Ik werk in de supermarkt en geloof me ik weet waar je het over hebt.
Wij hebben een parkeerplaats naast de supermarkt die niet van ons is, maar wel veel wordt gebruikt door klanten. Was er laatst een buitenlandse man die niet wist dat het betaald parkeren was, terwijl er om de twee meter zowat een betaalpaal staat. Ging hij helemaal door het lint tegen ons, omdat hij een boete had gekregen. Zeiken over dat we een groot bord op moeten hangen waarop staat dat het betaald parkeren is. terwijl de parkeerplaats niet van ons is.
Ook laatst een meneer die helemaal chagerijnig was, omdat wij als medewerkers hem niet goed hielpen. Ging hij zeuren over dat je geen studentjes aan het werk moet zetten in de supermarkt. Zei ik dat ik mijn collega ging roepen, zij was op dat moment mijn 'leiding'. Werd hij helemaal kwaad, omdat zij ook nog een 'kind' is. Ze is 25
Bij ons moet je ook nog zelf groente wegen. Komen mensen bij de kassa met ongewogen spullen. Worden ze helemaal tierelier, omdat je vraag of ze het -alstublieft- kunnen wegen.
Er komt ook altijd een man en dat is echt een pervert. Lange regenjas, stinkt ontzettend, lange ongewassen baard, vieze handen. Het steriotypje dus. Hij vroeg mij -toen ik net werkte- of ik voor de foto zou willen poseren met een van mijn collega's. Zei ik beleeft nee, vroeg hij vervolgens waarom niet. Ja wat denk je?
Vertelde ik dat dus aan mijn collega's. Bleek dat hij een andere collega gevraagd had of ze naakt wilde poseren. Weer tegen een andere had gezegd dat ze zeker een relatie zouden hebben als hij jonger was geweest. En zo is hij de hele vrouwelijke sectie van de kassamedewerkers afgegaan.
Ook oudere mensen die vaak echt heel langzaam zijn, maar die zijn over het algemeen heel aardig. Dus daar zeur ik verder niet over.
#WWED - What Would Emma Do?