik geleerd hebt en dat het maar een wedstrijd is. Niemand komt me onthoofden als ze het ergens niet mee eens zijn :'D

    afronden van een studie... niet bepaald gemakkelijk omdat je opeens van het studentenleven overstapt naar echte volwassenheid. Nah, ik had dat al op m'n 18de. We verhuisden van Nederland naar Belgie en ik mocht dus als 18 jarige bij mensjes van 15/16 stappen om dus een opleiding te volgen en daar had ik absoluut geen goesting in. Vooral omdat dat betekende dat ik ook nog eens 2 jaar extra door mocht studeren. Daarbij wist ik toch niet meer echt wat ik wilde met m'n leven en ben ik in de horeca terecht gekomen. Ik heb dan nog wel een avondstudie bedrijfsbeheer gevolgd, maar ik ben dus al vanaf m'n 18de aan het werk.
    In 2007 kreeg ik echter een auto-ongeluk waardoor ik 3dagen verlamd raakte met een jaar revalidatie en tja, dan wordt je behoorlijk afgedankt in de horeca :'D Ik was terug op de been en wilde terug gaan werken, volgde de zwangerschap vroeger dan gepland aangezien we hadden verwacht minstens een jaar bezig te zijn gezien de genetisch bepaalde onvruchtbaarheid in m'n familie en ja, daarna, werd m'n vriend ernstig ziek.
    Het wordt dus nu voor mij terug tijd om wat te gaan doen, al ben ik aan het overwegen om een studie volwassenonderwijs te gaan doen in de zorg van een half jaar aangezien ik horeca niet zo zie zitten. Mihi, hoofdreden nummero uno dat ik iedereen altijd afraad om vroegtijdig te stoppen met school :'D

    en criminologie, dat klinkt zo onwijs tof :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Misschien is deze site dan ook wat voor jou / jullie: Schrijvenonline
    Hier kun je schrijfsels / verhalen laten proeflezen en ook op het forum wordt er gediscussieerd over wat / wel niet goede spelling is en hoe je bepaalde dingen kunt aanpakken met het schrijven.

    [ bericht aangepast op 17 jan 2013 - 13:08 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    Jaimes schreef:
    Ik wil ook criminologie gaan studeren... Of journalistiek, ICT of psychologie c:
    En een kleine optie is ook nog rechten ^^

    En @Juus dat is dus goed opgeschoten! (: gaat het ook goed zonder de medicijnen?


    Ik vind zelf dat het nog te lang op zich heeft laten wachten, maar deze week gaat het toch al wat vlotter met de beoordelingen :3

    Het gaat werkelijk beter dan verwacht zonder medicatie. Ik ben gelukkig van die verschrikkelijke afkickverschijnselen af. Mannekes, dat was wel echt afzien de eerste week /twee weken met de hoofdpijn, jeuk en emotionele uitbarstingen. Gelukkig is dat voorbij nu.
    Ik ben wel rapper moe en sneller m'n energie kwijt, maar dat kan misschien ook met het weer te maken hebben. En tja, ik huil wat sneller als ik tv zit te kijken of als m'n vriend weer z'n lompigheid ten top is met zijn verkeerde woordkeus, maar opzicht, als dat het ergste is :'D (gehe we zijn nu 6 jaar samen, maar hebben nog onze momenten van miscommunicatie omdat we mekaar wel verstaan maar niet begrijpen. Lang leve Belg en Nederlander zijn XD)
    En tja, ik ben dus aan het overwegen om toch terug een studie te doen, wat dus vorige maand en maanden daarvoor echt nog uit den boze was aangezien ik enorme faalangst heb en dus ook schrik heb om terug te beginnen met studeren. Ik wordt er ook niet jonger op - gehe antiek :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Lexus schreef:
    Misschien is deze site dan ook wat voor jou / jullie: Schrijvenonline
    Hier kun je schrijfsels / verhalen laten proeflezen en ook op het forum wordt er gediscussieerd over wat / wel niet goede spelling is en hoe je bepaalde dingen kunt aanpakken met het schrijven.


    En daar heb/had ik een account xD Ik zal dus niet meer weten wat die is, waarschijnlijk omdat ikzelf niet zo heel veel op die site deed :'D maar ze hebben inderdaad wel nuttige dingen op het forum ^_^

    [ bericht aangepast op 17 jan 2013 - 13:16 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    Yoda voelt zich oud... gehe ik wordt in maart alweer 25 en heb een zoontje dat maandag alweer 4 wordt... Ik voel me dus zowat bejaard :'D De laatste keer dat ik school heb gezien was toen ik een half jaar lang 2x in de week 's avonds de cursus bedrijfsbeheer volgde in het volwassen onderwijs, als 20jarige :'D

    En ik had vandaag nog een 2de beoordeling willen doen, stonden m'n ouders om 7 uur onverhoopt voor de deur en ze zijn zojuist vertrokken. Dus het is een halve beoordeling geworden, morgen de rest want het is nu nog rap douchen en dan naar bed aangezien het morgen weer vroeg op is ^_^


    Ghehe, ik ben ook in maart jarig! Maar ik word 13.xD
    Alvast: Happy Birthday!


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Werewolves schreef:
    (...)

    Ghehe, ik ben ook in maart jarig! Maar ik word 13.xD
    Alvast: Happy Birthday!


    Gehe ik voel me hier met de dag antieker worden, dat is gewoon 12 jaar verschil xD
    En jij ook alvast een enorme gefeliciflapstaart!


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”