• Ik werk in een snoepwinkel en soms heb ik van die verschrikkelijke klanten... Vandaag ook. Oud vrouwtje vraagt of we rumbonen hebben en ik wijs ze aan. Kijkt ze naar de prijs, krijg ik een hele zee van verwijten over me heen over dat ze te duur zijn en dat ze bij weet-ik-veel-waar veel goedkoper zijn. Kon het echt niet laten om te zeggen: 'Nou mevrouw, dan koopt u ze daar.' Bij dat soort zeurkousen lap ik die 'de klant is koning'-regel echt aan mijn laars, woops.

    Anyhow, heb jij ook weleens lastige klanten?

    [ bericht aangepast op 12 jan 2013 - 20:11 ]


    Searching heavens for another earth

    Oromis schreef:
    (...)
    Je weet dat je klanten mag weigeren hé? Maar, daarmee moet de eigenaar van die winkel het ermee eens zijn. Misschien een idee om eens voor te stellen om die kerel die jullie zo laag behandeld uit de winkel te bannen.
    Zodra ik hem zie aankomen doe ik meestal alsof ik heel druk ben haha xD Of ik loop de koelcel in om de toonbank aan te vullen haha :p.


    Taiteilijan schreef:
    (...)

    Dat eerste heb ik ook zó vaak hè! Dan willen ze iets kopen, is de totaalprijs te duur en dan is het van 'oh, laat maar.' Wij hebben nog een hele ouderwetse kassa, waarbij je prijzen uit je hoofd moet kennen en de prijzen moet aanslaan. En dat is dan zooo vermoeiend, omdat het totaalbedrag niet klopt als je iets hebt ingetoetst dat niet verkocht wordt. En ik mag ze niet afslaan omdat ik een weekendhulp ben, dus dan moet je supermoeilijk doen voor een klant die iets niet wil kopen. Grrrrrrrr.
    Wij hebben nieuwe kassa's, met touchscreen, maar die dingen werken echt voor geen meter. Soms pakt ie een cijfer niet, maar dat zie je niet altijd en kom je er achter als je natuurlijk je bon hebt uitgeprint, heb je alsnog een foutbon :p Moet je heb opnieuw gaan uitrekenen enzo en dan heb je weer zeurende klaten omdat het te lang duurt haha. Maar wij werken ook met codes hoor haha, maar ik weet ze inmiddels bijna allemaal uit m'n hoofd :p ik ben tegenwoordig het wandelde code-boek :p.

    Ja soms, ik werk bij een bakkerswinkel, en als het brood op is, gaan sommige mensen heel moeilijk doen :')
    Maar gelukkig is het in een dorp, kent iedereen elkaar, en zijn ze meestal wel aardig/vriendelijk


    As travars

    Naja, ik werk als vakantiewerk in de huishouding en yes, daar moet je rekening houden met oudjes die op je vingers kijken en nogal geneigd zijn op alles op- en aanmerkingen te hebben. Maar ze zijn wel allemaal erg aardig dus dat compenseert weer.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik werkte in een snackbar en ik moest ooit een klein jongetje helpen. Hij betaalde en ik gaf geld terug en daarna liep hij weg. Even later kwam hij terug met zijn vader en het jongetje beweerde dat ik hem geen wisselgeld had gegeven. Ik had dat wel gedaan, dus ik vertelde dat. Toen werd die vader van dat jongetje helemaal boos op mij, dat ik hen zat op te lichten enzo. Dus ja, ik heb ook last van lastige klanten gehad. :p


    Even a white rose has a black shadow.

    Ik had op een gegeven moment iemand bij de kassa die het één en ander bestelde (ik werk bij de Mac), maar de helft was er niet. Dus ik zeg: "Meneer, gaat u maar vast zitten, dan kom ik de rest zo dadelijk bij u brengen." Die man helemaal boos kijken en zuchten en dergelijke. Die man is weg, ik vertel het tegen mijn collega die naast me stond en die zegt: "Hij dacht zeker dat je een kleedje weg zou trekken en het er dan ineens zou staan." Dus toen het er uiteindelijk was, riep ik, in plaats van dat ik wat bij iemand ging brengen, dat ik het tevoorschijn had getoverd en nu maar even ging zorgen dat die meneer dat ook doorhad. Hehe. Ik raak daar zo geïrriteerd van.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Had ik vaak toen ik bij Albert Heijn achter de kassa werkte
    Een man deed een keer moeilijk over 5 cent

    Oooo ja. Vreselijk. Bij de bakkerij in de supermarkt ook altijd.
    "Zijn de pistoletjes alwéér op?"
    "Ja, maar ik heb alweer nieuwe in de oven gedaan. Ze zijn bijna klaar!"
    "Nee... Ik hoef niet."

    Well fuck you too. Of dat mensen je laten lopen voor duizend dingen en zelf niet kunnen gaan zoeken. Aaaargh.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik zit achter de kassa in de Albert Heijn, maar op zich valt het bij mij wel mee met de vervelende klanten.
    Tuurlijk zijn ze er wel, maar ik kan er nu even niet opkomen. Even nadenken hoor.. ^^


    Tell me about it, stud.

    Ik werk bij een slager en ik moet de hele dag buiten stil staan, echt koud, vooral als het sneeuwt. En ik gooi altijd de halve afwas over me heen. Wat ik wil melden: klanten hebben vreselijke humor: 'Verkoopt u ook worst?' -,- het is een slager, natuurlijk verkopen we worst. Of van die klanten die vet lang gaan kijken enfant weglopen


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik werk in de supermarkt en geloof me ik weet waar je het over hebt.

    Wij hebben een parkeerplaats naast de supermarkt die niet van ons is, maar wel veel wordt gebruikt door klanten. Was er laatst een buitenlandse man die niet wist dat het betaald parkeren was, terwijl er om de twee meter zowat een betaalpaal staat. Ging hij helemaal door het lint tegen ons, omdat hij een boete had gekregen. Zeiken over dat we een groot bord op moeten hangen waarop staat dat het betaald parkeren is. terwijl de parkeerplaats niet van ons is.

    Ook laatst een meneer die helemaal chagerijnig was, omdat wij als medewerkers hem niet goed hielpen. Ging hij zeuren over dat je geen studentjes aan het werk moet zetten in de supermarkt. Zei ik dat ik mijn collega ging roepen, zij was op dat moment mijn 'leiding'. Werd hij helemaal kwaad, omdat zij ook nog een 'kind' is. Ze is 25

    Bij ons moet je ook nog zelf groente wegen. Komen mensen bij de kassa met ongewogen spullen. Worden ze helemaal tierelier, omdat je vraag of ze het -alstublieft- kunnen wegen.

    Er komt ook altijd een man en dat is echt een pervert. Lange regenjas, stinkt ontzettend, lange ongewassen baard, vieze handen. Het steriotypje dus. Hij vroeg mij -toen ik net werkte- of ik voor de foto zou willen poseren met een van mijn collega's. Zei ik beleeft nee, vroeg hij vervolgens waarom niet. Ja wat denk je?
    Vertelde ik dat dus aan mijn collega's. Bleek dat hij een andere collega gevraagd had of ze naakt wilde poseren. Weer tegen een andere had gezegd dat ze zeker een relatie zouden hebben als hij jonger was geweest. En zo is hij de hele vrouwelijke sectie van de kassamedewerkers afgegaan.

    Ook oudere mensen die vaak echt heel langzaam zijn, maar die zijn over het algemeen heel aardig. Dus daar zeur ik verder niet over.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik werk soms achter de bar, maar ik moest pas snoep verkopen aan kleine kinderen. Dat is ook niet fijn >.< De helft had geen muntje bij -je moet met muntjes betalen- en ik kon de helft niet verstaan, en dan gaan ze wijzen naar wat ze willen maar dan zie ik het niet en dan willen ze opeens weer ruilen, of komen er mensen die beweren dat hun kindje maar één zakje snoep heeft gekregen -je mag er twee- terwijl ik die wel gegeven heb. Maar dat viel nog wel mee, ik moest met muntjes. Ik moest ook een keer met geld, dat is véél erger.

    Zelf heb ik nog nooit in een winkel gewerkt, maar mijn moeder heeft er wel veel last van. Ze runt een verf- en behangspeciaalzaak en krijgt echt vaak te horen "Bij de bouwmarkt is het veel goedkoper". Ze reageert dan precies hetzelfde als jij, haha.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ik heb in een dierenwinkel gewerkt en daar waren soms ook heel vervelende klanten.
    Er was een keer een man met een zoontje die vissen wildn kopen. Toen moest ik voor de eerste keer die vissen gaan vangen dus dat ging niet zo soepeltjes. Toen ging die man de hele tijd geïrriteerde opmerkingen maken van "waarom doet je dat niet zo, enwaarom gebruik je dat niet en waarom doe je dat?" En uiteindelijk, toen ze nog niet alle vissen hadden die ze wilden zei hij boos tegen z'n zoontje "Laat maar, anders duurt het veel te lang." Met een heel geïrriteerde blik naar mij. Zucht.

    Er was ook een keer een vrouw die vroeg of we iets hadden. Ik dacht van niet maar ik wist het niet zeker dus ik zei haar vriendelijk dat ik het even aan een collega zou vragen. Haar reactie met een diepe zucht en een geërgerde blik: "ja, dat dacht ik al." Nou, graag of niet hoor.

    Dit was niet zozeer vervelend, wel grappig: er waren een jongetje en een meisje die een hamster en een kooi wilden kopen, maar dat mag niet zonder toestemming van een ouder. Toen mochten ze met de telefoon in de winkel even hun moeder bellen, maar die nam niet op. Toen droeg het meisje haar broertje op om even naar huis te gaan om het te vragen en dan zou zij zelf in de winkel wachten en een kooi uitzoeken. Even later werd er gebeld en toen ik opnam hoorde ik met een hele lage stem: "Hallo, met de moeder van het jongetje." Dat was dus het jongetje zelf dat beweerde dat hij zijn moeder was. Ik wist niet zo goed wat ik daarmee aanmoest dus gaf ik de telefoon aan mijn collega. Die zei "Nou, ik geloof niet dat jij zijn moeder bent." Waarop hij antwoordde: "Eh...nee, ik ben zijn vader! En van mij mag hij een hamster kopen."
    Uiteindelijk is het meisje met een hamsterkooi zonder hamster beschaamd de winkel uitgelopen. Ik geloof dat ze nooit meer terug zijn gekomen om een hamster te kopen.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Toen ik nog achter de kassa werkte had ik ook vaak van die vervelende mensen. Die komen er dan pas bij de kassa achter dat iets kapot is/ ze iets toch niet willen of gaan je allemaal vragen over een product stellen terwijl de rij steeds langer wordt. En dan moet je je geduld nog bewaren. God wat ben ik blij dat ik daar weg ben.


    Bad decisions make good stories.

    Ik werk niet. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.