[haha, nou oké de intensive care is op de begane grond.]
Jonathan Hojem McBright
Ik merk dat Ellie aan het hyperventileren is. Snel sla ik een arm om haar een. 'Rustig maar, Ellie. Alles komt goed, er zijn hier ontzettend veel mensen die precies weten hoe ze Maia weer helemaal de oude kunnen maken.' fluister ik zacht en druk haar tegen me aan, als een vader die haar dochter troost. Samen met haar loop ik richting de intensive care. Daar word ik tegengehouden door een verpleger, die er kalm en jong, maar zelfverzekerd uitziet.
'Jullie mogen hier niet naar binnen. De patiënten hebben rust nodig.' Smekend kijk ik de man, hoogstens vijf jaar ouder dan ik, aan en slik.
'Haar zus ligt hier, ze is aangevallen en we moeten haar zien. Ze is haar familie...' ik knik naar Ellie. 'En ze voelt als familie voor mij. Alstublieft, héél even. We doen echt niet wild. Alleen bij haar zitten. Alstublieft?' De verpleger zucht. 'Wacht even.' De man draait zich om en loopt de intensive care in. Daar staan we dan. Stil. Ik voel hoe angstig Ellie is. Opeens trilt mijn mobieltje. Gelijk slaat mijn angst toe. Er is iets gebeurd met de anderen, Callie... Ze is ook bijna vermoord. Mijn hand glijdt mijn jaszak in en trillend over mijn hele lichaam en met zweet op mijn voorhoofd kijk ik op het schermpje. Godzijdank het is Callie. Zijn jullie veilig aangekomen? Hier gaat het btw naar omstandigheden wel goed, al weet ik niet helemaal wat ik met Daniel aan moet. Hopelijk werkt thee ook kalmerend op hem. XXX Calls
Mijn adem stokte heel even en ik glimlachte pijnlijk. Snel typte ik ook wat terug.
Callie, we zijn veilig aangekomen. Ellie staat hier te shaken, wat niet vreemd is. Het is naar, ik weet dat achter deze muren Maia ligt, maar we mogen (nog) niet naar binnen. De verpleger is net gaan kijken of het kan. Hoop het, dan wordt ook Ellie wat rustiger. Veel suc6 met Daniel rustig houden. Hoop dat we weer snel bij jullie zijn.
xxx John
Snel verzond ik het bericht toen ik zag dat de verpleger weer terug kwam en verborg mijn mobiel in mijn zak.
'Jullie mogen even, vijf minuutjes. Ik blijf er bij.' Snel liep ik samen met Ellie de verpleger achterna. De spanning was te voelen en opeens had ik zin om weg te rennen, te schreeuwen dat ik het niet wilde, naar de danszaal te gaan en bij Callie te staan met een kop thee, zonder dit te zien. Maar ik wilde het toch zien. Ik voelde me als een vader of oom voor Ellie toen ik haar pols vastpakte en de deur werd geopend. Er waren vier bedden, waarvan een met iemand er op. Het was Maia. Snel liepen we ernaar toe en ik liet Ellie op de stoel. Toen pas durfde ik te kijken naar Maia.
Haar gezicht was voor een deel bedekt met adem apparatuur, voor de rest hingen een twintigtal slangen langs en over haar gezicht. Toch kon je snedes in haar nek, haar wangen, rond haar ogen en bij haar mond zien. De sneden hielden niet op, over haar armen, die langs haar lichaam over de dekens lagen, was dan wel een soort van doek gelegd, maar ook daar waren de vingers met wonden bedekt. Alsof ik honderd keer over de kop was geweest keerde mijn maag zich om. Dit was zo... Zo verschrikkelijk... Ze was serieus als familie voor me en dit was alsof er een zus van mij lag. Mijn ogen gingen heel even naar Ellie, om haar reactie te schatten. Volgens mij moest ze zich zoals mij voelen, maar dan honderd keer zo erg. Gelijk richtte ik mijn blik weer op Maia. Haar haar lag in plakkerige slierten langs haar gezicht. Een zachtjes piepend geluid klonk uit het apparaat naast het bed, wat een regelmatige grafiek toonde.
'Komt het... Komt het goed met haar?' vroeg ik schor, het verbaasde me dat ik überhaupt kon praten.
'Haar situatie is stabiel. Als er niks onverwachts gebeurd, zal ze het zeker overleven.'
'Wanneer wordt ze wakker?' Mijn stem bleef hees.
'Dat kan altijd gebeuren, maar we verwachten pas over een paar weken. Dit is altijd heel onvoorspelbaar. Het kan morgen zijn, volgende week, over een paar maanden... Jammer genoeg valt daar niks over te zeggen.'
Ik zuchtte en liep naar Ellie toe. Mijn hand legde ik voorzichtig op haar schouder terwijl ik naar Maia keek. Hoe moeilijk moest dit wel niet voor haar zijn. Maar we hadden haar gezien. We hadden Maia gezien en het bewijs dat ze nog leefde was er.
[weet niet of het goed is, en of dit allemaal al mag (dat ze haar zien en zo)]
[ bericht aangepast op 20 jan 2013 - 19:50 ]
"It's funnier in Enochian." ~ Castiel