Ik heb eigenlijk nooit echt vervelende klanten gehad. Ja, van die irritantjes die je mee uitvragen telkens of met van die belachelijke openingszinnen op de proppen komen zoals 'doe maar een pintje en je gsm nummer' of van 'mag ik jou in plaats van dat softijsje' ugh -.-
Tja, ze klaagden dan wel over de prijs (ik werkte in Bobbejaanland), maar ik gaf ze dan gewoon altijd gelijk. Al voegde ik er nog gewoon vriendelijk aan toe van 'tja, ik heb de prijzen niet gemaakt, dus ik kan er helaas weinig aan doen.' Ze waren toch altijd tevreden en bleven heel aardig en vriendelijk tegen me. Bij mijn collega's waren ze echter altijd wel aan het klagen en aan het moeilijk doen.
Zo was er ook nog een klant in het restaurant (nadat ik in Bobland heb gewerkt), die had ik bediend en hun eten gebracht. Op een gegeven moment afruimen met de vriendelijke vraag 'heeft het gesmaakt?' Kreeg ik het botte antwoord terug van 'nee, het heeft niet gesmaakt.' Dus ik stond daar met een mond vol tanden :'D Zegt die man opeens 'en denk dus maar niet dat ik ga betalen.'
Dus ik weer heel vriendelijk terug van Tja, mij niet gelaten meneer, ik zal de bazin erbij roepen. U lost het maar met haar op.'
Whaha, het erge van al was natuurlijk dat meneer wel eerst zijn bord helemaal had leeggegeten en niet al bij de eerste hap door had dat hij het niet lekker vond :'D
Als iets niet lekker is, zeg dat dan meteen, maar niet achteraf als je alles opgegeten hebt Dus hij heeft mooi kunnen betalen en ik had geen lastige klant aangezien ik hem doorgemoffeld had naar de bazin :'D
“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”