[Ein-de-lijk klaar! Pfoeeee. Ik wist even niets hoor, maar heb 'm nu gheh. En even 't praattopic erbij voegen.]
Jeremiah Franco Boyd.
'Waarom zou je dat doen?' Vroeg Devin met een niet-begrijpende toon. Ik was ontdaan door deze opmerking. Wilde hij Noah dan niet alleen leren kennen? Ergens dacht ik dat ik alleen een last was voor hun, dus was de oplossing dat ik weg moest gaan. Ik fronste mijn wenkbrauwen. 'Waarom zou je weggaan zodat wij elkaar beter kunnen leren kennen? Waarom kan dat niet samen met jou?'
“Misschien omdat..” Ik wilde een leugen eraan vastmaken, maar ik deed dit niet. Als ik iets haatte dan waren het wel leugens en zeker als ik lieg tegen een.. leuk iemand. Dus ik maakte mijn zin niet af en zei er verder niets op. Gelukkig maar dat Noah er wat op zei.
'Het is vreemd dat jij dat vraagt Jeremiah.. want ik wilde die vraag net stellen.' Ik grinnikte hier kort op en Noah beet op zijn lip. 'Durfde eigenlijk niks te zeggen, bang om jullie te storen..' Hierbij keek ik verbaasd naar Noah.
“Waarom bang om ons te storen? Daar hoef je niet bang voor te zijn. Wij bijten niet.” Grinnikte ik kort.
“Of nou ja, ik soms.” Zei ik hem voor ik er erg in had. Shit. Nadenken voordat je wat zegt, Jeremiah! Ik kon mijzelf wel voor mijn kop slaan.
'Ik weiger dat.. Jullie twee waren aan het sporten, het was mijn bedoeling niet om jullie te storen.. ' Zegt Devin en hierbij voelde ik mij beledigd en bleef ik Noahs kant opkijken. Ik durfde Devins kant niet op te kijken. Niet zijn bedoeling om ons te storen? Alsof hij ons wilde ontwijken. Maar Devin gaat verder. 'Het was mijn bedoeling helemaal niet om jullie tegen te komen.' Ja, nu wist ik het zeker. Hij moest niks van mij. Gjeez, Jeremiah. Dat had je echt goed gedaan. Het beste was gewoon om verder te gaan sporten met Noah.. Ja, dat was het beste. Zijn vinger ging over zijn tatoeage en hij beet op zijn lip.
“Nou, dan gaan wij wel weg.” Zeg ik hem waarna ik Noah wenk.
“Je stoorde ons trouwens niet. Ik wilde jou gedag zeggen en je voorstellen aan Noah.” Zei ik hem er snel achteraan eerlijk.
'Als je weer verder gaat met sporten wil ik graag met je mee.. No offense, Devin.' Waarbij ik toch eventjes een snelle blik naar Devin keek. 'Voelde me bijna een vijfde wiel aan een wagen..' Hoorde ik Noah zachtjes mompelen. Dus ik had het helemaal mis met dat ze elkaar wilde leren kennen? Oké, nu was ik echt totaal in de war. Noah komt wat mijn kant oplopen, maar ik bleef staan waar ik stond – met mijn blik nog op Noah gericht.
'En dan zou ik ook nog eens de oorzaak zijn dat jullie twee niet samen verder kunnen sporten.. Nee.. dat weiger ik. Ga maar gewoon samen verder sporten. Sorry dat ik jullie daarin gestoord heb. Ik zie jullie wel een ander keer. Ik bedoel, we zitten hier nog een lange tijd, niet?” Grapte hij met een klein glimlachje. Hij maakte nu wel een grapje, maar ik had het gevoel dat dit alles behalve een grapje was.. of mijn onzekerheid was weer aan het praten en vulde ik dingen in die helemaal niet waar waren? Zoiets zou mij namelijk niet verbazen als dit zou gebeuren, het is al eens eerder geweest.
Een glimlach kwam op mijn gezicht. Niet van de blijheid, maar van iets.. alsof ik Devin hiermee wilde steunen en hiermee wilde zeggen dat ik wist dat hij niet zo blij was op dit moment.
'Zullen we zo verder gaan?' Vroeg Noah aan mij op het moment dat ik mijn mond al had geopend om wat tegen Devin te zeggen. Ik knik mijn hoofd.
“Ja, natuurlijk. Wij moeten onze routine wel afmaken hé,” knipoogde ik hem weer.
'Ik zie je vast later nog wel Devin.' Had Noah alvast met een glimlach tegen Devin gezegd als afscheid, nadat hij mij met een vragende blik aankeek. Hij vroeg nog net niet wanneer ik nou kwam.
“Ehh, ja.” Stamelde ik eventjes. Ik wist niet wat ik moest zeggen, want ik was vergeten wat ik daarnet wou zeggen en nu voelde ik mij eigenlijk wel wat ongemakkelijk. Wat moest ik zeggen op zulke momenten? Oh. Help mij, moeder. Op zulke momenten hielp zij mij altijd, maar nu was zij er niet. Toen dacht ik aan dat ik haar niet nodig had en zij mij nu verachtte met dat ik biseksueel ben.
Ik schraapte mijn keel om mijzelf weer bij elkaar te rapen. “Jij bent niet de oorzaak dat wij niet door konden sporten. Ik had tegen Noah gezegd dat ik je wilde begroeten,” legde ik hem nogmaals uit. Hopend op dat hij zichzelf niet zou gaan haten of een onzeker gevoel bij hem opkwam.
“Ik zie je zoiezo wel,” en ik lachte wat zachtjes waarbij ik naar de grond keek. “Wij zitten bij elkaar in één slaapzaal, remember?” Vroeg ik hem met een glimlach, waarbij ik probeerde om ongezien kort en snel over het stickertje heen te wrijven. Breng mij geluk, stickertje. Breng mij geluk.
En toen bedacht ik mij dat ik het stickertje van Devin had gekregen, dus kon ik mijzelf weer voor mijn kop slaan. Eigenlijk zou Devin mij dan geluk geven, want ik had het stickertje van hem. Ooh, Jeremiah, waar ben jij toch met je botte kop in belandt?!
“En sorry als ik..” Ik stopte even en keek weer met een bepaalde blik naar Devin toe. Volgens mij vastberadenheid? “Als ik je stoorde. Wij gaan weer verder sporten en dan zie ik je wel weer. Denk ik dan zo.”
Ik draaide mijzelf om, maar bedacht mij toen, draaide mij om en pakte de hand van Noah vast die ik meetrok en liep met Noah weg. Totaal niet wetend wat ik nu moest zeggen.. Ik wilde niet achterom kijken, want ergens zou mij dat pijn doen. Zo kijken hoe hij ik Devin alleen achterliet en hij zo eenzaam stond.
† Love? I want to sleep.