• Vijf jongeren [2 jongens en 3 meisjes] dansen hun hele leven al. Sinds 5 jaar geleden zijn ze samen een dansgroep, onder leiding van hun docent.
    Drie weken geleden is een van de leden vermoordt. De dader is bekend, niet gevat. Vooral uit op het leven van de anderen.
    Ze leven naar elkaar toe en hebben last van het enorme verdriet dat op hun schouders rust. De docent probeert hen erdoor te helpen, wat moeilijker lijkt dat gedacht.
    Wat als de dader van de moord op de dag van de jaarlijkse voorstelling andere plannen heeft dan een gezellige show?
    Valt de groep uiteen of houden de noten van hun lied hen bij elkaar?


    Rollen:

    Meisjes:
    - # Elizabeth 'Ellie' Esmée O'Pry ~ Souvenir
    - # Calliope ‘Callie’ McDroozy ~ Glucio


    Jongens:
    - # Jonathan Hojem McBright ~ Sinistra
    - # Daniel Cameron Vartanian ~ Shooter


    Docent:
    - # Milenka Popova ~ Sylvesti

    Slachtoffer:
    - # Maia O'Pry ~ Anguish


    Moordenaar:
    - # Valerio Javier Middleton ~ Sinistra

    Regels:
    # Minimum 4 regels.
    Er wordt oop gelet op extra enters!Meer mag natuurlijk!
    # 16+ mag.
    Daaronder wordt alles verstaan. Hou het wel netjes.
    # Géén eendags rpg.
    Je hoeft niet ervaren te zijn. Doe toch je best.
    # Sluit niemand uit etc.
    Praat met meerdere personen!
    # LET OP SPELLING EN ANDER DINGEN.
    Leestekens, woorden en andere.
    # Eén personage per account.

    [ bericht aangepast op 26 feb 2013 - 18:20 ]


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    | Oké, wachten we op Jon? Ja denk ik. |


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    (Jup)


    Happy Birthday my Potter!

    [nu ben ik er -soms heb ik zin om wifi in contact met een hamer te brengen-, en jullie zijn er niet.]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    [Okey, ik laat haar naar huis gaan]

    Milenka Popova
    Na een aantal uren gedans te hebben liet ik mijzelf op de grond zakken. "Zal ik je maar thuis brengen?" vroeg Phillip. Ik knikte wat emotieloos. Ik was moe. Moe van alle emoties inhouden. Door het dansen kwam er wel genoeg uit, maar lang niet alles, zeker niet nu. Ik verwisselde mijn spitzen voor mijn gympen en stond langzaam op. Phillip leidde me rustig naar zijn auto. Hij hield zich stil tijdens de reis. Op dat vlak, naast het dansen dan, begreep hij me prima. Hij zette me af bij mijn kleine appartement en bracht me naar binnen. Toen hij zeker was dat ik veilig binnen was ging hij weg. Ik liet mijzelf zonder scoenen op mijn bed vallen en rolde me daarop op. Stille tranen lieten alle emoties uit mij vloeien, tot ik in slaap viel.


    Bowties were never Cooler

    [Ik reageer ergens morgen. Iedereen is dus nu gewoon thuis, al een paar weken of zo? (:]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    || Ik dacht eigenlijk gewoon de avond nog afmaken en dan een tijdsprong maken, zodat iedereen de ideeen in z'n hoofd nog uit kan werken en dan de tijdsprong kan maken. ||


    (Ja, idd. Eigenlijk wachtte ik op dat afgesproken telefoontje dat Jon zou plegen naar Callie...)


    Happy Birthday my Potter!

    [het maakt mij niet zoveel uit. Jon kan Callie ook gewoon thuis bellen (A) Dat is niet meer hetzelfde, i know. Maar dat vind ik ook best.]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Shooter schreef:
    Daniel Cameron Vartanian ||

    Opnieuw stond ik even met mijn mond vol tanden op het moment dat Callie me recht in mijn ogen aanstaarde, zelfs op deze korte afstand die we op dit moment van elkaar hadden. Naar mijn ervaring was dit het moment dat veel meisjes braken, hun ogen neersloegen en zich vervolgens overgaven; maar Callie deed geen van deze dingen waardoor mijn bewondering voor haar steeds maar weer groeide. De drang om een stapje verder te gaan in dit proces - wat ik zo vaak had uitgevoerd tijdens het uitgaan om ervoor te zorgen dat ik om drie uur 's nachts niet alleen was - was ontzettend groot, maar ik wist dat ik op moest passen bij Callie, zij was niet zomaar een meisje dat ik kon gebruiken als middel om om drie uur 's nachts niet compleet uit mijn naad te gaan en zowat mijn halve kamer zou afbreken, enkel en aleen om het stomme feit dat ik 'alleen' was.
    Alleen, schoot het even door mijn gedachten - terwijl ik direct aan de aankomende nacht denk, het feit dat ik om drie uur 's nachts inderdaad wakker zal worden en niemand naast me zal voelen liggen. Kort schiet er angst over mijn gezicht, gevolgd door woede en verdriet - niet wetend waarom ik degene was die met zo'n stompzinnige angst zat opgezadeld. Normaal gesproken had ik alles tegen Milenka verteld - die wist toch vrijwel alles van mijn verdorven bestaan, maar dit was iets geweest wat ik altijd voor me had gehouden en wat niemand wist. Op mijn verschillende pleeggezinnen na, die verschillende keren de politie had moeten bellen omdat ik op geen enkele manier te bereiken was en enkel en alleen dingen kapot kon gooien, stampen of breken.
    Voor een kort moment zuig ik een volle hap lucht naar binnen, waardoor Callie's geur even in mijn neus dringt en de drang om haar mee te nemen om niet alleen te zijn nog groter wordt. Mijn ogen worden weer gitzwart als ik een stap achteruit zet en een van de voorraadkasten in de keuken open trek, waarvan ik weet dat hij gebruikt wordt voor oude kleren. Zonder er daadwerkelijk naar te kijken gris ik er een zwart vest uit dat ik aanschiet en tot mijn nek toe dichtritst. Verdomme, erbij blijven Vartanian, sis ik mezelf in mijn hoofd toe, waarna ik opnieuw omdraai naar Callie en met mijn rug tegen het blad van het aanrecht leun, mijn gitzwarte ogen nog steeds op haar gericht.


    Calliope ‘Callie’ McDroozy

    Gespannen wachtte ik tot Daniel iets deed, maar hij keek mij alleen maar aan en leek nogal verbaasd. Waarover? Geen idee. Misschien om het feit dat ik gewoon terug bleef kijken, of om het feit dat ik niet tussen hem en het aanrecht uit probeerde te komen. Ik wist het niet. Ik bleef hem in ieder geval strak aankijken en verroerde mij niet. Gewoonweg omdat ik niet wist wat te doen. Stiekem wenste ik dat er iemand binnen kwam lopen of zo, om de gespannen sfeer te doen verdwijnen en mij een reden te geven om mijn aandacht ergens naar te verplaatsen.
    Even gleed er iets van angst over Daniels gezicht, gevolgd door woede en verdriet. Ik had geen idee wat ik ervan moest denken, deze hele situatie was bizar en iets wat ik totaal niet had verwacht toen ik hier zojuist naar binnen liep met Daniel. Hij haalde een hap adem en draaide zich toen om naar een keukenkastje. Ik bleef nog steeds als verstijfd staan en keek hoe hij een vest uit de kast pakte en aandeed. Nooit geweten dat hier ook kleren lagen.
    Ik mij uiteindelijk de bewegen en dronk langzaam mijn thee op, mijn ogen strak gericht op een vlekje op de helderwitte muur voor mij. Een ongemakkelijk gevoel overspoelde mij en ik voelde de blik van Daniel op mij branden. Waarom deed hij in godsnaam zo vreemd?! Snel nam ik de laatste slok en zette voorzichtig het kopje op het aanrecht.
    'Ik denk dat hier zijn nog weinig zin heeft. Maia ligt in het ziekenhuis en Ellie en Jon zijn bij haar. We kunnen waarschijnlijk niets doen dan behalve wachten op nieuws, wat net zo goed thuis kan. Ik ga dus denk maar eens,' mompelde ik. Er schoot mij te binnen dat ik achterop de motor van Jon was gekomen en dat ik hier dus geen fiets had. Dat werd dus lopen. Ik zuchtte even en draaide mij weer naar Daniel om. 'Of heb jij een beter idee?' vroeg ik hem.

    [ bericht aangepast op 22 jan 2013 - 14:37 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Jonathan Hojem McBright
    Mijn vinger gleed automatisch naar de twee, de snelknop voor Callie.
    Ik hoorde de piepjes overgaan terwijl ik leunde tegen de koude stenen muur van het ziekenhuis. Aan deze kant stond geen wind dus het was niet bepaald koud. Moest ik niet terug naar Ellie? Was het niet gemeen van mij om haar achter te laten? Ik moest eerst even Callie bellen, het speet me voor Ellie.
    'Met John.' zei ik toen er werd opgenomen [sorry maar ik neem even aan dat Callie opneemt]. Ik zuchtte. 'We hebben Maia gezien. Ellie is er nog, ik sta even buiten. Ook om jou even te kunnen bereiken. Het is pijnlijk om haar te zien zoals ze nu is. Onder de wonden... Gelukkig is het wel schoongemaakt en zo.' Weer ontsnapte een zucht uit mijn mond en vormde een bijna onzichtbaar wolkje in de lucht.
    Even was het stil. 'Hoe is het daar? Alles nog goed?' Met mijn voet streek ik over de tegels die hier lagen. Mijn ene hand zat natuurlijk om mijn mobieltje geklemd, de ander stak ik in mijn jaszak en ik keek naar mijn voet terwijl die nog steeds abstracte figuren over de grond tekende


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    [Sorry dat hij trouwens zo kort is, maar hij kan niet veel zeggen omdat hij belt (A)]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Daniel Cameron Vartanian ||

    Zonder er daadwerkelijk bij na te denken - op de volle, automatische piloot - verschijnt er een klein glimlachje rond mijn lippen wanneer ik merk en voel dat Callie zichzelf nerveus begint te maken omdat ze mijn gedrag niet kan plaatsen. Wanneer ze het laatste beetje van haar thee opdrinkt wordt mijn glimlach nog iets groter - dit gedrag had ik al zo vaak bij meisjes gezien in de discotheek of de kroeg, ze wisten niet hoe ze je gedrag of acties moesten plaatsen dus begonnen ze zich maar te concentreren op de andere dingen in de omgeving, hopend dat jij je blik af zou wenden en ergens anders over zou beginnen. Het enige, grote verschil wat hier aan de gang was - was het feit dat Callie niet zomaar een meisje in de discotheek of kroeg was, maar iemand waar ik daadwerkelijk veel om gaf en waar ik ook serieus mijn best voor zou willen doen...
    Mijn gedachten werden ruw afgebroken op het moment dat Callie zachtjes begon te praten. 'Ik denk dat hier zijn nog weinig zin heeft. Maia ligt in het ziekenhuis en Ellie en Jon zijn bij haar. We kunnen waarschijnlijk niets doen dan behalve wachten op nieuws wat net zo goed thuis kan. Ik ga dus denk ik maar eens. Of heb jij een beter idee?' Zachtjes schud ik mijn hoofd, terwijl ik aan de ene kant baal dat ze met dit onderwerp op is komen zetten, maar aan de andere kant blij ben dat ik van dit onderwerp af heb kunnen stappen. 'Dan zullen we maar gaan,' mompel ik zachtjes, terwijl ik mezelf afzet van het blad van het aanrecht en fronsend voor Callie blijf staan. 'Je bent met Jon hier gekomen, ik kan je wel ... -'
    Callie's telefoon schalt plotseling door de ruimte waarna ze hem direct opneemt en zichtbaar opgelucht lijkt te zijn. Fronsend kijk ik toe en na een tijdje merk ik dat het Jon is, waardoor ik langs Callie heen de gang in stap en direct op de kluisjes af loop. Ik wist dat hier nog een voorraadje spullen had liggen - en na het openen van een van de kluisjes glimlach ik breed. Binnen een aantal minuten liggen mijn joggingbroek en geleende zwarte vest in het kluisje en ben ik gekleed in een baggy spijkerbroek met een zwart blousje, waar ik de mouwen kort van opstroop. Vanuit een van de hoeken van het kluisje duikt een deoderant op, en nadat ik een hand door mijn haren heb gehaald grijns ik breed. Vannacht zou ik om drie uur niet alleen zijn, al was dat nou met Callie of met Ellie of wie dan ook. Ik kon het niet aan - na vanavond - om schreeuwend wakker te worden en niemand naast me te voelen...
    Het kleine flesje spa blauw - dat onderin het kluisje staat en gevuld is met wodka - beland in mijn handen en de helft van de inhoud verdwijnt direct in mijn keel. Op mijn gemakje loop ik terug naar de keukendeur, waar ik tegen de deurpost leun en mijn blik op Callie gericht houdt, die nog steeds aan het bellen is.


    Calliope ‘Callie’ McDroozy

    Hij schudde zijn hoofd. 'Dan zullen we maar gaan,' mompelde hij, waarop ik knikte en mij al om wilde draaien richting de deurpost. Daniel leek zich echter te herinneren dat ik met Jon was gekomen en nu dus geen vervoer had. 'Je bent met Jon hier gekomen, ik kan je wel ... -' Plots ging mijn telefoon. Geschrokken haalde ik hem in een vlugge beweging uit mijn zak en stak mijn hand op naar Daniel, om aan te geven dat we zo verder zouden praten. Zonder te kijken wie het was nam ik op.
    'Hallo, met Calliope McDroozy,' zei ik. De stem die ik toen hoorde, deed mij nog net niet juichen. Ik had echt even behoefte aan Jon, waarvan ik wel wist hoe ik met hem om moest gaan en die mij nooit zenuwachtig en ongemakkelijk liet voelen. Bovendien had hij waarschijnlijk informatie over Maia en daar snakte ik ook naar. Onwetendheid was niks voor mij.
    'We hebben Maia gezien. Ellie is er nog, ik sta even buiten. Ook om jou even te kunnen bereiken. Het is pijnlijk om haar te zien zoals ze nu is. Onder de wonden... Gelukkig is het wel schoongemaakt en zo.' Als mijn gezicht net vrolijk of opgelucht had gestaan, dan was dat nu helemaal weg. De woorden van Jon vormden in mijn hoofd gelijk een afschuwelijk beeld van een Maia onder de sneeën en wonden. Het maakte mij helemaal duizelig en ik greep dan ook snel een stoel vast om niet om te vallen. 'Hoe is het daar? Alles nog goed?'
    Mijn ogen zochten Daniel even, die verdwenen bleek te zijn. 'Ja hoor,' kwam er moeizaam uit mijn keel. 'We wilden net naar huis gaan, aangezien we hier toch niet echt iets konden doen. Helaas is mijn lift er niet, jij dus, maar ik loop wel of zo en anders kan ik misschien bij Daniel achterop. Maak je in ieder geval maar geen zorgen om ons.' Ik nam even een hap adem. 'Wil je Daniel ook nog spreken of ga je weer terug naar Ellie?'

    [ bericht aangepast op 22 jan 2013 - 19:34 ]


    Happy Birthday my Potter!

    [ Hai. Ik kom even verplegertje spelen. (nerd) ]

    Verpleger
    Ik zeg niets wanneer de jongen en het meisje, blijkbaar Maia's zusje, de kamer binnenlopen. Het is namelijk niet het meest geweldige uitzicht en ik geef ze graag even de tijd om het te verwerken. Al is verwerken een groot woord, dit is een beeld wat moeilijk van je netvlies te verwijderen is. Het is dat ik erger heb gezien, hoe ongelovig dat ook klinkt, anders zou het voor mij een stuk moeilijker zijn haar te verplegen. Ook 'verplegen' is hier weer een groot woord. Het enige wat ik voor dit meisje kan doen is kijken of de stand van de getallen op al haar monitoren nog goed zijn, samen met haar sondevoeding. Ondanks die sondevoeding is ze vreselijk afgevallen. Dat is erg nadelig omdat ze al zo slank was. Haar ouders hebben me verteld dat ze aan ballet deed, ik gok dat ze daarom zo slank was. Maar goed, het enige wat we nu kunnen doen is wachten tot ze wakker wordt. Hoe lang dat ook duurt.
    Het wordt de jongen te veel en hij rent de kamer uit. Normaal gesproken zou ik achter hem aan gaan, ware het niet dat het zusje hier nog staat. Zij mag niet alleen gelaten worden met de patië- eh, Maia.
    Nauwkeurig houd ik haar vanuit mijn stoel in de gaten nadat ik haar verteld heb dat haar zus stabiel is en het nu enkel een zaak van wachten is. Eerst lijkt ze tevreden met die woorden, wanneer ze me aankijkt barst er een stortvloed aan woorden los.
    'Denkt u nu echt, dat Maia hierdoor zal komen? Ik twijfel niet over u medische zorg. Maar zelfs als ze dit overleeft, zelfs al mag ze over drie maanden naar huis, nooit zal ik mijn zus terugkrijgen. NOOIT. Hij heeft ze van mij afgepakt. Ik, godverdomme, ik ben haar kwijt. Nooit zal ze met een waardig evenbeeld naar zichzelf kunnen kijken. Nooit zal ze zich zonder schaamte in haar tutu vertonen. Nooit zal ze zich nog 100% op haar gemak voelen, zelfs bij mij. Ze zal zich sterk houden, maar vanbinnen zal ze keer op keer op keer breken als mensen haar aanstaren, met een blik in hun ogen die boekdelen spreekt. Nooit zal mijn zus nog een gelukkig leven kunnen leiden. En dat allemaal door de klootzak die haar dit aangedaan heeft.'
    Ik schrik haar van en wil haar onderbreken, maar laat haar toch uitrazen. Het is nodig. Ik slik. Om heel eerlijk te zijn ben ik nooit zo goed geweest in het troosten van mensen. Ik genees ze en help ze hun leven op te pakken, maar omgaan met de familie is niet echt mijn sterkste kant. Het meisje maakt het me ook moeilijk omdat ik weet dat ze gelijk heeft. Enkele littekens zullen zeker nog lange tijd, of misschien zelfs voor altijd, zichtbaar zijn. Met make-up kan ze ze minder zichtbaar maken, maar ze verdwijnen niet.
    Ik sta op en leg mijn hand op haar schouder in de hoop het kleine meisje een beetje te kunnen kalmeren.
    'Wij gaan er alles aan doen om je zus beter te maken. Onze zorg is niet afgelopen op het moment dat Maia dit ziekenhuis verlaat. We laten haar pas echt los als zij zich weer waardig zal voelen, wanneer zij in de spiegel zal kijken met de gedachte dat ze er nog steeds mag zijn. Pas als ze door de stad kan lopen en niet het gevoel heeft dat iedereen haar aanstaart, laten wij haar volledig uit onze handen. Dat beloof ik. Nu, kom,' zachtjes duw ik haar de kamer uit. Het is niet goed voor haar om hier te blijven. Buiten zie ik de jongen staan. Hij is aan de telefoon, maar ik neem aan dat hij tijd genoeg heeft voor het meisje. Hij heeft haar hier immers ook naartoe gebracht.
    'Ik zal je ouders bellen. Ondertussen kunnen jij en de jongen buiten ook binnen wachten. Het is koud buiten en ik wil niet dat jullie ook iets overkomt. Als je iets nodig hebt, hoor ik het van je.' Nog één keer zet ik mijn vriendelijkste glimlach op.
    'Maak je niet druk, Maia is ongelooflijk sterk en in de handen van zo'n liefdevolle familie zal ze snel weer haar leven op kunnen pakken.'


    everything, in time

    Jon Hojem McBright

    'Eh... Callie. Ik wil niet Daniël spreken. Ik wil liever...' Ik zucht. Tja, wat wil ik het liefst?
    'Kan ik je niet komen ophalen? Ik weet niet wat het is... maar ik wil gewoon even mijn beste vriendin zien en er mee praten. Ik kan Ellie zeggen dat ik naar je toe ga. Misschien kan ik haar dan ook weer meenemen.' Het was vreemd... Alsof Callie iets dwarszat wat ze mij niet wilde vertellen.
    'Is er iets mis? call?' Vraag ik dan plotseling. Aan mij kon ze het toch vertellen? Ik loop wat heen en weer, wachtend op antwoord.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel