• Ik werk in een snoepwinkel en soms heb ik van die verschrikkelijke klanten... Vandaag ook. Oud vrouwtje vraagt of we rumbonen hebben en ik wijs ze aan. Kijkt ze naar de prijs, krijg ik een hele zee van verwijten over me heen over dat ze te duur zijn en dat ze bij weet-ik-veel-waar veel goedkoper zijn. Kon het echt niet laten om te zeggen: 'Nou mevrouw, dan koopt u ze daar.' Bij dat soort zeurkousen lap ik die 'de klant is koning'-regel echt aan mijn laars, woops.

    Anyhow, heb jij ook weleens lastige klanten?

    [ bericht aangepast op 12 jan 2013 - 20:11 ]


    Searching heavens for another earth

    Hahahaha. Nou ik heb een tijdje in de Jumbo gewerkt en daar kwamen altijd mensen vragen waar iets in de winkel staat en hoe duur iets is. Hallo, ik snij brood, alsof ik weet waar iets staat of hoe duur het is. (cat) Ik moest ze dus altijd verwijzen naar andere mensen en dan gaan ze opeens vet chagrijnig doen. Pfffft.

    [ bericht aangepast op 12 jan 2013 - 20:21 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Nog nooit gehad, maar ik hoor wel eens van mijn zus - die achter de kassa staat - dat oudjes nogal irritant kunnen zijn.


    26 - 02 - '16

    We hadden ook eens dat een klein jongetje onze hele WC had ondergeschijt, omdat dat kind diarree had. Lekker dan, laat zo'n kind toch thuis.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Oromis schreef:
    We hadden ook eens dat een klein jongetje onze hele WC had ondergeschijt, omdat dat kind diarree had. Lekker dan, laat zo'n kind toch thuis.


    Aaaaaaaaaah dat is echt ranzig. Bij ons komen er ook weleens mensen vragen of ze bij ons naar de wc mogen. Haaaaallooooooo tegenover onze winkel is een restaurant.


    Searching heavens for another earth

    Taiteilijan schreef:
    (...)

    Aaaaaaaaaah dat is echt ranzig. Bij ons komen er ook weleens mensen vragen of ze bij ons naar de wc mogen. Haaaaallooooooo tegenover onze winkel is een restaurant.

    Ja het was echt ranzig. En ik bedoel, echt alles zat eronder, de WC zelf, maar ook het urinoir en de plek waar je je handen kon wassen. Dat was een diarree kannon. Het stond een hele week op die WC dus we gingen allemaal naar de meisjes wc :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Oromis schreef:
    We hadden ook eens dat een klein jongetje onze hele WC had ondergeschijt, omdat dat kind diarree had. Lekker dan, laat zo'n kind toch thuis.


    Ah bah..


    26 - 02 - '16

    Ja, ongeveer hetzelfde!
    Ik werk in een kinderspeelparadijs en daar verkopen we ook superveel snoep. Zo ook speciale lollies voor 5 euro per stuk. Kinderen gaan natuurlijk janken bij hun ouders voor dat snoepje en die ouders flippen vervolgens tegen mij, omdat het zo duur is! Maar ik zal maar niet over die kinderen zeuren, die ouders zijn nog goorder (denk aan hun behoefte doen in een maandverbandbak, etc. Of gewoon strings laten slingeren in een WChokje).

    Nu ik er zo over nadenk, snap ik niet waarom ik dit doe voor 4 euro per uur, hahaha!

    Toen ik nog bij de Albert Heijn werkte had ik altijd te maken met lastige klanten. Een keer moest ik geld bijvragen, omdat ik in de kassa geld tekort kwam, de klant had het gegeven en ik had bedrag + de bijgegeven 25 cent ingetoetst in de kassa en toen gaf ik het wisselgeld terug, maar de vrouw weigerde het aan te nemen omdat het volgens haar niet klopte, terwijl het wel klopte, ik had het zo uitgerekend én de kassa gaf het aan. De vrouw bleef volhouden dat het niet klopte en ik bleef volhouden dat het wel klopte. Toen moest ik haar het geld teruggeven en betaalde ze zonder die 25 cent, waardoor ik uit de andere kassa's geld moest halen. Ugh.
    En een keer had een klant betaald, kwam toen pas een andere klant (hij sprak geen Nederlands) herrie maken en bleek dat ik zijn producten erbij gescand had (er lag geen blokje tussen en het lag tegen de spullen van de vorige klant aan)
    En zo heb ik nog heel veel van die verhalen. Klanten werden altijd boos op mij.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik heb een tijdje in het pannenkoekenhuis gewerkt, en dan moest ik ook soms 'de wacht' houden bij het springkussen...
    Nou echt, die kinderen springen zo roekeloos door dat ding heen dat ze elkaar helemaal dood trappen, en dat kalm houden lukt dus echt nóóit. Stress stress stress!


    It sounds like you have a narrow definition about being a hero. - John Diggle, Arrow.

    Ik werk in een slager, een vrij dure slager haha. Sommige dingen vind ik zelf ook echt duur, maar er staat bij ons altijd een prijskaartje voor, maar altijd als je het bonnetje uit de kassa hebt gehaald en het bedrag zegt, vinden ze het ineens te duur en willen ze het toch maar niet -.-. NEEM HET DAN NIET. De prijs staat er voor!!. Heb je weer een foutbon xD.

    Er komt bij ons ook elke zaterdag een man en die is echt heel erg denigrerend naar vrouwen toe. Echt een vreselijke man is dat. Hij kijkt je ook echt serieus aan alsof je echt veel minder bent dan hem en zo behandeld hij je ook. Dat vind ik echt ronduit onbeschoft. Als je niet geholpen wil worden door een vrouw, kom dan niet naar onze winkels toe -.- (het grootste deel van onze verkoopwerknemers is namelijk vrouwelijk). We hebben wel vaker klanten die echt denken dat je veel minder dan hun bent (voornamelijk omdat ze meer geld hebben, er komen bij ons ook flink wat kakkers en mensen die dus nooit hebben hoeven werken voor hun geld).

    Verder was er laatst een man die een ons lever zonder spek wou hebben (wij hebben kalfslever, maar als je met spek neemt zijn die spekjes natuurlijk van varken en sommige mensen die bij ons komen zijn joods, wij zijn ook van oorsprong een joodse slager, dus wij hebben vrij weinig varkensproducten). Maar wij hebben dus vaak lever zonder en lever met om en om in de toonbank op een stapeltje liggen en alles is netjes apart ingepakt in folie. Ging ie zeuren dat de lever zonder spekjes zo ver mogelijk uit de buurt moet blijven van lever met spekjes. Donder op man, het is ingepakt, en daarbij wordt het toch op dezelfde snijmachine gesneden -.-.

    We hebben ook neppe worsten hangen aan de muur, die zijn gewoon van plastic, want echte mag je niet meer zo ophangen (is ook ongekoeld dan enzo). We hadden een keer een klant en die wou zo'n worst. Ik zei dus netjes dat die allemaal nep waren. Werd ie boos en liep ie boos weg. Er is ook een keer een man boos weggelopen omdat wij geen boerenmetworst hadden en maar zeuren dat we geen echte slager waren omdat we dat niet hadden. Dude, wij zijn een joodse slager, wij hebben bijna geen varkensproducten -.- en boerenmetworst is van varkensvlees pfff.

    Maargoed.. dit zijn dus een paar voorbeelden :p

    mismi schreef:
    Ik werk in een slager, een vrij dure slager haha. Sommige dingen vind ik zelf ook echt duur, maar er staat bij ons altijd een prijskaartje voor, maar altijd als je het bonnetje uit de kassa hebt gehaald en het bedrag zegt, vinden ze het ineens te duur en willen ze het toch maar niet -.-. NEEM HET DAN NIET. De prijs staat er voor!!. Heb je weer een foutbon xD.

    Er komt bij ons ook elke zaterdag een man en die is echt heel erg denigrerend naar vrouwen toe. Echt een vreselijke man is dat. Hij kijkt je ook echt serieus aan alsof je echt veel minder bent dan hem en zo behandeld hij je ook. Dat vind ik echt ronduit onbeschoft. Als je niet geholpen wil worden door een vrouw, kom dan niet naar onze winkels toe -.- (het grootste deel van onze verkoopwerknemers is namelijk vrouwelijk). We hebben wel vaker klanten die echt denken dat je veel minder dan hun bent (voornamelijk omdat ze meer geld hebben, er komen bij ons ook flink wat kakkers en mensen die dus nooit hebben hoeven werken voor hun geld).

    Verder was er laatst een man die een ons lever zonder spek wou hebben (wij hebben kalfslever, maar als je met spek neemt zijn die spekjes natuurlijk van varken en sommige mensen die bij ons komen zijn joods, wij zijn ook van oorsprong een joodse slager, dus wij hebben vrij weinig varkensproducten). Maar wij hebben dus vaak lever zonder en lever met om en om in de toonbank op een stapeltje liggen en alles is netjes apart ingepakt in folie. Ging ie zeuren dat de lever zonder spekjes zo ver mogelijk uit de buurt moet blijven van lever met spekjes. Donder op man, het is ingepakt, en daarbij wordt het toch op dezelfde snijmachine gesneden -.-.

    We hebben ook neppe worsten hangen aan de muur, die zijn gewoon van plastic, want echte mag je niet meer zo ophangen (is ook ongekoeld dan enzo). We hadden een keer een klant en die wou zo'n worst. Ik zei dus netjes dat die allemaal nep waren. Werd ie boos en liep ie boos weg. Er is ook een keer een man boos weggelopen omdat wij geen boerenmetworst hadden en maar zeuren dat we geen echte slager waren omdat we dat niet hadden. Dude, wij zijn een joodse slager, wij hebben bijna geen varkensproducten -.- en boerenmetworst is van varkensvlees pfff.

    Maargoed.. dit zijn dus een paar voorbeelden :p

    Je weet dat je klanten mag weigeren hé? Maar, daarmee moet de eigenaar van die winkel het ermee eens zijn. Misschien een idee om eens voor te stellen om die kerel die jullie zo laag behandeld uit de winkel te bannen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    mismi schreef:
    Ik werk in een slager, een vrij dure slager haha. Sommige dingen vind ik zelf ook echt duur, maar er staat bij ons altijd een prijskaartje voor, maar altijd als je het bonnetje uit de kassa hebt gehaald en het bedrag zegt, vinden ze het ineens te duur en willen ze het toch maar niet -.-. NEEM HET DAN NIET. De prijs staat er voor!!. Heb je weer een foutbon xD.

    Er komt bij ons ook elke zaterdag een man en die is echt heel erg denigrerend naar vrouwen toe. Echt een vreselijke man is dat. Hij kijkt je ook echt serieus aan alsof je echt veel minder bent dan hem en zo behandeld hij je ook. Dat vind ik echt ronduit onbeschoft. Als je niet geholpen wil worden door een vrouw, kom dan niet naar onze winkels toe -.- (het grootste deel van onze verkoopwerknemers is namelijk vrouwelijk). We hebben wel vaker klanten die echt denken dat je veel minder dan hun bent (voornamelijk omdat ze meer geld hebben, er komen bij ons ook flink wat kakkers en mensen die dus nooit hebben hoeven werken voor hun geld).

    Verder was er laatst een man die een ons lever zonder spek wou hebben (wij hebben kalfslever, maar als je met spek neemt zijn die spekjes natuurlijk van varken en sommige mensen die bij ons komen zijn joods, wij zijn ook van oorsprong een joodse slager, dus wij hebben vrij weinig varkensproducten). Maar wij hebben dus vaak lever zonder en lever met om en om in de toonbank op een stapeltje liggen en alles is netjes apart ingepakt in folie. Ging ie zeuren dat de lever zonder spekjes zo ver mogelijk uit de buurt moet blijven van lever met spekjes. Donder op man, het is ingepakt, en daarbij wordt het toch op dezelfde snijmachine gesneden -.-.

    We hebben ook neppe worsten hangen aan de muur, die zijn gewoon van plastic, want echte mag je niet meer zo ophangen (is ook ongekoeld dan enzo). We hadden een keer een klant en die wou zo'n worst. Ik zei dus netjes dat die allemaal nep waren. Werd ie boos en liep ie boos weg. Er is ook een keer een man boos weggelopen omdat wij geen boerenmetworst hadden en maar zeuren dat we geen echte slager waren omdat we dat niet hadden. Dude, wij zijn een joodse slager, wij hebben bijna geen varkensproducten -.- en boerenmetworst is van varkensvlees pfff.

    Maargoed.. dit zijn dus een paar voorbeelden :p


    Dat eerste heb ik ook zó vaak hè! Dan willen ze iets kopen, is de totaalprijs te duur en dan is het van 'oh, laat maar.' Wij hebben nog een hele ouderwetse kassa, waarbij je prijzen uit je hoofd moet kennen en de prijzen moet aanslaan. En dat is dan zooo vermoeiend, omdat het totaalbedrag niet klopt als je iets hebt ingetoetst dat niet verkocht wordt. En ik mag ze niet afslaan omdat ik een weekendhulp ben, dus dan moet je supermoeilijk doen voor een klant die iets niet wil kopen. Grrrrrrrr.


    Searching heavens for another earth

    Oh, die heb ik nooit echt gehad. Wel mensen die áltijd vragen waar de wc is -bij de V&D- of mensen die geen geld hebben en dan toch 100x proberen met hun pinpas en zeggen dat het niet kan, lol.


    Your make-up is terrible

    Ik werk bij de Mac en ik had vandaag een vrouw van 20 die tegen me zei: "Deze milkshake is te dik, dus ik kan hem niet drinken"
    Ja, fuuuu
    Dus ik: "Als u een momentje heeft, zou ik iemand anders halen"
    "Ja, maar dan issie gesmolten!!!"
    '"Ja, dan kunt u hem in ieder geval drinken, niet? :')"


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Ja, mensen die een pizza Extravagganza willen. Op die pizza zitten heel veel ingrediënten. Dan halen ze zowat alles eraf en willen er andere op. Super lastig als je dat allemaal op het schermpje ziet staan. Of mensen vinden hun pizza niet 'mooi' genoeg, komop zeg, die pizza bewaar je niet als een stuk kunst, het is eten. (cat) Of ze zijn erg ongeduldig, het duurt een half uur voordat de pizza bij de klant is (bezorging), dat is altijd zo en mensen vinden dat te lang. x-x


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.